Wouter82
Moderator
929V6 zei:De Schaduw zei:Ik moest dat woord serieus een paar keer lezen voordat ik in de gaten had wat er stond.![]()
Lekker bij gado gado, toch? :T
Renault had daar toch al in voorzien?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
929V6 zei:De Schaduw zei:Ik moest dat woord serieus een paar keer lezen voordat ik in de gaten had wat er stond.![]()
Wouter82 zei:929V6 zei:De Schaduw zei:Ik moest dat woord serieus een paar keer lezen voordat ik in de gaten had wat er stond.![]()
Renault had daar toch al in voorzien?![]()
La DS9 fait l'impasse - dans un 1er temps - sur la motorisation hybride la plus puissante. Elle se contente de la version thermique essence de 225 ch et de l'hybride rechargeable E-Tense de la même puissance. Son tarif débute à 53 000 € en finition Rivoli+ sur le marché ibérique. La version "Performance Line +" s'affiche à 600 € de plus. Pour accéder à la version hybride rechargeable de 225 ch, il faudra compter au minimum 55 500 €. A ce prix, la DS9 se rapproche d'une Mercedes Classe E, une de ses principales rivales, affichée à 55 800 € en version 220d.
MCDubbellU zei:Audi, BMW en Mercedes bieden beduidend meer wielen, pakketten, bekledingen, sierstrips, kleuren (al is dat bij hen ook steeds magerder geworden) en aandrijvingen aan. Dát is wat ze onderscheid van alle andere merken.
929V6 zei:Des techiquerbeter het restaurant, hoe beperkter de keuze op de menukaart.
Bart81 zei:MCDubbellU zei:Audi, BMW en Mercedes bieden beduidend meer wielen, pakketten, bekledingen, sierstrips, kleuren (al is dat bij hen ook steeds magerder geworden) en aandrijvingen aan. Dát is wat ze onderscheid van alle andere merken.
Audi, BMW en Mercedes verkopen duizenden stuks per maand van hun modellen in Europa, en nog eens vele duizenden buiten Europa.
PSA gaat precies 12 stuks van de DS9 per maand verkopen, plus nog eens 3 in China. Met meer keuze in kleuren, wielen en bekledingen zouden dat er 4 stuks per maand meer worden. Dat kan toch nooit uit?
Joris 6091088 zei:sec gezien hoogstwaarschijnlijk een heel goed aanbod maar ik vrees dat het hier geen zoden aan de dijk gaat zetten. Regulier Duits sedan blik loopt al niet zo hard, dan dit helemaal niet denk ik.
Daniel de Dion zei:Joris 6091088 zei:sec gezien hoogstwaarschijnlijk een heel goed aanbod maar ik vrees dat het hier geen zoden aan de dijk gaat zetten. Regulier Duits sedan blik loopt al niet zo hard, dan dit helemaal niet denk ik.
VW overweegt in EU te stoppen met de Passat.
Nog een icoon gesneuveld in de ID / EV rage.
OT, de DS9 is feitelijk van ........ [size=x-large]2012![/size]
https://www.largus.fr/actualite-automobile/ds9-2021-pourquoi-les-versions-250-et-360-ch-arriveront-si-tard-10476403.html
Moderator
iDS zei:Mooie wagen maar ik ben benieuwd hoe DS-verkopers hun klanten gaan uitleggen dat de DS4 met een nieuwere/beter versie van het infotainment beschikbaar zal zijn dan het topmodel, zelfs een 'banale' 308 is op dat vlak beter bedeeld.
Moderator
Moderator
PBO zei:Net zoals het gros van de grote Franse auto's niet zo zeer bedoeld om lomp mee te scheuren maar veel meer om ontspannen en in alle rust naar je bestemming te cruisen.
PBO zei:OT: Afgaand op wat ik nu voorbij heb zien komen vind ik het als totaalpakket een dikke bak. ...
Moderator
PBO zei:maar ik verwacht dat het koperspubliek te conservatief is en de aantallen vrij bescheiden uit zullen pakken.
MCW zei:Ook AutoVisie. Deelt zelfde mening over infotainment en aandrijving. Kansloze auto dus. Vind er ook niks 'premiums' aan. Een 508 of Mazda6 hebben ook een hoogwaardig interieur.
Moderator
Joop 5528328 zei:OT: Ben benieuwd hoe lang dit nog DS heet voor het weer gewoon Citroen is. Totaal geen meerwaarde, zoals de journalisten dus ook al opmerken.
Durashift zei:.. Dat had met infrarood / nachtzicht cameratechniek toch wel opgelost kunnen worden?
MCW zei:Jij wel dan?
Ach, Mercedes' Magic Body Control in de vorige generatie S-Klasse werkte ook alleen bij daglicht. En tot max 130 km/h, goed zicht, en bij "geschikte oppervlakten". Is al weer een tijdje terug, en zal nu dus wel verbeterd zijn. Maar gezien het prijsverschil vind ik het niet onacceptabel in zo'n DS9. Maar beter stop je zo'n systeem helemaal niet in een auto als het slechts de helft van de tijd kan functioneren.Durashift zei:Maar.. dat dat 'speciale' veersysteem in comfort stand niet in de donkere uren van de dag werkt (wat dus in december/januari gewoon einde middag is, als je tijdens de spits -als die er weer is- graag zonder veel gedoe in veel comfort huiswaarts wilt rijden).. onbegrijpelijk. Dat had met infrarood / nachtzicht cameratechniek toch wel opgelost kunnen worden?
