• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

@Ginkelvanmichiel - Dat moet zeker een leuk tafereel zijn geweest, jammer dat we het met slechts het verhaal moeten doen.

@Carfanatic -Leuke veewagen... of wacht, die Volvo is ook wel aardig...;)

Klein rijtje van mijn kant, te beginnende met een wannabee-Mercedes.

Iveco Turbo Daily 35-12 Camper conversion

Leuke Cabrio aan de welbekende boulevard.

1993 Saab 900s Cabriolet

Civicje

1991 Honda Civic 3D 1.5 GL

Lang geleden dat ik voor het laatst een 80 Avant tegen kwam.

Audi 80 Avant

Zeer indrukwekkend als dit door een woonwijk aan komt gestormd!

1966 Kaiser M35

Gekocht met de kop eraf, sinds 1991 bij de huidige eigenaar.

1990 Mazda 323F 1.6i GLX

Eendje in Charleston-jas.

1983 Citroën 2CV6

Behoorlijk nette BMW.

1989 BMW 316i

Bijna net zo gaaf is deze Mercedes

1990 Mercedes-Benz 200E

En als laatste by far een van mijn meest favoriete spots van het afgelopen half jaar. Helaas was ik niet in de gelegenheid om een foto van de voorkant te maken want ik verwacht niet dat ik deze origineel Nederlandse Valiant uit 1964 snel weer tegen zal komen...

1964 Valiant V200

Wat een topper inderdaag zeg, die Valiant! (y)

Sowieso is er de afgelopen weken weer veel leuks voorbij gekomen hier. (y)

Hier weer eens een bijdrage van mijn kant met wat spots van de laatste weken:

VW Passat Van Diesel uit 1993

Peugeot 205 XR uit 1986

Ford Granada 2.0 Limousine uit 1985, waarover sinds 1994 al geen belasting meer is betaald...

Een echte krachtpatser, deze Civic Type R uit 2016

Astra G Van uit 2000

Niet heel duidelijk deze foto. Deze Citroën BX 16 TRI uit 1986 is sinds 1992 bij de huidige eigenaar.

Bentley Continental Flying Spur

Volvo Amazon Combi uit 1966, welke sinds 1995 van de huidige eigenaar is.

Alfa Romeo 1750 GTV uit 1970

Ik wist het eerst niet, maar het blijkt een Jaguar MK V te zijn

Home made (wel creatief)

Matzwart gerolde Renault Trafic uit 1981

Citroën DS 21 uit 1970

Chevrolet Caprice uit 1967

VW Polo 33KW uit 1987

VW Polo C uit 1986

Volvo 340 GL uit 1984 op Lpg
[

Scania Vabis uit 1965

VW TL 28 Diesel uit 1980

Volvo Amazon uit 1967

SAAB 900 Turbo Automatic uit 1985

Toyota Previa uit 1991

Een Austin Healey en MG B aan het touren

Helaas nét een volgens mij vrij strakke Toyota Tercel Coupé gemist..

Triumph Herald 13/60 Saloon uit 1969

VW T3 Westfalia uit 1986

En als laatste deze leuke Mega Tjaffer uit 1995, welke nog altijd bij de eerste eigenaar is!

Hier nog wat van mij van de laatste tijd.

20160704_150754_zpsg7qopovy.jpg

20160704_150817_zps7krkahdl.jpg

20160704_150850_zpsak5e0mqf.jpg

20160803_202001_zpsky4sr00v.jpg

Ik dacht eerst dat een Baccara was, maar het bleek dichtbij "slechts" een TXE te zijn. De Turbo velgen staan goed (zullen dat niet veel gezochten wielen zijn?).
20160803_211322_zpso7vh4bnb.jpg

Dit vond ik best bijzonder: een Porsche Boxster uit 1997 (nooit geweten dat ze al zo oud zijn!) die sinds de import in 2005 bij één enkele eigenaar is.
Toch heeft die eigenaar het voor elkaar gekregen om al 6 keer de kentekenpapieren of -platen kwijt te raken. o_O
De hoogste duplicaatcode die ik tot nu toe had gezien, was een 4.

(Een nieuwe APK zou ook wel fijn zijn, al zeg ik dat hier niet hardop... :p )

Verder zag ik eveneens in Amsterdam nog dit leuke 205'je op grijs kenteken uit 1993, die nog bij de eerste eigenaar is.

Hoe kan ik deze nou vergeten...? Een heuse Witkar uit 1975, vanmiddag gespot in een nieuw kantoorgebouw aan de Amsterdamse Zuidas.

Vandaag gezien:

International 1753 van 1985:

tlqigtu7n0hnq.jpg

Audi 80 Cabriolet van 1997:

ihq3rb5cuwonh.jpg

Triumph TR6 van 1975:

la5eidyv3itpk.jpg

Fiat 500 van 1971:

4qtmvu6etepda.jpg

Audi A8 van 2001:

zmmgd1se5alyv.jpg

Ten eerste weer mijn dank aan iedereen voor de complimenten/feedback op mijn spots :).
Ten tweede mijn wekelijkse lijst favorieten, die ik i.v.m. tijdgebrek op maandagen naar het weekend heb verplaatst.
AlbertsH: zo’n Saturn Vue is me buiten de VS nog nooit opgevallen, gave spot dus!
VSOP: Fiat Regata en Volvo 142 zijn mijn favorieten, mooi rijtje heb je daar.
Gewoon Dirk: wauw, die Valiant steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit (y). Ook de Ford F350, Lincoln Continental, Mercedes-Benz 280SE, VW Polo, Mazda 121, Chevrolet Caprice Classic en Caprice, GMC Sierra, Morgan Plus 8, Honda Civic, Kaiser M35 vind ik favorieten.
Escher: Cadillac Brougham Fleetwood en Wiesmann MR3 vind ik toch wel heel erg gaaf.
Carfanatic: ik moest even een keer extra kijken, maar zo’n Volvo met zes deuren zie je inderdaad niet dagelijks (y) (@Dirk: weet je dat die veewagen ook een Volvo is ;)).
Astrawez: VW Passat, Honda Civic, Chevrolet Caprice, Scania Vabis, Triumph Herald vind ik toppers.
Quadrifoglio Verde: Toyota Camry, Fiat Fiorino en Renault 5 (y).
Twan238: terecht dat die 323 een favoriet van je is, gave spot! Ook de Opel Diplomat vind ik echt een topper!
XBXG: wat een vreemd ding, zo’n Witkar. Wel gaaf.
flat412: ik zou toch steil van verbazing achterover slaan als ik zo’n DKW voor de lens kreeg, prachtspot!
Charger: Triumph TR6 en Fiat 500.

