ginkelvanmichiel
Kilometervreter
Prachtig! Ik heb er met een schuin oog naar gekeken, maar helaas is de C5 X niet als EV leverbaar. Vandaar dat het de ëC4 X geworden is!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vind ik ookToch blijft het leuk om van jullie allemaal weer af en toe wat te lezen!
(...)
Lijkt me leuk! Echt heel lang geleden, de laatste keer dat ik bij een meeting was.Ondanks dat we allemaal druk zijn enzo, misschien leuk om in het voorjaar weer eens een 'Fransrijders' meet te doen?
Ik stel graag mijn 'mancave' ter beschikking.
Dan ben ik overigens wel een van de weinige Fransrijders
……met de bijbehorende verhalen over storingen. Toch?Dan ben ik overigens wel een van de weinige Fransrijders
. Al kan je ook de vraag stellen: welke auto is wél perfect.
Een avondvullend programma.……met de bijbehorende verhalen over storingen. Toch?![]()
Bijzonder hoe wisselend die ervaringen zijn. Ik heb bijvoorbeeld meerdere collega's die met de 1.2 Puretech rondrijden en geen van allen ervaart daar problemen mee. En je hoeft de reviews hier op de site maar te lezen om te constateren dat je bij vrijwel alle merken ellende tegen kan komen.
Zoals gezegd: hopelijk weet Stellantis met de nieuwe directie het negatieve sentiment van het Tavares-tijdperk weg te nemen. Ik heb er intussen > 1 miljoen comfortabele Citroën-kilometers op zitten en knoop daar nog graag vele 10-duizenden kilometers aan vast de komende jaren.
Klopt, er is altijd wel iets te vinden. En soms ook geluk hebben.
Maar bepaalde merken hebben soms mindere periodes. Je kan niet ontkennen dat Stellantis daar nu middenin zit. Dat heeft met geluk niets te maken. Kijken hoe ze dat gaan oplossen, ben benieuwd.
Bij Renault begon de ellende rond 2000 en eindigde dat pas een jaar of 8 jaar later. Ze hebben daar ook openlijk excuses voor gemaakt.
Helaas steeks het soms nu weer de kop op ….of niet @voiture ?![]()
Ik twijfel nog steeds.Mocht men nog twijfels hebben of GJ cijfertjes echt wel dezelfde is als WOF dan is nu de twijfel weggenomen![]()
Geweldig! Opeens melden zich toch nieuwe Fransrijders. Mooie wagen die C5X
Na 6 Citroëns, 5 Peugeots en 4 Renaults mag ik me wel ervaringsdeskundige noemen. De meeste waren prima hoor. Zeker het oudere spul zoals de 404, Dyane D6 en ook de C4 en als hoogtepunt de ongeëvenaarde 406.
De eerste werkelijk perfecte en probleemloze auto die ik heb gehad kwam overigens uit TsjechiëDie had ik vanaf nieuw en heeft me 180.000km pure perfectie voorgeschoteld.
Over prul en erbarmelijk kwaliteit; ik zeg dit niet om te roeptoeteren. Ik bedoel, ik weet dat Frans vaak een beetje beroerder is en dat je dat met de mantel der liefde dient te bedekken. Je krijgt er immers veel voor terug!
Wat ik bij ons bedrijf vooral zag was de erbarmelijke kwaliteit de laatste jaren. We hadden genoeg Stellantis spul rijden om een goed beeld te krijgen. Niet best. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Ook de wijze waarop bij nieuwe wagens aftersales werd gedaan sloeg werkelijk alles.
Oei, nu begint het al serieus te worden. Leuk hoor.Tjemig, WOF weer terug, Renate weer terug… ik zou zeggen @Gilletti bezem die schuur maar vast uit!
Ik weet niet exact meer wanneer het was, maar had niet ene Tavares een hoge functie bij Renault rond 2000? Zou die dan wellicht ook toen al (te veel) op alleen kostenbesparing hebben gefocust?
(..)
Carlos Taveres (1958) werd geboren in Lissabon. Hij studeerde aan de École Centrale de Paris en begon zijn carrière 23-jarige leeftijd bij het Franse Renault. Hij klom op binnen het bedrijf, werkte vanaf 2004 jaren bij dochterbedrijf Nissan Motors en werd uiteindelijk COO bij de Franse automobielproducent onder Carlos Ghosn.
Toen deze weigerde op te stappen, maakte Tavares in januari 2014 de overstap naar PSA Group. Het bedrijf verkeerde toentertijd in grote financiële problemen, binnen twee maanden klom Tavares op tot bestuursvoorzitter. Tavares geeft er de voorkeur aan om te vertrouwen op ‘een constante rugwind’ in plaats van op een ‘sterke groei’. (..)
Nee, maar een datum in mei op een zondag is prima!Oei, nu begint het al serieus te worden. Leuk hoor.
Als jullie het echt wat lijkt, dan stel ik voor om een zondagmiddag in mei te prikken. (Sorry A.B.)
Aangezien mijn garage op een industrieterrein ligt, is zaterdag niet heel handig met de overige eigenaren/gebruikers op het terrein.
Iemand een handig tooltje voor een poll?
Ik ben dan aan het schipperen met de Ente.Zoals eerder aangegeven lijkt het me leuk om in mei een open dag/ Fransrijdersmeet/ bandenschopsessie te organiseren.
Bij deze stel ik mijn garage cq mancave open voor bezoek op zondag 31 mei tussen 12:00 en 15:00 uur.
Laat even weten of je dan kunt, zodat ik een inschatting kan maken voor de fourage.
Ben benieuwd, lijkt me erg gezellig.