Het deksel gaat van de oude AutoWeek-doos af...

Het was meer de trigger om te kijken hoe het een paar jaar geleden rond deze tijd was qua inhoud en oude foto's. Koos min of meer willekeurig 1996 (30 jaar geleden) en het eerste wat ik zag: sneeuw bij de autotests! BTW op de cover stonden toen nieuwe modellen en een beeld van de Autoshow van Geneve die begin maart 1996 was gehouden.

Ook daar stonden de auto's van deze week in 1996 op een wit pak in het land! Een Suzuki Vitara, Subaru Impreza AWD en een Hyundai Lantra Wagon moesten het antwoord geven op de vraag welke carosserievorm nu het meest veelzijdig was (de Suzuki scoorde overall het beste ondanks de hogere prijs).

20260326_oude_doos_AW_triotest_1996_12.jpg
Nu kunnen jullie ook helpen om een raadsel op te lossen: als fotolocatie diende de dijk tussen Almere en Lelystad. Wat me fascineerde was die boot die er toen lag. Nu is die (op de luchtfoto van Google Maps) - uiteraard - niet meer terug te vinden. Wat was het voor schip (gezien de kleurstelling)? En hoe lang had zij er gelegen?

Zijn oude edities nog te bestellen eigenlijk? Bij sommige print kan je herdrukken vanuit het verleden bestellen.
Nee, dat wordt lastig. We moeten soms al exemplaren écht reserveren voor het eigen archief. Als je een specifiek nummer of artikel op het oog hebt, laat het weten. Wellicht kunnen we je dan links of rechtsom helpen.

Nu kunnen jullie ook helpen om een raadsel op te lossen: als fotolocatie diende de dijk tussen Almere en Lelystad. Wat me fascineerde was die boot die er toen lag. Nu is die (op de luchtfoto van Google Maps) - uiteraard - niet meer terug te vinden. Wat was het voor schip (gezien de kleurstelling)? En hoe lang had zij er gelegen?

Heb de foto door Google Lens gehaald. Daar kwam de info uit dat de foto uit een AutoWeek artikel kwam. Vervolgens heb ik via AI doorgevraagd over het schip, het schijnt een zendschip geweest te zijn van Holland FM.

Nee, dat wordt lastig. We moeten soms al exemplaren écht reserveren voor het eigen archief. Als je een specifiek nummer of artikel op het oog hebt, laat het weten. Wellicht kunnen we je dan links of rechtsom helpen.
Nee geen specifiek nummer maar het lijkt me toch wel erg rustgevend om eens door oude testverslagen te bladeren, "klokjes rond" vanuit Auto Hospitaal Taling (incl compressietest) en andere dingen van vroeger te lezen. Op naar de kringloopwinkel dan maar.

Nee geen specifiek nummer maar het lijkt me toch wel erg rustgevend om eens door oude testverslagen te bladeren, "klokjes rond" vanuit Auto Hospitaal Taling (incl compressietest) en andere dingen van vroeger te lezen. Op naar de kringloopwinkel dan maar.
Snap ik! Soms zijn er mensen die hier op het forum oudere exemplaren of jaargangen aanbieden omdat ze ruimte moeten maken... wellicht die in de gaten houden.

Moest je tijdens het snuisteren in de archieven een hééle oud Klokje Rond tegenkomen van de schitterende Lancia Thema 8.32 (Ferrari motor) - graag! Ergens in de 90s. Ik had het artikel uitgeknipt maar bij een verhuis allicht verloren gegaan. De km-stand was zeker voor die tijd astronomisch hoog en zo waren de kosten. Nog in NLG, dat verzacht de pil wat :giggle:

Moest je tijdens het snuisteren in de archieven een hééle oud Klokje Rond tegenkomen van de schitterende Lancia Thema 8.32 (Ferrari motor) - graag! Ergens in de 90s. Ik had het artikel uitgeknipt maar bij een verhuis allicht verloren gegaan. De km-stand was zeker voor die tijd astronomisch hoog en zo waren de kosten. Nog in NLG, dat verzacht de pil wat :giggle:
Die stond in datzelfde nummer! Die had bijna 300.000 gelopen en zag er nog netjes uit (maar het onderhoud...). Dinsdag ben ik weer op kantoor, dan zet ik die hierbij.

Terug
Bovenaan