Een tweedehands auto kopen.

En qua maandelijkse lasten kost het ook bijna niks. Even letten op of er wel airco in zit, maar verder zijn het prima autootjes.

Maar verwachtte je voor je budget van 1.000 euro een nieuwe dan?
Een Aygo/c1 of 107 met werkende airco voor 1000 euro lijkt me al ambitieus.

Verder krijg ik de indruk dat die autootjes door talloze voorgaande eigenaren erg op hun donder krijgen met minimaal onderhoud.

Dat beeld heb ik nog niet echt. Zijn er specifieke modellen waarbij je dit ziet?

Ik wil wel nogmaals benadrukken dat €1000 echt weinig is. Ik had pas een gesprek met een monteur die met een oudere A-segmenter bezig was. Een rem liep niet zo lekker, maar dat onderdeel (remtang dacht ik) kost €250 en dan moet ie er nog op. Dus een beetje garagerekening komt op snel op de helft van die €1000, dus wat koop je dan nog voor €1000?
Sirion 1e generatie werden voor e10 nog met bosjes aangeboden , en yrv ook

Sirion 1e generatie werden voor e10 nog met bosjes aangeboden , en yrv ook
Komt dat wel door e10 vraag ik me af. Heeft de roestduivel daar niet toegeslagen? Of het olieverbruik die modellen de das omgedaan? Want die modellen stonden bekend om enorme roestproblemen en helaas konden de 1 liter motortjes nogal fors olie verbruiken.

Maar reken je ajb. niet rijk wat dat betreft hé. Een beetje fatsoenlijk onderhoud kost al gauw zeker 500 a 600 euro per jaar, zo niet meer (en anders koop je ieder jaar voor 1000 euro iets anders als de staat van de auto tegenvalt).

Dankje voor je vriendelijke advies. Maar dit weet ik allemaal al. Ik ben 7 jaar eigenaar geweest van een opel astra G sedan uit het bouwjaar 1997 en 3 jaar een Renault Twingo uit het bouwjaar 2001. Dus ik weet wat onderhoud betekent. Meestal gebeurde het meeste onderhoud wanneer ik een APK keuring moets uitvoeren. Voor de rest probeerde ik het zoveel mogelijk te vermijden als het kon. Tenzij het heel belangrijk was...dan doed ik het alsnog en nam ik het maar voor lief dat ik weer een bedrag of 600 euro lichter was in mijn portemonnee.

Ik wil wel nogmaals benadrukken dat €1000 echt weinig is. Ik had pas een gesprek met een monteur die met een oudere A-segmenter bezig was. Een rem liep niet zo lekker, maar dat onderdeel (remtang dacht ik) kost €250 en dan moet ie er nog op. Dus een beetje garagerekening komt op snel op de helft van die €1000, dus wat koop je dan nog voor €1000?

Ja maar ik ben niet meer van plan om mijn auto van een garage te kopen. Ik wil mijn auto van een particulier kopen. Ben al bezig op marktplaats te checken voor Twingo's. En de prijzen voor een twingo zijn soms duurder. Maar soms zijn ze zelfs ietsje goedkoper dan mijn budget van 1000 euro. Zo rond de 995 euro.

Facebook marktplaats kan je met goed zoeken de beste aanbiedingen vinden. Overigens loont het bij dit budget ook wel om bij familie en vrienden rond te vragen of zij nog iemand kennen die een goedkope auto van de hand doet. Zeker weet je het nooit maar dan heb je wel meer kennis over hoe er de afgelopen jaren met de auto om is gegaan.

Komt dat wel door e10 vraag ik me af. Heeft de roestduivel daar niet toegeslagen? Of het olieverbruik die modellen de das omgedaan? Want die modellen stonden bekend om enorme roestproblemen en helaas konden de 1 liter motortjes nogal fors olie verbruiken.
Denk ergens rond 2016 zocht ik sirion 1 en dan de 1.3 , maar kwam bosjes 1.nulletjes tegen en nu amper nog. In het straatbeeld zie je de yrv, coure van de voorlaatste generatie amper nog terwijl de sirion 2 en de laatste generatie cuore nog best wel vaak zie. Ook 1e generatie yarissen (1999) rijden nog bij bosjes rond. Bij Europese auto's die meestal wel tegen e10 kunnen heb je natuurlijk de overweging om een distributieriem wel of niet te vervangen, dat kan dan net de druppel zijn als het in combinatie is met andere zaken als banden, laswerk oid enz enz

Facebook marktplaats kan je met goed zoeken de beste aanbiedingen vinden. Overigens loont het bij dit budget ook wel om bij familie en vrienden rond te vragen of zij nog iemand kennen die een goedkope auto van de hand doet. Zeker weet je het nooit maar dan heb je wel meer kennis over hoe er de afgelopen jaren met de auto om is gegaan.
Ik gun mijn auto ook niet aan een handelaar die mij er nog €500 voor terug geeft, ken altijd wel iemand die ik hem dan cadeau geef

Heel goed advies van je haha :) Bedankt voor je tips heel aardig van je.

