rke
Kilometervreter
Muddy Bandit zei:
Dit is het echte elektrische alternatief. Een elektrisch voertuig met daarin een generator op
Zet de generator in de kofferbak, stinkpijp door het deksel van de kofferbak en met subsidie scheuren...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Muddy Bandit zei:
zeebra zei:Het grootste probleem wat ik heb tegen elektrische auto's is de eenzijdigheid in de berichtgeving: Net of er geen alternatieven zijn. Op dit moment is een auto op groengas zoals bijvoorbeeld de Audi A3 Gtron het meest milieuvriendelijk cradle to cradle.
Muddy Bandit zei:Ik vond dit plaatje wat ik toegestuurd kreeg zowel komisch om te zien als heel realistisch: de afbeelding laat wel perfect de waarheid zien wat betreft het verplaatsen van de uitstoot van een EV.

RD zei:Hiermee is er een einde gekomen aan de jarenlang wisselende percentages, die bedoeld waren om de verkoop van auto’s met een lagere uitstoot te stimuleren. Ongeacht de CO2-uitstoot krijgen nu alle auto’s dezelfde bijtelling.
Nobody in Particular zei:
Hier de wel to wheel.revolution-nl zei:zeebra zei:Het grootste probleem wat ik heb tegen elektrische auto's is de eenzijdigheid in de berichtgeving: Net of er geen alternatieven zijn. Op dit moment is een auto op groengas zoals bijvoorbeeld de Audi A3 Gtron het meest milieuvriendelijk cradle to cradle.
Graag een bron van onafhankelijk onderzoek die je bewering ondersteund.
Hier de wel to wheel. De rest kan je zelf invullen. https://upload.lingacms.nl/dp_32vm0spz/files/downloads/Groengas_in_verkeer_en_vervoer.pdfrevolution-nl zei:zeebra zei:Het grootste probleem wat ik heb tegen elektrische auto's is de eenzijdigheid in de berichtgeving: Net of er geen alternatieven zijn. Op dit moment is een auto op groengas zoals bijvoorbeeld de Audi A3 Gtron het meest milieuvriendelijk cradle to cradle.
Graag een bron van onafhankelijk onderzoek die je bewering ondersteund.
Ik vind het een komisch plaatje vanwege de bumpersticker, maar dit is natuurlijk een noodoplossing. Wanneer we zoeken naar ´de waarheid´ zie ik liever een plaatje met feitjes.Muddy Bandit zei:Ik vond dit plaatje wat ik toegestuurd kreeg zowel komisch om te zien als heel realistisch: de afbeelding laat wel perfect de waarheid zien wat betreft het verplaatsen van de uitstoot van een EV.
Hoe ouder hoe leuker ik auto´s vind, maar daar denkt de wegwerpmaatschappij helaas anders over.rke zei:Als we voertuigen voortaan bouwen op levensduur (in plaats van luxe) en goed onderhoud plegen....
Dakloos zei:Voor groene alternatieve brandstoffen mag wat mij betreft ook wel wat meer aandacht komen. Ik denk niet dat het een betere oplossing is dan elektrisch, maar voor de voertuigen die nog niet volledig elektrisch kunnen een goed alternatief natuurlijk.
Ik vind het een komisch plaatje vanwege de bumpersticker, maar dit is natuurlijk een noodoplossing. Wanneer we zoeken naar ´de waarheid´ zie ik liever een plaatje met feitjes.Muddy Bandit zei:Ik vond dit plaatje wat ik toegestuurd kreeg zowel komisch om te zien als heel realistisch: de afbeelding laat wel perfect de waarheid zien wat betreft het verplaatsen van de uitstoot van een EV.
![]()
Hoe ouder hoe leuker ik auto´s vind, maar daar denkt de wegwerpmaatschappij helaas anders over.rke zei:Als we voertuigen voortaan bouwen op levensduur (in plaats van luxe) en goed onderhoud plegen....
Dakloos zei:Goh interessant zeg, een taxifabrikant die in 2019 nog met een nieuwe dieselmotor komt.![]()
Boppie zei:Wat is een BEV.
Nico GTR zei:Dakloos zei:Goh interessant zeg, een taxifabrikant die in 2019 nog met een nieuwe dieselmotor komt.![]()
Dieselproces blijft beter dan benzineproces. Zeker qua warmte, lees : Rendement.
Haha, ik bedoel juist dat ik het niet echt nieuwswaarde vind hebben dat Mercedes als een van de grootste dieselfabrikanten in 2019 nog met een nieuwe dieselmotor komt. Dat lijkt me nogal voor de hand liggend. Wel grappig dat jullie juist het tegenovergestelde dachten. Zien jullie de EV dan toch nu al als serieuze concurrentie?Bofkont zei:Goh die taxi bouwer is anders wel een van de meest succesvolle auto bedrijven ter wereld.
Die zou ik niet al te serieus nemen :T
Wat laadt die stekker op dan? Een batterij toch? Is het dan een PHBEV?Nobody in Particular zei:Boppie zei:Wat is een BEV.
Battery Electric Vehicle
Het verhaal in Trouw gaat hoofdzakelijk over PHEV's, Plugin Hybrid Electric Vehicles. Zeg maar fossielauto's met een stekker, die ook een stukje elektrisch kunnen rijden.
