• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Die stadsrechten zijn nog wel een dingetje hier ja o_O ben benieuwd naar je andere spots (y)

Erikje zei:
*Afentoe: die Chrysler ES is inderdaad superleuk! In welke stad is die gefotografeerd? Ik weet dat er hier in Hengelo namelijk ook eentje moet staan. (de uitvoering weet ik niet) Althans, toen ik een aantal weken geleden toevallig daarlangs fietste stond hij er nog. Als ik weer eens de beschikking heb over een fototoestel zal ik hem zeker gaan zoeken!

In Eindhoven, zoals eigenlijk bijna al mijn spots, tenzij anders vermeld :)
Ik ben benieuwd naar 'jouw' ES, volgens rdwdata.nl is 'die van mij' de enige Turbo, maar ook een gewone LeBaron/ES vind ik zeker de moeite waard!

@Charger: Uit de foto kan ik het niet helemaal opmaken maar de staat van de Granada lijkt redelijk? Op de velgen na?

De Granada leek inderdaad zo op het eerste gezicht er nog redelijk uit te zien.

*MWH: Die Honda Element is een absolute topper! (ik heb een zwak voor die auto; jammer dat die nooit officieel geleverd is in Nederland); ook leuk zo'n Peugeot 604, net als de Lancia Prisma, Opel Monza, Fiat 850, Toyota Corolla en Citroën Ami. Mazda Enschede heeft overigens regelmatig leuke auto's staan. Alleen jammer dat de dealer wat kleiner is geworden en er minder auto's voor de dealer staan.

Zo zie je maar dat er hier in Twente/Achterhoek genoeg leuks te zien is!

afentoe zei:
Ik ben benieuwd naar 'jouw' ES, volgens rdwdata.nl is 'die van mij' de enige Turbo, maar ook een gewone LeBaron/ES vind ik zeker de moeite waard!
Het zal ook wel geen turbo zijn, maar als ik hem weer zie zal ik sowieso het kenteken noteren; dan kan ik opzoeken welke uitvoering hij is.

Volgens deze website,www.sloopautozoeker.nl,waar je een kenteken kunt intypen om onderdelen voor een bepaalde auto kunt zoeken,,is het een 2.2 Turbo.

Mijn ervaring is dat die RDWdata site niet compleet is....... persoonlijk kijk ik er niet eens meer.

2e kenteken van een Chrysler ES Turbo die ik zo gauw even op de Open Data kan vinden is LJ-RN-81.
Import, dat wel, maar wel al heel lang in NL. Jammer genoeg wel al bijna net zo lang geen apk.
Datum 1e toelating: May 23 1989, Datum 1e afgifte NL: May 01 1995
Datum tenaamstelling: Aug 08 1996, Datum apk: Apr 07 1996

*Edit*: nr.3 ES Turbo Automatic met kenteken TN-98-DD

Charger zei:
www.sloopautozoeker.nl
Vergeet die maar weer gauw, de informatie daar is sterk verouderd! Bovenaan staan 't Gilde en de Ooijevaar, met 7 resp. 34 exemplaren van het gezochte type. Helaas: 't Gilde doet al jaren niet meer aan onderdelenverkoop, en bij de Ooijevaar gaat dit type na een paar dagen al de pers in (met alles er op en er aan).

Ik heb al ruim twee maanden niets meer van me laten horen omdat ik nu in het buitenland studeer, maar heb nog een behoorlijke achterstand weg te werken aan spots.

Voor iedereen die op Flickr zit: van jullie spots heb ik al volop kunnen genieten, ik zal de komende tijd eens wat gaan terug bladeren in dit topic :)

Ik was gebleven bij 7 mei, in Den Haag:

Mitsubishi L300 uit 1983:

Een open Cadillac Eldorado uit 1973:

Deze DS(pécial) uit 1972 had ik een jaar eerder al vastgelegd, vandaar een enkel plaatje:

Deze DAF 33 uit 1968 en GS Pallas uit 1977 vormden een leuk klassiekerduo:

11 mei, Den Haag:

17 mei, nog steeds in Den Haag:

Deze Granada uit 1984 probeerde ik al lang te pakken te krijgen.

Heerlijke origineel Nederlandse Volvo 242 uit 1978:

Deze ruige Willys Jeep Station Wagon uit 1962 stond ineens nabij bij Om en Bij geparkeerd:

Vervolgens op 25 mei in Leiden:

Deze mooie Alfa Romeo GT 1300 Junior komt uit 1970.

Massa-immigratie van Figaro's, zo lijkt het soms wel.

Fantastisch spul, die Jeep, Volvo 242 en Eldorado zijn mijn favorieten!

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik reed hier gisteren (als passagier) achter en ik had nog nooit zoiets gezien.
Vond het wel een bijzondere spot maar zoals gezegd misschien niet de bedoeling van dit topic aangezien het leuke of bijzondere auto'S betreft (maar er een nieuwe voor starten lijkt me ook wat te veel van het goede).