Ten slotte heb ik zelf afgelopen week nog flink meer weten te spotten dan van tevoren verwacht. Kleine inhaalslag.
Maandag
2lveicy.jpg

Niet dat je een Nissan Patrol snel over het hoofd ziet, maar dit origineel Nederlandse exemplaar van 1987 viel me extra op door zijn goede staat en tijdsconforme stickers.

Dinsdag
2a69izr.jpg

Nog zo’n imposante terreinwagen is deze Chevrolet Blazer (K5) van 1980, gezien. Helaas in mindere staat.

2a7snxg.jpg

In een hele andere categorie valt deze origineel Nederlandse Peugeot 205 van 1984, verreweg de oudste 205 die ik me kan herinneren te hebben gezien. Alweer 21 jaar bij de huidige eigenaar, die er goed voor lijkt te zorgen, al maak ik me wel wat zorgen om het vuil in de wielkasten.

Woensdag
ibck6u.jpg

Mijn telefooncamera heeft een moeizame relatie met witte auto’s in de zon, maar deze origineel Nederlandse Saab 900 van 1983 vind ik te mooi om niet te delen.

mkbvk2.jpg

Nette BMW 520i van 1983, die volgens mij ook nog eens groen van binnen is.

2vb7in5.jpg

Dit soort tuning kan ik waarderen, aandacht voor details, en zo overtuigend gedaan dat ik begon te twijfelen of er dan toch ooit een Honda CR-X Type R is geweest. Deze is van 1995 en gewoon in goede staat.

x5cs3b.jpg

2dawxsl.jpg

Een hele late Renault 4 F4 van juli 1987. Hij is nu ruim een jaar in Nederland en in geweldige staat.

ivamj6.jpg

qxumu0.jpg

Hele nette Opel Monza 3.0E – met trekhaak :D – van 1979. Over de uitlaat heb ik mijn twijfels, de rest lijkt me origineel.

vgoazc.jpg

Niet oud, wel prachtig en zeldzaam, dat is de BMW Z4 Coupé. Deze is van 2006, helemaal origineel en met drieliter zes-in-lijn. Ik krijg spontaan zin in een roadtrip.

2rdi1r4.jpg

Ik dacht eerst een Jaguar XJ6 voor de lens te hebben, maar het blijkt een – zeldzamere – XJ12 L te zijn, van 1974. De auto is in nette staat, enige doorn in het oog is de afbladderende lak op de kentekenplaat (dat zie ik ook niet dagelijks).

Donderdag
2u550zk.jpg

2e0mwyh.jpg

Op de heenweg zag ik deze Toyota Chaser van 1997 nog net een parkeerplaats op rijden. Zowaar, op de terugweg stond ‘ie er nog. Niet helemaal origineel, maar er wordt wel goed voor gezorgd.

2l9m8gg.jpg

jax929.jpg

Hele nette Mercedes-Benz 250S van 1967.

2natwu9.jpg

vsorib.jpg

Door de bosjes heen kon ik net een glimp van deze Chevrolet Caprice Classic van 1978 opvangen. Korte zoektocht later bleek de auto in geweldig nette staat te zijn, en nog origineel Nederlands ook. Mijn favoriet van de week. Wel vreemd dat de APK drie dagen eerder verlopen was.

Vrijdag
2eofebt.jpg

Een opknappertje, deze origineel Nederlandse Kever van 1972 in Capelle a/d IJssel. Een handvol dorpels, de achterbumper en (op bestuurdersstoel en dashboard na) het gehele interieur waren nergens te bekennen.

@Carfanatic: Het duurde even voordat ik zag dat de Volvo verlengd was... ;)

@Dirk: Ondanks de 'stoere' wielen ben ik wel fan van dit type Civic. Net als de 323F! De Vailant vind ik ook een topspotje!

@Astrawez: Leuke snelwegspots! Zo'n 'grijze' Passat staat er ook al jaren bij mijn ouders in de straat. Wel zonder 'badkuip'. Overigens jammer van de semi-gemiste Tercel!

@QV: Die Fiorino! (y)

@Twan238: Wauw! Die grijskenteken-Mazda!

@XBXG: Leuk zo'n Witkar. Ik wist niet dat er toch nog zo veel verschillende van zijn gemaakt. (38 stuks volgens Wikipedia. Op Flickr zijn er toch nog meerdere bekend.)

@fiat412: Mooie spots. Vooral de DKW met origineel Nederlands kenteken!

@Charger: Zo'n A8 vind ik ondertussen toch best leuk worden!

Mijn spots van vandaag:

De vriendelijke eigenaar van deze mooie Lancia vroeg mij of ik het kenteken wilde 'blurren' maar dan vind ik een foto totaal niet meer mooi. Vandaar dus alleen een foto van de kentekenloze voorkant. ;)

Een ministop bij de rotonde van Overveen leverde twee spots op.

Mijn leukste spot van vandaag was echter deze MR2 AW11!

@ Iedereen bedankt voor alle feedback, altijd leuk om te lezen!

@Astrawez - Indrukwekkend rijtje spots, persoonlijk vind ik de Passat Van, Granaaada limo, Alfa 1750 GTV, Caprice, Scani, Previa, Herald en Tjaffer de leukste.
@Quadrofoglio Verde - Leuke Camry en Fiat Fiorino.
@Twan238 - De mazda is echt top, ook de Mustang en Diplomat zijn erg tof.
@XBXG -Geweldige vondst die witkar, wat een bijzonder apparaat.
@Flat412- Zowel de Trabant als de DKW is erg leuk.
@Charger - Leuke International en Fiat
@Afentoe - Geweldige Monza, Jaguar en Z4 Coupe. De Chaser en Caprice zijn toch wel mijn favorieten van jouw post.
@D'oh - Erg leuke MR2 maar de Lancia vind ik toch de mooiste spot!

Weer een klein rijtje van mijn kant.
Om te beginnen een Ferrari op transport naar het zuiden, ik kwam hem tegen op de Antwerpse ring.

2012 Ferrari 458 Italia

Op Flickr gaf iemand als commentaar Designed by Ferrari, wrecked by a rookie. Hoewel dat eerste niet precies klopt heeft hij helaas helemaal gelijk met het tweede deel van zijn opmerking.:cry:

Abandoned Peugeot 406 Coupé

Op de oprit staat hij dagelijks verstopt achter een aanhanger vol puin en een Vito, gelukkig kon ik over de heg net iets meer op de foto krijgen.

Peugeot 404 Berline

Nog een vondst van tijdens mijn lunchwandeling.

Honda Concerto

Onderweg naar huis kwam ik deze 626 tegen. De blanke lak begint wat los te laten op de motorkap maar verder ziet hij er nog prachtig uit. Het valt niet met 100% zekerheid te zeggen maar het kenteken op de auto is voor het eerst aan een voertuig toegewezen in 1986 en daarmee heeft deze Mazda alle schijn mee dat hij nog bij zijn eerste eigenaar is.

