Help Joël de zomer door

Wat groter en minder sportief zou een IS250C kunnen zijn. Heerlijke 6 cilinder, onverwoestbaar en serieus ruimte voor spullen in de kofferbak. Mijn broer heeft er eentje en het rijdt echt heerlijk en voor zo'n auto nog best zuinig ook.

Volgens mij in Duitsland ook geleverd als IS350C.

Zoiets bijvoorbeeld:
2013 - Lexus IS250c - Zwart/Karamel - Liefhebbersauto
€ 17.900,00

Kak... Zie nu HANDBAK staan in je openingspost. Dan valt zoiets al af natuurlijk

Collega heeft een i30n fastback. Gaaf model. Maar dat kan ook nog na de zomer! :D
Goed punt wel. Zit nu ook in mijn hoofd hoor. Leuke Z3 met 6 cilinder en dan daarna op zoek naar een mooie i30N!
@joel wat uit
M’n eigen favorieten op autoscout
Nice! 996 vind ik toch stiekem ook wel leuk, maar qua budget gaat het niet lukken. 4-serie is erg mooi, maar ook wel erg groot en iets te veel GT voor mij, op dit moment. Ik denk dat ik liever kijk voor een 220i (of misschien M235/M240i, maar geen idee hoe die in de markt zitten). Fiat 124 spreekt me wat minder aan dan een ND. Abarth 124 vind ik dan wel weer gaaf.

Een hele leuke originele SLK voor weinig. Staat er al een poosje.
Heb ‘m vorig jaar eens goed bekeken, moet gewoon bij een liefhebber terecht komen.
Eerste eigenaar…
Wel een heel leuk ding voor het geld!
Oei, deze is inderdaad ook heel fraai. Mist alleen net de sportstoelen. Ik ga er wel over nadenken, want een E46 Cabrio is wel een bloedmooie auto.
Een BMW F22/F23 in cabrio of coupé.
De 218i laten staan, en 220i of zwaarder. In Nederland handgeschakeld te vinden, in Dld iets meer keuze. Fijne auto, compact maar ruim en meer dan vlot zat. In NL aan bovenkant budget zelfs een 235i te koop; 235i cabrio

Of een coupé: 220i coupe
Oef. Die 235i is ook erg fraai. Maar inderdaad wel bovenkant budget. Ik ga ook eens in Duitsland kijken wat daar staat.
Heb ‘m nog niet voorbij zien komen hier, maar gezien je ook kijkt naar een i30N is de Hyundai Genesis wellicht wat? V6 met handbak is lastig te vinden in Europa maar wel een gave auto.
Wel gaaf zo'n Genesis, maar volgens mij ook wel behoorlijk zwaar en meer GT? Verderop komt nog de 370Z voorbij. Ik moet zeggen dat die ook op de shortlist komt.
Zoiets is misschien ook wel leuk voor je.