Weet iemand wat voor kenteken het is? Werkelijk nog nooit gezien. NL logo maar afwijkend lettertype en letter/cijfercombinatie:

14711038_1080847112034922_1247215102394194958_o.jpg

(Als er erg aan gestoord wordt dat dit misschien niet het topic hiervoor is zou ik een gemachtigde willen vragen het te verplaatsen naar het juiste)

Bodo zei:
Weet iemand wat voor kenteken het is? Werkelijk nog nooit gezien. NL logo maar afwijkend lettertype en letter/cijfercombinatie:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/t31.0-8/14711038_1080847112034922_1247215102394194958_o.jpg
Dit type kenteken wordt gebruikt voor auto's die op dat moment worden gestolen. :( Dit lijkt nergens op en is volgens mij zo illegaal als het maar kan.

vandaag deze leuke originele Ford Fiesta gezien....helaas iets te ver weg....maar daarom niet minder leuk om te plaatsen

Dit soort kentekens komt echt héél erg voor, alleen niet in Nederland. Vooral in Frankrijk zie je veel auto's die vóór de import een Franse versie van het originele kenteken hebben. Dit zou een Duits kenteken moeten zijn, gezien de combinatie. Echter bestaat de code DF niet. De kentekenplaat is in ieder geval in België gemaakt.

@D-C: mooie spots! (y)

Bedankt, XGXG/Wouter!

Op 26 mei heb ik Rijswijk (en onderweg Laakkwartier, Den Haag) verkend. Dit kwam ik onder andere tegen:

Deel 1:

Mercedes 200 uit 1972:

Witte raaf op onze wegen, zo'n Pontiac Bonneville.

Een Hyundai Excel uit 1992 van de eerste eigenaar.

Niet echt een atypische diplomatenauto, zo'n Volvo 440.

Deel 2:

Een Sierra uit 1989 die sinds 1992 bij de huidige eigenaar is.

BMW Touring 2000 uit 1972:

Een Buick LeSabre uit 1984:

Een 323i Automatic uit 1984:

En een prachtige DS uit 1967:

Hoe bijzonder is een Mercedes W201? In de Haagse krachtwijken stikt het er van. In Rijswijk stond echter een heel net exemplaar die nog van de eerste eigenaar is (gekocht in 1990).

Een Mercedes 250 C uit 1972:

Deel 3:

Een DSuper uit 1973:

Een omgebouwde Civic: in het vooronder ligt een 1,8-liter motor met 208 pk.

Een Volvo Duett uit 1966.

Mooi, zo'n originele Corrado.

Als niet tot camper verbouwde bestelwagen is een T3 toch best zeldzaam.

Een Dodge Polara Station Wagon uit 1968:

Een Scion xB die ik twee jaar geleden al in Den Haag tegenkwam:

Erg nette Passat B3:

En het laatste deel:

Deel 4:

Een Camry Hybrid:

Een Chevrolet 3100 uit 1952:

Kadett City uit 1977:

En tot slot een auto die ik al eerder heb zien rijden, maar nu ineens nabij geparkeerd stond, zodat ik 'm eindelijk kon vastleggen: een Renault Fuego uit 1982!

@D-C die Mazda B2200 ziet er voor zijn leeftijd nog erg goed uit, zie er vaak 1 rijden en dan denk ik, wanneer stort hij in daar heb je bij deze geen last van.

XBXG zei:
Ik heb vanmiddag een kort tochtje gemaakt in Amsterdam en Haarlem, met het volgende als resultaat:

Na lang zoeken blijkt dit kentekenloze busje een Fiat 1100 Camionetta Savio te zijn. Gebouwd tussen ongeveer 1955 en 1960.

Voor de mensen die nog nieuwsgierig waren naar de 'voorkant' van bovenstaand Fiat-busje:

Een bijzondere spot van vandaag; een BMW 325i met pre-GAIK kentekenplaten. Of het echte 'pre-GAIK platen' zijn weet ik niet. Ik vond ze er erg 'nieuw' uitzien dus vandaar mijn twijfel.

D-C zei:
Niet echt een atypische diplomatenauto, zo'n Volvo 440.
Juist wel ;)

Grappig die blauwe Sierra, linker vervangend achterlicht waar ze de tekst niet van af hebben gepoetst.

En die BMW, volgens mij is dat het gaik-lettertype op een blanco plaat

Vandaag gezien:

Opel Olympia van 1970:

415h6jdbyp7oj.jpg

ofup4x0uhjtnf.jpg

BMW 2002 van 1973:

s2j2c0fnpyhfc.jpg

Mercedes-Benz 200 TD van 1987:

sohczw5mrwzst.jpg

Even een weekje minder actief geweest en meteen heel wat leuks gemist hier.
Om te beginnen een favorietenrondje.

