Het grote Autoweek poetstopic!

Voor de echte die-hard poetsers zijn 3-in-1 producten vaak niet de beste keuze, maar als je geen poetsert bent stel je waarschijnlijk niet zulke hoge eisen en ben je al snel tevreden. Ik zou gewoon doen wat je voor ogen hebt.

Voor lederen bekleding ben ik zelf heel enthousiast over Swissvax leather cleaner en leather conditioner (2 producten :) ). Duur, maar ik heb nooit een beter product gehad.

Dank voor je feedback! Het zal hier wel vloeken in de kerk zijn maar de daily gaat naar de wasbox als ie vuil is (metallic zilver, zelden dus haha). Ik heb wel een product voor de velgen, die de vervuiling paars doet verkleuren en je er zo afspuit na even inwerken. De cabrio 3-4 keer per jaar met "Meguiar's Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner", maar ik zaag en hak eigenlijk liever hout dan aan mijn auto te poetsen / kleien / polishen etc, elk zijn hobby :ROFLMAO: .

Interieurs moeten wel netjes zijn, maar met stofzuigen en een sopje alleen doe je dat mooie materiaal (dat versneld wordt uit gefaseerd :rolleyes:) tekort, actie dus!

Vraagje, ik kon het zo snel niet vinden en alles teruglezen vind ik geen optie met 34 pagina's :ROFLMAO:

Ik wil met mijn nieuwe auto liever niet door de wasstraat en poets vrijwel altijd bij huis. Maar nu, met alle zooi als pekel van de weg, is het ook verstandig de onderkant van de auto te doen, niet? Hoe doen jullie dat? Ik ben niet van plan daar iets voor aan te schaffen (zag al iets op wielen), zijn er ook andere mogelijkheden?

Ik doe dat in een wasbox met de hogedruk spuit.
Ik bedoel echt de onderzijde, daar kom ik niet bij tenzij de auto op een brug staat. Ik ga nu even bij huis erlangs met de hogedruk. Maar dat is gewoon voor, zij en achter. Eventueel wassen, even zien. Anders maar even schuimen in de wasbox voordat ik ga wassen. Anders wordt het krassen

Je kan ook een terrasreiniger gebruiken maar dan op zijn kop.
Of een gazonsproeier maar die je moet je dan verplaasten.

Heb zelf zoiets van de link van Carkiller.. maar omdat ik altijd al met de QR - QuickRelease koppelingen werk makkelijk te gebruiken. Je hebt wel meerdere koppelstukken nodig maar je rolt het zo heen-en-weer onder de auto.

img_5711.jpg

Vraagje, ik kon het zo snel niet vinden en alles teruglezen vind ik geen optie met 34 pagina's :ROFLMAO:

Ik wil met mijn nieuwe auto liever niet door de wasstraat en poets vrijwel altijd bij huis. Maar nu, met alle zooi als pekel van de weg, is het ook verstandig de onderkant van de auto te doen, niet? Hoe doen jullie dat? Ik ben niet van plan daar iets voor aan te schaffen (zag al iets op wielen), zijn er ook andere mogelijkheden?
Ik ga voor deze ene keer gewoon door de wasstraat. Liever pekel weg dan de mogelijkheid op een krasje. Vind die link met dat ding onder je auto wel nice

Ik ga voor deze ene keer gewoon door de wasstraat. Liever pekel weg dan de mogelijkheid op een krasje. Vind die link met dat ding onder je auto wel nice
Ik wacht nog even, komende week zal het weer koud worden misschien ook wel weer gestrooid worden. Rijd ik daarna wel door de wasstraat. Of zo'n ding kopen, ook niet gek gek inderdaad.
Net de auto's met de hand gewassen. Wil misschien nog wel een toevoeging zodat ik ook kan voorwassen met schuim. Of ik rijd voortaan naar de wasbox, maar dan moet je wel goed nadrogen lijkt mij.

Ik heb vorig jaar wat mooie spulletjes gekocht voor niet zo heel gek veel geld op Amazon en Ali oa een foam gun en 10m haspel. Allemaal met van die makkelijke koppelingen.

Ik heb zo’n opzetstukje op mijn Nilfisk hogedrukreiniger. Simpel maar prima om bodem en wielkasten goed te kunnen schoon spuiten. Chassis sproeier heet het ding.

Verder fan van Gyeon Wetcoat als goede bescherming die zeer makkelijk aan te brengen is. Ga binnenkort de Koch Chemie Protector wax ook eens proberen.

Recent de keuze gemaakt om de huidige auto niet in te ruilen maar op te rijden. Mazda 6 met 150.000 op de teller, zwart metallic.

Afgelopen jaren lui de wasstraat gepakt met als gevolg toch wat swirls en wat krasjes hier en daar. Aangezien geen tijd / zin / twee linkerhanden op zoek naar een betrouwbare partij voor wat polijstwerk, regio Rotterdam. Iemand tips uit eigen ervaring? Google gaat qua reviews echt alle kanten en idee dat veel reviews gekocht zijn.