Bedankt voor de suggesties! Als het om E85's gaat zijn er wat mij betreft 2 opties. Of de ultieme 3.0 si (lees: cabrio, handbak, sportstoelen, mooie kleurcombinatie, dus eigenlijk wat ik had...) of een goedkope (max 10k) 2.2 of 2.5i. Alles er tussen valt wat mij betreft af.
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 26.950
Kilometerstand: 67.632 km
Bouwjaar: 11/2011
Prachtig. Maar onthoud dat de auto hier op straat komt te staan, tussen Aygo's, i10's en Corsa's. De Z4 had inmiddels ook al wat battle scars (ook door eigen toedoen hoor). Jammer, maar de auto had ook 2 ton gereden en ik ben meer een rijder dan een poetser. Zoiets hier op straat zetten gaat gewoon tranen opleveren.
Die SLK die @De Dude zou mijn hart hebben gestolen. We hebben er twee gehad (R171 en R172), als daily gebruikt. Dat is goed te doen. Bij proefrijden vonden we de zitpositie prettiger dan een Z4, reken erop dat ze over het algemeen eerder 'comfortabel' zijn dan 'sportief' maar dat kun je uiteraard kiezen/aanpassen.
De nieuwere editie (R172) vonden we in het dagelijks leven prettiger dan de R171 - je merkt dat die net een paar jaar jonger is qua ontwikkeling. Als daily telt dat mee. Detail: let als je een SLK gaat kopen even op de klep die je in de kofferbak naar beneden moet doen voordat je het dak opent (je houdt dan trouwens serieus minder ruimte over maar we hebben er nog best wat vakanties mee gereden). De rubber nokjes die een soort van steun/vergrendeling zijn slijten maar hebben een vergrendelfunctie. Als die wat gammel lijken, onderhandel dan dat ze voor aflevering vernieuwd worden.
Ik vond dit trouwens op het oog best een goede aanbieding hoewel grijs (niet mijn voorkeur):
Een overzichtje met SLK's (nieuwer zijn ze bijna altijd automaat dus vallen ze af...):
Thanks! Overigens zou ik voor een SLK een automaat nog wel in overweging willen nemen. Ik moet zeggen dat ik mezelf nog niet helemaal klaar voel voor een SLK, als je begrijpt wat ik bedoel. Tenzij het een SLK 55 AMG is....

Die rechts gestuurde S2000 is 20k ;)
Een rechts gestuurde auto valt voor mij onder "Leuk voor een paar maandjes gedurende de zomer" en ik weet niet of ik daar dan 20k voor neer durf te leggen. Wel een ultieme uitvoering verder.
Was de Toyota GT86/Subaru BRZ al genoemd? Is ook een redelijk aanbod van rond de 20k.
Nee! Die was ik dus vergeten. Gaat op het lijstje. Wel even checken qua betrouwbaarheid hoor. Een snelle zoektocht levert best wat auto's op met kapotte blokken....

:p
Prachtig! Echt waar. Maar inderdaad zoals 929V6 zegt, dit ga je niet op straat zetten.... Helaas is een garagebox hier geen optie, want onbetaalbaar. Ook twee auto's is eigenlijk geen optie gezien de schaarse parkeerruimte.

Ik zag nog geen Toyota GT86 / Subaru BRZ voorbijkomen. [edit - bleek na plaatsing toch net te zijn geopperd] Voorbeeld:

Gaaf! Lekker kleurtje ook. Ik denk dat ik hier eens een keertje mee moet rijden.
misschien iets als een Nissan 370Z?

zie net dat dit een automaat is, maar meer een andere denkrichting ;)
Ja, gaaf. Gaat op het lijstje. :)
En die IS rijdt veel meer als een GT meen ik.
Ja, dat lijkt mij ook. Hele mooie auto en lijkt me ook erg fijn, maar ik denk dat ik liever wat sportievers wil.

Ik kom net deze tegen, dat lijkt me wel echt een hele lekkere auto:

een SLK een automaat nog wel in overweging willen nemen. Ik moet zeggen dat ik mezelf nog niet helemaal klaar voel voor een SLK, als je begrijpt wat ik bedoel. Tenzij het een SLK 55 AMG is....
Even de zoekcriteria van de 'verzamellink' aanpassen, er zijn meer automaten dan handgeschakelde SLK's (en kijk dan ook even bij de SLC's - die zijn wat nieuwer en vallen wellicht ook nog binnen je budget). Airscarf is een fijne optie. De zescilinders zullen je wat meer aanspreken. De Mercedes SLK club is trouwens ook erg gezellig en redelijk actief mocht je dat leuk vinden.

Als ik zelf met deze eisen moest shoppen probeerde ik een RCZ R te vinden die in het budget past. Aardig modern, behoorlijk waardevast, rijdt geweldig en ziet er dito uit. Misschien wel het overwegen waard.

Is een eerste serie Audi TT een optie? Rond de 15k keus uit veel aangeboden auto's die bij de eerste aanblik netjes zijn met aantoonbare tellerstanden. Kun je kiezen uit Coupé of Roadster, diverse motoren etc.