Charger - Leuke Saab 96, Ford Sierra, Opel Olympia en BMW 2002.
D'oh - Geweldige TR2, Mooie Unimog-Foto, heerlijke Commer, prachtige Dino en supergave Carina. Die Fiatbus blijft toch een machtig apparaat. De 325 heb je erg fotogeniek weten te pakken.
Flat412 - Mooi plaatje van die oude Citroën
Afentoe - Het kenteken op de Mercedesbus zou afkomstig zijn uit Noorwegen. Van jouw post vind ik de Z8 echt geweldig, ook de Espace is erg leuk maar de Chrysler ES turbo, wow wat een spot!
Escher - Twee heerlijke Alfa's, meer kan ik er niet over kwijt!
MWH - Mooie inhaalreeks, vooral de 147 GTA, Honda Element, Peugeot 605, Opel Monza, Fiat 850, Lancia Prisma, Mad max mobiel en showroom met Mazda's vind ik erg leuk.
D-C Ik dacht dat ik een flinke achterstand had met mijn anderhalve maand maar jij doet daar gewoon nog even een seizoen bovenop. :D Ik heb er op Flickr al bijzonder goed van genoten maar doe dagt hier nogmaals, helemaal top.
Een greep uit mijn favorieten: L300 Camper, Cadillac Eldorado, Duospot met Daf en Citroën, Granada, 242, Willy's Jeep, Pontiac Bonneville :eek: Excel, 626 Station, Prelude, Caprice, Touring 2000, LeSabre, Taurus, J7, XLR :eek: Retesnelle Civic, Duett, Corrado, Dodge Polara, Mazda B2200, Chevy 3100, Aston Martin Rapide en natuurlijk de Renault Fuego :eek:

Weer een klein rijtje van mijn kant, ik val maar meteen in huis met een dubbelspot.

1975 Rover 3500 Automatic + 1992 Volvo 240 Polar

De Belgische strijdkracht in het straatbeeld.

Mercedes-Benz Unimog Belgian Army

Gezoomed en gesneden voor deze Fulvia.

Lancia Fulvia Coupé

"Gelukkig" sta ik dagelijks aan te schuiven voor de verkeerslichten aan de weg langs deze S.

Mercedes-Benz 280S

Even verderop staat deze Suburban Blazer.

Chevrolet Blazer

Sebring op de ring.

Chrysler Sebring LX

Helaas ook voor deze Ford ook flink moeten snijden, als goedmakertje is het een onverwachte dubbelspot geworden...

1934 Ford Pick Up

Heerlijke cabrio, met deze (na)zomer heeft de eigenaar het maar getroffen.

2007 Alfa Romeo Spider

Sportieve Toyota.

Toyota GT86

Vlakbij mijn werk stond ineens de auto van Robby F.

2013 Jaguar XK R Automatic

Wederom op de Antwerpse ring zag ik deze Liftback.

Toyota Corolla Liftback XL

Schattige Austin in een piepkleine showroom waarvan het me nog altijd niet duidelijk is of het nu een autobedrijf of gewoon iemand zijn garage is.

Austin A35

Ik zag hem van een afstandje staan en ben er speciaal voor omgereden.

Chevrolet Monza 2+2

In prachtige staat verkerende BMW 528i.

1978 BMW 528i

De staat is wellicht een stuk minder maar in Nederland is deze Puch toch vele malen zeldzamer denk ik.

1982 Puch 230G

Eigenlijk vind ik een Corvette altijd wel de moeite waard, ongeacht de generatie.

1987 Chevrolet Corvette

Britse Duitser op de Bergse boulevard.

1987 Mercedes-Benz 508D Motorhome

Als afsluiter nog een spotje op de boulevard. Voor de tweede maal stond ik hier oog in oog met een Brilliance BS4!

Brilliance BS4

Ik heb nog wat spotjes van de afgelopen 2 weken te delen.

Laat ik beginnen met deze leuke Peugeot 205 GTI uit 1992. Het is een origineel Nederlandse auto, die in 2004 opnieuw op kenteken is gezet.
Dit was dus zeer waarschijnlijk een grijs-kenteken-205. Aangezien er een dame achter het stuur zat, heb ik enkel een foto van de achterkant gemaakt.

Een Volkswagen T2A uit 1971 op de A6 bij Emmeloord.

Een origineel Nederlandse Opel Commodore 2.5S automatic uit 1979, die al sinds 1985 van dezelfde eigenaar is.

Een hele leuke Datsun Cherry uit 1979.

Eindelijk zie ik eens een VW Golf Country in het wild rijden, en dan blijkt de foto niet helemaal scherp te zijn...

En een Mercedes C107 uit 1979.

