Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Zo het was een top weekend (y)(y)
Nu eerst :T om het EMW Weekend af te sluiten.

Alleen nu een beetje barak, maar ach op naar volgend jaar

Paar foto's van dit topweekend, het was weer een mooi setje auto's (en mensen) bij elkaar. Omdat ik niet kan beslissen wie wel of niet met z'n hoofd op een openbaar forum wil staan, beperk ik me tot de auto's:

SAM_0192_zpscopbhwhk.jpg

DSCF0564_zpsu5gia9aa.jpg

SAM_0191_zpshys1thtf.jpg

DSCF0574_zpsfn45zaja.jpg

DSCF0572_zpsuvhr9t7f.jpg

DSCF0575_zpslgnonni5.jpg

DSCF0633_zpsbaepks4j.jpg

DSCF0571_zpslt7ksfdr.jpg

DSCF7917_zpswo6a8gs9.jpg

DSCF7916_zpsvw7ha7hv.jpg

DSCF0589_zpsj2m5fwqm.jpg

DSCF7913_zpsvopacyxf.jpg

DSCF7854_zpselo8mg3t.jpg

DSCF7879_zpsoqinp9kg.jpg

DSCF7888_zpsfb3x3p78.jpg

DSCF7896_zpsc1hvqimf.jpg

DSCF7904_zpst3ffhfkj.jpg

DSCF7909_zpsyaev5lkr.jpg

Vermakelijk filmpje van de 'worst car ever'. Moet wel iets zijn voor EMW. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Y16ObVRvgOE

MWH zei:
Vermakelijk filmpje van de 'worst car ever'. Moet wel iets zijn voor EMW. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Y16ObVRvgOE
Bij EMW hebben we toch alleen hele goede auto's?;)

onbekend maakt onbemind.
Met een hele generatie die opgroeide met de golf gti-tjes en was de (technische) voorloper hiervan bepaald een grote onbekende.
slechts 4000 zijn er van gemaakt. De motor werd door VW gebruikt als idee om "eens in een golfje te zetten" We weten hoe dat eindigde...... Audi 80 gte echter blijft mijn idool:):):) En ik blijf hem onvoorwaardelijk koesteren.

Wat een prachtige 80 GTE! Nog niet heel lang geleden is er in Italië een 80GT opgedoken, die is via via in het fabrieksmuseum terechtgekomen.
Maar weinig mensen realiseren zich hoe zeldzaam en geweldig deze auto's zijn! Lijkt me leuk om je een keer te ontmoeten, jij met de 80 GTE, dan neem ik een Fiat 131 Racing mee:p

Als je wat geduld heb, ik werk momenteel in het buitenland, gaan we een keer wat afspreken. Een 80GTE en een fiat 131 racing samen is wel een uniek duo!

St@ven, alle geduld hoor, maar lijkt me wel heeel erg leuk om zo'n duo neer te zetteno_O

Dank voor je reactie!

Staat EMW dit jaar ook (weer) in Eelde op de oldtimerbeurs?

Als er een hoekje gevuld moet worden, weet ik wel een roestig Italiaantje.... :D

Ik kwam via de site van FEHAC op Dit artikel over oldtimers. Leuk om te lezen!

Mooie quote ook: ‘De grootste verandering is dat de roest niet meer de grootste bedreiging is voor het voortbestaan van onze oldtimers, maar de overheid.’

Dat was het dan. Vandaag de Ital weggebracht voor de verplichte winterophokplicht.
Hij staat er warmpjes bij tussen zijn soortgenoten onder de naam Marina.

Hi Allen ik heb in onze EMW prive collectie die de afgelopen 2 jaar oa. het volgende heeft bevat een nieuwe bolide opgenomen ;-)

We hebben gehad:
Skoda felicia Fun
Polo Harlekin

Op dit moment:
Daihatsu Charade sedan XG 92
Daihatsu Charade G10 coupe daimatic (1982)
Subaru Mini Jumbo 5 deurs (1984)

en de nieuwe bolide:
Kia pride wagon

Heb nog geen betere foto's dan deze blow up, maar vondt dit plaatje afgelopen weekend wel leuk om te maken, 3 keer hetzelrde thema maar dan net iets anders uitgevoerd ;-)

Altijd al een kia pride wagon op de shortlist gehad, heb er een opel astra g uit 99 op ingeruild ;-p

Is ie EMW waardig? o_O

Een Kia Pride Wagon, het moet niet gekker worden :D
Dan moet je wel echt liefhebber zijn, want zo'n geweldige auto lijkt het mij niet. Bij ons in het dorp reden er 'vroeger' een paar rond.
KIA heeft wel wat EMW voortgebracht zeg: Shuma, Sportage wagon, Clarus wagon, Pride wagon, Joice. En een vroege Carnival met die gele mistlampen is ook uniek te noemen.

Het lek van de BX is ook boven.

De drukleiding van de pomp naar de drukregelaar was verbeund.
Normaal valt een Citroen drukleiding in een rubbertje, waarna het met een wartel wordt aangedraaid.
Nu zat er aan deze leiding aan een kant een trompetje, zoals conventionele remleidingen en aan de andere kant was het trompetje geheel weg, afgebroken. Deze contraptie kan nooit lang zo gezeten hebben. In ieder geval een recept voor ellende.
Ik zal in de eigen voorraad zoeken of ik een geschikte leiding heb.

Het woord 'verbeund' kende ik inderdaad niet!
Goed om te lezen overigens, dat de BX nog niet afgeschreven is!

De BX is in de basis ook helemaal geen slechte auto.
Gewoon onderhouden en een beetje aandacht..
Okee, er breekt hier en daar een knop af. Of er rammelt en kraakt wat.
Maar wat een feest om te rijden, zonder overdrijving.

Wow, 16 auto's! Hoeveel tijd ben je er aan kwijt per week om dat hele wagenpark een beetje gangbaar te houden?

Niemand heeft het over gangbaar houden... Ik geloof dat minstens de helft projecten zijn. ;)

Terug
Bovenaan