Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Diverse Saabs
6pXOyMz.jpeg

P1aAKkR.jpeg

InUBO2i.jpeg

Honda Accord Coupé '95. Kan me niet heugen wanneer ik dit model voor het laatst heb gezien.
eKB8lQq.jpeg

6LLH6UV.jpeg

Chrysler Crossfire '08
POjqMSP.jpeg

G3Qb7DP.jpeg

Fiat 500 '69
jY6cJPm.jpeg

Citroën 2CV Garage
ca3axqd.jpeg

7RNQosz.jpeg

Ik zag vandaag een trio Jaguars, waaronder een XJS en een ONK Sovereign V12, beiden uit 1986:

En nog een Audi 80 uit 1984 die steeds groener begint uit te slaan, maar wel in januari een verse APK heeft gekregen (ik vermoed dat de eigenaar mossige auto's leuk vindt) :

Laatst bewerkt:
Een omega CD Diamond, prachtig, ooit eens nieuw in proefgereden.
Wat is zo'n kadettje met deze wielen toch leuk
Ja jammer van die 80, zo word het een ouwe bak.

@HarmenA, weet jij hoeveel werk het was om die foto's hier te plaatsen en hoe lang ik er over zal doen om ze te verplaatsen naar die andere topic?

Gelukkig heb ik nu heel even niks te doen. Je wordt bedankt (voor de verwijzing naar die andere topic)

In een klein dorpje in Noord-Frankrijk stonden drie auto's voor een huis:

Een Matra M 530 LX.

Een Simca 9 Aronde.

En een Simca Aronde P60 uit 1960 waar ooit het dak van af is gezaagd...

Ik heb nog vijf spotjes van eind maart en een van begin april, te beginnen met een Ford GT40.

Een Peugeot 205 GTI uit 1988.

Een Saab 99 uit 1984.

Een TVR Griffith 500 uit 1993.

En een Citroën IDéal 19 uit 1964.

Die had inderdaad dat kenteken. Maar dan vraag ik me af: bestaat dat exemplaar niet meer, of hoe komt ie aan die kentekenplaten? Met GAIK is dat best lastig.
Het kan (bijna) alleen als een eigenaar over twee dezelfde auto's beschikt... zoals de exemplaren die je hier op één trailer ziet staan.

Gisteren zag ik een Oldsmobile Ninety-Eight Luxury Coupe uit 1973 die bij het wegrijden een opvallend rauw motorgeluid bleek te hebben, niet helemaal wat ik bij zo'n luxe sloep had verwacht:

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Gaaf, die ONK ID!

LS-ZB-22 by CitroenAZU, on Flickr
JB-GT-61 by CitroenAZU, on Flickr
DH-44-19 by CitroenAZU, on Flickr
96-YA-61 by CitroenAZU, on Flickr
65-JU-81 by CitroenAZU, on Flickr
11-YB-63 by CitroenAZU, on Flickr
76-YB-74 by CitroenAZU, on Flickr
JJ-927-D by CitroenAZU, on Flickr
6851 DXL by CitroenAZU, on Flickr
_IMG4945 by CitroenAZU, on Flickr
22-97-MH by CitroenAZU, on Flickr
AH-74-67 by CitroenAZU, on Flickr
05-YE-93 by CitroenAZU, on Flickr
69-DS-FJ by CitroenAZU, on Flickr
RT-VR-65 by CitroenAZU, on Flickr
94-RG-JN by CitroenAZU, on Flickr
EZG 5503A by CitroenAZU, on Flickr
LP-ZL-14 by CitroenAZU, on Flickr
FF-24-JN by CitroenAZU, on Flickr
VS-991-K by CitroenAZU, on Flickr
36-RX-23 by CitroenAZU, on Flickr
79-YD-75 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG4855 by CitroenAZU, on Flickr
AH-98-12 by CitroenAZU, on Flickr
TV-74-FP by CitroenAZU, on Flickr
DM-08-34 by CitroenAZU, on Flickr

Die had inderdaad dat kenteken. Maar dan vraag ik me af: bestaat dat exemplaar niet meer, of hoe komt ie aan die kentekenplaten? Met GAIK is dat best lastig.
Hij bestaat nog wel, maar al anderhalf jaar geen APK meer. Nog wel verzekerd, sinds 2000 op naam.

Afgelopen weekend gespot, helaas zonder foto's: een BMW 2002 Turbo (wit, met de beroemde striping en 'turbo' in spiegelbeeld voorop) en een blauwgroene Lancia 2000 coupé.

