Fiat 500 / Abarth 500e | 500 Hybrid v.a. €24.999

De prestaties zijn magertjes maar in een vlak land als Nederland zal het echt wel gaan. Op het moment dat je in bergachtige gebieden gaat rijden dan kom je tekort. Deze zomer met een 1200 Panda 4 cilinder op Kreta gereden. Dat vond ik net aan maar irriteerde me aan het vele en noodzakelijk schakelen. En dan is het niet kunnen krijgen van een automaat een negatief punt.

De gele kleur staat de auto geweldig. Krijg er spontaan een glimlach van op mijn gezicht.

De prestaties zijn magertjes maar in een vlak land als Nederland zal het echt wel gaan.
Ben ik niet met je eens. Deze specificaties zijn echt van vroeger en zwaar ondermaats. Je rijd tussen sterker gemotoriseerde verkeer. Devies is deze Fiat 500 goed op toeren te houden en veel schakelen. Mocht je onverhoopt willen inhalen op een provinciale weg, heel ver vooruit kijken.

De 1200 Firemotor die je benoemt was ook niet de snelste maar wel beter. In ieder geval een stuk meer koppel.

Wil Fiat wel auto’s verkopen? Hoe moeilijk is het om hier 75 of 80 pk uit te halen? Aan de andere kant, de zo populaire Picanto heeft tegenwoordig ook maar 68 pk…

Die prestaties zijn matig inderdaad, maar mij viel vooral het erg hoge verbruik op van 5,3 l/100 km. Dat is hoger dan de Picanto die inmiddels 5,1 l/100 km verbruikt en door de BPM inmiddels bijna 22 duizend euro kost. De BPM gaat bij de Fiat nóg hoger uitvallen, dus wie hoopt op een scherp geprijsde terugkeer en prijzen op ongeveer het oude niveau, komt van een koude kermis thuis. Jammer, de Grande Panda is hier ook al onnodig duur door een veel te hoog verbruik. Zo gooit Fiat wel zijn ruiten in voor wat betreft de Nederlandse markt.

Ach, in de grote steden mag je nog maar 30 km/u, soms 50 en een hele enkele keer 100.... Je mag al blij zijn als je 20 seconden naar 100 kan kruipen.

De ICE motor ontneemt alle rijplezier van het leuke model Fiat 500. Eigenlijk alleen geschikt voor de stad. Een inhaalactie NIET DOEN ! Bijzonder jammer, de Fiat 500 verdient een betere ice motor maar dit gaat hem echt niet worden.
Beetje overdreven , niet ?? Ik heb jarenlang met een Seicento met 39 pk en daarvoor met een Uno met 45 pk geen enkele moeite gehad om met het verkeer mee te gaan... sindsdien is de maximum snelheid terug gebracht naar 100 km..... Mijn dagelijks vervoer heeft 204 pk en in de praktijk ben ik geen minuut sneller op mijn woon-werk traject sinds die Uno 45 in 1986 , ook ik moet de regels respecteren en file's zijn vertienvoudigd of meer.... Leuke welkome toevoeging op het zeer beperkte Fiat gamma , helaas zijn de meeste dealers ook de nek omgedraaid.... daarbovenop de idiote BPM boete die onder komend regime Timmermans alleen maar hoger zal worden..... deze auto wordt een zeldzaamheid in NL maar wat is ie leuk !!

Ik heb jarenlang met een Seicento met 39 pk en daarvoor met een Uno met 45 pk
Dat was vroeger en echt andere tijden. Misschien ben ik persoonlijk verwend met die koppelrijke turbomotoren en extra elektro power bij de benzinemotoren van tegenwoordig. Nee ik vind het een stap terug qua specificaties.

