Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Een duo Wartburg 353's in dezelfde rode kleur:
AP1GczOk5EEfMFNjg8q1LESwW1T0o5RrnUQVn3jVgzp8bllHPhLk1mQcUDUZ7TOX_O8MGilY2CsBSUV2CxVBrgT5VE02DqiuoTPHgwfddzi-nsm-FTE_2X3-SAeCR0FeKAi7ZX6ByWnnPT2JokcIgreVTXVwBQ=w2160-h1620-s-no
Volgens de kentekencheck is deze Wartburg oranje. Maar waarschijnlijk staat-ie al zo lang stil in weer en wind dat-ie een soort rood is geworden. Leuke spot! Één van de eerste auto's van mijn pa was een Wartburg, geen idee welk type

56-84-UU by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5272 by CitroenAZU, on Flickr
75-VA-90 by CitroenAZU, on Flickr
45-ML-48 by CitroenAZU, on Flickr
57 KM/U !! by CitroenAZU, on Flickr
IMG_5609 by CitroenAZU, on Flickr
YL-39-ZF by CitroenAZU, on Flickr
GG-07-RJ by CitroenAZU, on Flickr
34-YE-55 by CitroenAZU, on Flickr
SR-JF-56 by CitroenAZU, on Flickr
MZ X 11H by CitroenAZU, on Flickr
Z-829-GT by CitroenAZU, on Flickr
AR-38-40 by CitroenAZU, on Flickr
13-YD-30 by CitroenAZU, on Flickr
AE-11-82 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_9004 by CitroenAZU, on Flickr
HF-PZ-78 by CitroenAZU, on Flickr
AL-47-63 by CitroenAZU, on Flickr
DL-14-89 by CitroenAZU, on Flickr
MH-44-13 by CitroenAZU, on Flickr

Ik heb nog een paar spotjes van juni:

Een Citroën Méhari uit 1982.

Een Citroën Dyane uit 1973.

Een Mercedes 250 SL uit 1968.

Een Jaguar XK150 uit 1959.

Een Volkswagen Golf GTI uit 1983.

Een Alfa Romeo 1300 Junior Zagato uit 1970.

Een Citroën Méhari uit 1972.

In een paar weken tijd zijn zowel mijn spiegelreflexcamera als mijn compactcamera kapot gegaan.
Na de aanschaf van een nieuwe compactcamera was dit mijn eerste testfoto, van een Toyota Starlet uit 1996.

Een Smart Roadster Coupé Brabus uit 2006.

De vierwiel aangedreven Renault Kangoo was nieuw al een zeldzaamheid. Tegenwoordig zie ik ze (bijna) nooit meer.

Een Eendje uit 1981.

Een Ford Capri uit 1970.

Deel 2:

Een MG B GT uit 1973.

Een Peugeot 309 automatic uit 1991.

Een Volvo 244 uit 1979.

Een Ferrari 348 TB.

Een Peugeot 404 uit 1970.

Een Alfa Romeo Spider uit 1968.

Een BMW 840Ci uit 1998.

Een Peugeot 205 uit 1990.

Een paar meter verderop stond nog een 205, uit 1988. De deuken in de motorkap zijn het resultaat van de hagelbui van een paar uur eerder. :-(

Een Honda Accord Hondamatic de 1983.

Een Franse Volvo 740 uit 1987.

En een subtiele Mercury Montego Wagon uit 1968.

Is er ooit een trekker hier in dit topic gepost:)(y)
Ik vind hem leuk hoor. (of komt dat door het merk?)

De gele ferrari 348TB lijkt mij een pontiac fiero vanderhoef, of lijkt dat maar zo (sorry hoor als ik het mis heb)

Verrek, nog niet eens over nagedacht. Echter, het motorblok steekt uit onder de achterbumper, en daar is 'Ferrari' op te lezen.

Gemini:

Looking closely at the details in **image.png**, this is almost certainly a genuine **Ferrari 348**, not a Pontiac Fiero-based kit car.
Here are the specific visual giveaways that prove its authenticity:
* **The Transverse Gearbox:** The most definitive proof is right underneath the rear bumper. At the bottom center, between the exhaust pipes, you can clearly see the silver, ribbed aluminum casing of the transaxle. The Ferrari 348 uses a longitudinal V8 engine mated to a transverse gearbox (the "t" in the 348 tb/ts naming stands for *trasversale*), which hangs at the very rear of the car. A Fiero chassis has a completely different drivetrain layout and would not have this casing.
* **Wheel Fitment and Proportions:** Fiero replicas notoriously struggle with track width, often resulting in wheels that look awkwardly tucked deep inside the wheel wells. The rear wheels on this car sit perfectly flush with the wide fenders, matching the correct, wider track of a real 348.
* **Window Geometry:** The flying buttresses (the structures extending from the roofline to the rear deck) and the shape of the rear quarter windows are incredibly difficult to replicate accurately when building over a Fiero chassis. The angles and proportions here are perfectly accurate to the genuine Pininfarina design.
* **Fit and Finish:** The overall build quality—specifically the straight panel gaps, the depth of the side strakes in the doors, and the precise fit of the black slatted grille over the taillights—points to factory manufacturing rather than a fiberglass kit.

