Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wouter82 zei:Oeps, deze bedoelde ik: https://www.autoweek.nl/nieuws/26255/topper-floppers-2013-frank-jacobs
Joël D. zei:De auto's die door particulieren worden gekocht zijn vaak wel de auto's die worden gekocht op de kwaliteiten van de auto's, niet op basis van belastingvoordelen.
Joël D. zei:Je zou eigenlijk moeten kijken naar de particuliere verkopen. De auto's die door particulieren worden gekocht zijn vaak wel de auto's die worden gekocht op de kwaliteiten van de auto's, niet op basis van belastingvoordelen. Alhoewel dit beeld ook wordt vertroebeld door de MRB-vrijstelling.
Joël D. zei:Je zou eigenlijk moeten kijken naar de particuliere verkopen. De auto's die door particulieren worden gekocht zijn vaak wel de auto's die worden gekocht op de kwaliteiten van de auto's, niet op basis van belastingvoordelen. Alhoewel dit beeld ook wordt vertroebeld door de MRB-vrijstelling.
speedtouch zei:Maar ook een particulier keek tot 31/12/2013 of zijn auto MRB vrij en zuinig was..
speedtouch zei:OK, maar die is maar voor weinigen weggelegd, de particulier die er zo 1 koopt is er op 1 hand te tellen, komt op rond de 40.000 Euro.
De leaserijder heeft 7% bijtelling geloof ik, in 2014.
D-C zei:Minstens 90% van de verkochte auto's is toch niks bijzonders. Als zo'n model wordt gekoppeld aan belastingvoordelen werkt dat als een rode lap op een stier in de perceptie van de zogenaamde autoliefhebber. De auto is niet lelijker dan gemiddeld, de belastingvoordelen maken 'm lelijk. Golf, Focus, Mégane, 508, de kleintjes, 3-serie Efficient Dynamics - bij die laatste moeten de BMW-logo's verbloemen dat het nog niks is. Met kleine velgen is zo'n BMW toch ook maar een lullig sedannetje? De nieuwe Golf: super suf, zeker als Variant. Mégane Estate: slechte proporties, achterlijke achterlichtunits. Is dat model zonder de belastingvoordelen dan zoveel aantrekkelijker? Dacht het niet.
Hoeveel rationeel weinig aantrekkelijke modellen verkopen nu nog goed? De Fiat 500 misschien, waar op het uiterlijk na geen zinnig aankoopargument voor te verzinnen is. De BMW 5-serie vind ik in basisuitvoering wel aantrekkelijk.
In de verkoop top 100 staat maar bar weinig interessants: https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2013
Een DS5 verkoopt als bijzondere auto toevallig goed omdat de hybride 14% bijtelling heeft, ondanks een beroerde versnellingsbak/aandrijflijn. Lancia doet met de vergelijkbare Delta 31 stuks in een jaar.
De Tilburgse Mitsubishi-dealer doet in een avond net zoveel Outlanders als Toyota GT86's in een jaar: ook 14 stuks tot en met november...
D-C zei:Een beetje cynisch inderdaad. Ik vind dat een BMW F30 in basisuitvoering geen uitstraling heeft (daar kan het vermogen niets aan veranderen), de Golf is heus een goede auto maar sinds de laatste generatie vind ik 'm niet langer alleen maar saai, maar ook gewoon niet mooi meer.
Def zei:Tja, in basistrim zijn er weinig auto's waarbij je gelijk een 'wow!- gevoel' krijgt, de exclusievere auto's daargelaten. Maar als ik weet dat ondanks de basisuitvoering er een potent blok in ligt, is de auto voor mij al minder saai.
D-C zei:Nog maar een poging: als je kunt kiezen tussen een Outlander PHEV, RAV4 of Tiguan, kies je als zzp'er gemakkelijk voor de Outlander. Die is heus niet slechter dan de andere twee en ook niet lelijker: een Tiguan of RAV4 wint toch ook geen schoonheidsprijs? Lood om oud ijzer. Natuurlijk ga je dan voor de flinke financiële voordelen.
speedtouch zei:Ik ben benieuwd naar de specificatie per model van december 2013!
rickm zei:Zal er om hangen of de Outlander de Nederlandse Top 10 2013 haalt.
't Wordt iets tusschen 11 en 8.
adinsx zei:Zit hier ook te wachten op het persbericht van RAI die met de officiële cijfers komen.
Edit: Persbericht is er al zie ik net, inclusief Excel met detailcijfers.
Persbericht: https://www.raivereniging.nl/actueel/nieuwsberichten/2014-q1/20140102-autoverkoop-17-procent-gedaald-in-2013.aspx
Excel: Excel met detailcijfers
Edit 2:
Direct linken naar de Excel lukt niet. Dus even onderaan persberichtje klikken.![]()
Meeuw zei:Uit het BPM-voordeel?
edit: Waardoor de Ups ca. € 800 tot € 2.000 duurder zijn worden vanaf 2014.
Meeuw zei:maar als PON nu een hele rits Up's voor de oude prijs kan aanbieden terwijl dat voor concurrerende merken/modellen niet is geregeld, zou het idd wel eens slim kunnen zijn.
Renault15.17 zei:De EV-cijfers van december en 2013 als geheel (tussen haakjes). Alleen BEV's, geen PHEV's.
Dus in 2013 komen we op 2.569 BEV's / Full-EV's. Dat is wat mij betreft een geweldige score!
- HONDA JAZZ 27
- HONDA CIVIC 10
- HONDA INSIGHT 8
- HONDA ACCORD 1
- HONDA CR-Z 1
- HONDA CR-V 20
Totaal HONDA 67
Carfanatic zei:- HONDA JAZZ 27
- HONDA CIVIC 10
- HONDA INSIGHT 8
- HONDA ACCORD 1
- HONDA CR-Z 1
- HONDA CR-V 20
Totaal HONDA 67
dat vind ik vrij dramatisch. hopelijk kan de nieuwe ( en best goed geprijsde) civic station nog wat binnen halen, maar het ziet er er wel erg somber uit zo.