Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nobody in Particular zei:
Nico GTR zei:Nobody in Particular zei:
Een elektrische motorfiets is een geniaal concept! Echt geweldig! En die Harley vind ik persoonlijk prachtig.
Bij mr. Leno, wat een prachtige fiets!
Mijn zusje vind het wel niks, maar ik houd van dit type motorfiets....nu nog maar geduldig wachten tot ik 24 ben.
Nobody in Particular zei:Ronderecord Ring op naam van EV
Vier motoren, torque vectoring, 1360 PK en fokking 6333 Nm resulteren in 6 min 45.90 sec.
Maar ja, geen emotie, hè.
Vier motoren, torque vectoring, 1360 PK en fokking 6333 Nm resulteren in 6 min 45.90 sec.
Blackadder the 5th zei:Snelste auto/snelste rondetijd is mooi, nu nog de 24 uur van Le Mans winnen ...
Muddy Bandit zei:Het is allemaal leuk voor de cijfertjes, maar wat heb je er verder aan?
Muddy Bandit zei:Het zal me benieuwen wanneer de elektrische tractor pulling zijn intrede gaat doen, kunnen we eens zien of een giga elektrisch vermogen ook in staat is om de combinatie van snelheid en trekkracht te kunnen leveren.
Ik heb al vernomen dat men daar inmiddels ook mee bezig is.
rke zei:Nico GTR zei:Nobody in Particular zei:
Een elektrische motorfiets is een geniaal concept! Echt geweldig! En die Harley vind ik persoonlijk prachtig.
Bij mr. Leno, wat een prachtige fiets!
Mijn zusje vind het wel niks, maar ik houd van dit type motorfiets....nu nog maar geduldig wachten tot ik 24 ben.
Ik vind de Zero wel een mooie fiets. Handelbaar, betaalbaar en zuinig met energie.
Nobody in Particular zei:Anderzijds: het is een spectator sport met een zeer specifiek publiek. Als ik zo de gemiddelde trekkertrek-liefhebber zie twijfel ik sterk of ze geïnteresseerd zijn in een winnaar die niet enorm veel misbaar maakt en geen belachelijke roetwolken uitbraakt. Het kon meteen wel es het einde van de hobby/industrie zijn: zoemmmm... full pull! - zoemmmm... full pull! Vinden ze niks an.
Bofkont zei:Nobody in Particular zei:Ronderecord Ring op naam van EV
Gelukkig zeg je het zelf al, echt oersaai.
Enkel snelheid alleen is niet het doel, kun je net zo goed in de TGV stappen.
Dit wil de echte liefhebber!
https://www.youtube.com/watch?v=mrqDATilXJ0
https://www.youtube.com/watch?v=go6kxyKSDZ0
Hier kan geen enkele electro meuk tegenop.
Nobody in Particular zei:Muddy Bandit zei:Het is allemaal leuk voor de cijfertjes, maar wat heb je er verder aan?
Wat we eraan hebben is dat het de premisse van dit topic steeds maar weer bevestigt: "Elektrisch rijden neemt vlucht". De fossielauto, die meer dan een eeuw intensieve ontwikkeling heeft gekend, heeft geen schijn van kans meer ten opzichte van de EV. En dan te bedenken dat de ontwikkeling van de accutechniek nog steeds in de kinderschoenen staat. [/ouote]
De plofmotor op zich heeft niet zoveel intensieve ontwikkeling gekend, de ontwikkeling is grotendeels opgegaan aan prullaria die rondom de plofmotor is gemonteerd.
Vergeet daarbij ook niet dat minimaal de helft van al die intensieve ontwikkelingen slechts 1 doel heeft gediend: namelijk het verspillen van vrachten energie door een totaal overbodig extra vermogen toe te voegen en ditzelfde vermogen met allerlei andere intensieve ontwikkelingen weer zover in toom te brengen dat de gemiddelde consument er ook nog weer een beetje veilig en verantwoord mee om kan gaan.
Mijn Talbot Horizon 1.1 LS uit 1981 levert max. 55 pk en een koppel van max. 88 Nm, verbruikt ongeveer 1 liter op 15 km en kan hiermee nog steeds prima mee komen in het huidige verkeer... dus een hoop van al die "intensieve" ontwikkelingen in de afgelopen 36 jaren hebben niet bepaald bijgedragen in een verantwoorder energiegebruik maar eerder een forse bijdrage geleverd in de prestigedrang en de pk-wedloop. (en dus de brandstofverspilling)
Met de EV zie ik het nu al exact dezelfde kant op gaan: daar is het ook al één grote pk-wedloop geworden en het hiervoor noodzakelijke (dus verspillende) energieverbruik doet daarbij al totaal niet ter zake.
Nobody in Particular zei:Muddy Bandit zei:Het zal me benieuwen wanneer de elektrische tractor pulling zijn intrede gaat doen, kunnen we eens zien of een giga elektrisch vermogen ook in staat is om de combinatie van snelheid en trekkracht te kunnen leveren.
Ik heb al vernomen dat men daar inmiddels ook mee bezig is.
Had ik nog niet aan gedacht en het verbaast me enerzijds dat het nog niet zo ver is. Immers: een combinatie van gi-gan-tisch veel koppel en relatief hoog gewicht is precies wat je nodig hebt om een bonk massa van z'n plaats te (blijven) rukken. Snelheid doet er nauwelijks toe.
Snelheid doet er zeker wel toe, al eens goed gekeken op welk tempo de aangedreven wielen rond gaan om de tractie en voertuigsnelheid optimaal te combineren en dat een full-pull ook nog zo snel mogelijk gehaald kan worden?
Tractor pulling is feitelijk gewoon een dragrace met als extra hindernis een brok toenemend gewicht op sleep.
