Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Stif zei:
Een Meharie
Foto-ROH7K3L7-D.jpg

Een kleine correctie: het is "Méhari" zonder e aan het einde. ;)
Mooie spot en een prachtig kenteken. (y) (y)

Dagelijks kom ik door Dronten heen rijden en iedere dag zie ik weer een aantal bijzonderheden staan. Vandaag had ik wat tijd over en ben ik eens gaan foto's maken in Dronten, hier het resultaat:
Volvo 240 Van:
VG-26-BK by dannyvandestreek, on Flickr
VW Golf 1 Cabrio( en een deel T3 en een halve Kever):
HD-ZX-47 by dannyvandestreek, on Flickr
Bijzonder tweetal:
Oldsmobile Delta....
Oldsmobile Delta by dannyvandestreek, on Flickr
Oldsmobile Delta by dannyvandestreek, on Flickr
..en een Mazda 1300!
97-SJ-85 by dannyvandestreek, on Flickr
97-SJ-85 by dannyvandestreek, on Flickr
Bij een bedrijfswagendealer annex sloper:
Mercedes 300TD:
DR-ZG-39 by dannyvandestreek, on Flickr
En ook daar deze VW Passat:VW Passat by dannyvandestreek, on Flickr
De foto is mislukt, maar goed een leuke T3 Camper:
VW Transporter by dannyvandestreek, on Flickr
Een Kadett, smaken verschillen:
DZ-67-DT by dannyvandestreek, on Flickr
Dan een stel waar ik dagelijks voorbij kom, allen in dezelfde stratenhoek, de laatste twee zijn tevens mijn favorieten:
De eerste is een Yaris, niet echt bijzonder, maar toch lijkt mij dit een speciale uitvoering met deze kleurstelling en spoilerset:
22-GN-LT by dannyvandestreek, on Flickr
Deze Ford Sierra, pas stond hij er met de caravan erachter, dus mijn vermoeden is dat deze auto nog steeds mee mag op vakantie:
FH-GR-36 by dannyvandestreek, on Flickr
En de topspot van vandaag, ik dacht altijd dat het een Toyota Camry was, maar vandaag zag ik dus dat het om een Lexus ES300 gaat:
28-FL-SK by dannyvandestreek, on Flickr
28-FL-SK by dannyvandestreek, on Flickr

Joepie! Eindelijk een nieuwe pagina! Zal ik maar het goede voorbeeld geven en mijn posts in delen splitten?

;)

Om te beginnen met deze Austin-Healey MKIII in Zandvoort.

Een leuke Lancia Beta in Bloemendaal.

En vervolgens ben ik weer een keer gestopt bij de garage waar ik al vaker auto's door de etalage heb gefotografeerd. Voor het eerst dat ik hem 'open' zag.

Voor de deur stonden nu twee leuke auto's. Een Triumph Vitesse en MG B.

En mijn tweede YD-kenteken was een feit. ;)

De Cortina waarvan ik eerst alleen het neusje had kunnen fotograferen kon ik nu de hele auto vastleggen. Ik heb alleen niet echt op de instellingen van mijn camera gelet... :(

Nog een Cortina! :eek:

Een Triumph 2500 en Triumph Herald.

Nog een keer de Jaguar die ik eerst alleen door de ruit had vastgelegd.

En een leuke 1800ES!

Deel twee komt zo.

Deel twee:

Onderweg naar huis zag ik in mijn ooghoek plotseling een hele leuke Taunus 12M geparkeerd staan!

De enthousiaste eigenaar wilde hem wel 'even goed zetten voor de foto'. :)

Op het Haarlemse industrieterrein stond plotseling deze Lancia Fulvia HF.

Ook op het Haarlemse industrieterrein, deze Buick Regal 'Limited' in politie-uniform.

In Zandvoort, deze Alfa GT Junior.

Een Maserati Ghibli. Op diesel! Dat wist ik helemaal niet. Maargoed, daar houd ik me ook helemaal niet mee bezig. Is het heel bijzonder?

Zometeen deel 3. Het laatste deel.

En deel 3. Het laatste deel. ;)

Vorig weekend besloot ik om eens aan de andere kant van Zandvoort te gaan spotten. Aan de grens met Bentveld. Het was de moeite waard!