Dat dacht ik dus eerst ook, maar het is toch echt een T2A (zie ook de discussie bij de foto). ;)

Vandaag gezien:

Mercedes-Benz 220 D van 1971:

8dxzj1virsrm6.jpg

Chevrolet Chevy Van 30 Diesel van 1986:

qpwzsjdw54qar.jpg

Ford Taunus 17M van 1963:

oevzso1kjfy96.jpg

pw9oreagepz2h.jpg

GMC-Midas 230/2000 van 1978:

zl1kskjl8qhpz.jpg

Opel Manta van 1972:

wnkpyxaha7jri.jpg

Ford F-150 van 2009:

6x2qzvamm78mk.jpg

Dodge Leisure Craft van 1982:

8b0dwaoqyze85.jpg

Chevrolet camaro van 1985:

ocnlxdfawq7we.jpg

Ik begin met mijn favorieten vanaf 10 oktober.
Escher: Alfa Romeo 2000 GT
MWH: Alfa Romeo 147 GTA, Saab 99, Volvo 480, Peugeot 604, Opel Monza, Fiat 850, Lancia Prisma, Opel Ascona
D-C: Cadillac Eldorado, Mercedes-Benz W123, Ford Granada, Volvo 242, Willys Jeep Station Wagon, Nissan Figaro, Pontiac Bonneville, Volvo 480, Honda Accord, Chevy Caprice, Lexus LS, Buick LeSabre, Cadillac XLR, Volvo Duett, Dodge Polara, Dodge Challenger R/T, Chevy 3100, Renault Fuego
Radar: leuk ding, zo’n Fiesta, maar kan je de volgende keer de foto hier iets groter plaatsen? ;)
D’Oh: BMW 325i, al zien die kentekens er wel vreemd uit.
Charger: Opel Olympia, BMW 2002, Chevy Van, Ford Taunus, Opel Manta
Gewoon Dirk: Rover 3500, Chevy Blazer, Austin A35, Chevy Monza, Corvette
XBXG: Peugeot 205 GTI, Opel Commodore, Datsun Cherry

En mijn eigen spots van afgelopen week, verspreid door het land.
2vifuaf.jpg

n6fhg4.jpg

Maandag in Eindhoven deze Magirus-Deutz van 1981, afgezien van wat schade achter in redelijke staat. Waarschijnlijk omgebouwd, want volgens de RDW origineel Nederlands.

12666bt.jpg

Donderdagavond in Rotterdam was het al zo goed als donker toen ik deze roestvrij ogende Mercedes-Benz 250 (W114) van 1974 zag.

34qkxex.jpg

Een halfuurtje later was het echt pikdonker, maar deze Citroën XM Break V6 vind ik te bijzonder om hier niet te plaatsen. Hij is van januari 2000, een redelijk late dus, en lijkt in goede staat te zijn.

Tot slot van vandaag in Amsterdam. Allemaal gemaakt in een minuutje of 20, onderweg naar een tramhalte.
vrss3n.jpg

1zq7pmd.jpg

Eerst deze niet al te subtiele Chevrolet Caprice Estate van 1985, met heerlijk foute vlammen voorop.

124zofs.jpg

1z3mhwp.jpg

Helaas zit er al flink wat roest op deze DAF 33 van 1970.

15nuik4.jpg

Deze origineel Nederlandse Volkswagen Passat van 1986 wordt duidelijk nog goed gebruikt. Aan de achterkant zat beduidend meer roest dan voor.

2rwkrbr.jpg

De roest bij de voorbumper is heel mooi weggevallen op de foto. Voor de rest leek deze origineel Nederlandse Renault 4 van 1985 in redelijk goede staat.

2ry25ia.jpg

314ulw4.jpg

Heerlijke Cadillac Coupe de Ville van 1977, in mooie staat.

2ijn1vs.jpg

16aehxi.jpg

Op de missende grille na is de buitenkant van deze origineel Nederlandse Nissan Laurel van 1989 in prima staat. Van binnen was hij echter bijna helemaal gestript, haast alleen het hoogst noodzakelijke zat er nog in. Hopelijk een projectje.

2z7peo1.jpg

sbh6jn.jpg

Tot slot mijn favoriet van de week: deze Chevrolet Chevy II van 1965. Ik kende het model niet, maar vind het een gaaf ding.

Wat grappig, ik zie die Passat bijna altijd aan de Zandvoortse boulevard geparkeerd staan! De laatste foto die ik er van maakte dateert alweer van augustus 2012! Snel maar weer eens een foto maken voordat de roestduivel zijn slag slaat...

De Chevrolet Chevy is ook mijn favoriet van jouw post! Alhoewel, de Laurel...

Vanmiddag heb ik een kort tochtje gemaakt naar de Overveense rotonde en omstreken.

Allereerst kwam ik in Haarlem deze Citroën DS Break uit 1970 tegen.

Vervolgens zag ik deze fraaie Jaguar E-type uit 1969.

Van deze Nissan Figaro had ik al een wazige foto, maar nu kon ik 'm veel beter fotograferen.

Een Mercedes W109 300 SEL 3.5 uit 1970.

Een Pontiac Parisienne Sport Coupé uit 1963.

Een Lomax 223 op basis van een 2CV uit 1979.

Een Rolls Royce Corniche uit 1968.

Een origineel Nederlandse Jaguar XJ-S V12 convertible uit 1988.

Een Pontiac Catalina coupé uit 1966.

De klapper van de dag (maand? jaar?) was echter deze origineel Nederlandse Alfa Romeo Alfasud TI 1.5 Quadrifoglio uit 1983. Ik kwam net aanwandelen bij deze rotonde, alwaar de Alfa rondjes reed. Dat gaf mij de mogelijkheid om enkele foto's te maken.

