JoelD
Kilometervreter
Goed, misschien even vooruitlopend op de zaken. Maar zoals jullie hebben gelezen heb ik afgelopen zaterdag een aanrijding gehad met mijn Z4, welke mogelijk total loss wordt verklaard (slag op de arm...). Gelukkig geen letsel, maar er van uitgaande dat hij niet meer te redden valt, zal er wat anders moeten komen. Ik heb alleen serieus geen enkel idee wat.
Gelukkig heb ik niet snel iets nodigs, de komende weken kom ik zeker door met mijn Alfa Romeo 155 (even afstoffen... *kuch*) of auto's lenen her en der.
Mijn autogeschiedenis heeft bestaan uit een Alfa Romeo 155, 75 en 147, een Honda Civic en nu achtereenvolgens een BMW Z4 E85 2.5 en een 3.0 si. Nu bijna 6 jaar in E85's gereden en dat was voor mij toch wel de ideale auto. Ik ben dol op cabrio rijden, het geluid van de 6 cilinder, de zitpositie, maar ook acceptabel praktisch/comfortabel. Maar ik sta toch ook wel open voor andere auto's. Zolang het speciaal is, heb ik lol, van een oude Honda Civic of Fiat Panda, tot aan Porsche's en Ferrari's.
Ik heb in juli een roadtrip gepland naar Spanje. Die had ik dolgraag met de Z4 gedaan, maar dat zit er uiteraard niet in. Aan de ene kant zou ik een roadtrip waardige auto willen hebben voor deze rit, maar ik wil ook geen overhaaste beslissing maken. Dus worst case pak ik het vliegtuig en huur ik een auto (accommodatie is reeds geregeld....).
Mijn situatie (voor het idee): Single, man, begin 30, woonachtig in Gouda in een jaren '20 buurt (dus schaarse ruimte...), geen lang woon-werkverkeer. Kilometers per jaar maximaal 15.000.
Goed, dan het eisenlijstje:
Mijn autogeschiedenis heeft bestaan uit een Alfa Romeo 155, 75 en 147, een Honda Civic en nu achtereenvolgens een BMW Z4 E85 2.5 en een 3.0 si. Nu bijna 6 jaar in E85's gereden en dat was voor mij toch wel de ideale auto. Ik ben dol op cabrio rijden, het geluid van de 6 cilinder, de zitpositie, maar ook acceptabel praktisch/comfortabel. Maar ik sta toch ook wel open voor andere auto's. Zolang het speciaal is, heb ik lol, van een oude Honda Civic of Fiat Panda, tot aan Porsche's en Ferrari's.
Ik heb in juli een roadtrip gepland naar Spanje. Die had ik dolgraag met de Z4 gedaan, maar dat zit er uiteraard niet in. Aan de ene kant zou ik een roadtrip waardige auto willen hebben voor deze rit, maar ik wil ook geen overhaaste beslissing maken. Dus worst case pak ik het vliegtuig en huur ik een auto (accommodatie is reeds geregeld....).
Mijn situatie (voor het idee): Single, man, begin 30, woonachtig in Gouda in een jaren '20 buurt (dus schaarse ruimte...), geen lang woon-werkverkeer. Kilometers per jaar maximaal 15.000.
Goed, dan het eisenlijstje:
- Benzine;
- Niet te groot (maximaal C-segment hatchback);
- HANDBAK;
- Geen restauratie-objecten, maar ik sta open voor een project(je) waar ik nog wat finishing touches kan aanbrengen;
- Wel een beetje betrouwbaar, in wezen is het mijn 'daily' en hij staat dus ook buiten en wordt mogelijk ook in de winter gewoon mee gereden. Dus geen Alfa uit de jaren '60 (heel leuk, maar voor erbij...);
- Beetje waardevast/goed in de markt, ik heb geen zin om meteen 3k weg te gooien aan afschrijving;
- Lichte voorkeur voor een cabrio, ik ben toch wel het type 'dak eraf als het kan';
- Importeren geen probleem;
- Budget: 20-25k (25k is echt de max). Maar ik sta ook open voor iets van 10k.
- Weer een Z4 (liefst 3.0 si, Z4 M is buiten budget)
- Porsche Boxster 987
- Hyundai i30N
- Alfa Romeo 147 GTA
- Mazda MX-5 NC/ND
- Ford Fiesta ST
- Renault Clio RS
- Opel
- Chinese auto's
- Iets elektrisch (niets mis mee, maar nog niet voor mij).
Laatst bewerkt: