Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Vrijdag in Den Bosch:

1955 Porsche 356 Speedster 1500S (echt of nep? Ik neig naar het laatste)

Gisteren in Vinkel:

1986 Toyota Starlet 1.0 Special

1976 Volkswagen Transporter 211031 (T2) (origineel Nederlands)

In Geffen:

1990 Subaru Justy 1.0 GL (al even zonder APK helaas)

1987 Opel Corsa 1.2 NE Cup

1970 Volkswagen 1300 Kever 113021 (origineel Nederlands)

1973 Mercedes-Benz Unimog 416

1993 Ford Fiesta 1.1i Fun

1960 Volkswagen 1200 Kever

1969 Opel Kadett Coupé (origineel Nederlands; ervoor staat overigens nog een B-Kadett)

1967 Peugeot 404

1990 Volkswagen Polo Coupé 1.3 Fox

1992 Fiat Panda 1000 i.e. CLX Skyline

1998 Lancia Delta HPE 1.6 16v

1987 Mercedes-Benz 190E 2.3 ECE (W201)

In Nuland:

1979 BMW 320i (E23)

1970 Volkswagen Transporter 23 1.6 (T2)

1964 Daf 31 Daffodil

Terug in Vinkel:

1974 Chevrolet Suburban 7.4 V8

1986 Suzuki Alto 0.8 GL

@ VSOP: werkelijk fantastische Bluebird! (y)
@ n.kroon: die Maserati is natuurlijk subliem! De Saab 96, oude BX, 305, 126, Celica Liftback, Celica convertible, Capri, 125 en Passat Variant vind ik ook erg leuk.
@ Stif: leuke Cherry en Granada.
@ Pjötr/Peter: heel veel leuke spots, zeker de P. Grand Prix, lekker basic Prelude, 300ZX, Fiat 238, Primera GT en Tempra!
@ - Quatrelle -: die origineel Nederlandse Fiat 850 is ook een echte topper!
@ XBXG: die Taunus 17M en Kadett B zijn mijn favorieten.
@ sjoerd: gave Chevy C10, Kadett!

Vanmorgen in Haarlem-Oost en omgeving;

Chevrolet Caprice uit 1979 met kenteken uit 1984..

Volvo Amazon uit 1966 in een soort ratlook..

Fiat Ducato Camper uit 1990

MGF uit 1999 (importje)

Rover 216 Sli uit 1994

Ford Fiësta 1.1 uit 1990

VW Polo uit 1985

Fiat 500 L uit 1972

Renault 5 SL uit 1988

Saab 900 turbo uit 1983

Ford Mustang uit 1965

Mazda 323 Estate uit 1989

Jaguar XJ6 3.2 uit 1995

VW 1200 kever uit 1984

Daihatsu Charade TS uit 1988

Citroën BX TZI Aut. uit 1991

Gave Kadett E1 Caravan op de vorige pagina! (y) Op deze pagina zijn de Corsa A1 en 323 Estate ook topspots! (y)

Hier mijn bescheiden bijdrage van de laatste dagen:

Mercedes-Benz 280 uit 1972 op Lpg

Golfje II uit 1991

Aan de straat bij Engelbert Autodemontage staat deze Mazda 323 uit 1986. Sinds 3 dagen (op papier) gedemonteerd.

Opel Frontera Sport uit 1997

Rover 216 GSi uit 1991

Die bedrijfs-T2 is echt geweldig, D-C! Die 'E23' is eigenlijk een 'E21'. ;)

De Caprice en Rover 216 zijn echt heel gave spots! (y)

Vandaag een stukje gefietst en het volgende vastgelegd. Sommige heb ik al eens eerder gefotografeerd maar het is onthutsend om te zien hoe snel ze wegroesten soms.

Datsun Sunny uit 1981. Een van de laatste nog bestaande van dit type.

DAF 66 Combi. Wordt ook 's winters gebruikt en dat kun je zien.

Daewoo Leganza, een vrij vroeg exemplaar.

Audi 100. Zéér krokant.

In tegenstelling tot deze klokgave Jetta, die nog bij zijn eerste eigenaar is!

Viertjes zie je ook zelden zo mooi.