Ik zag dit weekend een schitterend busje/camper rijden in Nijkerk. Ik hoop dat iemand weet welk model type het was: Hij was wit met een redelijk donkere voorruit, leek wel 1,5 keer zo breed als een normaal busje, redelijk laag model leek het daardoor. Kwam over als een soort platte GMC Motorhome, of in ieder geval iets vanuit de jaren 70.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Die ziet er ook wat meer standaard uit...

Vandaag de 'interessante' wijk Lombok in Utrecht doorgefietst. Ik had in youtube-video's twee auto's zien staan die ik op de foto wilde en die me hoop gaven dat er meer interessants staat. Dat viel een beetje tegen, maar toch wat aardige dingen gezien.

Een van de twee uit de video, deze lekker matte 204 Break
gA6Uowc.jpg

En de ander, een gave Voyager. Jammer van de New Beetle-velgen
iCR3ClU.jpg

TCudeQB.jpg

Fakrymo.jpg

Elders in de stad:
4a9EFbX.jpg

En dit gruwel
pqBIy2g.jpg

Lombok; leuk! Ik heb er een jaartje als student gewoond (in 1999 en 2000). Had ik toen maar een camera gehad waarmee ik alle oude auto's in de wijk had kunnen vastleggen...

Normaliter m’n telefoon nooit tijdens het rijden , maar deze wilde ik wel graag op de foto zetten.

Kwam vd week deze Cadillac Escalade ‘premium ESV’ tegen op de A15 richting Gorinchem. Ik heb deze generatie in NL nog nooit zien rijden.

6.2 liter v8, €23k bpm , in NL nieuwprijs van €176k

Merci aan de eigenaar ;)
IMG-4644.jpg

Op een instapmodel Subaru (de Crosstrek) zit tegenwoordig al € 20.792 BPM. In dat licht valt die € 23K voor een moloch als een Escalade wel mee.

Op een instapmodel Subaru (de Crosstrek) zit tegenwoordig al € 20.792 BPM. In dat licht valt die € 23K voor een moloch als een Escalade wel mee.
Haha dat is waar.. wat me vooral verbaast is de rest BPM van ~€3k die is betaald. Lijkt dan iets met schade, want ik heb dat bedrag ook betaald voor een auto uit hetzelfde bouwjaar, die bijna de helft minder uitstoot en ruim 1,000 kg minder weegt.

Die 23k zal vast de BPM zijn geweest op basis van taxatie op het moment van import, omdat deze auto hier nooit nieuw is geleverd en de RDW er dus geen gegevens van had. Normaliter was het BPM bedrag gigantisch geweest, ik denk eerder het 3-voudige van die 23k.

Ik zag vandaag een witte (althans volgens de RDW) Peugeot 504 Cabriolet uit 1983:

Verder nog een ietwat roestige Landrover uit 1980, die sinds 2011 in Nederland is en sindsdien geen geldige APK heeft gehad (nog jaar of 6 afwachten dan gaat hij wellicht weer de weg op):

Ook nog een 5 jaar oudere Landrover die wel een geldige APK heeft:

Een Chevolet Impala uit 1959:

Een Opel Corsa uit 1987:

Een Lancia Kappa Coupé uit 1997:

En een Infiniti G37 Coupé uit 2010:

Nog een nette origineel NL W123, de tweede in 2 dagen. Normaal zie ik meestal import. Wel tijd voor nieuwe banden zo te zien
7OpM97w.jpg

Strakke Landcruiser
mVpvEiK.jpg

Wat een joekel, deze Airstream
4T63uiR.jpg

Mooi weer, er kan weer open gereden worden
LMdKiPw.jpg

CDwOQ5x.jpg

Stonden deze twee Opel's vanmiddag ineens bij elkaar, de één uit 1988 en de ander uit 1962.
1000014488-edited.jpg

1000014489-edited.jpg

1000014491-edited.jpg

De Kadett vind ik persoonlijk het leukste omdat die uit mijn geboortejaar komt. Volgens de eigenaar heeft de Kadett pas 43.000 km gelopen en in een prachtige staat!
1000014493-edited.jpg

IMG-20240413-135013790-HDR.jpg

De eigenaar liet me als konijn uit de hoge hoed ook nog even een Renault Celtaquatre uit 1934(!) zien die al sinds 1979 in bezit is.
1000014499-edited.jpg

1000014498-edited.jpg

IMG-20240413-135820280.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan