Ook hier even nog maar even een korte samenvatting, want dagelijks posten is niet gelukt (vakantie hè

)
Zo,net terug van twee weekjes Corsica. In een woord: geweldig! Het rijden daar met een Alpine A110 is gewoon een droom, ik kan me nauwelijks voorstellen dat er mooiere landen / streken zijn (om te rijden).
En zoals anderen ook al aangaven, hoge gemiddelde snelheden haal je niet, daarvoor zijn de wegen te klein en ook zijn (bijna) alle bochten blind. En natuurlijk komt er 9 van de 10 keer niks om de bocht, maar ik ben niet bereid grote risico's te nemen. Het rijden is ook erg intensief, behalve de lokale tegenligger en (te) brede campers, zijn er ook fietsers, motorrijders en regelmatig ook dieren op de weg. De kwaliteit van de wegen viel me over het algemeen mee. Beter dan verwacht. En de A110 is ook gewoon leuk als je maar op 60-80% kunt rijden, de manier zoals die auto draait en reageert is echt super.
Kort overzicht:
Vrijdag 17-4 zo'n 810 km naar Chalon-sur-Saone gereden en in een prima B&B overnacht. Zaterdag via Aix-en-Provence en het circuit van Paul Ricard naar Toulon gereden waar we om 20u de boot namen. Prima overnachting op de boot gehad en toen om 08u00 in Bastia aangekomen en meteen richting Cap Corse (schiereiland in het Noorden) gereden en daar de hele dag rondgetoerd, gewandeld en op een mooi strandje de eerste zonuurtjes gemaakt.
Twee overnachtingen in Saint Florent en daarna naar Calvi. Minder ruig qua natuur en hier hadden we een dag minder weer, de rest van de vakantie was stralend zonnig en tussen de 20 en 25 graden.
Daarna naar Corte in het binnenland gereden. Hier is het bergachtig en hebben we een dag heerlijk gewandeld. De dag erna een combinatie van wat rijden en wandelen naar de Cascades des Anglais (watevallen). Zo in het voorjaar is er heel wat (smelt)water. Kom je later in het jaar, zijn de stroompjes vaak maar minimaal (lees je op diverse reviews).
De laatste dagen brengen we door in de buurt van Porto-Vecchio. Dit is een wat toeristischer deel met mooie zandstranden in schilderachtige baaitjes. Even nog een beetje bijkomen en wat zon meepakken. Uiteraard ook Bonifacio nog bezocht en de laatste dag op het eiland weer heerlijk binnendoor gestuurd naar Ajaccio waar we weer om 20u de boot moesen hebben.
Om 6u30 werden we toen in Toulon weer van de boot gebonjourd en zijn we naar Pont-a-Mousson gereden (weer ca 800 km). En toen afgelopen zaterdag nog 400 km naar huis (deels binnendoor in Noord Frankrijk). Thuis gekomen hadden we ruim 3.800 km er op zitten.