Vrijdagmiddag moest ik mijn eega verzoeken op de snelweg deze DeLorean vast te leggen (ik had 'm al in de achteruitkijkspiegel in de smiezen gehad), deze zal vast al wel vaker hier te zien zijn geweest maar het is wel imposant zo'n onverwachte ontmoeting te hebben:
20260716-Delorean.jpg

Afgelopen zaterdag een soort van dubbelspot van deze (in ieder geval wat betreft de bestickering) reislustige DAF:
20260717-DAF.jpg

en letterlijk daar om het hoekje deze Volvo 145 Stationwagon
20260717-volvo-estate.jpg

Niet zichtbaar op de foto: de auto was duidelijk in gebruik, er lag het nodige aan (professioneel ogend) tuingereedschap achter en de hovenier was aan de overzijde van de weg met het gras bezig.

leuke groene kever uit 1971.
l2Rql43.jpeg

en weer een groene! nu eentje van 1973.
IdB7EAP.jpeg

FA1HBYG.jpeg

een eendje met snor. :D deze is uit 1986.
fi8Bj33.jpeg

ook deze is uit 1986.
fCirplm.jpeg
scVh5O8.jpeg

citroen bx uit 1991.
7OXVhLa.jpeg

buick century uit 1977.
3HkPtBc.jpeg
rbg35D6.jpeg

mazda mx5 uit 1993 met flinke deuk.
7liki7a.jpeg

austin healey sprite mk iv volgens het kenteken maar dit leek mij een heel andere auto en ook kleiner. achter een vw t2. ;)
530fDwV.jpeg

rover tourer uit 1998.
WEAMUrF.jpeg

gewoon een normale subaru impreza uit 2000. horen die wiel doppen daar wel bij?
4lr8e9B.jpeg

Laatst bewerkt:
JH-98-HP by CitroenAZU, on Flickr
BH-12-17 by CitroenAZU, on Flickr
31-ZH-GX by CitroenAZU, on Flickr
_IMG4177 by CitroenAZU, on Flickr
90-HL-DV by CitroenAZU, on Flickr
11-YB-42 by CitroenAZU, on Flickr
JP-80-JX by CitroenAZU, on Flickr
AM-50-48 by CitroenAZU, on Flickr
61-YB-74 by CitroenAZU, on Flickr
PM-04-83 by CitroenAZU, on Flickr
G-997-KL by CitroenAZU, on Flickr
75-HK-TJ by CitroenAZU, on Flickr
VD-ZV-45 by CitroenAZU, on Flickr
35-LGL-8 by CitroenAZU, on Flickr
VS-SB-22 by CitroenAZU, on Flickr
DT-05-HN by CitroenAZU, on Flickr
TG-GV-91 by CitroenAZU, on Flickr
45-GPT-5 by CitroenAZU, on Flickr
DR-67-11 by CitroenAZU, on Flickr
94-PZJ-2 by CitroenAZU, on Flickr
05-XL-75 by CitroenAZU, on Flickr

Ik heb helaas geen plaatje... zag een aantal auto's voor mij iets met 4 uitlaten, hoog (vlak onder de spoiler) en (horizontaal) naast elkaar. Ik zat zelf achter het stuur, kon geen foto maken. En kon er niet dichter op rijden, in een stad, kon anderen niet inhalen. Maar toch erg benieuwd wat het zou kunnen zijn. McLaren?

Ik was daar (en zag hem dus pas) afgelopen zaterdag… maar oké ik had de bordjes natuurlijk even moeten verwijderen;):cool:
7nGDw2p_d.webp
Dit is een zogenaamde 1,5 type. Een facelift van de Capri 1. Verschil in koplampen en achterlichten maar wat nog het grootste verschil was, de V4 motoren werden vervangen door lijn 4. ook hadden ze nu allemaal de bult op de motorkap, wat daarvoor alleen de V6 types hadden. De overgang van type 1 naar type 1,5 was zo rond eind 1972, begin 1973.

De Suzuki Carry is klein, maar met die 10-inch wielen lijkt hij nog in ieder geval groter. Het is zo dat je vanuit het perspectief met de Citroën er voor kunt opmaken dat het geen Hi-Ace is. :LOL:

Terug
Bovenaan