En inderdaad, de foto van de achterzijde heb ik per ongeluk met flits genomen, helaas kon ik aan de doorgaande weg niet het verkeer nog veel langer ophouden voor een tweede poging.

Mazda 626 LX

Eerder stond er bij dit huis een Porsche 911 in opbouwfase, nu stond er een mooie MG B.

MG B

Een limegroene Lincoln als taxi, weer eens wat anders dan een zwarte E-klasse.

2002 Lincoln Town Car

Fiat Pony :)

Een Audi 100 kom ik, in tegenstelling tot een 80, al vrij weinig tegen. Laat staan een exemplaar zo net als deze in Hoboken.

Audi 100 2.5E

Op de Antwerpse ring zag ik deze Opel Corsa Swing.

Opel Corsa A Swing

Als afsluiter heb ik deze origineel Nederlandse Toyota Camry die me tegemoet kwam rijden net nadat ik naar huis was vertrokken na het werk.

1983 Toyota Camry 1.8 DX

Nog maar een rijtje van mijn kant.

Gekocht toen hij nog geen half jaar oud was en nog steeds bij die eigenaar.

1997 Volvo 940 2.3 Automatic

D'oh spotte hem ook al eens.

1975 BMW 525

Voor de tweede keer dat ik een Zeta spot!

Lancia Zeta

Flinke bak en ik zie ze eigenlijk nauwelijks.

Infiniti FX50

Onderweg naar huis zag ik deze Crossfire.

Chrysler Crossfire Convertible

Leuke BMW weggstopt in een garage (die gelukkig open stond).

BMW 3-series Touring

Ik kon nog net een foto nemen terwijl hij voorbij kwam.

Mercedes-Benz 300SL - 24

Leuke oprijwagen.

DAF 45 160

Sonata in de avond.

2002 Hyundai Sonata GLS

Als afsluiter een beige BMW.

BMW 3 Series

Gewoon Dirk zei:
Nog een vondst van tijdens mijn lunchwandeling.

Honda Concerto

Toevallig gespot in Hoboken? ;) Dit is namelijk de auto die Karen Damen (de originele roodharige van K3) en haar goeie vriend James Cooke hebben gekregen van de programmamakers als barrel voor hun nieuwe reeks 'Nieuwe Buren', de Belgische versie van 'Effe geen cent te makken' met Geer en Goor. Fotootje van de BVs in de bewuste auto: https://www.showbizzsite.be/nieuws/woensdag-start-nieuwe-buren-met-karen-damen-1550644

Klopt helemaal, is in Hoboken. Overigens kwam ik er laatst ook achter dat dit programma hier opgenomen was, ik had er echter geen weet van dat deze Concerto daar onderdeel van was.

Toch maar even een aparte post voor mijn materiaal van vandaag en gisteren.
347vbxi.jpg

Deze Mercedes-Benz L319 (1955-67, en dus niet van 1979 zoals de RDW zegt) had ik al eens op Streetview gezien, vanmorgen moest ik toch in Waalre zijn, dus ik ben er even langs gelopen. De staat is al minder dan op de foto , ik vraag me echt af waarom er een spanband om de cabine heen zit. Niet echt makkelijk instappen zo.

ehejyo.jpg

5fm73n.jpg

In 1961 (website van liefhebbers) of 1964 (RDW) begon deze origineel Nederlandse Bedford zijn carrière als brandweerwagen in Breda. Dik een halve eeuw later is het een subtiel gewijzigde camper in Eindhoven, waar ik ‘m gisteren kon bewonderen. De auto is in geweldige staat en al sinds 1981 bij de huidige eigenaar.

bhn5fb.jpg

1p8had.jpg

Deze geweldig mooie Hudson Wasp van 1953 stond nog geen 100 meter bij de Bedford (zelfs nog te zien) vandaan. De auto is in perfecte staat, sowieso één van mijn toppers van dit jaar tot nu toe.

Prachtig, die Hudson! Ook de Bedford is een gaaf apparaat.
Apart trouwens dat die Mercedes-Benz een geel kenteken heeft en geen grijze...

Niels. zei:
Prachtig, die Hudson! Ook de Bedford is een gaaf apparaat.
Apart trouwens dat die Mercedes-Benz een geel kenteken heeft en geen grijze...

Dankjewel :)
Heel handig is de plaat van die Mercedes niet vastgezet. Ik heb eens wat ingezoomd, dan is duidelijk te zien dat er een geel bevestigingspunt over de letter B is gezet, waardoor deze van een afstandje net een D lijkt.

Zo, na door drukte en andere omstandigheden een klein jaar hier (bijna) niet te zijn geweest ben ik van de week weer eens wezen kijken hier, en nu ben ik eindelijk bij met alle spots! Man, wat een fantastische spots allemaal! Misschien niet perse allemaal mijn smaak, of misschien niet allemaal even 'bijzonder', maar daar gaat het niet om. Gewoon lekker posten wat je wil hier. Het gaat er om wat jij bijzonder vindt! (doet me denken aan een discussie een paar jaar geleden over de Citroën C6 die hier gepost was. Hier in het Oosten zie je ze echt nagenoeg nooit, maar in het Westen blijkbaar wel...) Ook leuk dat er blijkbaar meerdere spotters ook hier in de buurt (Twente) fotograferen! Met als mooiste voorbeeld de Mazda 929 Bestel van (volgens mij) MWH (juni); deze Mazda zie ik al enkele maanden bij het bedrijf staan als ik naar mijn ouders in Oldenzaal fiets!

Dan even de toppers van de eerste 8 maanden (ik zal mijn persoonlijke toppers van de laatste 3 bladzijden maar apart benoemen; om het van het hele jaar te doen is geen doen). Zoals gezegd, het zijn er tientallen... Misschien wel honderden, zoals de Vauxhalls, de leuke Fiatjes, enzovoorts, enzovoorts... Maar de toppers voor mij zijn toch wel al de Alfasudjes en Allegro's (als peuter vond ik al beide automodellen zo verschrikkelijk leuk...), de Austin Maestro, de Fiat Regata (misschien niet het mooiste model ooit van Fiat, maar ik heb een zwak voor dat ding) en zeker ook de Alfa Arna... (het is wel heel wat jaartjes geleden toen ik er eentje (in Duitsland) zag... ik was overigens dolblij toen ik van de Arna mijn allereerste autofolder voor mijn verzameling kreeg). En de 2 absolute toppers: de Croma uit 91... In zo'n wagen heb ik mijn eerste (illegale...) meters gereden in Den Haag. Man, wat een bak was dat. Mijn vader haalde zonder moeite 200 km/h met hem! Heel jammer dat hij nogal begon te roesten. Ik had hem heel graag nog gehad... En de andere topper: de Triumph Acclaim. Ik had volgens mij in het verleden al eens gzegd waarom dit voor mij altijd een bijzondere auto is... Dit was de eerste auto die mijn ouders na heel veel jaren met bestelbusjes te hebben gereden hadden gekocht... Het was zo'n schattig autootje, en toch ook verrassend ruim. Helaas maakte een Toyota Starlet een einde aan het leven van de Acclaim.