Lancia Dedra, was alweer een tijdje geleden dat ik een sedanversie zag.

Polen brengen ook wel eens wat interessants mee, in dit geval een Fiat Linea. Had ik nog nooit 'live' gezien.

BX Break die al drie jaar zonder APK staat te wachten op zijn lot.

En voor deze Eclipse is de laatste APK zelfs al zes jaar geleden...

Een Mercedes-Benz 280 C uit 1979. De 944 zet ik misschien een ander keertje nog wel op de foto.

Ook ernstig verwaarloosd, deze Opel Rekord uit 1971

Inmiddels knap zeldzaam, een 405 van de eerste serie.

En ten slotte een gave Mitsubishi Galant met V6-motor.

@ N.kroon
De Ford die bij de Opel dealer in hoogezand staat is deze: (was er toevallig een paar weken geleden)

Wat een gave spots weer allemaal zeg, te veel om op te noemen. Ik heb er ook weer een aantal gezien vandaag:
204 break uit 1971
Een dubbelspot een origineel Nederlandse Ctiroen 11 normaal volgens het RDW, maar volgens mij een Traction avant uit 1957 en een kever uit 1983
El Camino SS uit 1970

Alfa 90 uit 1986

626 uit 2000

Een originele Nederlandse T2 uit 1973

Nog een originele Nederlandse T2 uit 1976

Een originele Peugeot camper uit 1974

Een XM uit 1995

Een Saab 900Turbo uit 1988

Een CX uit 1980

Renault Estafette uit 1979

Een Safrane uit 1998

Porsche 924 uit 1980

318 Touring uit 1992

Cx Gti uit 1984

Prelude uit 1997

Prelude uit 1998

Accord uit 1997

340 uit 1982

Nekaf uit 1956

En mijn topper voor vandaag deze mooie Renault Alpine A110 uit 1973

De laatste tijd ben ik zelf helaas wat minder actief hier maar ik kijk wel met plezier alle spots dagelijks.
Ik heb ook weer heel veel leuks gezien hier, te veel om op te noemen. (y) voor iedereen.

Vandaag maar weer de camera leeggeplukt, al staat er niet heel veel op.
Om te beginnen een kleine vrachtwagen die van de landmacht rechtstreeks door mocht naar het leslokaal.
Voortaan doet deze Daf dienst als lesobject voor de MBO-studenten motorvoertuigentechniek.

Foto550-86VOKIMC.jpg

Op de ring R2 bij Antwerpen zag ik deze Mercedes-Benz L508 op een trailer met voortvarend kenteken.
Foto550-BH7OPFRD.jpg

Vervolgens zag ik een Mercedes-Benz 380SEC uit 1983 met ONK. Helaas had ik geen gelegenheid om te stoppen waardoor de foto niet al te best is geworden.
Foto550-4CG4FPAJ.jpg

Vrijdag in de schemering zag ik een origineel Nederlandse Volvo 340 uit 1991.
Foto550-D7GYVGXO.jpg

Ook zag ik een Renault 4 uit 1968 bij een huis bij mij in de buurt.
Foto550-PB3QLBXN.jpg

Hij is toegevoegd aan de collectie, zo lijkt het.
Foto550-JUF8XGMG.jpg

Gisteren bij de bouwmarkt zag ik deze gifgroene Renault 4 GTL uit 1981 met ONK.
Foto550-HHJU6GP6.jpg

Iets verder stond deze Chevrolet Corvette uit 1990.
Foto550-H6D8BGLS.jpg

Vandaag zag ik deze helaas matzwart gerolde Morris Minor uit 1959.
Foto550-YULUZY6V.jpg

Foto550-BJPLLBCD.jpg

Op het terrein stond ook nog een oud busje verstopt.
Foto550-NFFVBCB4.jpg

Ook vandaag kwam ik weer een Renault 4 tegen. Ditmaal betrof het een geïmporteerde TL savane uit 1989.
Foto550-VW4VQI4L.jpg

Als laatste een erg leuke camper, een origineel Nederlandse Citroen HY uit 1975.
Foto550-4DWNY7EM.jpg

Wauw... een Alfa 90!!!! Super vet!! Dat is zeg maar bijna mijn ultieme droom auto! :)

