Weer een kort rijtje favorieten, vanaf 2 oktober.
Klassiekerrijder: zo’n Pandaatje zou je toch beter toewensen, zou zeker in deze kleurstelling een toekomstige klassieker kunnen worden.
Charger: Chevy Monte Carlo en Camaro vind ik allebei hele gave spots. Verder: Saabs 96 en 900S, Ford Granada, Buick Park Avenue, Alfa Romeo Giulia
citroenAZU: wauw, die Ford Skyliner is een regelrechte topper! Verder: VW Polo, Peugeot 504, beide Autobianchi’s, Chevy Bel Air, Peugeot 403, Ford Sierra
Pjötr: van de staat word ik niet vrolijk, maar die Toyota camper is wel een hele mooie spot. Verder: Fiat Tempra, VW Polo dubbelspot, Peugeot 505, VW Santana, Honda Civic, Alfa Romeo Alfasud
Gewoon Dirk: Mercedes-Benz bus (waar komt dat kenteken vandaan?), BMW 2002, Pontiac Catalina, VW T2, International Scout, Ford Mustang, Mercedes-Benz LF319, Volvo 242, Land Rovers, MG ZR, Jeep Wagoneer, Ford Transit, Jaguar XJ6, TVR Cerbera, Volvo 144, Rolls-Royce Corniche, Buggy, Fiat 124, VW Touareg R50, Ford Mustang, GAZ 21
XBXG: Reliant Scimitar, Sunbeam Tourer, Alvis Speed 25, MG TB, Salmson GS8, Jaguar Sovereign
Timo1990: dat bordeauxrood vind ik met enige afstand de mooiste kleur waarin de Citroën XM is geleverd, gaaf ding!
Astrawez: Crown Clark, Volvo 164, Peugeot 504 (volgens mij herken ik het gebouw, bij Den Bosch toch?), Opel Corsa, Mercedes-Benz 200, BMW 520, Opel Kadett, Mazda 323 Sport
D’Oh: ge-wel-dig gave Mercedes, vooral de eerste foto vind ik een kunststukje, alleen het trapje (oké, en de weerspiegeling van de Auris) verraadt dat dit een plaatje van na pak ‘m beet 1975 is. Verder: Alfa Romeo 75, Chevy Malibu Classic, Saab 96, Rolls-Royces, Opel Rekord, Toyota Camry, Triumph TR2, Unimog, Commer, Ferrari Dino
flat412: heel dik, zo’n Passat W8.
Dan nog mijn spots van de afgelopen week, te beginnen met eentje van dinsdag.
Ik was blij verrast toen ik een tankstation binnen reed en daar deze origineel Nederlandse BMW Z8 van 2000 zag staan. Net niet in perfecte staat, maar de uiterst vriendelijke eigenaar is er duidelijk trots op, en terecht.
De rest van donderdag.
Voor een Volkswagen Polo Mk2 stop ik meestal niet, maar twee origineel Nederlandse Polo’s van 1990 met dezelfde kleuren aan binnen- en buitenkant; dezelfde wieldoppen; waarvan de data eerste toelating slechts negen dagen verschillen vind ik wel de moeite waard.
De staat waarin beiden verkeren is bedenkelijk, de achterste is vanwege de roestvrij ogende voorkant de netste van de twee. De auto’s staan in de straat waar ik al eerder een VW-buggy en drie Kevers (waaronder die blauwe) spotte.
Roestige Dodge Ram 3500 van 1998. Waarom die 5.7 Hemi sticker erop zit weet ik niet, de motor van deze Dodge is in elk geval nog een slagje groter.
Bijzonder kleurrijke Renault Espace van 1986.
Mijn favoriet van de dag is deze origineel Nederlandse Chrysler ES Turbo – kennelijk het snelle broertje van de LeBaron – van 1988. Volgens rdwdata is dit de enige ES Turbo van Nederland, hij staat er in elk geval als bijna nieuw bij.