Dan de laatste 3 bladzijden:
Bladzijde 181:
*Gewoon Dirk: de Nissan Prairie! Wow! De eerste was gewoon lelijk, maar dit model had wel wat! De Morris Minor, gewoon leuk, en hij ziet er nog goed uit! Dan de Chrysler LeBaron... Zonde dat dat soort Amerikanen hier nauwelijks nog te zien is. En die NSU Prinz... Hopelijk gaat die nog gerepareerd worden!
*Afentoe: Hoewel ik weinig heb met de eerste Transporters, ziet deze er toch wel heel erg mooi uit! De Suzuki Swift, ook al zo leuk. Leuker in ieder geval dan het huidige model. Al vind ik de oorspronkelijke naam ook wel wat hebben: SA310. Die Mazda MX-6 is ook leuk! De enige die ik de laatste jaren volgens mij heb gezien was een Amerikaanse import. De Lincoln Navigator: lekker fout rondrijden in Nederland! De Renault Goelette (kende ik ook niet!) ziet er ook mooi uit. En dan die C15 (de Visa Bestel...) doet mij ook altijd weer smelten. Wat een schatje!
*Escher: de Volvo P1800! Die US-specs maken hem nog leuker dan hij normaal al is! De Alfa Romeo GTV ziet er ook nog goed uit!
*Pjötr: die Civic is wel heel erg leuk! Honda's uit die tijd zijn gewoonweg de leukste Honda's voor mij. Als het goed is rijdt er hier ook nog eentje rond... Dan die Suzuki Kisazhi... Veel zijn er niet van verkocht, maar ik weet wel dat hier in Hengelo er zeker een aantal zijn verkocht! Eentje daarvan zie je nog zo af en toe rondrijden.
*Charger (complimenten voor je nickname overigens): de HY die er volgens mij nog heel goed uitziet. En die Dodge Challenger. Wow! Zo'n auto zou ik wel heel graag voor mijn deur willen hebben staan. Die Opel Calibra ziet er ook mooi uit. Gelukkig (als ik dat zo zie) niet mishandeld door tuning!
*XBXG: Die Fiat 1100 Camionetta. Wat een spot! Ik ken (al is het allen maar qua naam) het gros van de modellen die de laatste 60 jaar zijn uitgebracht door de verschillende merken, maar dit zegt mij helemaal niks! Voor mij zeker een kandidaat voor de spot van het jaar! Die Buick Century. Gelukkig zie je jaren 70 en 80-Amerikanen nog rondrijden! Die Maserati Biturbo is ook al leuk. Als kind was dit mijn favoriete Maserati. Hij was mooi, en vooral die naam 'Biturbo' was magisch. Die Lincoln Continental is mooi, alleen dat kleurtje... Die Alfa Romeo SZ mag er ook wezen. Buiten beurzen heb ik er volgens mij alleen ooit eentje in Londen gezien.
*Joop053: Leuk he, zo'n 405 Break?
*AlbertsH: Die Mehari, super leuk ding! En dan die originele Lada 1200... Nog heerlijk Oost-Europees...

Bladzijde 182:
*GewoonDirk: die VW Jetta ziet er nog heel mooi uit! En dan die Oldsmobile Toronado. Wat een fantastische spot! Die ziet er nog wel heel erg mooi uit. Die VW 181 heeft ook wel wat. Ik zag er toevallig laatst hier op zondagmorgen met open dak en studenten (?) rondrijden. En dan die Saab 9000. Misschien wel de mooiste Saab ooit! En die Taunus... Bij dat soort modellen vraag ik me altijd af waarom dat wordt geïmporteerd! Maar goed, veel zie je ze in ieder geval niet meer! Die Opel Campo mag er ook wezen. Al is het in wezen natuurlijk gewoon een Isuzu. De witte Citroën C15... Verrassend hoeveel je ze nog ziet hier. Die BrillianceBS4 is briljant! Buiten de beurs van Frankfurt had ik hem verder nog nooit gezien. En dan die Chevy Nova. Voor zo'n oude wagen ziet die er nog heel mooi uit. Ook leuk: zo'n oude Toyota Carina II! Tot slot van die serie misschien wel de topper: de oude Civic! Mooie Lincoln Continental ook nog eens. Die Chevrolet HHR is dan weer mooi door zijn lelijkheid! En vervolgens weer een heerlijke oude VW Polo... En met de Mazda 121 Landau heb je een absolute topper gefotografeerd! En die Chevy Corsica Hatchback... Wow! Die zie je echt haast nooit!
*D'oh: Weer zo'n schattige Citroën C15. En die Nissan Bluebird ziet er gezien zijn leeftijd ook nog goed uit! En natuurlijk de 2 Amerikanen! En die Hyundai XG30 is voor mij zeker bijzonder. Het was een 'aparte' auto, die wel een beter lot had verdiend.
*XBXG: die Alfa 75 V6! Mooi model. En die Alfa 33 is nog leuker, al vind ik stiekem de pre-facelift mooier. En dan nog die Alfetta. Gewoon een tijdloos model. Die Junior Zagato... Wow! En die BMW CSi mag er ook wezen! Net als die leuke Renault Express. En die Alfa Giulietta... Super! Als kind vond ik het maar een vreemde lelijke auto, maar tegenwoordig begin ik hem steeds meer te waarderen! Die Alfa 33 uit 89 is ook fantastisch. Gewoonweg mooi! Hoewel je ze hier nog weleens ziet is die Daihatsu Charade natuurlijk een schatje. En dan die Alfa Montreal! Die ziet er in ieder geval een stuk mooier uit dan mijn Siku-modelletje hier in mijn kast. Die Peugeot 404 ziet er goed onderhouden uit! En de Ford Country ziet er inderdaad heel goed uit... Als die Dodge Charger wat meer liefde krijgt kan het ook een topper worden!
*CitroenAZU: die oude Renault 4 ziet er nog wel heel mooi uit. Duidelijk dat die een liefhebbende eigenaar heeft! De Nissan Sunny ziet er ook goed uit. Echt zo'n heerlijk jaren 80-Japanner. En toch hebben die ook wel wat. En als absolute topper die Cordia! Daar zullen er niet veel meer van zijn in Nederland!
*Escher: Rolls Royce's en co doen mij op zich nooit zo veel, maar die Corniche ziet er toch wel heel knap uit! Die Cadillac Brougham is inderdaad een lekkere sinistere maffia-auto!
*Charger: Mooie Packard, al is de kleur weer wat minder. Een mooie Opel Senator is ook altijd leuk. En de schattigste BMW ooit: de 2002 Touring! Gelukkig zie je ze blijkbaar nog af en toe.
*D.E.N.N.I.S: Zo'n Matra Rancho blijft leuk. Misschien wel de leuskte Simca/Talbot ooit!
*MRS: Leuk dat je zo'n Porsche voor je deur hebt. Ik 'moet het doen' met even verderop een BMW 6-serie van begin jaren 80.
*BMW auto: Leuke Citroën LN. Ook al zo'n auto die ik tegenwoordig een stuk leuker vind dan toen ik kind was. Die Ford Thunderbird is ook een mooie vondst. Net als die geïmporteerde 305! Al is hij in rood mooier. En nog zo'n leuke Lada 1200. De Daewoo Kalos Sedan zie je ook niet vaak, zeg maar gerust, bijna nooit. En ook de Bedford mag er zijn. De jaren 70 ten top.
*Afentoe: Wow, een originele Peugeot 204! En dan die 504; benieuwd wat daar uiteindelijk mee gaat gebeuren. En een heel mooie BMW 1602...
*AlbertsH: Zo'n Saturn Vue had ik ook nog nooit gezien. Gelukkig heb je hem gefotografeerd!
*VSOP: Wat een mooie Fiat Regata! Gelukkig rijden die nog rond in Nederland.
*Ginkelvanmichiel: Een Datsun Cherry. Super!

