Het grote evenementen-, beurzen- en museatopic. Inmiddels meer dan 100 bijdragen!

Vrij zwaar beschadigd, dak was ook geknikt. Maar gaat wel weer opgeknapt worden. Als iemand foto's heeft, ik kon ze niet meer vinden...

Vandaag bij SupercarmeetingNL geweest. Zoals de naam al zegt: Veel supercars... Maar ook een paar voor dit topic bestemde auto's

Toch maar beginnen met een supercar: Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce. Dit model is 600 keer geproduceerd en dit was nummertje 1 die van de band rolde in Italië

De nieuwe Audi R8 V10 Plus

Audi RS6 met 730PK

Binnen stond nog de nieuwe Mercedes S-Klasse Cabrio, met een V8

Mitsubishi Eclipse

Maserati 3200GT

Een Messerschmidt

Door een garagedeur heen wist nog deze SLR McLaren vast te leggen die er voor onderhoud stond

993 Targa

911 Carrera

190SL

Renault

Matra Murena

Dit was ook mijn eerste event met mijn nieuwe camera. Hoor graag jullie mening over de foto's

De afgelopen weken heb ik een aantal evenementjes bezocht. Als eerste plaats ik een setje foto's van Vintage at Zandvoort. Vintage at Zandvoort zou een heel weekend in beslag nemen maar werd na de nacht van vrijdag op zaterdag afgelast vanwege slecht weer.

Het restant aan foto's is hier te vinden:

[size=large]Vintage at Zandvoort - 2016[/size]

Vervolgens was het 17 april 2016 tijd voor de 'Hyacintenrit'. De Hyacintenrit is een oldtimerrit georganiseerd door Ford Museum 'den Hartogh' in Hillegom. Dit museum was ook een startpunt voor deze rit. Ik ben op bepaalde checkpoints van de rit langsgereden met de camera.

Hieronder een kleine opsomming van foto's die ik die dag heb gemaakt. Het hele album is hier te vinden:

[size=large]Hyacintenrit 2016[/size]

[size=large]Hyacintenrit 2016[/size]

Het laatste evenement was Rotary Road Masters. Via een kennis kwam ik er achter dat er donderdag 21 april 'een aantal oude auto's' bij landgoed Elswout in Overveen zouden zijn. Het bleek te gaan om de Rotary Road Masters. Landgoed Elswout is een erg leuke fotolocatie!

Het hele album is hier te vinden:

[size=large]Rotary Road Masters - 2016[/size]

Het hele album is hier te vinden:

[size=large]Rotary Road Masters - 2016[/size]

Zijn er nog forummers die ik 7 mei in Emmen tegen kan komen, bij het jubileumfeestje/open dag van Autobedrijf Reinders? Lijkt me een mooi evenement te worden.
Ik denk dat ik er wel even heen ga, wel met de Punto overigens.

Naast de fantastische wagens die op de foto's staan, zijn de foto's zelf ook helemaal geweldig, top D'oh!

Komt deel I van mijn foto's van de Tulpenrallye gisteren in Schoonhoven:

Het meetingseizoen is weer losgebarsten. Mijn eerste treffen voor dit jaar was vorige week in het Duitse Herten. Er werd een Youngtimer evenement georganiseerd. Hier de foto's (in meerdere delen):

Om de video te zien even doorklikken:

En hier vast een totaalplaatje. De rest van de foto's komen straks.

Hier dan het vierde en laatste deel.

Dat was het dan. Het was weer een erg geslaagde meeting waar we in september zeker weer bij aanwezig zijn!

Gisteren SuperCarSunday, en bij aankomst kwam ik erachter dat ook Viva Italia gaande was. Enorm veel foto's gemaakt, veel moderns paar classics. Hier komen wat foto's

Zodadelijk nog een kleine post...

Vandaag bij Steyl Promotion geweest. Een jaarlijks evenement met toertocht en waar ook de Mack-club bij aanwezig is.

Hieronder een impressie....wil je meer zien, klik dan hier voor meer dan 250 foto's.

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Vorig weekend ben ik met een clubje naar Oschersleben in Duitsland geweest. Dit is het grootste Opeltreffen ter wereld. Deze editie waren er weer 60.000 bezoekers met meer dan 20.000 Opels aanwezig. Mijn foto's zal ik hier niet plaatsen. Deze staan HIER in een Flickr-album.

De foto's van afgelopen zondag van de Historische Opelclub Nederland (HOCN) zal ik hier wel plaatsen (in 5 delen).

Van de eerste eigenaar:

...

Deel 4 van 5:

Sinds 1985 van de huidige eigenaar:

Sinds 1996 van de huidige eigenaar:

Sinds 1983 van de huidige eigenaar:

...

Deel 5 van 5:

Sinds 1995 in bezit van de huidige eigenaar:

Sinds 1984 in bezit van de huidige eigenaar:

Inmiddels was er iemand opzoek naar de eigenaar van die blauwe Kadett Bestel. Binnen de Opelclub wist niemand van wie deze was, de eigenaar van de rode Ascona wist uiteindelijk te vertellen dat de eigenaar Wesley heette. Toen ik op een gegeven moment bij de auto aan kwam werd ik door de beste man met mijn voornaam aangesproken. Hij had navraag gedaan van wie deze auto was omdat hij er graag wat foto's van zou willen maken voor in zijn (toekomstige) Opelboek. Ik ben de beroerdste niet, dus ben ik even een zijstraat in gereden zodat hij er wat foto's van kon maken. Best leuk.