De 3+1 hybrid

Nuova-Fiat-500-Hybrid-31-1122x592.jpg

Eerste prijzen:
Vanafprijs €24.999,-
Torino €27.999,-

Voor de aftrap kiest FIAT voor een gelimiteerde en rijk uitgeruste introductieversie: de Fiat 500 Hybrid Torino. Een uitvoering die naam en stijl leent van de thuisstad van het merk. Later volgen ook andere varianten, waaronder een scherp geprijsde basisuitvoering die €24.999,- gaat kosten.
De FIAT 500 Hybrid Torino valt op door zijn elegante afwerking en uitgebreide standaarduitrusting. Denk aan 16-inch lichtmetalen velgen, full-LED-verlichting, automatische airconditioning, achteruitrijsensoren en het Keyless Go-systeem. Binnenin zijn er subtiele verwijzingen naar de Italiaanse oorsprong van de auto, zoals het “Fabbrica Italiana Automobili Torino”-logo in de stoelbekleding. De buitenkleuren met namen als “Sun of Italy” en “Ocean Green” onderstrepen het karakter van deze editie.

De rijk uitgeruste FIAT 500 Hybrid Torino is leverbaar vanaf €27.999,-

Voor 25.000 heb je al een luxe i20, Picanto, of Aygo X die beduidend minder sloom zijn. Je hebt zelfs aardig wat leuke B-segmenters voor dat geld. Basisprijs van de 500 Hybrid is best hoog voor zo'n kleine/krappe en slome auto.

Precies, kan je je daarmee goed onderscheiden! Er zijn mensen die dit geweldige auto's vinden en niet op de kleintjes hoeven te letten.

De elektrieke:
2020 5.500
2021 5.300
2022 7.300
2023 5.100
2024 2.900
2025 266

In het verleden toch veel verkocht, weinig concurrentie toen... Dus nu met een nieuw model en meer concurrentie...

Ook lollig: Volgens AI rijden er ruim 110.000 Fiatjes 500 rond waarvan 36.000 grijze import.

Laatst bewerkt:
Komt er ook een Abarth versie van de ICE?
Als we autoexpress mogen geloven, wel.
Welke motor?

Abarth%20500e%20review%20evo-7.jpg

Recent adaptations to the 500e have allowed parent company Fiat to shoehorn a mild-hybrid 1.0-litre three-cylinder turbo petrol engine into the electric-first platform. But with just 64bhp and a 0-62mph time of 16.2 seconds, Thorel rejected the idea that this humble ‘Firefly’ engine had the performance potential to fulfill a role in Abarth’s future line-up.

The company would therefore need to find an engine from within the wider Stellantis group, or develop something bespoke, before fitting it into the 500’s already compact platform and engine bay. He acknowledged that the core car’s dimensions limit his options: “If you start going to a 1.4 four-cylinder, it doesn’t fit.”

The 1.2-litre three-cylinder turbo offered in cars including the Vauxhall Corsa and Peugeot 208 could be an option, but even these would present dimensional difficulties. Yet Thorel insisted that there was an inherent desire for Abarth to re-enter the frame with a petrol hot hatchback: “We are working on it. If we find a way, we’ll do it,” he said

Je kan het laatste zinnetje gewoon zelf lezen, evt vertalen en correct interpeteren. Succes.
Lijkt me volledig te kloppen wat ik schreef. Als wat autoexpress schrijft, juist is, komt er een Abarth ICE.
Niet continu proberen de woorden van anderen te misinterpreteren, zou ik zo zeggen.

Er staat dat ze de wil hebben om het te doen, dat is niet "er komt een benzine motor." Ook zeggen dat er nog wat problemen zijn om er zomaar een benzine motor in te leggen. Pas als de juiste manier is gevonden komt er een benzine motor, eerder neit

Volgens de youtube pagina van Carmagnola: er zouden nieuwe verbrandingsmotoren in productie zijn voor Abarth-modellen, met name voor de toekomstige Fiat 500 Abarth. Het zou gaan om aanzienlijke aantallen, tussen de 20.000 en 30.000 exemplaren, mogelijk met een krachtigere MHEV-benzinemotor dan de motoren die momenteel in het assortiment zitten.

Terug
Bovenaan