Zo langzaam begin ik wat rond te kijken wat ik na de Megane E-tech voor auto / EV zal gaan rijden. Daarbij heb ik een paar harde en wat zachtere criteria:
1. Accucapaciteit minimaal 60 kWh
2. AC laden met 22 kW (de laadpalen op het werk leveren 22 kW, dan is het toch echt wel lekker als de auto dat aan kan heb ik met de Megane E-tech gemerkt)
3. Bij voorkeur geen Chinese auto, liefst een Europese auto, maar geen VAG. Japans of Koreaans kan eventueel wel.
4. Liever een lage auto, hoeft ook niet groot te zijn.
5. Mooie auto..........

6. Budget niet bekend, maar zal in de lijn van de Megane E-tech zitten.
Auto's die ik de laatste tijd met belangstelling heb gevolgd, o.a. Mazda 6e en de nieuwe Nissan Leaf kunnen geen 22 kW AC laden en vallen daarmee af. Een Mercedes CLA kan het als optie, maar zit vermoedelijk boven budget. Bovendien stoor ik me enorm aan de kermisgril van de CLA, ik weet niet of dat uitgezet kan worden, maar dat zou echt een dealbreker zijn. De DS no.4 vind ik wel apart (daar hou ik wel van) maar daar kom ik ook geen 22 kW (optie) tegen.
Tja, wat blijft er dan over? De Stellantis groep biedt volgens mij helemaal niks in de combinatie > 60 kWh en 22 kW latden. De Volvo EX30? Vind ik niet echt mooi en heeft geen dashboard. Ik streep hem niet weg, maar staat niet bovenaan het lijstje. De Kia EV2 kan optioneel met 22 kW laden, heeft 60 kWh en is klein. Maar het design.. hmm, die wil ik zeker eerst in het echt zien. De andere Kia's uit de EV serie zijn echt niet mijn smaak. En vier jaar geleden was ik nog enthousiast over de Ioniq5 maar die vind ik nu niet echt mooi oud worden. En verder denk ik dat ik dan toch weer bij Renault uit kom. De Megane en Scenic kunnen 22 kW laden (als optie). De Scenic is me dan eigenlijk te hoog / groot.
Het lijstje tot nu toe:
- Renault Megane E-tech
- Kia EV2
- MB CLA
- Volvo EX30
Zijn er nog EV's die ik hier vergeet?