Nobody in Particular zei:Anderzijds: het is een spectator sport met een zeer specifiek publiek. Als ik zo de gemiddelde trekkertrek-liefhebber zie twijfel ik sterk of ze geïnteresseerd zijn in een winnaar die niet enorm veel misbaar maakt en geen belachelijke roetwolken uitbraakt. Het kon meteen wel es het einde van de hobby/industrie zijn: zoemmmm... full pull! - zoemmmm... full pull! Vinden ze niks an.
Dragrace is idem, en het publiek is ook idem... daar zit een categorie publiek die alleen geniet van de prestaties van hun favoriet, daar zit ook een categorie publiek die gaat voor de totale show en beleving.
En dat zie je in elke tak van gemotoriseerde sport, dus ook in de TT en F1: de één gaat voor het spel en de ander voor het sfeertje.
Maar wat je aangeeft is inderdaad wel een stevig minpunt van al die zoemmmm-mobielen: ze kunnen absoluut niet een vergelijkbare beleving geven zoals de broemmmm-mobielen het kunnen... zal het dan toch die beleving zijn die de afzet van de gewone EV's nog ruimschoots ondergeschikt houdt aan de fossiele vervoersmiddelen?
Bofkont zei:Ik heb vorig jaar een tesla model S mogen ervaren op een auto evenement.
Snel is het zeker, indrukwekkend op dat vlak ook, maar voor de rest zo klinisch zo saai, het gaat ook allemaal zo makkelijk.
Er zit serieus geen enkele beleving bij.
Muddy Bandit zei:Bofkont zei:Ik heb vorig jaar een tesla model S mogen ervaren op een auto evenement.
Snel is het zeker, indrukwekkend op dat vlak ook, maar voor de rest zo klinisch zo saai, het gaat ook allemaal zo makkelijk.
Er zit serieus geen enkele beleving bij.
Inderdaad ook mijn ervaring na een Tesla retourtje Hengelo-Apeldoorn, een simpele 2CV bied mij meer beleving en vooral minder afleiding van het verkeer.
rke zei:Ik ben echter nog steeds niet er van overtuigd dat de huidige vorm van elektrische/plof auto's de optimale vorm is. Maar de laatste plofauto's zullen over tien jaar of zo van de band rollen, de laatste niet-zelfrijdende auto's misschien nog later. Dat houdt in dat we zeker nog dertig jaar met een vervelend zware eierdoos op weg moeten, als naakte vechter tussen de ridders in full-harnas voel je je niet op je gemak.
Ik zou liever zien dat we de wetgeving en infrastructuur aanpassen aan die energiezuinige naakte durfals en de energievretende harnassen alleen gebruiken als een harnas nodig is.
Voor die 40 ton AH spullen en de rijdende werkplaats van de bouwvakkers maar niet als mobiel kantoor.
Dat zet zoden aan de dijk.
Jazzik zei:Nobody in Particular zei:
Even verbeteren: nauwelijks = niet(s).
Bofkont zei:... die ev waanzin.
Der damalige Wirtschaftsminister Sigmar Gabriel (SPD) hatte schon im Januar zum Millionen-Ziel gesagt: „Wenn wir nicht noch die Fahrräder dazu zählen, werden wir nicht mal auf die Hälfte kommen. Ich rate zu ein bisschen mehr Realismus.“
Nobody in Particular zei:Bofkont zei:... die ev waanzin.
Niet alles dat buiten jouw persoonlijke referentiekader valt is 'waanzin'.
Ik laat jou je voorkeuren, jij mij de mijne. OK?
Ja, schepen gooien de CO2 met scheepsladingen tegelijk de lucht in. En dan gaat het vaak ook nog over ruwe olie waar het motortje op loopt, de bonken kool vliegen je bij wijze van spreken om de oren. Maar welk land ga je aanspreken op de uitstoot van de vloot?Bofkont zei:https://www.groen7.nl/co2-doelstellingen-van-de-zeevaart-zijn-een-lachertje/
De realiteit, de ware vervuilers.
Nico GTR zei:Jawel hoor, alles is mogelijk.Wellicht kan die de standen van de giek en gaffel nog berekenen aan de hand van het weerbeeld ter plaatse.
![]()
Mijn favoriet....de Admiral Wave 38M
Bofkont zei:https://www.groen7.nl/co2-doelstellingen-van-de-zeevaart-zijn-een-lachertje/
De realiteit, de ware vervuilers.
Nobody in Particular zei:Hoe kan dat nou? (Nog) een positieve review van de Opel Ampera-e.
Hein van Dam
Hein van Dam (1959) 
is geen autojournalist. Maar wat voor hem geldt, geldt voor ons allen. De auto is economie, psyche en aphrodysiac tegelijk. Hein schrijft over zulke zaken. Omdat het leven een grote roadmovie is en auto’s daarin de belangrijkste bijzaak zijn.
Nobody in Particular zei:Hoe kan dat nou? (Nog) een positieve review van de Opel Ampera-e.
Bij een officiële test in Noorwegen onder wat koudere omstandigheden kwam de auto niet verder dan 280 km. En dat bij een nieuwe accu. Als de accu nog 75% capaciteit heeft betekend dat nog maar 210 km. Dat is nog ver verwijderd van de +400 km die in het artikel beschreven wordt.Bofkont zei:Nobody in Particular zei:Hoe kan dat nou? (Nog) een positieve review van de Opel Ampera-e.
Wil ook wel eentje voor je schrijven, wordt wel een negatieve dan:T
Alles met een uitlaat legt het tegen je af staat er in het artikel, hmmm nemen we even de specs door hoor.
0-100 7.3, doet mijn uitlaat mobiel ruim sneller.
top van 150, mijn uitlaat mobiel 100km sneller.
Kortom een artikel vol onwaarheden.