Bladzijde 183:
*Carfanatic: Die Volvo is wel heel erg lang...
*GewoonDirk: Die Mazda 323 is wel erg leuk! En die Valiant? In een woord: superbriljant! Die Mazda 626 sedan is ook een toppertje. En natuurlijk de Toyota Camry! Die vroege Bmw 5er in dat heerlijke blauw!
*Astrawez: Die Chevy Caprice mag wel wat meer liefde krijgen van zijn eigenaar. En al die bestelversie's: ook allemaal leuk! 2 Leuke Polo's, vooral die Sedan. En dan die oude Scania Vabis! En dan die Toyota Previa. Mooi dat die nog rondrijdt.
*Quadrifoglio Verde: Die geïmporteerde Toyota MPV mag er wezen! Net als die Fiat Fiorino.
*Twan238: Een Mazda 323 Bestel. Heerlijk dat zulke oude Japanners tegenwoordig nog worden bewaard. Ook een mooie Ford Mustang, al is dit voor mij niet het mooiste model. Die Opel mag wel wat meer liefde krijgen van zijn baasje.
*XBXG: Normaal vind ik de 5deurs 205 mooier dan de 3deurs, maar als Bestel ziet hij er leuk uit!
*Flat412: Hopelijk rijdt die Trabant binnenkort weer bij ons rond.
*Charger: Die International Schoolbus. Toppertje...
*Afentoe: Mooie oude Nissan Patrol. Een 5-deurs Peugeot 205! Super! En dfan die Renault 4 F4. Ook al zo leuk. En die Opel Monza: gewoonweg fantastisch. Een Toyota Chaser? Die heb ik nog nooit gezien! En die Mercedes vrachtwagen is ook al zo mooi!
*D'oh: Die Lancia Delta glimt mooi! En dan ook nog een Peugeot 309. En een vroege Toyota MR2!

Ik heb nog wat spotjes van afgelopen zaterdag te delen:

Een Mercedes W126 500 SEC uit 1983.

Een imposante Packard Four Hundred uit 1956.

Dan een paar spotjes in Breda: een Renault Trafic Chausson uit 1990, die al sinds 1992 bij de huidige eigenaar is.

Het kenteken komt volgens de RDW uit 1940 o_O , maar volgens mij uit 1967...

Een prachtige oude BBA-bus: een Volvo Zabo VZ uit 1961.

Ik zie zoveel T2B's dat ik voornamelijk de leuke exemplaren met origineel NL-kenteken fotografeer. Dit exemplaar komt uit 1977.

Aan de overkant van de straat stond deze nette Mercedes W123 230E uit 1982.

Zowaar eens een T2B in grijskentekenuitvoering die niet is omgebouwd naar een camper! Deze komt uit 1978.

Onderweg naar Roosendaal werd ik ingehaald door deze Morgan Plus 8 uit 1996.

Gevolgd door een Morgan 4/4 uit 2009.

In Zegge: een Opel Kadett D uit 1981.

Op weg naar huis haalde deze Nissan Maxima uit 1993 mij in.

Bij hoge uitzondering fotografeer ik eens iets nieuws: een BYD Qin.

Een Porsche 944 S2 cabriolet uit 1989.

Een Kevertje uit 1978 op de A4.

En terug in Haarlem zag ik deze Volvo 240 GL automatic uit 1988 in een bijzonder kleurtje lichtblauw.

@ Afentoe - De Mercedes, Bedford en Hudson zijn alle drie op hun eigen wijze regelrechte topspots!
@ Erikje - Bedankt voor de uitgebreide feedback, het wordt gewaardeerd!
@ XBXG- Imposant rijtje, de Packard vind ik heel gaaf evenals de oude stadsbussen. Verder springen voor mij de D kadett, BYD en 944 cabriolet er tussenuit.

Nogmaals een rijtje van mijn kant.

Om te beginnen een spot waar ik zelf blij van werd. Het is jammer dat het logo ontbreekt want verder is deze origineel Nederlandse Corrado G60 heerlijk onverprutst.

1989 Volkswagen Corrado G60

Wat een enorm apparaat, ik ben benieuwd of ze veel piepers verkocht krijgen...

1995 Citroën-Stevens ST-733

Door de lange oprit heb ik nogal moeten bijsnijden, toch staat deze W140 er nog mooi op.

1995 Mercedes-Benz S280 (W140)

Even verderop stond nog een origineel Nederlandse Benz maar dan eentje van tien jaar ouder.

1985 Mercedes-Benz 230CE (W123)

Mijn referentie tijdens het spotten: Hey, een 205 met oranje knippers voor. Mooi die is oud genoeg voor een foto!

1988 Peugeot 205 Soleil

Nexia

1996 Daewoo Nexia 1.5i GTX

Ik heb een zwak voor dit model, een net exemplaar in opvallende kleur en in het bezit van zijn eerste eigenaar verdient dan wel een plaatsje hier vind ik.

2000 Alfa Romeo 145 1.4 TwinSpark

Helaas door de schemering wat korrelige foto's.

1987 Toyota Celica 2.0 Cabriolet GT

Behoorlijk imposante camper.

Ford Ranger Wildtrak

Als afsluiter een dikke Porsche op de snelweg.