There’s a problem at the heart of the whole endeavor: If the rest of the world copied the country overnight, the Norwegians would be out of business. Norway is Western Europe’s largest oil and gas exporter, and the revenue lost from tax breaks on Teslas is dwarfed by the $15 billion-plus the government receives annually from the country’s energy sales.
Dakloos zei:Wat laadt die stekker op dan? Een batterij toch? Is het dan een PHBEV?Nobody in Particular zei:Boppie zei:Wat is een BEV.
Battery Electric Vehicle
Het verhaal in Trouw gaat hoofdzakelijk over PHEV's, Plugin Hybrid Electric Vehicles. Zeg maar fossielauto's met een stekker, die ook een stukje elektrisch kunnen rijden.![]()
Muddy Bandit zei:Ik ben niet negatief hoor, alleen maar realistisch... en daarmee blijven m'n beide beentjes gewoon op de grond. (waar ze ook horen)![]()
Blackadder the 5th zei:Bron?Dakloos zei:
Dakloos zei:@Blackadder the 5th: Bron waarvan precies?![]()
Blackadder the 5th zei:Blackadder the 5th zei:Bron?Dakloos zei:
Bovenstaand plaatje zal ongetwijfeld bij een artikel horen, ben daar wel benieuwd naar ...![]()
zeebra zei:Blackadder the 5th zei:Blackadder the 5th zei:
Bovenstaand plaatje zal ongetwijfeld bij een artikel horen, ben daar wel benieuwd naar ...![]()
TNO heeft dit uitgezocht.
Wat ik hier mis is de Hybride, de auto op CNG, en de invloed van biobrandstoffen. Het grappige is namelijk dat de auto op groengas de meest milieuvriendelijke variant is. Maar di wordt(bewust) niet in di verhaal meegenomen.
Bedankt voor het artikel.Nobody in Particular zei:
Nobody in Particular zei:Muddy Bandit zei:Ik ben niet negatief hoor, alleen maar realistisch... en daarmee blijven m'n beide beentjes gewoon op de grond. (waar ze ook horen)![]()
Precies. Bij elk nieuwsbericht steevast het negatieve uitvergroten. Dat is kei-realistisch. Waren we allemaal maar zo.
Muddy Bandit zei:Nobody in Particular zei:Muddy Bandit zei:Ik ben niet negatief hoor, alleen maar realistisch... en daarmee blijven m'n beide beentjes gewoon op de grond. (waar ze ook horen)![]()
Precies. Bij elk nieuwsbericht steevast het negatieve uitvergroten. Dat is kei-realistisch. Waren we allemaal maar zo.
Ik ben niet de persoon die hier voornamelijk de veel te eenzijdige c.q. te rooskleurig voorgespiegelde artikelen plaatst... daardoor kan ik er ook niets aan doen dat mijn realistische/relativerende kijk (en opmerkingen) op het merendeel van deze nieuwsberichten door jou enkel maar als negatief ervaren wordt.
Even geplukt uit een artikel ( https://decorrespondent.nl/6601/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/694075842075-4e3a4cf5 ) en de cijfertjes over de CO2-uitstoot verder doorgerekend:
Het verschil tussen een bezine-auto en een prik-auto op groene stroom bedraagt 32-36 ton in het voordeel van de elektrische auto op groene stroom, en als we in Nederland allemaal elektrisch rijden op groene stroom gaan rijden dan scheelt dat slechts zo'n 6-7% van de totale nederlandse CO2-uitstoot.
Nog even afgezien van het feit dat Nederland 100% groen elektrisch laten rijden nog volstrekt niet haalbaar is (te beperkte aanbod van 100% groene stroom) praten we over een resterende CO2-uitstoot buiten het verkeer om van 93-94%... is het dan niet rendabeler om vele andere grotere uitstootbronnen eerst eens stevig aan te pakken en deze met 25% in te dammen?
Ik besef terdege dat het fossiel gestookte verkeer gewoon het gemakkelijkste product is om tegen aan te schoppen, uit te melken, middels wetgeving dwingend te sturen is enzovoorts.... en er is inderdaad milieutechnisch zondermeer nog wel iets in te verbeteren (want wat zou de uitstootvermindering al zijn zonder file's????), al is het dan ook maar de bekende druppel op de gloeiende plaat.
De drijfveer achter het EV wordt nog steeds voornamelijk aangewakkerd door een hoop commerciële belangen (zowel op bedrijfsmatig als op politiek nivo) verhuld onder de term "milieuverbetering", en zwaar ondersteund door de groene lobby.
Maar een stevige milieuverbetering zal niet gerealiseerd worden door simpelweg het switchen van een energiebron, dat zal pas van start gaan als de vraag naar energie afneemt door afstand te doen van luxe.... maar daar is het commerciële belang nou net niet bij gebaat, en de verwende consument ook absoluut niet van gediend.
Dus dan kunnen we toch maar veel beter van die rooskleurig voorgestelde artikelen voor blijven schotelen aan de consumenten en ze ondertussen lekker de kop in het zand laten houden voor de rest.... als de groene boodschap maar in stand blijft dan is het al milieuvriendelijk genoeg.
Daar moeten gewoon penlights in?Boppie zei:PCBEV
Plugged Chargeble Battery Electric Vehicle.
En eigenlijk praten we dan over een PCBHEV als het een oplaadbare hybride betreft.
Een NPCBHEV is er dan weer een waar geen stekker in kan.