Een 280SLC.

Een '52er MG TD.

Niet helemaal goed gelukt, de foto van deze Audi.

Een mooie, strakke MR2 SW20!

SAAB 9000. :eek:

Heel vreemd, vlak achter elkaar (30 seconden) twee rode Volkswagens met T-kenteken. Allebei flink verkleurd en bereden door 'oudere' bestuurders.

Een Golf 'Synchro'!

'Maakte die jongen nou een foto van ons?' Althans, zo lijkt het het gesprek in de auto te gaan? :)

En terug in Haarlem, deze Triumph TR6, aan de overkant.

En de laatste spot, een hele leuke Uno uit 1987!

Fiat Uno by timvanessen, on Flickr

misschien beetje ver weg..maar deze 3 kwamen langs me huis rijden...dus geen tijd om er dichterbij te zijn:

en gisteren kwam ik de enigste in Nederland blijkbaar...rijdende Nissan Murano cabrio tegen...hij reed net de tunnel in, dus kon geen foto maken, maar het gaat om deze: ( foto geleend van internet)..

moest echt 2x kijken om welke auto het ging....

Vandaag op de A1 vlak voor de Witte Bergen een Renault 16 TL uit 1974, helaas van slechte kwaliteit aangezien de foto door mij rijdend genomen is.

Daarvoor vlak voor de oprit nog een Hillman gespot met een ouder echtpaar erin , helaas heb ik daar geen foto van.

Foto-VOO48YMJ.jpg

@D'oh: prachtige foto's weer, zoals altijd. (y)

Vooral de 304 cabriolet met mooie Dunlopvelgen kan mij bekoren, net als (uiteraard) de twee BX'en.
En de Uno, maar dat had ik je al op Flickr verteld. ;)

rzasa zei:
Poeh, even bijkomen hoor van al dat moois...

De Rover 827 is erg gaaf. Ik snap alleen die US-platen erop niet zo.
Ik wel. Het is namelijk een 825 Sterling, voor de Amerikaanse markt.
Ik ken de eigenaar. Die heeft ook wat overgebleven onderdelen van mijn 800 overgenomen

@ Danny1995: bekende locatie daar in Dronten. Op dat industrieterrein is ieder jaar in maart/april het groot Opel treffen. Die Mazda, Oldsmobile en Mercedes stonden er in april ook al zo bij. Die Mazda en Olds staan overigens voor een oldtimer handelaar. Binnen in de loods staat echt heel veel moois. Kijk maar eens op streetview. ;) Die Lexus is trouwens wel een erg leuke spot.

@ D'oh: Erg mooie foto's weer. Die Golf I en Fiat Uno zijn mijn favorieten. (y)

En alweer meer briljante spots (en ook veel erg mooie foto's)! Een VW Kübelwagen, hoe onprettig qua historie dan ook, is echt uniek en ik ben blij dat de Mitsubishi in de showroom van de voormalige dealer op de foto is gezet. Ik wil hiermee niemand tekort doen, want er staan nog veel meer bijzondere auto's op deze pagina's!

Klassiekerrijder zei:
En alweer meer briljante spots (en ook veel erg mooie foto's)! Een VW Kübelwagen, hoe onprettig qua historie dan ook, is echt uniek (...)

Ik heb toch, aan de vorm van de portieren te zien, de indruk dat het hier een omgebouwde VW 181 uit de jaren zeventig betreft.

De VW 181 komt ook uit 1970, maar dat neemt niet weg dat de historie van dit model onprettig is.

XBXG zei:
De VW 181 komt ook uit 1970, maar dat neemt niet weg dat de historie van dit model onprettig is.

Ik neem aan dat je dan bedoelt de historie van de Kübelwagen, niet die van de 181.

stoterstangen90 zei:
rzasa zei:
Poeh, even bijkomen hoor van al dat moois...

De Rover 827 825 is erg gaaf. Ik snap alleen die US-platen erop niet zo.
Ik wel. Het is namelijk een 825 Sterling, voor de Amerikaanse markt.
Ik ken de eigenaar. Die heeft ook wat overgebleven onderdelen van mijn 800 overgenomen

De naam Rover is toch nooit gebruikt in de US? En ik zie geen side-lights.