1997 Porsche 911 Turbo

-Edit - Te snel op enter gedrukt.

Na een hele tijd komt hier wat aan van mijn kant

Een hele gave Porsche 964

Een wat nieuwere Porsche, de GT3 versie zelfs

Nog een 911

En ja, nog een 911, dit keer de GT3 RS!

Dan nog maar een vijftal Ferrari'so_O

Dan nog wat ander spul (De wat mindere foto's...)

Dit schijnt een redelijk zeldzame Bentley te zijn

Memphis Depay al in zijn Rolls Royce (Zelfde foute tuner als deze) zien rijden, nu ook in zijn nieuwe ''Zeecontainer''

In Pijnacker zag ik dit trieste trio in een steegje op een bedrijventerrein. Iets verder stond nog een duo Austins naar elkaar te staren hetgeen ze vermoedelijk de komende tijd nog wel zullen doen….

Ik heb nog wat spotjes van de afgelopen dagen te delen:

Een leuke Morris Minor met zijn origineel Nederlandse kenteken uit 1961.

Een Rover 214 Si uit 1993.

Een Ferrari 458 Spider uit 2015.

Een Volkswagen Passat uit 1987.

Een Peugeot 504 TI cabriolet uit 1979.

Een Honda Civic 1.5i GL sedan uit 1991.

Speciaal voor D'oh: een witte Matiz. :D

En een Citroën CX uit 1976.

Komt weer heel wat leuks voorbij! Persoonlijk ben ik vooral gecharmeerd door de gele Alfa Romeo 145 (Gewoon Dirk) en de Lotus Omega (citroenAZU) (y)

Ik zag vanochtend deze Cadillac Catera en '68 Chevrolet Impala Custom Coupé:

of57h1.jpg

2j48t3b.jpg

s6m3hg.jpg

De Cadillac, duidelijk de minder spectaculaire van de twee, vind ik stiekem toch het leukste, aangezien het een behoorlijk geflopt idee van GM was om de Opel Omega met minieme wijzigingen aan het Amerikaanse publiek te slijten!

Wow, weer van die mooie en leuke foto's. Toppertjes:
*XBXG: De Nissan Maxima (de mooiste Nissan?), de Chinese BYD (zou ik graag de folder van willen hebben) en de Morris Minor, die is wel erg schattig.
*Gewoondirk: Die Corrado ziet er verder wel mooi uit! En die Celica Cabrio is natuurlijk ook een topper!
*CarphotographyNL: Die Corvette is de leukste... (al vind ik het jaren 80 model mijn favoriet)
* Marc van der Togt: Zonde van die Austins. Die verdienen een beter lot. En die 2 Maxi's (?) zijn helemaal top!
CitroënAZU: De allerleukste van deze bladzijde: de Lotus Omega! Ik ben al fan van de Opel Omega, en deze is natuurlijk helemaal de top. Die Peugeot 505 blijft ook mooi, net als de Fiat 127 (heb ik een zwak voor). Die Borgward mag er ook wezen...
Escher: Niet die oude Amerikaan, maar die Cadillac Catera! De folders heb ik er wel van, maar ik had hem in het wild nog nooit gezien!

_______

Overigens, gisteren op weg naar mijn werk werd ik ingehaald door een spiksplinternieuwe S-Klasse Mercedes... (kenteken begon met KF) Nu is dat natuurlijk niet echt bijzonder, maar de uitvoering was des te bijzonderder! Het was namelijk een Mercedes-Maybach S600 Sedan, die volgens mij ook nog eens extra bepantserd was. Oh ja, natuurlijk was die auto met chauffeur. En dat midden in Hengelo op 200 meter van mijn huis. Helaas heb ik geen fototoestel op mijn gsm...

Die verlengde Volvo 960 van boven aan in deze pagina ben ik vandaag tegengekomen:

hvizwdyj2ukbe.jpg

Zolang de heg meegeeft, valt het wel mee. :p

Nog een lastig te parkeren automobiel: een Cadillac Fleetwood Brougham uit 1993, vanmiddag gespot op de A4 bij knooppunt Badhoevedorp.

@GD: Op Flickr had ik al wat comments achter gelaten. De 626 vind ik samen met de Camry de leukste van de rij.

@afentoe: Oei, die Hudson Wasp! (y)

@Erikje: Bedankt voor de comments. Zo 'vroeg' is de gespotte MR2 overigens niet, toch? Dit exemplaar is van 1987 terwijl de MR2 AW11 al vanaf 1985 leverbaar was.

@Gullwing: Ik zou eerlijk gezegd niet weten wanneer deze eerder voorbij is gekomen en ik loop toch al een tijdje rond hier... ;) Ondanks de staat van de auto toch een erg leuk plaatje!

@XBXG: Het blijft apart, zo'n tikfout bij de RDW die ervoor zorgt dat je vrij van APK lekker rond kan rijden. Die 240 ziet er goed uit in dat blauwe kleurtje!

@GD: Ik vind het ondertussen een leuke auto worden, die 205! Gave Celica trouwens! De actiefoto van de Porsche (y)

@CarphotographyNL: Daar zitten een paar mooie (actie)platen tussen. Bijzonder dat je sommige platen 'minder' noemt terwijl ik ze juist erg leuk vind!

@Marc van der Togt: Wat zonde dat die Austin's daar staan weg te kwijnen. :(

XBXG zei:
Speciaal voor D'oh: een witte Matiz. :D

Wauw, bedankt! ;) Overigens blijf ik er bij dat ze best zeldzaam zijn. Met meegespoten bumpers vind ik ze overigens het leukst en deze ziet er nog netjes en roestvrij uit! ;)

De witte Civic vind ik overigens ook super! (y)

@Escher: Wat bijzonder zo'n Cadillac Omega!

@D'oh: 1987 is best wel vroeg, al bedoelde ik eerlijk gezegd met 'vroeg' het eerste model. Overigens, zo'n MR2 heb ik volgens mij al in geen tijden gezien!

Het is weer weekend, dus tijd voor een lijstje favorieten. Vanaf 10 september.
D’Oh: hele mooie Chevrolet 55. Verder: Volvo 164, Toyota MR2, Volvo 480, Alfa 75
Gewoon Dirk: Honda Concerto, Mazda 626, Audi 100, Toyota Camry, BMW 525, Citroën-Stevens, Mercedes-Benz W123, Toyota Celica
Erikje: zo’n inhaalslag aan feedback verdient van mij een (y).
XBXG: hele gave Mercedes-Benz W126, zo in originele staat vind ik ze op hun mooist! Die Packard is geweldig. Verder: Volvo Zabo VZ, Mercedes-Benz W123, Morgan Plus 8 en 4/4, Porsche 944 cabriolet, Morris Minor, VW Passat, Peugeot 504, Cadillac Fleetwood Brougham
CarphotographyNL: Porsche 911 classic, de Ferrari’s, Jaguar XK150(?), VW Karmann Ghia, TVR Tasmin
Marc van der Togt: wauw, wat zijn die Austins gaaf! Stuk voor stuk al toppers, maar samen al helemaal (y)
citroenAZU: die Lotus Omega is toch wel mijn grote favoriet, topspot! Verder: Peugeot 505, Bedford, Borgward Isabella, Cadillac Deville (die foto (y))
Escher: ik vind juist die Impala het gaafste, al is de Cadillac zeker bijzonder.
Charger: leuk dat er nu ook een foto van de voorkant van die Volvo is. Wat is dat trouwens voor vreemds op de motorkap?

