Een mens moet veel regelen zo rond de pensionering. Dat is ook voor een groot deel eigen-schuld, ik heb jarenlang detachering gedaan en ik heb best wel wat verschillende werkgevers gehad.
Maar goed, dat is persoonlijke sores.
Ik ben weinig met VW toepetje bezig geweest. Ik heb zo veel mogelijk roest uit de dorpels weggehaald en ik heb er roestomvormer in gegooid. Dit kan onderhand wel weer dicht maar ik had mezelf voorgenomen iets aan de GFT-bak achter de wielkuipen te doen.
Ja, ik kan een cursus kitten gebruiken. Ja, het is een witte kabelgoot in een zwarte omgeving. En het werk vordert tergend langzaam.
Er is buiten dit Golfje voor mij nog genoeg te doen. Het blijkt ook dat de garagebox erg onpraktisch is om iets met elektra te doen (had ik kunnen weten, natuurlijk). Denk daarbij aan zoiets simpels als "doe eens een deur open".
Het is maar goed dat er weinig tijdsdruk op dit projectje zit, komende zomer ga ik misschien een rondje crossen richting Spanje of Ierland. In Mei komt dochterlief er even enkele spatborden afrijden (dan gaat Opa zodanig mopperen dat ze met de roeiboot teruggaat naar Bonaire); maar dat is wel alle tijdsdruk die er is.
Ondertussen zit ik thuis naar de geranium te staren. En dus ben ik lekker met software aan het prutsen, ik wil iets bakken wat een universeel garagebedrijf kan gebruiken voor handel, onderhoud en facturatie. Even iets anders doen dan het keffertje uitlaten, de goot schilderen, de tuin schoffelen en blaadjes harken.