QV, ik wist helemaal niet dat je niet meer in A-town woonde, en zie ik dat nu goed, een Alfa 75!!!?????? :LOL: HELD!!! ik ga mijn ogen open houden, want die wil ik natuurlijk heel graag van dichtbij zien!!
Ik ben sinds vorig jaar Italiaans-loos... de Yp is in een ongeluk totalloss-geraakt :( MAAR ooit!
Leuk om te horen dat je vele spots kent, maar ook Zuidlaren is of kan een Walhalla zijn! ik ben van de zomer naar de rommelmarkt op de Brink geweest, nou echt serieus de één naar de andere spotwaardige auto zag ik rijden.

De Lada & Fiats..... Oppers & en de drukkerij met het geel met een klein beetje blauw als bedrijfskleuren... (weet je welke ik bedoel?) Die Lada staat in de showroom, ik fietste erlangs, en dacht nee dat kan niet... na 4 dagen malen ben ik weer langs gegaan, en gewoon de showroom binnen gegaan, en waarrempel het was echt zo! :) Op mijn flickr staat ie, ik ben daar iets actiever dan dat ik hier ben! (probeer het hier wel weer een beetje op te pakken, dan wel bij te houden).

JD!!!! :) ik was al bang dat ik je zou moeten missen! :) Ik keek eindelijk eens hier, en ik zag nergens de leuke spots EN teksten van jou! MAAR je leeft nog!! :) Wat een toffe 4tjes allemaal zeg! ([size=x-small]misschien moet je toch maar je gaan verdiepen in Flickr, als je mij niet geloofd, vraag het aan meneer 0032, het is best makkelijk :) [/size]

Die 204 Break, Alfa 90 en Alpine zijn geweldige spots! (y)

@Janus Diedericus,

Dat 'busje' is een Renault Estafette, leuke spot. Net als dat oude Viertje, SEC, en Corvette. (y)

Die Minor doet pijn aan m'n ogen... (n)

gil77 zei:
Een dubbelspot een origineel Nederlandse Ctiroen 11 normaal volgens het RDW, maar volgens mij een Traction avant uit 1957 en een kever uit 1983

De Citroën is een 11 BN. De N staat voor "Normale" en niet "Normaal". Die gekke RDW toch. o_O
In de volksmond is de auto beter bekend als "Traction Avant" (voorwielaandrijving in het Frans), maar zo heette ie nooit officieel.

gil77 zei:
Alfa 90 uit 1986

Mooie spot!

gil77 zei:

Mooi exemplaar. (y)

Ik werd vanmorgen op de A12 bij De Meern ri Utrecht ingehaald door een Montego Turbo, kenteken met SY dacht ik. Wat een gave auto :eek:

Wouter82 zei:
Ik zou zeggen van wel, maar hij leek er een stuk beter uit te zien :confused:

Hij is vorig jaar helemaal gerestaureerd en verkeert weer in nieuwstaat :).
Enige MG Montego Turbo met APK (van de 5 die er nog zijn). Super gave auto inderdaad!

Toen ik zaterdag in huis bezig was, hoorde ik ineens wat aparte motorgeluiden. Toen ik naar buiten keek, zag ik een hele rij bijzondere auto's langskomen. Gauw even een plaatje geschoten van de eerste uit de rij: een Mercedes-Benz SLS AMG uit 2011.

Daarna ben ik gauw naar beneden gerend, waar ik helaas alleen nog maar de drie laatste auto's kon fotograferen... Die drie waren echter wel de moeite waard, bijvoorbeeld deze Britse Aston Martin DB6.

Een Jaguar XJ12 5.3 uit 1983.

De gaafste vond ik deze Vanden Plas Princess 4-Litre in two-tone.

Gisteren zag ik deze MG TD in fraaie kleurstelling nog voor ons huis geparkeerd staan.

@ Rutger: Leuke Justy, Unimog en Delta HPE! Jammer van de matzwarte 3-Serie. en thanks for the compliments :)

@VSOP: Supergave Caprice, Prachtig! De Mazda 323 Estate is ook erg leuk.