Als ik zelf met deze eisen moest shoppen probeerde ik een RCZ R te vinden die in het budget past. Aardig modern, behoorlijk waardevast, rijdt geweldig en ziet er dito uit. Misschien wel het overwegen waard.

Maar wel THP, toch?

Is een eerste serie Audi TT een optie? Rond de 15k keus uit veel aangeboden auto's die bij de eerste aanblik netjes zijn met aantoonbare tellerstanden. Kun je kiezen uit Coupé of Roadster, diverse motoren etc.
Ik zou er dan eentje zoeken voor de helft. Wel jammer dat ie buiten het uiterlijk niet heel spannend is. Heb m vaak overwogen maar nooit gekocht.

Nog eentje compleet out of the box en naar verwachting heel waardevast:
Toyota Yaris 1.8 GRMN |Uniek| Nieuwstaat|132/400
€ 26.250,00

Net iets boven budget maar waarschijnlijk is €25.000 nog haalbaar.

Betrouwbaar en bijzonder, maar het moet wel je smaak zijn...

Niet open, wel klein, Japans en bijzonder:

Honda Civic CRX 1
honda-civic-crx-crx-1-5i-crx-in-nieuw-staat-top-en-origineel.jpg

Honda Civic CRX 2
honda-civic-crx-1-6i-16v-crx-dohc.jpg

Ook snel en zeldzaam (wel met automaat):

Toyota Corolla 1.6 GT Twincam 16
Ik weet niet of ik 'm in de winter buiten zou laten staan...
toyota-corolla-1-6-gt-twincam-16.jpg

Beetje flauw om jullie allemaal te negeren, maar ik ga vrijdag bij deze kijken. Idee is om er in het voorjaar/zomer van te genieten en ergens in augustus te verkopen en op zoek te gaan naar een waardige opvolger en ondertussen nog een beetje te sparen.

Beetje flauw om jullie allemaal te negeren, maar ik ga vrijdag bij deze kijken. Idee is om er in het voorjaar/zomer van te genieten en ergens in augustus te verkopen en op zoek te gaan naar een waardige opvolger en ondertussen nog een beetje te sparen.
In elk geval een leuk kleurtje!

Ik zou naar een gele M3 gaan kijken. Maar ja, dan moet het budget verder omhoog ;)

En eventueel nog:

Tsja ik ben natuurlijk enigszins bevooroordeeld, maar meeste wat ik voorbij zie komen kan toch niet tippen aan een Z4 E85 naar mijn bescheiden mening. Betaalbaar, betrouwbaar, relatief goedkoop in onderhoud, tijdloos en waardevast.
En dat in de vorm van een pure roadster met RWD, handbak en 6-in lijn, leuker ga je het echt niet vinden.

Een MX-5 ND 2.0 met recaro’s zou ik denk ik kiezen als iets modernere opvolger. En anders een BMW E87 1-serie 130i ofzo. En heel iets anders, een Up! GTI.

Z3 2.2i ook echt heel leuk, maar als je wat langer bent zit het toch een stukje krapper dan een E85, de 2.2i is gevoelig voor olieverbruik en niet onbelangrijk, de onderdelenvoorziening is een stuk slechter. Gaf van Eerde laatst ook al aan in een vlog. Softtop is ook wat minder, wel iets om rekening mee te houden als ie altijd buiten slaapt. Vaak lekkages.
Persoonlijk denk ik dat de E85 al oud genoeg is inmiddels. Zou niet snel een nog oudere auto kiezen als ie ook als daily geschikt moet zijn.

Laatst bewerkt:
Tsja, een E85 rijdt leuk. Maar tijdloos is een subjectief begrip in deze. De E85 heeft mij nooit bijzonder aangesproken qua uiterlijk. De E89 vind ik prettiger om naar te kijken, rijdt alleen iets minder puur dan de E85.

Een E36 Z3 kan ik ook wel waarderen, mits juiste kleur/uitvoering. De brede M versie vind ik dus minder mooi in deze.

