Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
iDS zei:(..)
Dus geen enkel uitvoering komt overeen met de DS9 (225, 250 of 360 Hp uit de 1598 cc THP).
(..)
Er zit blijkbaar wel wat rek in dat opfluffen blijkbaarDeeTwee zei:Onderschat de toegevoegde waarde van opfluffen niet, iDS![]()
Durashift zei:Is deze generatie THP nu wel een beetje betrouwbaar?
Werner Budding (videootje gepost op vorige pagina) zegt het ook. Wellicht zijn er nog andere reviews waarin het genoemd wordt. In alle officiële communicatie (namens DS zelf) wordt het niet benoemd.929V6 zei:Kan iemand mij even helpen aan een betrouwbare bron, en nu even niet Marco Gorter, die stelt dat die DS Active Scan Suspension inderdaad niet werkt in het donker, zelfs niet in het licht van de koplampen?
929V6 zei:Kan iemand mij even helpen aan een betrouwbare bron, en nu even niet Marco Gorter, die stelt dat die DS Active Scan Suspension inderdaad niet werkt in het donker, zelfs niet in het licht van de koplampen?
Terechte vraag. Je bent de eerste die niet zomaar slikt wat wordt rondgebazuind op dat punt.929V6 zei:Kan iemand mij even helpen aan een betrouwbare bron, en nu even niet Marco Gorter, die stelt dat die DS Active Scan Suspension inderdaad niet werkt in het donker, zelfs niet in het licht van de koplampen?
Precies. Marco en Werner roepen maar wat, die willen gewoon DS kapotmaken. Net als iedereen hier behalve iDS. En PBO, die kennelijk iDS in het geniep zijn ervaring met de DS7 toevertrouwd heeft ... :TiDS zei:Terechte vraag. Je bent de eerste die niet zomaar slikt wat wordt rondgebazuind op dat punt.
Noch Marco Gorter, Noch Werner Budding lijken de wagen in het donker gereden te hebben.
PBO geeft aan in de DS7 geen verschil gemerkt te hebben tussen rijden in het donker of overdag met de DS7.
MCW zei:Werner Budding en Marco Gorter zijn niet betrouwbaar?
DeeTwee zei:Precies. Marco en Werner roepen maar wat, die willen gewoon DS kapotmaken. Net als iedereen hier behalve iDS. En PBO, die kennelijk iDS in het geniep zijn ervaring met de DS7 toevertrouwd heeft ... :TiDS zei:Terechte vraag. Je bent de eerste die niet zomaar slikt wat wordt rondgebazuind op dat punt.
Noch Marco Gorter, Noch Werner Budding lijken de wagen in het donker gereden te hebben.
PBO geeft aan in de DS7 geen verschil gemerkt te hebben tussen rijden in het donker of overdag met de DS7.
Ik vind het een erg mooie auto trouwens, mag ik dat zeggen? Ik denk alleen dat er wel eea op aan te merken is.
Het zou kunnen dat ik un peu aan het chargeren was, omdat ik je een tikkeltje don quichote-achtig vind overkomen hier. Al ben ik wel degelijk reuzenieuwsgierig waar wij PBO's ervaringen kunnen lezen.iDS zei:Je eerste zin bevat sterke conclusies die ik nergens suggereer. Ik beweer ook niet dat dit een foutolze wagen is, ik heb er nog niet mee gereden. PBO kan op dat vlak op meer gebruikservaring bogen. Het is wel terecht dat iemand eens kritisch stilstaat bij wat een journalist schrijft.
Carfanatic zei:Doet DS nog wat extra's aan service?
Zag net dat de Genesis G80 in Duitsland vrijwel hetzelfde moet kosten, ook een fabrikant die zich als premium wil profileren. Genesis komt met 5 jaar garantie/onderhoud/updates.
Klopt in theorie. Als je even vergeet hoe grote stukken Duitse Autobahn erbij liggen...929V6 zei:In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
Op die 'grote stukken Duitse Autobahn' ligt de gemiddelde snelheid dan ook eerder rond de 70 km/u want je rijdt van Baustelle naar BaustelleDeeTwee zei:Klopt in theorie. Als je even vergeet hoe grote stukken Duitse Autobahn erbij liggen...929V6 zei:In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
(neemt niet weg die 130 km/h in praktijk prima is hoor)
929V6 zei:MCW zei:Werner Budding en Marco Gorter zijn niet betrouwbaar?
Dat zeg ik niet, maar iedereen kan zich vergissen of iets verkeerd interpreteren, zeker als het om Franstalige (of uit die taal vertaalde) informatie gaat. In de link die der Magistrat aanvoert wordt "luminosité trop sombre" (te weinig licht) als een van de omstandigheden waaronder het systeem niet werkt genoemd. Dat wil volgens mij niet zeggen dat het systeem in het donker helemaal niet werkt, maar alleen niet als de weg niet goed verlicht wordt. En dat kan bijvoorbeeld ook zijn wanneer in het donker wordt gereden met alleen de dagrijverlichting aan (als de lichtschakelaar niet in de automatische stand staat).
Dat is een soort van tijdelijke situatie hèiDS zei:Op die 'grote stukken Duitse Autobahn' ligt de gemiddelde snelheid dan ook eerder rond de 70 km/u want je rijdt van Baustelle naar BaustelleDeeTwee zei:Klopt in theorie. Als je even vergeet hoe grote stukken Duitse Autobahn erbij liggen...929V6 zei:In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
(neemt niet weg die 130 km/h in praktijk prima is hoor)![]()
Rutger DC zei:Die wordt in ieder geval een spotwaardig model, ik kijk er naar uit om de auto in het straatbeeld tegen te komen. Ik vind de DS 9 onvoldoende onderscheidend, maar alsnog is het een mooie auto.