D’Oh zei:
Wat grappig, ik zie die Passat bijna altijd aan de Zandvoortse boulevard geparkeerd staan! De laatste foto die ik er van maakte dateert alweer van augustus 2012! Snel maar weer eens een foto maken voordat de roestduivel zijn slag slaat...
Te laat :(, met name de achterkant zou ik nu niet direct als roestvrij omschrijven.

Wat een geweldige Italianen van de heren hierboven! De Laurel en Daf van afentoe springen er voor mij ook uit.

Naast mijn foto's van de Oude Voertuigendag Boekelo ben ik weer wat verder met uploaden van spots.

Bij hetzelfde kunstenaarshol als de zombie-apocalypse-BMW stond dit bijzondere samenraapseltje van voertuigen.

Saviem SG2 camper with Volkswagen T1 on it's roof by MilanWH, on Flickr

De geweldige spot bij het busstation van Groenlo waar ik het over had is deze. Voor mij zo'n beetje de ultieme Amerikaan, jaren '30 en '40 vind ik top, de fastbacks zijn ultiem.

Chevrolet Fleetline Aerosedan fastback 1946 (AL-98-86) by MilanWH, on Flickr

Hier in de buurt staat vaak een brakke Espace, nu stond op die plek een mooie Fuego.

Renault Fuego GTL 1983 (KH-65-LL) by MilanWH, on Flickr

Geen B, dus niet de Kadett waar Bodo het over had. Wel weer bij het busstation.

Opel Kadett D 12S hatchback 1983 (KD-40-JT) by MilanWH, on Flickr

Toch maar eens een rondje Groenlo gedaan in een uitgestelde pauze.

Mercedes C126 560 SEC 1990 (ZB-44-GR) by MilanWH, on Flickr

In de herhaling, maar hij zag er nu zo zielig uit...

Volvo 480 2.0i aut. 1993 (HD-ZS-83) by MilanWH, on Flickr

International Travelall 345cu 1970 (AM-50-09) by MilanWH, on Flickr

Een VW-nestje, waarvan ik de T2 later in Boekelo weer zou zien.

Volkswagen Kever 1971 (96-55-PN) 1967 (AH-51-91) & Volkswagen T2 camper 1972 (82-TF-86) by MilanWH, on Flickr

Al het bovenstaande kende ik al in Groenlo, deze onbekende kwam net op het eind van mijn rondje voorbij sjezen.

NSU Ro80 1972 (AM-12-40) by MilanWH, on Flickr

Afgelopen zaterdag in Enschede:

Mitsubishi L300 camper 1986 (04-VF-TT) by MilanWH, on Flickr

Zondag ben ik zoals gezegd naar de oldtimerdag in Boekelo geweest, maar ik ben er met een flinke omweg naartoe gefietst om ook mijn busspots in Haaksbergen eens op de foto te kunnen zetten. Nog in Enschede kwamen mij enkele oldtimers tegemoet, die ik helaas tegen de zon in niet heel lekker op de foto kreeg.

Daf 600 1961 (ET-30-27) by MilanWH, on Flickr

MG A 1957 (AR-47-60) by MilanWH, on Flickr

Triumph TR3a 1961 (AH-77-16) by MilanWH, on Flickr

Deze spierwitte, nette BX is de eerste in Haaksbergen.

Citroën BX 14 Deauville 1993 (GX-JX-73) by MilanWH, on Flickr

Volkswagen Kever 1971 (DH-80-05) by MilanWH, on Flickr

Het was weer genieten hierboven! (y)

Wat ik zoal zag in de afgelopen 2 weken:

Te beginnen met een Ford F250 op een trailer

Minder dan een halve Citroën TA op een trailer

VW T3 Camper Diesel uit 1983

Slippertje

VW Golf II Diesel uit 1990

Citroën C3 Pluriel in Charleston uitvoering

Mercedes-Benz 230 C uit 1978 met wat groot uitgevallen velgen

En een 300 E uit 1985

Peugeot 405 uit 1990

Toyota Corolla uit 1989, welke sinds 1999 van de huidige eigenaar is.

Chevrolet Malibu uit 1980

Op afgesloten terrein; deze Chevrolet Chevelle Malibu uit 1972

Fiat 124 Sport uit 1970, welke sinds 2002 van de huidige eigenaar is.

Chevrolet Custom De Luxe uit 1983 op Lpg

Ford Capri 3.0 V6 uit 1979, welke volgens het RDW een "Ford GECP" is..

Mercedes-Benz 300 Turbo Diesel uit 1984, welke sinds de import in 2009 van de huidige eigenaar is

Honda Civic uit 1979

Verlaagd Golfje II uit 1990

Citroën DSuper uit 1973 in Blue Delta

Alfa Romeo Giulietta Sprint uit de 60's op trailer

Toyota Corolla 1.3 Stationwagon uit 1996

Irmscher uitgevoerde Astra GTC

Opel Kadett C 4-deurs sedan welke ooit beige was: (klik)

Opel Ascona B in dezelfde legergroene look

Honda Accord Sedan 2.0 EX uit 1994, welke nog bij de eerste eigenaar is

En als laatste deze leuke Kadett E2 Caravan uit 1991 in PTT-groen.