Ben benieuwd waar Joel op uit gaat komen.

E89 vind ik dus persoonlijk veel minder leuk. Ook technisch een stuk complexer met grotere kans op hele dure reparaties. Als daily wel wat geschikter door de vaste kap en meer comfort.
Als het dan toch moderner moet, dan een G29 M40i. Maar dan ben je ook 50k verder.

Z3 zonder widebody en dus ook met viercilinder vind ik niet aantrekkelijk. Voor mij geen echte BMW ook al rijdt het best leuk.

'Widebody' wordt bij de Z3 vaak op de facelift geplakt (zoals in de advertentie van de 2.2) maar hoort naar mijn oordeel bij de bredere wielkasten van de vroege zescilinders/coupé/M-versies, zoals deze helaas VS-import. ;)
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw/m2383537443-bmw-z3m-2000-us-import-110-000km

Z3 2.2i ook echt heel leuk, maar als je wat langer bent zit het toch een stukje krapper dan een E85, de 2.2i is gevoelig voor olieverbruik en niet onbelangrijk, de onderdelenvoorziening is een stuk slechter.
Onderdelen voor de Z3 of 2.2? Ik heb met beiden zelf geen noemenswaardige problemen gehad.

En eventueel nog:
Blijft prachtig, alleen niet echt roadsterwaardige rijeigenschappen heb ik me laten wijsmaken?

E89 vind ik dus persoonlijk veel minder leuk. Ook technisch een stuk complexer met grotere kans op hele dure reparaties. Als daily wel wat geschikter door de vaste kap en meer comfort.
Als het dan toch moderner moet, dan een G29 M40i. Maar dan ben je ook 50k verder.

Z3 zonder widebody en dus ook met viercilinder vind ik niet aantrekkelijk. Voor mij geen echte BMW ook al rijdt het best leuk.
G29 is top inderdaad, helaas nog erg duur met leuke motor erin. Bij Van Eerde staat een onwijs gave in het paars.

Laatst bewerkt:
Net hier geweest. Erg mooie auto, mooie kleurcombinatie, gewoon een fijne auto.
Paar puntjes:
  • Komende uit de 1.8 had ik iets grotere overgang verwacht naar de 2.2, dat viel toch wat tegen. Zit dat in het gewicht? Versnellingsbakverhoudingen?
  • Ik zat wat hoger in deze, waardoor ik gevoelsmatig met mijn 1.87 een beetje boven de auto uit steek, waar ik in de 1.8 nu prima zit.
  • Banden waren ouuuuuuuuuuud (2011), dus die moeten sowieso vervangen worden
  • De huidige eigenaar heeft de auto 10 jaar, maar in die tijd 10.000 km gereden. Ik ben zelf een beetje bang voor dingen die aan de lopende band kapot gaan omdat ik nu met de auto ga rijden.
  • Prijs misschien met dit allemaal mee genomen wel aan de hoge kant.
Ik ben er nog niet uit dus.... Wat kristian net zegt klopt als een bus, en zo voel ik ook over de E85. Maar ik vind het dan ook lastig om binnen dit chasis een stap terug te doen, naar eentje zonder sportstoelen, of een mindere motorisering. Ik ga het altijd vergelijken. Ik houd de markt wel in de gaten, maar blijft lastig. Zo kwam deze gisteren online:

Mooie auto, maar mist dus automatische airco, bi-xenon, PDC achter, elektrisch inklapbare spiegels, M stuurtje en nog wat ander (onbelangrijk, navi, elektrische stoelen, multifunctioneel stuur) spul. Is het erg? Nee, maar er moet dan wel weer 3k bij. Goed, heb je ook 100k minder kilometers, dat wel.

E89 heb ik in gereden als 23i handbak en normaal onderstel. Geinig, maar niet echt spectaculair. Denk dat je dan toch naar een 30i/35i met M onderstel moet. Zoiets bijvoorbeeld:

Alhoewel deze ook geen M onderstel heeft.

Keuzes... keuzes... (of eigenlijk geen keuzes tot nu toe).