@Eelco: Enorm gave spot, de Datsun Sunny! Ook leuk om weer eens een tweedeurs Jetta en een Dedra Sedan te zien. Jammer van de Eclipse en BX break, best zonde! De Galant vind ik heel mooi, prachtige kleur en de wielen staan er best goed onder!

@gil77: de Mazda 626 Sedan snap ik niet helemaal, maar de 204 Break en Alpine zijn erg leuke spots! Maar de Alfa 90, WOW! Wat een supergave topspot! Die hoop ik ook ooit nog eens te spotten!

@JD: Erg leuke Corvette C4. Van de Morris Minor krijg ik bijna braakneigingen, wat zonde!

De MG Montego is een heel leuke auto! Jammer dat ze bijna helemaal zijn uitgestorven.

Mijn spots van gisteren:
twee Acadianes (bij één staat bij de RDW "Acadyane"(n)) in Delft

De achterste zag er nogal slecht uit...

Citroën AX 1.1i Volcane - Delft

Citroën AX 1.1i Harmonie - Delft (horen hier heen heldere knipperlichten op?)

Daewoo Lanos Sedan 1.3 Pure - Delft (Lijkt niet zo bijzonder, maar van de sedan van ná de facelift rijden er volgens mij maar weinig rond in Nederland.:confused:)

Ford Mustang - Pijnacker (twee jaar geleden was 'ie nog grijs)

Ford Focus Wagon ST3 - Delft

Ford Sierra 2.0i GT - Delft

SsangYong Rodius SV 270X - Pijnacker

Volvo 245 GL - Delft (wat een prachtige kleur!)

Wolseley 1300 Automatic - Delft

Ik heb ook weer een aantal spots:

Een Citroën 2CV4 (volgens het typeplaatje 2CV6) uit 1978 met ONK die er jonger uitzag, op de plek waar ooit deze Eend stond :

Citroën 2CV6 by stefanvanwijnen97, on Flickr

Citroën 2CV6 (rear) by stefanvanwijnen97, on Flickr

Een Volkswagen 1300 uit 1973 met ONK en bijpassende garagedeur:

VW 1300 by stefanvanwijnen97, on Flickr

VW 1300 (rear) by stefanvanwijnen97, on Flickr

VW 1300 (2) by stefanvanwijnen97, on Flickr

Een Opel Kadett C1 uit 1975:

Opel Kadett C1 by stefanvanwijnen97, on Flickr

Opel Kadett C1 (rear) by stefanvanwijnen97, on Flickr

Een Renault 11 uit 1985 met ONK vlak bij de plek waar ik ooit deze Mercedes gespot heb:

Renault 11 by stefanvanwijnen97, on Flickr

Een prachtige Alfa Romeo GTV uit 1981:

Alfa Romeo GTV by stefanvanwijnen97, on Flickr

Alfa Romeo GTV (rear) by stefanvanwijnen97, on Flickr

Een 'zwarte' Lincoln Town Car Limousine uit 2003:

Lincoln Town Car by stefanvanwijnen97, on Flickr

Een Toyota MR2 uit 1987:

Toyota MR2 by stefanvanwijnen97, on Flickr

En als laatste een Renault Express Type 1 invalidenbusje uit hetzelfde bouwjaar met ONK:

Renault Express by stefanvanwijnen97, on Flickr

Renault Express (rear) by stefanvanwijnen97, on Flickr

Mooie GTV!(y) De garagedeur van de Kever is leuk gevonden en uitgevoerd.:D

D-C zei:
Vrijdag in Den Bosch:

Ik neig naar het eerste en dat maakt dit een regelrechte topspot! Niet alleen kloppen de rdw gegevens (meestal staan neppers als VW Kever geregistreerd), ook de details kloppen. Replica's hebben vaak niet de kleine vierkante reflectortjes of de chromen balk met kentekenverlichting juist aan de onderkant. Ook het dak lijkt helemaal te kloppen. Als het een replica is dan eentje op basis van een zeer oud keverchassis (lijkt me niet de meest logische keuze) en is het een zeer goede kopie.

Weer een hele hoop mooie spots op deze pagina! Ik zal ook eens doorneuzen op de vorige pagina van wat ik heb gemist vandaag en gisteren.

