ginkelvanmichiel’s wagenpark: vers rubber.

ondanks het stormy weather vandaag mijn nieuwe bekleding in de Marbella gemonteerd.
Via segundamano.es (een soort spaanse Marktplaats) de nieuwe set voor een goede prijs op de kop weten te tikken. Op wat stof na in uitstekende staat! Het betreft hier bekleding uit de modeljaren 87-88 (dus 1986 1987). Op welke typen is mijn niet bekend, maar ik heb het nog niet eerder in deze kleurstelling (met geel en blauw lijntje) gezien.
Het is in ieder geval als nieuw, en absoluut comform de rest van de auto. :mrgreen:

had je die bekleding al besteld...voordat je wist dat je de wagens ging verkopen?

succes met de verkoop van de wagens...wel jammer..want het zijn leuke wagens in goede staat!

Joh ziet er super strak uit echt een opfrisser van jewelste (y) Was het erg duur?

@Radar
Nee, toen stond hij al te koop. Maar aangezien ik de markt wel een beetje ken blijf ik er lekker aan rommelen, misschien dat één van beiden toch blijft, 't is maar net wat de markt doet, ze gaan namelijk niet weg voor 'een koopje'. En nogmaals houd ik de auto's dus gewoon lekker bij.

@vectrafan
ja, dat vond ik ook, het past goed bij de rest van de staat van de auto. En duur, ach wat heet duur, het was goed te doen en in verhouding met de waarde van de auto.

De Panda is verkocht...

het doet zeer, maar het is beter zo. Kan ik met het bedrag mooi het stuurhuis van de Dyane vervangen en de Marbella laten dinitrollen. Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken betreffende roest.

Ja kan me voorstellen dat het zeer doet, is ie wel in de handen van een echte liefhebber gekomen? Wat heeft ie uiteindelijk opgebracht?

Hij is zeker terecht gekomen bij een liefhebber. De prijs is iets lager dan de vraagprijs van 1350, maar hoger dan de pandaclub-prijs van 950 ;)

Dus dat is wat mij betreft ook in orde. Verder komt de auto droog te staan, wat nog beter is.

Nouja zolang hij bij een liefhebber komt, en het opgebrachte geld weer ten goede komt van andere leuke auto's (y)

Vorige week de eerste brief van de Belasting dienst gehad voor het betalen van de MRB. De Dyane gaat sowieso in het kwarttarief, die staat toch van november tot en met maart in de stalling. Die 2,86 per maand aan de belasting neem ik voor lief.
Vandaag kreeg ik de beruchte brief ook voor -vermoedelijk- de Marbella binnen, echter staat er geen kenteken op!
Afwachten of dit een typefout is of omdat ze het zelf nog niet helemaal weten... :)

Bij mij staat er ook geen kenteken op, lekker knullig van ze. Maar ik vermoed dat het bij mij om de Porsche gaat. Gelukkig hoeft ie pas in december geschorst te worden; deze januari en februari vallen nog net buiten de regeling :)

Ik vindt het erg slordig van de belastingdienst om brieven te sturen zonder kentekengegevens zo kun je niet in beroep gaan als je dat zou willen. :eek:

ik heb er ook eentje gekregen Michiel.....ook zonder kenteken.

Erg raar, mijn beide Marbellas zijn nog MRB plichtig waarbij de 88-er al 25,9 jaar is en ik nog een jaar en 3 maanden dien te gaan met de oude regeling voordat deze MRB vrij zou zijn geweest, en ik betaal elke maand nog 14 euro! De Renault is 45 en de Town Car is pas 15.

De Mercury is verkocht, dus die kan het niet zijn neem ik aan. Bij export is deze toch als uitgevoerd geregistreerd lijkt me.

Beetje een zooitje bij de Belastingdienst....

stoterstangen90 zei:
Wellicht dat ze mensen met meerdere kentekens er gewoon eentje sturen zonder.

dat zou kunnen, maar dat is bij mij niet het geval, en ik mag hopen dat ik niet ook hoef te betalen -kwarttarief- voor een auto die geheel het jaar geschorst is...

Hoe geef je eigenlijk aan dat je voor het kwarttarief in aanmerking wil komen? (En dus max. 120 euro per jaar betaalt) :confused:

Voor zover ik kon opmaken: krijg je de brief voor het kwarttarief met de acceptgiro erbij, dan moet je die betalen. Dan heb je het kwarttarief 'geïnstalleerd'. Betaal je niet, dan krijg je later de brief voor het standaardtarief (wat ik dus voor de Marbella à 14 € in de maand ga betalen)

Oke, duidelijk. En dat gaat dus al per direct in? Want dat zou voor mij nogal onpraktisch zijn. Ik heb een auto waarvan de apk verloopt op 19 februari, dus nog tijdens een eventuele schorsing winterstop (? :) ). En die kan ik niet ongekeurd laten tot maart als de schorsing winterstop voorbij is, dan krijg ik vrijwel zeker een boete...

Hm, de Belastingdienst geeft aan dat ik ze moet bellen om het kenteken te achterhalen... :(

@Wouter: die schorsing geldt pas vanaf december. Nu januari en februari is er dus niks aan de hand. Maar dan zou je 'm voortaan dus eind november moeten laten keuren...

Iedereen spreekt steeds over schorsen, maar dat is niet aan de orde. Je betaalt kwarttarief net als een camper, en die schors je ook niet gedurende de maanden dat hij niet op de weg mag. Doe je het wel en word je staande gehouden dan heb je een probleem.