Ontzettend gave spots op deze en de vorige pagina, maar voor mij persoonlijk is dit toch de leukste:

Klassiekerrijder zei:
Een Saab 90, en nog best een oude ook. Zag er wel uit of-ie er al even stond

Grotefoto-DDOW8N4C.jpg

Inderdaad mijn ex-Saabje! Waar heb je 'm gefotografeerd? Ik zou hem nog wel eens willen bekijken :)

Phoenixrood74 zei:
Geen spontane ontmoeting en daarom horen deze foto's hier eigenlijk niet thuis, maar een origineel Nederlandse Mitsubishi Galant rechtvaardigt naar mijn mening wel een overtreding van de regels;). Deze staat in Leidschendam:

Een tijdje was de dealer helemaal leeg, maar er staan inmiddels weer wat auto's ook binnen, waarschijnlijk gaat het weer wat beter met het bedrijf. Leuke foto's!

@Danny: Leuke spots! Vooral de Lexus ES!

@Tim: De Lancia Beta, Ford Cortina's, Lancia Fulvia HF, Buick Regal, Chevy Caprice en Fiat Uno zijn zeer gave spots!

@XBXG Oh nee ik zie het, ginkelvanmichel die had de Integrale gespot, foutje!

Een BX GTI op de A28 bij Soest:

XV-34-BD by Timo1990NL, on Flickr

Een XM Tuinhuis in Utrecht:

TH-SB-15 by Timo1990NL, on Flickr

Een Peugeot 104 in Hoogland:

LD-81-KJ by Timo1990NL, on Flickr

Verder nog in Zeist:

Een trio Peugeots:

Peugeot by Timo1990NL, on Flickr

Een Honda Civic:

KD-32-TR by Timo1990NL, on Flickr

Een Austin Allegro:

Austin Allegro by Timo1990NL, on Flickr

Een BX en een BX Break:

Citroen BX by Timo1990NL, on Flickr

Citroen BX by Timo1990NL, on Flickr

Tenslotte nog een BX Sport met Visa:

Citroen BX Sport & Visa by Timo1990NL, on Flickr

Die 'Cold' (je bedoelt Colt?) is eigenlijk een Civic. Erg leuke spots overigens. Daar zullen Citrofielen wel erg warm van worden vermoed ik.

Radar zei:
en gisteren kwam ik de enigste in Nederland blijkbaar...rijdende Nissan Murano cabrio tegen...hij reed net de tunnel in, dus kon geen foto maken, maar het gaat om deze: ( foto geleend van internet)..

Is dat echt de enige van Nederland? Ik weet namelijk waar die staat, maar wist niet dat hij zo zeldzaam was. Vond hem te lelijk om te spotten, maar liep er vaak van m'n werk naar de tram langs. Wellicht komt Sjoerd95 hier binnenkort langs: Pauwstraat in Rijswijk, naast ROC Mondriaan: https://www.google.nl/maps/@52.023833,4.3496846,17z

@Timo1990: gave 104! De onderste foto's uit Zeist lijken wel een schatkamer! Wat een geweldige auto;s staan daar zeg!(y)

@Jesse: heel erg bedankt voor de tip! ik rij daar vaak langs de Brasserskade en langs de Schie, maar ben nooit in die straat geweest, snel eens doen, ben al lang op zoek naar die Murano :)(y)

Vandaag weer eens tijd gehad voor een fietsrondje, met deze leuke spots:

Fiat Palio 3-Deurs - Delft (Nooit geweten dat de Palio hatchback ook in Italië is verkocht)

Mercedes-Benz 500E - Pijnacker

Rover 214Si 5-Deurs - Pijnacker

Talbot Matra Murena - Delft (alweer de vierde die ik in korte tijd spot!)

Vauxhall Cavalier L 2-Deurs - Pijnacker (Mijn absolute topspot van vandaag!)

Volkswagen Golf CL 3-Deurs - Delft (normaal let ik niet op de Golfjes II, maar deze was werkelijk in nieuwstaat!)