Leuke spots, Welsey! Vooral die fantastische Fiat 124 Sport Coupé: wow! (y)

De W123 is echter geen turbo diesel, maar een gewone diesel. De T van TD op de achterklep staat voor Tourismus und Transport (estate/stationwagon).
Ze zijn er wel geweest als turbo diesel, maar dan staat dat op de achterklep (foto). ;)

Allereerst mijn favorieten.

XBXG - Leuke 205 GTI, een dame achter het stuur zou echter een goede reden zijn om wel een foto van de voorkant te maken ;). Verder vind ik de Commodore, Cherry, DS Break, E-type, Parisienne, Lomax, XJ-S V12, Catalina en natuurlijk de Alfasud erg leuke spots!
Charger - Leuke Taunussen, Manta en Camaro.
Afentoe - Geweldig apparaat, die Magirus-Deutz. De DAF 33, Passat, Coupe de Ville, Laurel en Chevy II zijn ook erg leuk.
Timo 1990 - Mooie 33, leuke Dedra.
Joël D - Allemaal leuk en aardig die Alfa's en Lancia's (hoe tf ik ze ook vind) maar damn wat is die Cisitalia 202 SMM Nuvolari Spider een gave spot zeg, WOW!:eek:
MWH - Geweldig ding inderdaad die Fleetline Aerosedan. Verder vind ik de Fuego, International Travelall, Ro80 en DAF 600 heel erg leuk.
Astrawez - Leuke F250, Charleston Pluriel, Chevy Malibu en Chevelle Malibu, Fiat 124 Sport, Civic, Giulietta sprint, Accord en Kadett Caravan.

Zo nu en dan krijg ik spots toegestuurd van vrienden en familie, hier een verzameling van het voorbije half jaar.
Gespot door de neef van mijn vriendin:

Citroën SM

Helaas een vrij korrelige foto maar dat ga ik mijn vader niet kwalijk nemen.

1965 Cadillac Calais Coupe

Gezien door mijn broer in de Rotterdamse avondspits.

Excalibur roadster

Mijn andere broer zag dit koddige wagentje dan weer in Tirol.

Austin A30

Nogmaals een spot van mijn vader, hij begint het spotten van stilstaande auto's steeds beter onder de knie te krijgen.

1973 Volkswagen Kever

Maar ook mijn moeder doet haar best!

2014 McLaren MP4-12C

Deze kreeg ik van een vriend van mij toegestuurd.

1953 Buick

Zelfs mijn stiefmoeder doet mee!

1971 Citroën SM

Soms spot mijn vader er wel twintig tegelijk.

Of hij loopt zomaar iemand zijn oprit op.

1979 Volkswagen Kever Cabriolet

Zelfs op vakantie houdt mijn moeder haar ogen open voor mij.

Citroën Méhari

Fiat Ritmo

Dan heb ik zelf ook nog een paar telefoonspotjes.
In Nederland nooit geleverd, de 106 Eden Park. Let vooral op de heerlijke halflederen stoelen!

Peugeot 106 Eden Park

Ondanks dat hij bij een handelaar stond wil ik deze bijzonder Alfetta toch even delen hier. De eerste eigenaar was een bankdirecteur die de auto ook gebruikte om grote sommen geld te vervoeren, daarom waren de deuren gepantserd!

1984 Alfa Romeo Alfetta Quadrifoglio

Leuke BX break.

1994 Citroën BX 16 TGI Break

Jaguar XJ-S

Jaguar XJS

Als afsluiter een wel erg kleine hijskraan.