In elk geval een leuk kleurtje!

Ik zou naar een gele M3 gaan kijken. Maar ja, dan moet het budget verder omhoog ;)

En eventueel nog:

Ha, deze had ik nog niet gezien. E89 zit ik nu dus ook naar te kijken. Deze is erg tof! Wel bovenkant budget, maar weinig kilometers....

Alfa Romeo gaaf, maar zeker de V6 geen rijdersauto, wellicht dan nog als 1750 TBI.

Als je toch bij iets nieuwer blijft; ga nu maar gewoon een keer een BRZ/GT86 proefrijden. Die auto kende af fabriek maar 3 nadelen; niet de beste banden (die zijn vast al wel vervangen inmiddels), een beetje een vreemde koppelkromme waardoor je moet wennen aan toeren maken of tunen, en niet als roadster te koop. Verder ruim, betrouwbaar (wat er stuk gaat is of al in de eerste jaren of is lomp getuned), leuk/speels rijdend en een leuke handbak.

Een ND of Abarth is erg leuk maar alleen doen als je met de krapte kan leven. In de Z4 en SLK wereld zijn er ook best een hoop exemplaren waar geld bij moet voordat het een goede betrouwbare auto (weer) is - en inderdaad is weinig kilometers ook een mogelijke valkuil. Met een Z3 zou je voor een van de betere kunnen gaan was mijn eerste idee.

Veel van de andere opties gaan meer naar zwaardere en grotere auto's. Niets mis mee maar een andere karakter.

E85 viercilinder gewoon lekker laten staan. Geen beste motor, distributie is zwak. Rijdt wel leuk door lichtere neus.

Verder zegt km-stand zeker niet alles. Mijn Z4 had 90dkm gelopen bij aankoop en dan weet je gewoon dat binnen 50dkm een aantal zaken moet gebeuren. En veel is ook leeftijd gerelateerd, bijv. koelsysteem.
Beter eentje kopen waar alles al aan gedaan is dan.

Meestal is bij spul wat te koop staat altijd wel wat werk te doen. Goed om te weten dat dit bij de latere N52 motoren een stukje duurder kan uitpakken dan bij de M54 uit de pre-facelift. Elektronische waterpomp is bijv. een dure en de injectoren van de N52 zijn ook een bekende. Alle 6 vervangen kost echt heel veel centjes. Ik heb daarom bewust voor de pre-facelift gekozen. Al is de latere wel weer iets mooier en beter afgewerkt. Voor beide valt wel wat te zeggen.

E89 heb ik in gereden als 23i handbak en normaal onderstel. Geinig, maar niet echt spectaculair. Denk dat je dan toch naar een 30i/35i met M onderstel moet. Zoiets bijvoorbeeld:
3.5iS voor het geluid alleen al. Echt hele mooie roffel.

Zo’n 2-serie Coupé zonder M-pakket oogt wel heel erg ielig/oubollig zeg. Maar goed, eens wat anders dan een fout exemplaar met M-Performance onderdelen van ome Ali. Is ook wat voor te zeggen.

Beide BMW’s zijn voorzien van de N20 motor, ik zou dan liever de LCI met B48 nemen. Maar lijkt me qua beleving niet te vergelijken met een reihensechser.

Best een leuk ding die 2-serie. Maar ik ben er toch wel uit. Het moet een E89 worden. 35i durf ik toch niet aan in verband met de betrouwbaarheid, dus een 30i, handbak en M-pakket. Geen makkelijke zoektocht, maar ik heb de tijd. En ja, dit zal wel aan de bovenkant van het budget zitten. Maar we gaan het zien.

Of...een 6-serie cabrio? Minder rijdersauto en meer luxe, maar wie weet :)

Goede en leuke suggestie. Maarrrrr dit rijdt inderdaad wel echt heel anders. Het F01 platform waar ook mijn auto op staat, en dit staat vrij ver af van een Z4 :). Als ik hard rem duikt de neus als een boot.

Terug
Bovenaan