Hey, die Golf III lijkt verdomd veel op een II. Omgekat!!! ;)

Anyway, geweldige spots! (y)

500E, Murena, Cavalier: (y)

Ik kwam vanmiddag ineens een onberispelijke Renault 18 tegen, two-tone- zilver van boven, zwart van onderen. Kenteken begon met KD-, een vrij jong exemplaar dus. Ik was zo verbaasd dat ik niet eens naar mijn telefoon greep voor een foto... :(

Klassiekerrijder zei:
500E, Murena, Cavalier: (y)

Ik kwam vanmiddag ineens een onberispelijke Renault 18 tegen, two-tone- zilver van boven, zwart van onderen. Kenteken begon met KD-, een vrij jong exemplaar dus. Ik was zo verbaasd dat ik niet eens naar mijn telefoon greep voor een foto... :(

Dat zal de KD-12-GF zijn geweest? Die heb ik driekwart jaar terug ooit eens in Haarlem zien staan 's avonds. Toen ik mijn camera op was gaan halen thuis bleek de Renault bij terugkomst helaas al gevlogen...
:(

D' oh zei:
Dat zal de KD-12-GF zijn geweest? Die heb ik driekwart jaar terug ooit eens in Haarlem zien staan 's avonds. Toen ik mijn camera op was gaan halen thuis bleek de Renault bij terugkomst helaas al gevlogen...
:(
Ik vermoed dat dat dezelfde is. Hopelijk zie ik 'm nog eens.

De foto hierboven klopt, maar de kleurstelling was omgekeerd. Dat vond ik al vreemd, want zo ken ik 'm niet.

Leuke spots allemaal weer! Toffe Rover & Vauxhall, en die Palio Sjoerd! (y)
Ook leuk vind ik die Civic en die andere Fransozen van Timo!
En D'oh, wat een leuke spots heb je! Die Uno.. Leuke Corina's!

En Danny, wat een leuke spots... ik kan geen één benoemen, ik vind ze allemaal tof! :)

Gisteren naar een rommelmarkt geweest, de vele import-Benzen heb ik overgeslagen, er stonden toch enkele toffe dingen! De score in en rond Duitsland vandaag viel wel een beetje tegen.

Enjoy

Mazda CX7 by peterolthof, on Flickr

Audi A6 2.5 TDI Avant by peterolthof, on Flickr

Lada Niva by peterolthof, on Flickr
WP_20141006_004 by peterolthof, on Flickr

Opel Sintra by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_055.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_059.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_048.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_061.jpg by peterolthof, on Flickr

Nissan Sunny by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_040.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_036.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_039.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_037.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_053.jpg by peterolthof, on Flickr

Lancia Delta by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_052.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_050.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_049.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_046.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_045.jpg by peterolthof, on Flickr

Volvo 440 by peterolthof, on Flickr

Daewoo Nexia by peterolthof, on Flickr

Suzuki Alto GL by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_024.jpg by peterolthof, on Flickr

Mitsubishi L300 by peterolthof, on Flickr

Mercedes-Benz 190 by peterolthof, on Flickr

Mercedes-Benz 407D by peterolthof, on Flickr

Ford Consul by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_020.jpg by peterolthof, on Flickr

Daewoo Espero by peterolthof, on Flickr

Daewoo Espero by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_016.jpg by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_019.jpg by peterolthof, on Flickr

Peugeot 309 by peterolthof, on Flickr

Peugeot 405 Break by peterolthof, on Flickr

Toyota Celica by peterolthof, on Flickr

WP_20141005_011.jpg by peterolthof, on Flickr

Toyota Celica by peterolthof, on Flickr

Ford Consul by peterolthof, on Flickr

Zo Peter, wat een lading weer zeg! Daar zitten een paar geweldige spots tussen, met als favoriet die Consul. (y)

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: Heren/dames, wat een superspots weer!

De R14, Simca 1100 en de 50'er jaren origineel nederlanders zijn echt wel toppers voor mij! Ga zo door!

edit Oohja ,de laatste pagina natuurlijk niet vergeten: de Mazda 1300, Fiat Uno, Austin Allegro, Vauxhall Cavalier, Renault 18 en Volvo 440

Een Supercinq uit 1990.

