Koreanen zijn eerder aan bod gekomen hier, en voor ons komt een EV6 wel weer in beeld als vervanger van de Kona.

Voordelen: Je kunt ze krijgen uit ca. 2022 beperkte kilometers maar wel met uitgebreide garantie en accu’s die bewezen goed zijn. Met wintersport reed ik mee met iemand, en dan is 200+ kW laadsnelheid echt een verschil met de Kona met zijn 70-80kW.

Voor €25k-€28k staan een hoop complete en mooie modellen te koop, scheelt de eerste afschrijving maar mooi weer… Compacter kan ook, randje budget maar de EV3 met 81kWh en 605 WLTP komen dan in de buurt, wel minder snel laden.

Oké nou

de witte kleur bevalt niet

Er stond een lichtblauwe die we beviel qua kleur alleen was die 37k dus te duur

Heb gevraagd hoe het verder was qua zithoogte en formaat etc dat was prima

Dealer was niet heel behulpzaam (niemand had even geholpen terwijl ze wel bij het kantoor was geweest)

Deze net gevonden

Oké nou

de witte kleur bevalt niet

Er stond een lichtblauwe die we beviel qua kleur alleen was die 37k dus te duur

Heb gevraagd hoe het verder was qua zithoogte en formaat etc dat was prima

Dealer was niet heel behulpzaam (niemand had even geholpen terwijl ze wel bij het kantoor was geweest)

Deze net gevonden
Witte, niet doen, verstandige dame!

Deze staat in België, wat kost import?

Verbruik is over de laatste 8k km. Er staat niet bij hoe die zijn gereden. Bij lage temperaturen en veel 130 km/u? Dan vind ik het niet gek. Dan redt een Niro 16 kWh/100 km ook niet ;)
Eens, rijgedrag, snelheid en temperatuur zijn van erg grote invloed.

Inderdaad, een e-Niro haalt ook geen 160 Wh/km bij 130 km/h en lage temperaturen. Maar over de afgelopen 80.000 kilometer sinds juni 2024 is het wel mijn gemiddelde geweest op de boordcomputer.
8000 kilometer vind ik best een afstand om een gemiddelde over te bepalen. Dit is geen vakantie met veel Autobahn geweest, bijvoorbeeld. Al geeft de gemiddelde snelheid van 61 km/h wel de ruimte om aan te nemen dat het veel snelwegkilometers zijn geweest.

Polestar valt toch af.. toch niet hoog genoeg en looks ook in het echt tegengevallen

Dus dat wordt een q4 of eqa

Scenic long range had ik ook al aangegeven maar die zijn ook nog wel prijzig, dan heeft een Audi of Volvo/polestar de voorkeur
Nissan Ariya past wel binnen budget met dezelfde techniek. Het kan zijn dat de afkomst (Japan) of het uiterlijk van de auto de dame niet aanstaat.

Nissan Ariya 87 kWh; 7 occasions < €35.000 op gaspedaal.nl
Gaspedaal.nl

Praktische Actieradiustussen 320 - 660 km​

Stad - Winter450 km
Snelweg - Winter320 km
Gecombineerd - Winter385 km

Stad - Zomer660 km
Snelweg - Zomer410 km
Gecombineerd - Zomer515 km

De ariya ben ik zelf ook wel fan van! Was een serieuze contender toen wij aan het zoeken waren

Deze wordt het waarschijnlijk.. alleen 66kwh en 525km range vind ik raar? Veel range voor weinig kwh
Ik vind persoonlijk het verschil in de WLPT-waardes tussen de 250 en 250+ ook erg aanzienlijk. Het verbruik van een 250+ is aanzienlijk lager.
Een belletje of bericht naar de dealer zou opheldering kunnen leveren.

Ik zie op de website ook veel 250 non-plus aangeboden staan met een 70 kWh-batterij.

Terug
Bovenaan