Nb: gaat alleen om polijsten. Interieur vanaf moment 1 zelf stipt onderhouden met Macguiars producten.

Thnx alvast!

Idenburg in Delft ken ik ook. Verder ben ik zelf bij Thijs van De Glimgarage geweest in Oss. Is stukje verder, maar ontzettend fijne vent met mooie spullen.

Er zit ook een toffe gozer in Zoetermeer, Ronny van Daily autocare. Komt van ABS schadeherstel vandaan en is voor zichzelf begonnen.

Genoeg aanraders in de buurt. Zowel diventa Bella als Idenburg enkel goede reviews (voor wat het waard is).

Schrok me wel kapot van de tarieven van Diventa Bella op de website, lijken zich op een bepaald segment te richten.

Was niet van plan om er veel meer dan een euro of 300 a 400 aan uit te geven. Diventa begint bij 550?

Volgende week maar eens een ritje naar Delft!

Ik bedoel echt de onderzijde, daar kom ik niet bij tenzij de auto op een brug staat

Je zou twee oprij keggen / oprijwiggen kunnen gebruiken, sta je iets schuin en kan je met de spuitlans wel onder de onderzijde komen, per kant. Wel een gedoe en niet te wild erop rijden want als je doorschiet zit je zo tegen de wand van de wasbox aan natuurlijk. ;)

In ieder geval: spuit niet met té warm water over je pekel want dat maakt het erger, aldus Carclean, zag ik van het weekend op een filmpje van hun. Gebruik ook een oude washandschoen voor je dorpels want die vuiligheid is zonde voor je nieuwe washandschoen, natuurlijk.

Voor bodemreiniging ben ik altijd wel benieuwd hoe men dat doet. Bij zo'n roll-over heb je in het midden van de vloer namelijk geen spuitgaten, da's gewoon beton meestal. Kom je al op een wasbaan met een ketting? Ik ga daar meestal inderdaad één keer per jaar doorheen, zo aan het begin van het voorjaar, voor de bodemreiniging.

Toevallig afgelopen zaterdag nog even in de wasbox gestaan. Ik vind dat ik best ver onder de bodem kan komen met de spuitlans en ook in de wielkast omhoog tussen de veren lukt meestal wel, je ziet het aan de modder die er dan uit komt vloeien.

Ik heb zo’n opzetstukje op mijn Nilfisk hogedrukreiniger. Simpel maar prima om bodem en wielkasten goed te kunnen schoon spuiten. Chassis sproeier heet het ding.

Verder fan van Gyeon Wetcoat als goede bescherming die zeer makkelijk aan te brengen is. Ga binnenkort de Koch Chemie Protector wax ook eens proberen.
Ik ben Koch Chemie Ceramic Effect Shampoo aan het testen. Ik ben best enthousiast over het gebruik op gecoate auto's.

Ik ben aan het kijken voor een microvezel velgenborstel. Ik heb nu nog een oude washandschoen, maar die is wel af en wil de nieuwe velgen op de Capri graag zo netjes mogelijk houden.  Dus ook geen stoepranden opzoeken.
Nu kwam ik deze tegen, wel heel vriendelijke prijs natuurlijk. Had ook nog ergens korting en overweeg dan zoiets. Iemand ervaring met dergelijke producten? Of een andere tip?
Washandschoen ga ik ook vernieuwen, ik denk dat het deze wordt.

Ik ben aan het kijken voor een microvezel velgenborstel. Ik heb nu nog een oude washandschoen, maar die is wel af en wil de nieuwe velgen op de Capri graag zo netjes mogelijk houden.  Dus ook geen stoepranden opzoeken.
Nu kwam ik deze tegen, wel heel vriendelijke prijs natuurlijk. Had ook nog ergens korting en overweeg dan zoiets. Iemand ervaring met dergelijke producten? Of een andere tip?
Washandschoen ga ik ook vernieuwen, ik denk dat het deze wordt.
Ik gebruik die van Gyeon Wheelbrush voor de binnenkant van de velgen. De goedkope vallen op een gegeven moment van hun stok is mijn ervaring. Dan een Wheel Woolie mini voor de plekken waar de grote niet bij kan (achter de remklauw bv) en een goedkope microvezel washandschoen voor de buitenkant. En dan een wat hardere borstel op steel voor de wangen van de banden, daar heb ik er een keer een paar van tegelijk bij de Lidl gehaald. Kun je ook gelijk de wielkasten mee pakken.

Hmm dat is irritant. Heb nu bij een winkel in Groningen gekocht, mijn wederhelft moest de stad nog in, had ik het gelijk in huis. Washandschoen (groen) en velgenborstel (zwart) van Gecko, ging prima vandaag. Buitenzijde van de velgen was nog best schoon, maar vooral voor kwam er een hoop zooi tussenweg. Eerst even met de hogedrukreiniger, was de auto al best netjes en daarna met de washandschoen, kwam niet veel meer af. Heb anders het water veel viezer! Gebruik 3 emmers, nu was twee ook prima geweest.

Terug
Bovenaan