Een auto van 1000 euro, dat is vragen om problemen. Dan zit je in de categorie loop/sloop/export/schade. Zorg er dan voor dat je er ook nog 1000 naast hebt liggen voor achterstallig onderhoud. Maar een Fiat Panda of iets dergelijks kan je misschien nog wel kopen. Met geduld en wat technische kennis kan je er misschien nog wat fatsoenlijks uithalen.

Een auto van 1000 euro, dat is vragen om problemen. Dan zit je in de categorie loop/sloop/export/schade. Zorg er dan voor dat je er ook nog 1000 naast hebt liggen voor achterstallig onderhoud. Maar een Fiat Panda of iets dergelijks kan je misschien nog wel kopen. Met geduld en wat technische kennis kan je er misschien nog wat fatsoenlijks uithalen.

Ik ga voor particulier. Die vragen meestal minder voor hun auto dan garage. En een Renault Twingo vindt je echt wel in de prijs classe.

Een auto van 1000 euro, dat is vragen om problemen. Dan zit je in de categorie loop/sloop/export/schade. Zorg er dan voor dat je er ook nog 1000 naast hebt liggen voor achterstallig onderhoud. Maar een Fiat Panda of iets dergelijks kan je misschien nog wel kopen. Met geduld en wat technische kennis kan je er misschien nog wat fatsoenlijks uithalen
Je moet veel geluk hebben. Paar jaar geleden heb ik een primera overgenomen ( ik wist wel een deel van de voorgeschiedenis). Uiteindelijk na aanschaf van een andere auto heb ik hem verkocht. Daar ik er snel vanaf moest heb ik hem echt voor 500 te koop gezet. Motorisch perfect, deukje in een spatbord ....dus als je zo een naald weet te vinden....het kan

Ik zou 100% zeker voor een Daihatsu Cuore gaan. Goedkoper rijden dan dat kan bijna niet. Ik heb er 2 verschillende enkele jaren gereden. 0 problemen gehad. Er zit niet veel op, en kan ook niet veel aan kapot. Reparaties en onderhoud zijn altijd goedkoop. Zijn betrouwbaarder dan een Twingo, zeker de oude Twingo.

Super eenvoudig zelf te onderhouden, wegen tussen de 695 -720 kilo. 15 euro wegenbelasting per maand. Rijden al snel 1 op 20.

En echt wel ergens te vinden voor rond de 1000 euro.

Laatst bewerkt:
Je moet veel geluk hebben. Paar jaar geleden heb ik een primera overgenomen ( ik wist wel een deel van de voorgeschiedenis). Uiteindelijk na aanschaf van een andere auto heb ik hem verkocht. Daar ik er snel vanaf moest heb ik hem echt voor 500 te koop gezet. Motorisch perfect, deukje in een spatbord ....dus als je zo een naald weet te vinden....het kan

Ja toch...dat geloof ik dus ook. Het is heus wel mogelijk.

Ik zou 100% zeker voor een Daihatsu Cuore gaan. Goedkoper rijden dan dat kan bijna niet. Ik heb er 2 verschillende enkele jaren gereden. 0 problemen gehad. Er zit niet veel op, en kan ook niet veel aan kapot. Reparaties en onderhoud zijn altijd goedkoop. Zijn betrouwbaarder dan een Twingo, zeker de oude Twingo.

Super eenvoudig zelf te onderhouden, wegen tussen de 695 -720 kilo. 15 euro wegenbelasting per maand. Rijden al snel 1 op 20.

En echt wel ergens te vinden voor rond de 1000 euro.

Ik had je geliked. Jeetje dat is een fantastisch idee zeg. Ik denk dat zulke auto's zeer betrouwbaar zullen zijn. Heel erg bedankt voor deze tip want nu denk ik dat ik toch afzie van de Renauld Twingo en toch meer in de richting ga kijken van een Diahatshu Cuore uit 2003 en/of 2006. Vriendlijk bedankt voor je advies hoor Tom.

Een update:
Nou ik heb eindelijk een auto gekocht. Gisteren de deal gesloten en het autokenteken staat overgeschreven op mijn naam. Voor 995 euro. Dus dat paste lekker in mijn budget ook. Gekocht van een particulier. Ik had er eerst wel even een proefrit mee gereden en de auto was helemaal perfect. Dus ik wilde hem meteen hebben.
Ik heb een Diahatsu Cuore uit het bouwjaar 2003 gekocht en hij rijdt op benzine.
Ik wil @Tom bedanken voor het goede advies om te zoeken naar dit type auto. Want dat was de beste keuze die ik had kunnen maken. Dankjewel hoor Tom.

Volgens mij heel degelijke/betrouwbare auto's. En zuinig. Veel plezier ermee.
Dankjewel.
Ja ik ben er tot nu toe heel erg blij mee. Heb er nog geen problemen mee gehad tot nu toe (wat ik eigenlijk ook al wel had verwacht) Dus ja...nu kan ik eindelijk weer lekker met mijn auto eropuit. Heerlijk!

Terug
Bovenaan