Dan mijn eigen materiaal van afgelopen donderdag, gezien in Amsterdam.
122dksx.jpg

Geen blinkende staat-altijd-binnen klassieker, maar deze Range Rover van 1972 was gewoon in prima staat. Zo zie ik ze graag.

11tantl.jpg

Een straat verderop stond deze origineel Nederlandse MG-B van 1975, in duidelijk mindere staat dan de Range Rover. Het dak was subtiel gezegd slordig en hier en daar begint het roestspook zich te tonen. Wel al sinds 1978 bij de huidige eigenaar!

11twxf5.jpg

Mijn favoriet van de dag was deze op het oog supernette Lancia Fulvia van 1966, al zou ik zelf het hout (?) achter de voorstoelen een iets minder opvallend kleurtje geven.
e7ihee.jpg

Omdat ik het zo’n leuk plaatje vind. De MG staat overigens pal voor het witte busje, dat had ik op het moment dat ik de foto nam nog niet door.

En gisteren.
2zyexqq.jpg

2pqvwpc.jpg

In Eindhoven deze prachtige Mercedes-Benz 280SE (W108) van 1969. Op een minimale schade aan de rechtsachterdeur na leek hij in concoursstaat. Nog steeds bij de liefhebber die hem in 1997 naar Nederland haalde.

Eerder op de dag was ik in Veldhoven, waar ik volgens mij bij een Opelfan door de straat liep.
1zf37yp.jpg

Een Senator en Kadett van 1985 resp. 1978, beiden origineel Nederlands. Aan de andere kant, waarvan de foto helaas wat mislukt is https://oi65.tinypic.com/xeigjl.jpg, was te zien dat de Kadett niet overal dezelfde velgen heeft. De staat van de Senator leek heel behoorlijk. Allebei eerder dit jaar op naam gezet.

530d40.jpg

35jxsle.jpg

Twee import-Ascona’s, eentje op diesel en eentje op benzine. De blauwe is van 1985 en de groene van 1986. De groene is nog bij de eerste Nederlandse eigenaar, de blauwe staat sinds eerder dit jaar op naam.

ju9zl3.jpg

En als de twee stuks modern blik die ertussen stonden dan ook nog Opels zijn schreeuwt dat om een groepsfoto. Of de blauwe Corsa op de oprit er ook bij hoort weet ik niet zeker, in elk geval best een leuk plaatje zo.

Vandaag gezien:

Chevrolet El Camino van 1975:

5hsw3g51sscrx.jpg

Chevrolet Chevyvan 10 van 1984:

3zdzjbncmcuoz.jpg

Mercedes-Benz 220D van 1973:

zrmcdecvm3e7t.jpg

Ford Escort van 1985:

luplwgsfobt8v.jpg

Buick Skylark van 1969:

fd0lt3dkfhoew.jpg

Mercedes-Benz 200 van 1974:

uqpeuf6fp68f1.jpg

Opel Ascona van 1986:

sjeiol6ulelxi.jpg

Opel Ascona van 1974:

nshqgcplhlhkd.jpg

Ik hoorde een burn-out ....een geweld....dacht,whouw!!!!
En wat bleek.....

50908815.jpg

De eerste keer dat ik in dit topic post. Leuk om al die bijzondere auto's voorbij te zien komen hier!

Spot regelmatig auto's die niet standaard zijn, ze vallen me meestal wel op. Neem alleen bijna nooit de tijd om foto's te maken, misschien moet ik daar eens mee gaan beginnen.

Vorige week tijdens een rondje lopen een bijzondere auto gezien, en op de foto gezet:

Saab Sonnett III V4 uit 1973....
Eind 2011 geïmporteerd door de huidige eigenaar (een Saabliefhebber)
cLbZuvWrqq_P2UUUtQQ3-Q7BDwTeNjzDt0E4rBiZXhQUmDyCyiBZGrYj0yapYIzPiA2oiINzmg=w857-h696-no

IMG_20160831_130739_zpscxhfx1mq.jpg

pBnDipEfG4PvQGMV8JszWaMY5Aa0X_QmYgyixOeGm0XrY1pN24UzSt6nYHcaei7MnDAgYVMSCw=w835-h696-no

Auto is afgelopen jaren helemaal gerestaureerd, had er nog nooit eentje gezien.

Om te beginnen een rijtje feedback

@ CPNL - Hoewel ik moderne sportwagens wel heel gaaf vind, vind ik als spots het oudere spul leuker. Al moet ik zeggen dat ik de foto van de GT3 RS heel mooi vind. Verder vind ik de Corvette C2, Karmann Ghia, Bugatti, Traction Avant en TVR erg leuk.
@ Marc vd Togt - Hoewel het een nogal triestige aanblik geeft vind ik het wel een toffe vondst.
@ XBXG - Leuke Morris en Passat, prachtige 504 cabriolet en CX. De Cadillac Fleetwood vind ik niet alleen als auto of spot erg mooi, ook de foto is zeer geslaagd.
@ CitroënAZU - Geweldige Lotus Omega, Fiat 127 en Borgward.
@ Escher - Twee maal WOW! De een qua auto en de ander qua spot welteverstaan!
@ D'oh - Leuke 480, geweldige 75.
@ Afentoe - Inderdaad apart die plaat in de Fulvia, wel een prachtige auto. Verder vind ik de 280SE erg leuk, ook het nestje Opels is een goede vondst.
@ Charger - Altijd gaaf zo'n ElCamino, wat zonde van de staat van die Skylark gelukkig heb je ook nog die erg leuke Ascona gespot.
@ Graad Raaimakers - Apart gevaarte die Dyane, wil vast goed vooruit met een viercilinder.
@ Joel 1987 - Allereerst welkom in dit erg leuke topic. Je binnenkomer is alvast fantastisch dus ga vooral door met spotten. Als ik een kleine tip mag geven, probeer met het foto's nemen meer door de knieën te gaan om zo meer op een lijn met de auto te komen, dit levert mijns inziens nog veel mooiere foto's op.

