Magnifieke malloot
Asfaltkampioen
Ik vind het geen gezicht, zowel interieur als exterieur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat zou je zelf doen? Hier is de configurator van de Ferrari Luce - kom maar op met je keuze (hopelijk wel met toelichting en een schermprint van de uiteindelijke uitvoering)!Iemand toevallig de YT-video van Shmee150 over de Luce gezien en vonden jullie het de moeite om ernaar te kijken of verloren tijd?
Het artikel van Jan Lemkes over de configuratie was wel amusant - jammer dat er geen prijzen van de opties bijstaan in de configurator, anders konden we Jan vragen om eens de meest dure / bizarre Luce samen te stellen met als doel minimaal 800.000€![]()
Nou moeten we ook niet allemaal tegelijk die configurator gaan bestormenSite blijft hangenFerrari rood met blauwe stoelen
Een leuk idee! De omgekeerde wereld van 'Back to Basics'? Enne... laten we het maar gelijk starten. Ik heb het onderdeel 'Mijn configuratie' gestart waarbij je (per autotype een topic) een configuratie kunt maken, toelichten, op anderen reageren...Goh, jaren geleden was hier op het AW-forum een topic waarbij wekelijks (of maandelijks?) een dure auto werd gepimpt in de configurator van de constructeur met zoveel mogelijk opties om tot een absurd bedrag te komen tov de basisprijs - was een soort vorm van wedstrijd en bijzonder grappig wat daar uitkwam. Alleen vind ik het hier niet terug.
Ik vond het wel interessant. Om een Ferrari-fanboy de Luce te horen verklaren en ook zijn kritische noten te horen (oa over het event en het embargo)Iemand toevallig de YT-video van Shmee150 over de Luce gezien en vonden jullie het de moeite om ernaar te kijken of verloren tijd?
Dankjewel voor de samenvatting! Tech reviewer MKBHD was er ook voor zijn sub- (nou ja 1,24 mln volgers) kanaal Auto Focus. Altijd wat lastig, die mensen worden louter uitgenodigd omdat ze influencer zijn / een vlotte babbel hebben en niet noodzakelijk omdat ze iets van verstand hebben van auto's / de auto industrie.Ik vond het wel interessant. Om een Ferrari-fanboy de Luce te horen verklaren en ook zijn kritische noten te horen (oa over het event en het embargo)
Beetje in het kort:
Er waren niet alleen 'normale' autojournalisten uitgenodigd, maar ook tech-journalisten.
Hij merkte bij de laatste groep het meeste enthousiasme.
Daarna uitleg over wat (niet) de meerwaarde was tov bijvoorbeeld een Taycan.
Geen auto gericht op het huidige klant, maar juist op een nieuwe klantengroep. (verwachting is, als ik het goed begrepen heb, een 20 procent afzet aan bestaande Ferrari-klanten en 80% nieuwe klanten)
![]()
Was volgens mij ook de 'kritiek' van Schmee, dat het vooral gericht was op de techies omdat ze wisten dat de petrolheads niet enthousiast zouden zijn.Dankjewel voor de samenvatting! Tech reviewer MKBHD was er ook voor zijn sub- (nou ja 1,24 mln volgers) kanaal Auto Focus. Altijd wat lastig, die mensen worden louter uitgenodigd omdat ze influencer zijn / een vlotte babbel hebben en niet noodzakelijk omdat ze iets van verstand hebben van auto's / de auto industrie.
Net alsof Jan of Marc of iemand anders van de AW-redactie zou uitgenodigd worden op een Apple Event voor de presentatie van de nieuwe iPhone.
Eens!een tech iemand die min 6 ton kan, en vooral wil besteden aan een auto, moet dus al auto liefhebber zijn, anders besteed je geen 6+ ton aan een technisch niet heel bijzondere auto. Geen superieure techniek, maar enkel omdat er ferrari opstaat? Dat doe je dus omdat je al een liefde voor het merk hebt, dus liefhebber,
Als ik naar de Ferrari site ga en bekijk de techniek is deze superieur aan het meeste wat er nu te verkrijgen is. Kijk naar de motoren(vier stuks) de wielophanging, de schokdemping het chassis. Weinig bedrijven die dit kunnen(of willen) leveren. Vrijwel alle techniek is uitsluitend voor deze auto ontwikkeld. Kijk ook naar de details in het interieur. Dat is Bugatti niveau. Hoezo technisch geen bijzondere auto?een tech iemand die min 6 ton kan, en vooral wil besteden aan een auto, moet dus al auto liefhebber zijn, anders besteed je geen 6+ ton aan een technisch niet heel bijzondere auto. Geen superieure techniek, maar enkel omdat er ferrari opstaat? Dat doe je dus omdat je al een liefde voor het merk hebt, dus liefhebber,
Het is niet alleen een accu en een electromotor(het zijn er trouwens 4) het is veel meer dan dat. Een Chinees van 60k is van een heel ander niveau. En het interieur? Ik ken weinig andere auto’s waar zoveel alluminium in verwerkt zit als deze Ferrari. En op wat voor manier. Kijk naar de luchtroosters, de aparte tellers(voorzien van speciaal geslepen glas, aluminium rand en displays. Ook Mercedes komt zo ver niet. Een aluminium stuurwiel is echt niet te vinden in auto’s van 100k. Dat alles en het feit dat alles alleen voor Ferrari gemaakt is maakt dit de ultieme premium auto. Zelfs Bugatti gebruikt nog onderdelen van VW, bij Ferrari is alles speciaal gemaakt voor Ferrari. Je hoef de Luce geen mooie auto te vinden, het is wel een hele speciale auto.een batterij en een elektromotor, uiteindelijk net zo snel als een ev van 100k, of een chinees van 60k,
hoezo is het interieur op bugatti niveau? ik zie dat namelijk niet echt Dat is namelijk echt van een ander niveau.