Smart Crane

Eens kijken naar de posts van de laatste 10 dagen:
*D-C: Die Mitsubishi L300 Camper is apart! Net als de Cadillac Eldorado, de DAF 33, de Citroën GS, de Chrysler Le Baron. De Ford Granada ziet er verrassend mooi uit, zo op de foto! Heel apart die Willys Jeep! (leuk trouwens, die foto's uit Den Haag; zo voel ik me toch weer een beetje 'thuis'...) Uit je tweede deel zeker de Renault 19 (de facelift deed de 19 veel goed; hij reed trouwens ook best lekker), de Toyota Carina, de Mercedes 100, de leuke oude Citroën AX. De Pontiac Bonnveille is natuurlijk een toppertje. Ook super leuk, die Hyundai Excel (al jaren geleden dat ik er nog eentje heb gezien) en natuurlijk de 'Derrick'-BMW 7-serie... (misschien wel de mooiste BMW ooit gemaakt; een model dat me altijd aan Derrick doet herinneren). En natuurlijk die witte Honda Prelude! En dat slagschip Chevrolet Caprice (Classic...), de Ford Sierra Sedan (mooier dan de hatchback en station), de BMW Touring, Buick Lesabre, Ford Taurus, Rover 216, de Toyota FJ Cruiser, de Volvo Duett, de blauwe Ford Sierra, Dodge Polara. Die Scion xB heeft absoluut ook wel wat, jammer dat het merk volgens mij niet meer bestaat. Dan de Toyota Camry Hybrid, en een absolute topper: de Renault Fuego.
*Charger: Die Opel Olympia is wel erg gaaf! Net als de BMW 2002. Uit je tweede bijdrage de Ford 17M, Opel Manta, en in je derde deel: de Ford Taunus.
*Gewoon Dirk: Absolute topper: de Chevrolet Monza! Verder de mooie BMW 528, de Puch en natuurlijk de mooiste Chevrolet aller tijden voor mij: de Chevrolet Corvette uit de jaren 80... Ook grappig: de Brilliance BS4, daar rijd je wel zeer exclusief mee! Dan deel 2: de extravagante Excalibur, de Citroën BX Break (mooier dan de 5-deurs)
*XBXG: de VW T2, Opel Commodore, maar vooral de Datsun Cherry; mooi dat dat soort auto's nog rondrijden in Nederland. Uit het tweede deel vooral de Jaguar XJ-S Cabrio (zelf heb ik eigenlijk niks met de E-Type...) en Pontiac Catalina. Die Alfasud is natuurlijk ook een echte topper!
*Afentoe: de leuke oude Magirus-Deutz, de DAF 33, de Volkswagen Passat, de Cadillac Coupe de Ville, en vooral de Nissan Laurel! En dan die Chevrolet Chevy II!
*Timo1990: Zo'n Alfa 33 blijft fantastisch
*JoëlD: de bovenste Lancia
*MWH: De Renault Fuego, NSU Ro80, Mitsubishi L300 Camper
*Astrawez: Leuk is zo'n Peugeot 405 altijd! Maar die Fiat 124 Sport is natuurlijk een echte topper! Ook leuk: de Ford Capri en Honda Civic

Een spotje uit de mistige Amsterdamse ochtend: een Porsche 912 uit 1967.

Een vers geïmporteerde Citroën C6 uit 2006.

Een leuke (en late) Saab 96 uit 1979.

En een taxi: Chevrolet Caprice Classic uit 1990 (niet eens op LPG!).

Vandaag gezien:

Fiat 128 coupe als onderdelendonor of wachtend op betere tijden:

eoar1shdq0lw3.jpg

Peugeot 203 van 1954:

luetflpnz7uzq.jpg

qqebzbdiuolvk.jpg

Toyota Camry van 1997:

agxf2jvd4zfly.jpg

Dat model camry (1999) met de smalle achterlichten, heb ik altijd leuk gevonden.

Ik heb nog wat weekendspotjes met jullie te delen. ;)

Van gisteren:

Een Mini 1000 E uit 1990.

Een prachtige Opel Manta GSi uit 1989, die al heel lang op een nieuwe APK wacht.

En dan de spotjes van vandaag. Ik ben slechts 23 minuten bij de Overveense rotonde geweest, maar dat leverde het volgende op:

Drie jonge dames in een leuke BMW E28 518i uit 1986. De dame op de achterbank is op elke foto enthousiast. :)

Een Ferrari 550 Maranello uit 1999.

Als je op een US-specs Fiat 124 Spider uit 1976 Europese bumpers zet, dan moet je creatief zijn om er ook nog knipperlichten op te zetten. :p

Deze prachtige BMW E24 633 CSi automatic uit 1978 heb ik al een paar keer gezien in Haarlem, zonder 'm op de foto te krijgen.
Deze keer was 't raak, al mag ook deze auto (net als de Manta) na 18 jaar wel eens een nieuwe APK krijgen...

Deze Volvo P1800 uit 1962 had ik al vaker gefotografeerd, maar dit is de eerste keer dat ik 'm zag rijden.

Een BMW E30 316i Touring uit 1993 + sleurhut.

Een Peugeot 404 uit 1965.

Een Volvo 240 GL uit 1988.

Een Oldsmobile Delta 88 convertible uit 1973, die in 1976 naar Nederland is gekomen.

En een Saab 96 uit 1978.

Bedankt aan allen voor het leuke commentaar op mijn spots :). Ik begin met mijn wekelijkse favorieten, vanaf 16 oktober.
XBXG: Jaguar E-type, Mercedes-Benz W109, Pontiac Parisienne, Rolls-Royce Corniche, Alfasud Quadrifoglio, Porsche 912, Chevrolet Caprice, Opel Manta, Ferrari 550, Fiat 124, BMW 633Csi, Peugeot 404, Oldsmobile Delta 88, Saabs 96.
Timo1990: vooral die Alfa Romeo 33 is toch wel heel gaaf!
Joël D: als ik uit dat lijstje een favoriet zou moeten kiezen doe ik de rest tekort, allemaal topspots.
Charger: leuke Ford Taunus en prachtige Peugeot 203.
MWH: wauw, die Chevrolet Fleetline! Mijn absolute favoriet van de week. Verder: Renault Fuego, Mercedes-Benz 560, International Travelall, groepje VW’s, DAF 600, MG-A, Triumph TR3
Astrawez: Mercedes-Benz 230C (wel jammer van die velgen), Chevrolet Malibu en Chevelle, Fiat 124, Honda Civic, Opels Kadett en Ascona
Gewoon Dirk (en vrienden/familie): Citroëns SM, Austin A30, McLaren MP4-12C, Buick, rijtje 2CV’s, Citroën BX Break, Jaguar XJS