Weer een kleine bijdrage van mijn kant.
Om te beginnen een Ford Taunus 2300 GXL uit 1974 welke al sinds 1978 bij de huidige eigenaar is.

1974 Ford Taunus 2300 GXL Coupé

Twee Porsches die achtervolgd werden door mij in een oude Accord.

1996 Porsche Carrera 4S

1996 Porsche 911 Carrera Coupé Automatic

Een Saab 900, al voorbij rijdend gespot.

1990 Saab 900 T16S

Mooie S Coupé.

1965 Mercedes-Benz 220SE

Jaguar E-type.

1968 Jaguar E-Type

Nog maar een 911.

1978 Porsche 911 SC Coupé

Van een afstandje dacht ik een MG B te zien, eenmaal dichterbij bleek het om de veel zeldzamere RV8 te gaan en dan zelfs een origineel Nederlands exemplaar.

1995 MG RV8

Wederzijdse goedkeurende blikken en opgestoken duimen toen deze Accord en de mijne elkaar tegen kwamen op de A4.

2000 Honda Accord Coupé 2.0i ES

Wat klinkt dat toch geweldig mooi, een fixed head coupé!

1956 Jaguar XK140 Fixed Head Coupé

Zo te zien in geweldige staat, deze 740.

1989 Volvo 740 GLE AUtomatic

Ik vond hem wel leuk, zoek de Citroën

Eerst komt deze Volvo al te snel bij de splitsing, vervolgens druk ik precies op het verkeerde moment af...:(

1966 Volvo P131

Duospot!

1994 Toyota Corolla 1.6 Sedan XLi + 1967 Citroën HY

Bijzonder? Jazeker! Wanneer zag jij voor het laatst een BMW Sorento? :)

Als afsluiter heb ik nog een Saab 9000.

1994 Saab 9000 CS 2.3i

@gewoon dirk
Bedankt voor het welkom.
De foto's zijn inderdaad niet best. Maakte ze in eerste instantie ook alleen om even wat extra info op internet te zoeken, daardoor twijfelde ik nog even of ik ze hier wel zou plaatsen :)

Volgende foto's zullen beter zijn ;)

Leuke foto's Joel 1987!

Hele mooie Taunus.

De rode 911 ziet er zo vanaf de achterkant best modern uit.

Die Lancia Fulvia van Afentoe ziet er inderdaad wel heel erg mooi onderhouden oud. En die Opels doen mij ook goed!
Bij Charger zijn die Chevy El Camino en oude Opel Ascona natuurlijk fantastisch. En toch heeft ook die Ford Escort 'iets'!
De Saab Sonett van Joel1987 staat er wat mij betreft gewoon goed op! En een bijzondere auto!
Zoals gewoonlijk heeft GewoonDirk ook weer leuke auto's: de Ford Taunus is mooi, die Acoord Coupe is mooi, en die MG RV8 is helemaal de top!

Erikje zei:
...
De Saab Sonett van Joel1987 staat er wat mij betreft gewoon goed op! En een bijzondere auto!
...

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde geenszins te klagen of zeuren over de foto's van de Sonnet. Ik geef enkel wat tips om misschien nog wat betere foto's te maken, zo helpen we elkaar toch? En als hij besluit niets te doen met mijn advies dan is dat ook geen probleem, van spots zoals die Saab geniet ik sowieso wel.

Even een achterstand inhalen.

In Rheden een Dodge B200 uit 1973 en een verstopte Saab 900 uit 1988:

45-ZB-63 TB-65-ZJ by Timo van Vuurde, on Flickr

Op de, als ik het mij nog goed herinner, A2 richting Amsterdam een Opel Ascona uit 1983:

JY-58-XF by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Fiat Tipo uit 1993 op de A12 bij Gouda:

GZ-RD-33 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Peugeot 505 Dangel uit 1986 in Veenendaal:

HV-514-L by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Volkswagen Golf uit 1983 in Amsterdam, nog bij de eerste eigenaar!

KF-13-DR by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Volkswagen Passat uit 1987 in Mijdrecht:

SH-51-FR by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Renault 5 uit 1985 in Wageningen:

LY-55-LJ by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Peugeot 309 GTI uit 1990 op de A28 bij Amersfoort:

YJ-91-NZ by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Ford Taunus Coupé uit 1975 in Wageningen:

11-HJ-51 by Timo van Vuurde, on Flickr

Eigenlijk een beetje vals spelen, maar deze schitterende Renault 25 uit 1984 stond bij de Renault dealer in Vianen in de showroom:

LN-36-BP by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Opel Kadett cabrio uit 1993 in Krimpen a/d IJssel:

TB-GG-81 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Nissan 300ZX uit 1993 op de A12 bij Utrecht:

DG-TR-56 by Timo van Vuurde, on Flickr

Tenslotte een indrukwekkende Saab 93 uit 2000 met extra koeling voor de lucht van de Turbo:

03-FG-XV by Timo van Vuurde, on Flickr

Bij deze nog enkele spotjes van afgelopen zaterdag:

Een Eendje uit 1986 in Amsterdam.

Een Jaguar XJ-S V12 uit 1976.

Zelden zo'n vroeg exemplaar gezien: een Citroën C15 uit 1985, gespot in Stede-Broec.

Een Chevrolet Caprice Classic uit 1994, gespot in Enkhuizen.

Nog nooit eerder gezien: een bakwagen op basis van een Chevy Van uit 1992.

Een paar meter verderop op het parkeerterrein van het station van Enkhuizen stond deze Isuzu Trooper uit 1989.

Weer enkele meters verderop stond deze origineel Nederlandse Volvo Amazon uit 1964. Lang niet iedereen zal fan zijn van de huidige staat, maar ik kan dit wel waarderen. Er zijn immers al zoveel Amazons in ons land. Dit exemplaar is ook al ruim 13½ jaar bij dezelfde eigenaar.

Op het prachtige stationnetje van Wognum-Nibbixwoud stond deze Peugeot 203 uit 1957.

Daarachter stond deze Simca Vedette Versailles uit 1956. Dit was de laatste Franse productieauto die was voorzien van een V8-motor.

Vergeef me als ik wat vaker foto's van Twingo's hier ga delen, maar de oudste exemplaren zijn ook al weer 23 jaar oud.
Dit is een vroeg exemplaar uit 1993.

Een Chevrolet Caprice Estate uit 1985.

Dit Kevertje uit 1965 heeft een origineel Nederlands kenteken en reed voorbij een molen. Tot zover de enige voordelen die ik in deze auto zie.
Al die troep op het dak vind ik waardeloos.

Even verderop, in Medemblik, stond deze origineel Nederlandse Oldsmobile Cutlass uit 1969.

Als laatste voor deze serie zag ik in Hoorn nog een leuke rode Renault Twingo uit 1993.

Terug
Bovenaan