Een Triumph TR7 uit 1977. Ze is te koop. :)

En een van de allermooiste BX'en die ik rijdend heb kunnen fotograferen.

jessekraal.nl zei:
Radar zei:

Is dat echt de enige van Nederland? Ik weet namelijk waar die staat, maar wist niet dat hij zo zeldzaam was. Vond hem te lelijk om te spotten, maar liep er vaak van m'n werk naar de tram langs. Wellicht komt Sjoerd95 hier binnenkort langs: Pauwstraat in Rijswijk, naast ROC Mondriaan: https://www.google.nl/maps/@52.023833,4.3496846,17z

Nee dat wist ik ook niet.....maar opgezocht op internet....
welke woonplaats staat deze dan?

Mooie foto's allemaal. Misschien moet ik ook maar eens wat vaker mijn telefoon in de aanslag houden. De rode Uno vind ik echt de topper van deze pagina, vooral omdat hij nog helemaal origineel is. Wij hadden vroeger thuis een legergroene en later een witte.

sjoerd95 zei:
Vandaag weer eens tijd gehad voor een fietsrondje, met deze leuke spots:

Vauxhall Cavalier L 2-Deurs - Pijnacker (Mijn absolute topspot van vandaag!)

Hé wat leuk, dat is mijn uitzicht iedere ochtend! (Hij is namelijk van mij :LOL:) Ongetwijfeld dat je hem wel vaker daar zal zien staan.
Bedankt voor je enthousiaste reactie, wordt gewaardeerd :)

Laat ik ook maar eens bijdragen, ik ben geen hele fantatieke spotter, maar heb nog wel een paar leuke dingen op m'n telefoon.

Om te beginnen deze leuke BMW 316i Baur
image1.jpg

image2.jpg

Een bijzondere combo op de snelweg, daarachter reed nog een Harley met eveneens Belgisch kenteken
image4-1.jpg

Een zeer fraaie Evo VI Tommi Mäkinen-edition, wat mij betreft de tofste Evo die er is.
image5.jpg

Een Avantime zie ik al niet zo vaak, maar eentje in een niet metalic-kleur heb ik nog niet eerder gespot volgens mij
image3.jpg

Een origineel NL'se 190 Diesel, in goede staat en anders dan de oude baas doet vermoeden geen eerste eigenaar meer.
image1-1.jpg

Geen auto's, wel leuk, deze oude HTM-trams die pas aan mijn huis voorbij gingen:
image2-1.jpg

image3-1.jpg

En gekleurde velgen zijn blijkbaar een dingetje, dit stond er pas voor...
image4-1-1.jpg

Die Avantime heeft toch gewoon metallic lak?

Gave Baur trouwens. (y)

Helaas heb ik er geen foto's van kunnen maken, want het was in een flits en onderweg, en ik vroeg me echt af wat ik had gezien, maar een paar weken geleden zag ik zoeen als deze op de N290, op Nederlands kenteken, een Nissan Pao.

En heel toevallig, op dezelfde plek, zag ik er gisteren zoeen rijden, een Toyota WiLL Vi, rose, kenteken 1-SJD-14.

Misschien een liefhebber in de buurt?

EDIT: een collage gemaakt van de dashcam-beelden.

https://flic.kr/p/mSHPjw

https://flic.kr/p/mSG7RP

Deze dus ;)

Wel een vreemd ding, typisch zo'n rare, Japanse K-car.

@XBXG: Wat een prachtige BX en een minstens zo prachtige foto!

@Quatrelle: Mooie Jaguar!

@jessekraal: Gave Benz!

Ik heb nog wat spots over van mijn telefoon. Deze zijn afkomstig van familie en collega's en mijzelf. Ik heb er voor de leuk nog even een filtertje overheen gedaan. Dat maakt een foto toch leuker. :)

Ik begin met de spots die ik zelf nog heb gemaakt met mijn telefoon.

6ymzac.jpg

Leuke, nette Hiace's zie ik niet vaak.

10o4sqr.jpg

De AH-53-32.

166n0jr.jpg

Van collega's...

xberv5.jpg

Deze Citroën (y)

259aadv.jpg

wcmioh.jpg

212a2hi.jpg

2r2p64m.jpg

En de laatste drie spots van mijn vader. ;)

2eqbept.jpg

11iivcn.jpg

Deze Alfa heeft mijn vader toevallig vandaag gespot. Een origineel Nederlandse nog wel! :eek:

2s9dl3d.jpg

Terug
Bovenaan