D. Elzinga zei:
Gijs571 zei:
Pjötr zei:
[url]https://farm4.staticflickr.com/3874/15339849311_2cb593a406_c.jpg[/url]Subaru Legacy by peterolthof, on Flickr
Rechtsgestuurd, met een vreemd embleem op de motorkap…. Iemand een idee?

Hoogstwaarschijnlijk Japanse import.

Klopt, een B4 Blitzen. Hij staat bijna altijd hier in de buurt geparkeerd, alleen ben ik er zelfs nog niet aan toe gekomen om hem te fotograferen...

Ik vind het toch wel een hele schone auto. :) Denk trouwens wel dat het een normale B4 is. Bij de Blitzen krijg ik eerder het idee van het felrode gedaante met een raar vormgegeven spoiler achterop.

Leuke Ascona en Corvette! Werkelijk prachtige GTV! Topspots!

Vandaag maar één spotje; een zeer mooie Mazda Xedos 9 2.5i V6 in Leidschendam.

Twee spotjes van vandaag:

Een Citroën XM V6 automatic Multimédia uit 1998. Hiervan zijn er maar 50 van gebouwd, speciaal voor het vervoer van belangrijke personen tijdens het WK Voetbal in Frankrijk van dat jaar.
Toen behoorlijk vooruitstrevend met een onboard computer met draadloos (!) toetsenbord, navigatiesysteem, telefoon- en internetverbinding. Hier is meer info te vinden.

Van de 50 gebouwde exemplaren, die enkel in Frankrijk verkocht zijn, rijden er momenteel zo'n 4 à 5 van rond in NL.

En een Franse VW Polo Steilheck uit 1989. Best bijzonder om een oude zwarte kentekenplaat in Amsterdam tegen te komen. In Frankrijk zie je ze al bijna nooit meer.

Pjötr zei:
JD!!!! :) ik was al bang dat ik je zou moeten missen! :) Ik keek eindelijk eens hier, en ik zag nergens de leuke spots EN teksten van jou! MAAR je leeft nog!! :) Wat een toffe 4tjes allemaal zeg! ([size=x-small]misschien moet je toch maar je gaan verdiepen in Flickr, als je mij niet geloofd, vraag het aan meneer 0032, het is best makkelijk :) [/size]

Ha Peter, ik was al bang dat je nooit meer terug zou komen. Maar nee, ben ik zelf een weekend niet online, mis ik meteen niet één maar zelfs twee megaposts van jouw kant. Gisteren ben ik trouwens bij Mr. 0032 op bezoek geweest en hij heeft alles in het werk gesteld om mij van het nut van Flickr te overtuigen. Grote kans dat ik binnenkort ook een account heb. ;)
Overigens heb ik erg veel leuks gezien in Antwerpen maar die foto's volgen later, eerst maar alles uitzoeken.

Da's inderdaad een prachtige spot!

Deze schoonheid hoort volgens mij in De Bilt en was onderwerp van een fotoshoot- er stond een Kangoo met platform bovenop naast de auto. Toevalligerwijze de tweede Nash Ambassador die ik in een maand zie

Grotefoto-VUYDR6CZ.jpg

Erg strakke Golf, deze velgen waren destijds leverbaar via dealers

Grotefoto-CUN6JELC.jpg

Niet strak maar roestig en met de kwast gespoten maar een Break blijft bijzonder

Grotefoto-LBMVUZYK.jpg

Ontsnapt aan de export, met lekker foute jaren '90-velgen

Grotefoto-4CJBHDYN.jpg

Hot rod-stijl op een Amazon

Grotefoto-PIE8AIRK.jpg

Grotefoto-AKURZEVR.jpg

Geen idee wanneer ik voor het laatst een Orion van deze generatie heb gezien, maar het moet jaren geleden zijn

Grotefoto-AMCMSXUC.jpg

Grotefoto-WNDTR6PB.jpg

Nu eens geen Westfalia en ook nog een origineel Nederlands kenteken

Grotefoto-V3GDKTQH.jpg

Superstrakke Mini

Grotefoto-QUERHOBU.jpg

Ik dacht dat deze van oorsprong Belgische R4 inmiddels verdwenen was, ik had 'm al jaren niet meer gezien