MCW zei:Mwa, de Mazda6 test van carwow liet toch echt wat anders zien. Maar noch jij noch ik weten welke nou echt beter en hoogwaardiger is. Alleen jij met je roze DS-bril denkt het natuurlijk wel te wetenIk dacht dat je niet meer op het forum was. Was zo lekker rustig de laatste tijd :T
DeeTwee zei:(...) Maar gezien het prijsverschil vind ik het niet onacceptabel in zo'n DS9. Maar beter stop je zo'n systeem helemaal niet in een auto als het slechts de helft van de tijd kan functioneren.
Je reactie verwart mij wat. Je hebt niks gemerkt van de werking van het systeem, maar de auto reed toch al goed, desalniettemin je vindt toch dat DS zo'n systeem moet monteren?der Magistrat zei:DeeTwee zei:(...) Maar gezien het prijsverschil vind ik het niet onacceptabel in zo'n DS9. Maar beter stop je zo'n systeem helemaal niet in een auto als het slechts de helft van de tijd kan functioneren.
Niet mee eens. Het is niet dat je 's nachts opeens een belabberd rijdende auto hebt.
Zoals ik al eerder schreef: ik heb met dit systeem gereden in een DS 7. Ik merkte er niets van, maar ik reed ook vooral in het donker. Ik wist niet dat het systeem dan niet werkte. Dit gezegd hebbende: de auto reed nog steeds comfortabel. Niet op XM-niveau, maar goed, dat had ik ook niet verwacht.![]()
DeeTwee zei:Je reactie verwart mij wat. Je hebt niks gemerkt van de werking van het systeem, maar de auto reed toch al goed, desalniettemin je vindt toch dat DS zo'n systeem moet monteren?der Magistrat zei:DeeTwee zei:(...) Maar gezien het prijsverschil vind ik het niet onacceptabel in zo'n DS9. Maar beter stop je zo'n systeem helemaal niet in een auto als het slechts de helft van de tijd kan functioneren.
Niet mee eens. Het is niet dat je 's nachts opeens een belabberd rijdende auto hebt.
Zoals ik al eerder schreef: ik heb met dit systeem gereden in een DS 7. Ik merkte er niets van, maar ik reed ook vooral in het donker. Ik wist niet dat het systeem dan niet werkte. Dit gezegd hebbende: de auto reed nog steeds comfortabel. Niet op XM-niveau, maar goed, dat had ik ook niet verwacht.![]()
![]()
Maar goed, interessanter lijkt mij de perceptie bij de mensen die de auto kopen. Op mij komt het in elk geval knullig over.
Omdat doorgaans de (assistentie)systemen in een (moderne) auto gewoon permanent beschikbaar zijn, onder -vrijwel- iedere omstandigheid. Ik durf te wedden dat een groot deel van de clientèle dit dan ook niet gaat begrijpen en dit uiteindelijk negatief afstraalt op het imago van DS. Ookal gaat het waarschijnlijk om een feature waar geen enkele klant bewust voor bijbetaalt.der Magistrat zei:(...) maar als zo'n systeem overdag wat comfort kan toevoegen, waarom zou DS dat dan niet installeren? Omdat het 's nachts niet werkt? En dát ben ik niet met je eens. Dan werkt het maar deels, het kan toch de rijervaring wat verbeteren.
DeeTwee zei:Omdat doorgaans de (assistentie)systemen in een (moderne) auto gewoon permanent beschikbaar zijn, onder -vrijwel- iedere omstandigheid. Ik durf te wedden dat een groot deel van de clientèle dit dan ook niet gaat begrijpen en dit uiteindelijk negatief afstraalt op het imago van DS. Ookal gaat het waarschijnlijk om een feature waar geen enkele klant bewust voor bijbetaalt.der Magistrat zei:(...) maar als zo'n systeem overdag wat comfort kan toevoegen, waarom zou DS dat dan niet installeren? Omdat het 's nachts niet werkt? En dát ben ik niet met je eens. Dan werkt het maar deels, het kan toch de rijervaring wat verbeteren.
Maar goed, de tijd zal het uitwijzen.
R Wolters zei:MCW zei:Mwa, de Mazda6 test van carwow liet toch echt wat anders zien. Maar noch jij noch ik weten welke nou echt beter en hoogwaardiger is. Alleen jij met je roze DS-bril denkt het natuurlijk wel te wetenIk dacht dat je niet meer op het forum was. Was zo lekker rustig de laatste tijd :T
Je moet altijd een beetje uitkijken met Carwow's oordeel als je hun business model ziet. Hun core business is korting bedingen bij fabrikanten en dealers voor consumenten. Hun reviewsite is uiteindelijk een reclamekanaal voor hun core business. Weliswaar erg vermakelijk en af en toe kritisch, maar je moet altijd in je achterhoofd houden hoe ze gefinancieerd worden. Uiteraard heb je dat bij tijdschriften ook, maar die hebben nog andere inkomstenbronnen (en als ik naar de reclames op autoweek.nl zijn, dan zijn dat de gewone google ads, dus niet veel invloed van autofabrikanten). Ik weet niet hoe dat in de papieren versie is.
Moet je er niet bij melden dat zo'n Citroën DS9 maar een opgedirkte 508L is? Daar beginnen de 'kenners' meestal meeDeeTwee zei:Zo'n DS9 is gewoon een mooi opgeflufte (Chinese) Peug 508L, toch?