Wouter82 zei:
Oke, duidelijk. En dat gaat dus al per direct in? Want dat zou voor mij nogal onpraktisch zijn. Ik heb een auto waarvan de apk verloopt op 19 februari, dus nog tijdens een eventuele schorsing. En die kan ik niet ongekeurd laten tot maart als de schorsing voorbij is, dan krijg ik vrijwel zeker een boete...
Zoals Michiel ook zegt, het schorsen is volgens mij niet aan de orde. Daarnaast mag je in januari en februari van 2014 nog wel de weg op. Misschien omdat de normale ingangsdatum van 1 december al gepasseerd is, misschien omdat ze de controle voor die tijd niet uitgerold krijgen... Dat laatste staat in elk geval duidelijk in het schema van de belastingdienst. Tot december volgend jaar kan je dus ook bij gebruikmaking van de overgangsregeling over de openbare weg rijden. Het meest handig zou zijn om in de tussentijd de apk-datum op de één of andere manier te verleggen.

Dat schema kende ik niet o_O

schema_oldtimerregeling_2014.jpg

net met de Belastingdienst gebeld nav de blance brief die ik kreeg (blanco als in geen kenteken). Was niet voor mijn uitgevoerde auto en de rest moet ik gewoon MRB over betalen muv de Renault 4.

Barri zei:
Maar dan zou je 'm voortaan dus eind november moeten laten keuren...

Keuren na de winterstop lijkt mij logischer. En dan moet ik hem in 2014 half februari laten keuren en dan weer een paar weken later, bijvoorbeeld eind maart.

stoterstangen90 zei:
Volgens het schema vallen elektrische auto's tussen de 26 en de 40 jaar oud ook niet in de overgangsregeling.....

Die zijn natuurlijk ook nog helemaal niet geschikt voor groene stroom, logisch toch?...

Ik heb nog steeds geen nieuwe brieven gehad. Ook niets betaald, scheelt een boel.
Marbella doet het nog steeds uitstekend, doch heeft het contactslot wat kuren. Hij draait wat lastig en ja... juist als iemand anders er mee rijdt doet hij het niet!
m'n vader had de Marbella even geleend en stond vervolgens op een parkeerterrein met een sleutel die niet om te draaien viel :D

Maar eens gaan speuren naar een sleutel/sloten set voor contact, deuren en tankdop... heb geen zin in 3 sleutels!

Yes. Want ook ik blijf hier lezen. In mijn topic komen ook niet veel reacties. Maar dat weerhoudt mij er niet van om iets te melden.

Benieuwd naar meer dan die foto die ik nu al op het www gezien heb.

PascalD zei:
Yes. Want ook ik blijf hier lezen. In mijn topic komen ook niet veel reacties. Maar dat weerhoudt mij er niet van om iets te melden.

Benieuwd naar meer dan die foto die ik nu al op het www gezien heb.

psies, heb ik ook, maar vindt het gewoon leuk om af en toe ff wat te loggen.

Soms is het ook best lastig om erop te reageren. Ik lees alledrie jullie topics aandachtig door, en vind het mooi om te zien hoe de liefhebberij voor auto's tot uiting komt, ondanks dat er wat verschillen zitten in die uiting. Maar ik kan me wel voorstellen dat het soms wat 'loos' voelt als er niemand reageert, hoewel je aan het aantal views wel kunt aflezen dat er zeker belangstelling voor is.

Schitterend! De foto's, de auto... Daar kan ik nou eens echt heel jaloers op worden. Onbekend, onbemind... Het past hartstikke goed bij jouw auto-curriculum. Geweldig! (y)

Ja, hele toffe uitbreiding van het wagenpark Michiel! Veel plezier en geluk er mee en houd ons op de hoogte van het camperavontuur1

Erg gaaf. Het leek in 2014 een beetje leeg wagenpark te worden, begreep ik, maar dit ziet er goed uit zeg! Waar vind je zoiets?

Ik kan het op de foto's niet zo goed waarnemen, maar is een Trans de personenwagenversie van een Terra?
Gave bak dan inderdaad, nooit geweten dat een dergelijke uitvoering bestond.
Is het een origineel Nederlands exemplaar?

Wees er zuinig op (en op de rest van je gave wagenpark).
Het lijkt wel alsof je zo langzamerhand een rijdend Seat museum hebt (met een vreemde eend erbij)...
Nu nog een Fura en je hebt de leukste verbouwde Fiats (in mijn ogen dan).

Focus-Seagrey zei:
Ik kan het op de foto's niet zo goed waarnemen, maar is een Trans de personenwagenversie van een Terra?
Gave bak dan inderdaad, nooit geweten dat een dergelijke uitvoering bestond.
Is het een origineel Nederlands exemplaar?

Wees er zuinig op (en op de rest van je gave wagenpark).
Het lijkt wel alsof je zo langzamerhand een rijdend Seat museum hebt (met een vreemde eend erbij)...
Nu nog een Fura en je hebt de leukste verbouwde Fiats (in mijn ogen dan).

Tsja, en het begon allemaal met Citroëns... rare draai in de collectie.

Over de Trans: dit is de bestelwagenvariant van de Seat Panda, gebouwd van 1982 tot 1986. De opvolger op basis van de Marbella is de Terra.
Beiden zijn er in dichte en open versie geweest. Deze is dus een open versie (=kombi).
Het betreft een origineel Nederlands (grijs) kenteken.

Ik heb plannen tot de inbouw van een camper-interieur, op basis van de tekeningen van Dawson's Danbury, die eind jaren '80 een ombouw tot minicamper leverde.

Terug
Bovenaan