Grotefoto-S8UXMQPF.jpg

Grotefoto-JUMUWW7B.jpg

Voor ze allemaal verdwenen zijn, deze keurige Nexia. Grappig, een GTX-uitvoering met plastic doppen

Grotefoto-PGIYLCCY.jpg

Leuke AX GT

Grotefoto-TAAHWB33.jpg

Mooie, origineel Nederlandse Spitfire met velgen die ik alleen kende van de Dolomite

Grotefoto-JHHRENXX.jpg

Grotefoto-JWG3U7SC.jpg

Die Nash en Orion liggen mijlenver uit elkaar qua automobiliteit, maar ze zijn allebei geweldige spots! (y)

Gave Nash, Golf en Orion! (y)

Die Nexia's blijven toch wel ontzettend anonieme auto's zeg. Ik zag gisteren een donkergroene sedan met ONK, die is nog anoniemer dan de hatchback...

Gave Orion en leuke Mini!

Mijn enigste spot is deze strakke 318i Touring die ik tegenkwam nadat ik per ongeluk verkeerd fietste.
15215639749_a60d489828_c.jpg

jessekraal.nl zei:
D-C zei:
Vrijdag in Den Bosch:

Ik neig naar het eerste en dat maakt dit een regelrechte topspot! Niet alleen kloppen de rdw gegevens (meestal staan neppers als VW Kever geregistreerd), ook de details kloppen. Replica's hebben vaak niet de kleine vierkante reflectortjes of de chromen balk met kentekenverlichting juist aan de onderkant. Ook het dak lijkt helemaal te kloppen. Als het een replica is dan eentje op basis van een zeer oud keverchassis (lijkt me niet de meest logische keuze) en is het een zeer goede kopie.

Is idd een echte en staat hier te koop voor net geen 300K! Topspot!!

Die Nash heb ik volgens mij al eens in het echt gezien, geweldige auto! Net als die prachtige GTV! En die Orion... Die ken ik alleen maar meer van verhalen! In geen eeuwen meer gezien!

@ JD.... Leuk leuk leuk!! Ik ben benieuwd... :)

De Renault 11 op deze pagina vind ik ook erg leuk en is volgens mij ook nog eens in Zwolle! :)

Deze (geïmporteerde) Renault 9 GTC wilde ik jullie niet onthouden, ik kan me niet herinneren er ooit eerder ééntje tegengekomen te zijn:
5bps1e.jpg

21kfcyu.jpg

2ihs8j9.jpg

En een lief Golfje:
2q9kml0.jpg

@rellie kel: Zonde zeg! Ding zag er echt als nieuw uit!

@AlbertSH: Die R11 staat idd in Zwolle, is vlgns mij van een Windesheim-scholier

Tijd voor wat complimentjes na al die topspots..
@ 929V6: erg leuke Datsun, BX Break, en Rekord.
@ gill77: 204 Break en Alfa 90. (y)
@ JD: leuk al die 4'tjes.
@ Niels.: allemaal mooie foto's (en spots).
@ Sjoerd95: mooie Focus Wagon ST3 en Wolseley.
@ Klassiekerrijder: leuk die Ascona. (y)
@ Stefan-V6: mooie spots, de Kadett, Renault 11 en GTV.
@ XBXG: bijzondere XM. (y)
@ AlbertsH: die Renault 9 GTC is echt een topspot.
@ citroenAZU: de Skoda en Triumph zijn mijn favorieten. (y)

Van vandaag:

Audi 100 GL uit 1982

Dubbelspot: Audi 100cc uit 1983 op Lpg + Jaguar XJ6 4.2 Series III uit 1981

Ik werd helaas opgejaagd, dus kon ik niet echt stoppen voor deze Citroën ID 19 "Sieb" uit 1969. Vandaar een wat wazige foto.

Lang niet gezien: zo'n eind jaren '80 Ginaf F490. Deze staat geregistreerd als landbouwvoertuig.

Vanwege de leuke kleur en goede staat op de foto gezet. Deze Mazda 121 1.3i 16V Cabrio Top uit 1992. Van deze uitvoering staan er nog maar 13 op Nederlands kenteken geregistreerd.

Suzuki Swift GL uit 1991

Terug
Bovenaan