Dat was het alweer. Het was weer een leuke dag!

Die setting aldaar lijkt een beetje op de Youngtimer Event meeting in Ulft. Jammer dat die locatie niet meer gebruikt word en het nu een Classics Park evenement is geworden.

Leuke evenementen komen er weer voorbij, te veel om op te noemen.
En Quatrelle, was Forever Young in Ulft levensvatbaar geweest dan had het daar wel gebleven.

30 April alweer was ik bij de Antwerp Classic Car Event in de scheldestad. Ik was er alleen in de vroege ochtend, naar het schijnt was er later op de dag nog veel meer bijzonders te bewonderen. Mijn complete album vind je hier, ik zal nu enkel de toppers plaatsen.

Een beetje een vreemde eend maar ik had hem nog nooit eerder gezien.

Buiten dit rijtje werd je er voornamelijk doodgegooid met 911's, 356en maar ook Austin-Healey's en E-types. De sfeer was zoals je mag verwachten, een ons kent ons rijkeluis feestje kan je het wel noemen.

Zuid Oost Brabantmeeting, Asten.

Geweldig leuk weekend gehad!
Fijne hamburgers/ lekker ontbijt, prima band zaterdag en mooie rondritten, was helemaal goed weer!

Plaatjes; (album) https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72157669681328155

ZOB 2016 by azu250, on Flickr
[/url
[url=https://flic.kr/p/HaXhxF]

Mooi om te zien dat er nog zoveel fraaie originele Opels zijn overgebleven! Daaronder natuurlijk ook nog veel moois te zien! :)

Oldtimer treffen in Dodewaard afgelopen zaterdag.

Kwam onderstaand voertuig aanrijden met portugese platen. De eigenaar zag er net zo uit als de auto, goed gebruitk zeg maar met veel vuil en shabby voorkomen. Nu ga ik er van uti dat deze auto niet op eigen kracht vanuit Portugal hierheen is komen rijden voor deze meeting of voor zaken.

Maar zou dit geval dan onverzekerd rondrijden alhier? En dan zou dit strafbaar moeten zijn lijkt mij?

Peugeot 404 pick up by Eelco v Manen, on Flickr.

Peugeot 404 pick up by Eelco v Manen, on Flickr

Peugeot 404 pick up by Eelco v Manen, on Flickr

Twee weken geleden was de oldtimershow in Losser. Al jaren vond ik dat ik er eens heen moest, maar elke keer kwam ik pas na het evenement achter de datum. Dit jaar heb ik wat beter opgelet en ben eens gaan kijken. Het thema was John Deere, Lanz Bulldog en Army. Tsja, Twente, trekkers, daar worden ze blij van. Ik heb er iets minder mee. Auto's waren er wel, maar qua oppervlak besloegen zij nog niet de helft van de hoeveelheid tractoren. Ik heb wel foto's gemaakt van de ONK en imo leukste auto's, HIER is het volledige album, hieronder een paar foto's.

Mercedes w108 250S 1968 (03-02-FD) by MilanWH, on Flickr

Thames Trader 55-F/C 1964 (XB-88-33) by MilanWH, on Flickr

Citroën T45 by MilanWH, on Flickr

Hanomag-Henschel F66 1971 (BJ-73-23) by MilanWH, on Flickr

Mercedes w121 190D Ponton 1960 (88-PD-68) by MilanWH, on Flickr

Volkswagen Bruvo Road buggy 1969 (16-00-GZ) by MilanWH, on Flickr

Nou vooruit, één tractor omdat de staat zo leuk is.

See album Oldtimershow Losser 2016: Deutz Diesel Tractor by MilanWH, on Flickr

Wel een paar hele fraaie Mercedessen in ieder geval.

Zaterdag ben ik naar het Concours d'Elegance in de tuinen van Paleis het Loo geweest. Ondanks dat er veel (stevige) buien waren, heb ik er veel moois gezien en vooral het Alpine-gedeelte vond ik erg tof. Hieronder een kleine selectie:
IMGP3785.jpg

IMGP3790.jpg

IMGP3792.jpg

IMGP3802.jpg

IMGP3806.jpg

IMGP3807.jpg

IMGP3820.jpg

IMGP3828.jpg

IMGP3831.jpg

IMGP3841.jpg

IMGP3842.jpg

Afgelopen zondag kwam ik per ongeluk in Spijkenisse middenin een oldtimer optocht terecht...ben maar aangesloten en heb meegereden :)

album;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72157667769262984

2e Nissewaard Tour by azu250, on Flickr
DSC_0003 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_9938 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSCN4180 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr

Twee weken geleden was ik in Mulhouse in het auto museum;

album;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72157668988621450

DSCN3591 by azu250, on Flickr
DSCN3596 by azu250, on Flickr
DSCN3570 by azu250, on Flickr

Cité de l'Automobile in Mulhouse is inderdaad erg mooi! en als je toch in die buurt ben bezoek dan ook gelijk cité du train (nee geen auto's, wel treinen)

Terug
Bovenaan