thomas 2439696
Startmotor
Helaas is onze Peugeot 308GT aan gort gereden door een instgrammende mevrouw op de snelweg. Daarom zoeken wij nu een nieuwe auto.
Aangezien we net verhuisd zijn en nu een eigen oprit hebben willen wij graag een EV kopen.
Paar goeie feitjes om te weten:
- 25K-ish km per jaar
- 4 dagen per week +- 80km gemiddeld woon-werk
- maandelijks een rit van 200 km enkele trip
- voor zzp werkzaamheden is een beetje kofferbak ruimte wel fijn.
- gezin met kind van 3
- zijn van plan de auto minimaal 5 jaar te rijden
- vrouw wil graag een SUV, mij maakt dit minder uit.
- als het even kan een panorama dak, wordt de kleine blij van.
- Willen graag 300km op een volle accu kunnen rijden
- budget 20-25K
- batterij SOH 93% of hoger.
Waar we tot nu toe naar gekeken hebben:
- VW ID3 58kwh-> prima, beetje saai
- VW ID4 77kwh -> idem
- Skoda Enyaq 80 -> valt vaak net buiten budget voor de grotere accu
- Audi Q4 40 77kwh-> net boven budget en lees op veel plekken dat de afwerking niet heel denderend is.
- Volvo XC40 -> nog niet gereden ga ik komende week doen.
- Polestar LR -> nog niet gereden, bang dat de kofferbak te klein is. Vind hem stiekem wel erg interessant.
Ik vind tesla model 3 echt helemaal niks, voor werk in gereden en was niet laaiend enthousiast.
De Kona en Niro ook wel eens in gereden en was prima maar werd er niet heel warm van.
Ik besef mij ook dat mijn lijstje eigenlijk maar 2 verschillende modellen zijn met een ander sausje (Volvo/Polestar is technisch natuurlijk bijna hetzelfde, Q4, ID4, Enyaq ook)
Staat er een absolute ja of nee tussen of heb ik een auto totaal over het hoofd gezien? Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten los van een accu test?
Aangezien we net verhuisd zijn en nu een eigen oprit hebben willen wij graag een EV kopen.
Paar goeie feitjes om te weten:
- 25K-ish km per jaar
- 4 dagen per week +- 80km gemiddeld woon-werk
- maandelijks een rit van 200 km enkele trip
- voor zzp werkzaamheden is een beetje kofferbak ruimte wel fijn.
- gezin met kind van 3
- zijn van plan de auto minimaal 5 jaar te rijden
- vrouw wil graag een SUV, mij maakt dit minder uit.
- als het even kan een panorama dak, wordt de kleine blij van.
- Willen graag 300km op een volle accu kunnen rijden
- budget 20-25K
- batterij SOH 93% of hoger.
Waar we tot nu toe naar gekeken hebben:
- VW ID3 58kwh-> prima, beetje saai
- VW ID4 77kwh -> idem
- Skoda Enyaq 80 -> valt vaak net buiten budget voor de grotere accu
- Audi Q4 40 77kwh-> net boven budget en lees op veel plekken dat de afwerking niet heel denderend is.
- Volvo XC40 -> nog niet gereden ga ik komende week doen.
- Polestar LR -> nog niet gereden, bang dat de kofferbak te klein is. Vind hem stiekem wel erg interessant.
Ik vind tesla model 3 echt helemaal niks, voor werk in gereden en was niet laaiend enthousiast.
De Kona en Niro ook wel eens in gereden en was prima maar werd er niet heel warm van.
Ik besef mij ook dat mijn lijstje eigenlijk maar 2 verschillende modellen zijn met een ander sausje (Volvo/Polestar is technisch natuurlijk bijna hetzelfde, Q4, ID4, Enyaq ook)
Staat er een absolute ja of nee tussen of heb ik een auto totaal over het hoofd gezien? Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten los van een accu test?