DeeTwee zei:Dat is een soort van tijdelijke situatie hèiDS zei:Op die 'grote stukken Duitse Autobahn' ligt de gemiddelde snelheid dan ook eerder rond de 70 km/u want je rijdt van Baustelle naar BaustelleDeeTwee zei:Klopt in theorie. Als je even vergeet hoe grote stukken Duitse Autobahn erbij liggen...929V6 zei:In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
(neemt niet weg die 130 km/h in praktijk prima is hoor)![]()
Maar dat is natuurlijk niet waar ik op doel, meer op de stukken Autobahn waar je op van die "gefreesde betonplaten" (weet niet precies wat het is) rijdt. Technisch gezien wel vlak, maar daar is alles wel mee gezegd.
929V6 zei:DeeTwee zei:Dat is een soort van tijdelijke situatie hèMaar dat is natuurlijk niet waar ik op doel, meer op de stukken Autobahn waar je op van die "gefreesde betonplaten" (weet niet precies wat het is) rijdt. Technisch gezien wel vlak, maar daar is alles wel mee gezegd.
Boven de 130 km/h wil je misschien ook wel wat meer communicatie met het onderstel...
DeeTwee zei:Het zou kunnen dat ik un peu aan het chargeren was, omdat ik je een tikkeltje don quichote-achtig vind overkomen hier. Al ben ik wel degelijk reuzenieuwsgierig waar wij PBO's ervaringen kunnen lezen.iDS zei:Je eerste zin bevat sterke conclusies die ik nergens suggereer. Ik beweer ook niet dat dit een foutolze wagen is, ik heb er nog niet mee gereden. PBO kan op dat vlak op meer gebruikservaring bogen. Het is wel terecht dat iemand eens kritisch stilstaat bij wat een journalist schrijft.
929V6 zei:In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
Delta 1 zei:929V6 zei:In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
Nog niet in België gereden?
929V6 zei:Delta 1 zei:929V6 zei:In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
Nog niet in België gereden?
Daar mag je niet harder dan 120.
Carfanatic zei:Gaat iemand die in de markt is voor een E-klasse of 5-serie naar een DS9 kijken? Ik betwijfel het.
Deze wagen gaat niet de verkoopsvolumes halen van de Duitse concurrentie, maar de wereld is groter dan NL of Duitsland.Carfanatic zei:Gaat iemand die in de markt is voor een E-klasse of 5-serie naar een DS9 kijken? Ik betwijfel het.
Wel erg eigenaardig om te pleiten om een merk te schrappen dat beter verkoopt als de twee Italiaanse merken samen die wel in leven zouden gehouden moeten worden. En dan vooral het argument te gebruiken dat de wagens van dat merk niet verkopenCD8LOP zei:Erg jmmr dat er niet geinvesteerd wordt in grote EV sedan platform voor DS, Citroen,Lancua, Alfa, Peugeot, hoop dat dit er wel van gaat komen.
CD8LOP zei:Zo merkwaardig is dat niet Alfa en Lancia hebben roemrucht verleden, DS niet was een model en geen merk, volledige flop m.i. huidige line up.
Deze wagen gaat niet de verkoopsvolumes halen van de Duitse concurrentie, maar de wereld is groter dan NL of Duitsland.
In Frankrijk is de DS7 de best verkochte wagen in zijn klasse en ook in Zuid-Europa (Italië en Spanje) doet hij het blijkbaar goed.
iDS zei:CD8LOP zei:Zo merkwaardig is dat niet Alfa en Lancia hebben roemrucht verleden, DS niet was een model en geen merk, volledige flop m.i. huidige line up.
Je insteek was verkoop, nu ineens imago...wat is het volgene argument: het aantal blonde dames dat naar je wagen omkijken?
Dat de wagen jouw ding niet is, is duidelijk. Dat je argumentatie weinig steek houdt ook.
Een moderne CX. Ze konden het wel met de nog steeds prachtige C6 die helaas te duur in de markt werd gezet, maar nog steeds een prachtige echt Franse limousine is.
Carfanatic zei:Een moderne CX. Ze konden het wel met de nog steeds prachtige C6 die helaas te duur in de markt werd gezet, maar nog steeds een prachtige echt Franse limousine is.
die kocht ook helemaal niemand.
De viercilinder HDi is in hetzelfde jaar als 2.7 HDi en 3.0 benzine gepresenteerd.CD8LOP zei:Carfanatic zei:Een moderne CX. Ze konden het wel met de nog steeds prachtige C6 die helaas te duur in de markt werd gezet, maar nog steeds een prachtige echt Franse limousine is.
die kocht ook helemaal niemand.
Die werd veel te duur, als 3.0 l v6 en diesel in de markt gezet, jaren later kwam er een 4 cilinder die meer betaalbaar was, toen was het leed al geschied helaas.
iDS zei:.... en de verkooporganisatie die niet meer was aangepast aan het segment waar de wagen in terecht kwam. Die punten heeft DS Automobiles weggewerkt.
Sport Leicht zei:iDS zei:.... en de verkooporganisatie die niet meer was aangepast aan het segment waar de wagen in terecht kwam. Die punten heeft DS Automobiles weggewerkt.
Nou, dat is dan aan de verkoopcijfers niet te merken. In NL zijn er in 2020 nog minder auto’s van DS verkocht dan van Jaguar. Dramatisch slecht dus.