En mijn eigen materiaal. Helaas zijn de foto’s van mijn absolute weektopper hopeloos mislukt. Jammer, want ik zie niet dagelijks een T-Ford Roadster pickup (BE-69-56). Volgens de RDW van 1921, maar volgens Wikipedia kan ‘ie alleen tussen ’25 en ’27 zijn gebouwd. Diep respect voor degene die gek genoeg is om daarmee met open dak door de grijze vrijdagochtendspits te tuffen.
2ufqera.jpg

1zpmmg4.jpg

Maandagavond deze Audi 100 coupé van 1976. Van een afstandje leek hij in hele nette staat, iets dichterbij zag ik helaas toch wat kleurverschillen, met name bij de deuren. De ochtend erop zag ik ‘m vanuit de bus een straat verderop staan, bij dit eerder gespotte drietal.

309pjt3.jpg

Dinsdag deze Renault 5 uit regio Parijs. Met de gedachte aan het Parijse verkeer en het aantal Renaults 5 wat nog in Frankrijk rijdt in het achterhoofd valt de staat mee. Omdat de rechter zijspiegel er nooit lijkt te hebben gezeten denk ik dat dit een redelijk vroege is.

14y1qg.jpg

2hqysg8.jpg

En deze wat vervallen Volvo 142 De Luxe van 1972.

211lxtu.jpg

Elke keer als ik er een zie begin ik de Range Rover Classic weer wat leuker te vinden. Deze is van 1971, heeft ergens een nieuwe motor gekregen (een vijfcilinder, die nooit in dit model is geleverd), maar in heel redelijke staat. Vrijdag gezien.

sl0mrl.jpg

Verderop in de straat deze vervallen ogende Renault 4 van 1989.

1rssxz.jpg

Om de hoek deze – zeker voor een terreinwagen – erg nette Toyota LandCruiser, origineel Nederlands van 1996. Apart: dit model werd geïntroduceerd in 1984 en is nog steeds in productie.

b7ys92.jpg

Dan deze origineel Nederlandse Citroën Acadiane van 1984. Duidelijk geen nieuwstaat, maar eigenlijk vind ik ‘m in deze staat zeker zo leuk :).

25fsqhc.jpg

11vr7r5.jpg

Tot slot zag ik vanmorgen deze origineel Nederlandse Volvo 142 van 1971. De staat was helaas niet om over naar huis te schrijven.

@afentoe, toch een rare R5 hoor als je het mij vraagt. Het is een supercinq, dus de laatste versie met een dwarsgeplaatst blok en wat breder en langer dan de oer5. Ik vind alleen de deur zo raar.....maar ja. Zo ziet ie er in de reclame ook uit.

193_001.jpg

En die is dus ook geleverd (met) zonder rechterzijspiegel :D dus echt een hele vroege, zal wel rond 1984/85 zijn dan.

Ook ik zal eerst wat favorieten benoemen.

XBXG - Prachtige mistfoto van de 911, leuke Saab 96 en Chevrolet Caprice Taxi. Van de tweede serie vind ik de Opel Manta, Fiat 124 en BMW 633 erg leuk. Ook de P1800 en 404 mogen er wel wezen.

Charger - Mooie 203, jammer van die Fiat 128.

Afentoe - Heerlijke Audi 100 Coupe. De Acadiane, LandCruiser en Volvo 142 zijn ook zeer de moeite waard.

Dan weer een rijtje van mijn kant.

Om te beginnen een Saab 900 aan de boulevard.

Saab 900

Ik heb het idee dat ik dit model Sonata meer als taxi zie dan als privévervoer.

2007 Hyundai Sonata

Duitse krachtpatser waar een flinke hap BPM voor afgedragen is.

2016 Mercedes-Benz G500

Dan een spot waar ik bijzonder vrolijk van werd. Eerst dacht ik gewoon een Galant te zien, van dichterbij bleek dat echter niet het geval. De zware schemering dreigde nog even roet in het eten te gooien maar wonderwel is deze dieselende Proton toch scherp op de foto gekomen.

Proton 420TD

Andere velgen erop en weg met die verlaging en er staat een leuke Jetta.

Volkswagen Jetta CL

Fiat 124 in Antwerpen.

Fiat 124 Spider 2000

Ook in Antwerpen, deze Maserati.

Maserati Quattroporte

Voorspelbaar, alweer een spot uit de sinjorenstad.

Lexus LS480

Een paar bijzondere exportproducten.

Nissan Serena 2.3 SLX

Toyota Hilux

Een tweetal geinige Suzukis

1986 Suzuki SJ410 Q

1984 Suzuki SJ410 Pick Up

En als afsluiter een erg dikke 911 Targa.

2014 Porsche 911 Targa 4S

Terug
Bovenaan