Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Haha ja inderdaad. Was hier overigens niet het geval, heb hem niet meer ingehaald, maar hij is ook niet van de horizon verdwenen. Dus blijkbaar was die 150+ maar tijdelijk, want ik rijd normaal gesproken zo'n 130 km/u op de snelweg, dat was die dag niet anders. Wat mij meer stoort is het feit dat'ie eerst de boel loopt op te houden op de linkerbaan, om vervolgens wel de snelle jongen uit te hangen. Verkeersaso's en -dromers zijn van alle tijden. Als iemand veel te hard of ontzettend traag wil rijden: prima, moet je lekker zelf weten (even los van het feit dat het maatschappelijk onverantwoord natuurlijk). Maar val mij d'r niet mee lastig!

Och ja, die heb je altijd wel. Mooie variant daarop: snelweg, 2 rijstroken. Redelijk wat vrachtwagens rechts, met redelijk vele ruimte er tussen. En ik en nog een andere auto voor me. Terwijl hij de eerste vrachtwagen inhaalt, nader ik hem van achteren. Hij haalt de vrachtwagen namelijk in met zo'n 100 km/u, ik rij de toegestane 120.

Geen probleem, want na de inhaalactie kan mijn voorligger naar rechts en kan ik hem mooi passeren voordat we bij de volgende vrachtwagen zijn.

Nee dus, want in het stukje tussen de twee vrachtwagens versnelt mijn voorligger naar net niet mijn snelheid. We naderen samen de volgende vrachtwagen en ik hou mijn snelheid aan in de veronderstelling dat mijn inmiddels ongeveer naastligger wel snelheid terugneemt en achter mij aansluit. Misgerekend: op het allerlaatste moment gaat het pinkertje van de naastligger uit en versnelt deze om nog net voor mij de vrachtwagen in te gaan halen. Mij daarbij flink afsnijdend. Om meteen daarna zijn snelheid weer terug te laten zakken naar 100 km/u.

Niet zelden herhaalt dit spelletje zich nog een paar keer, ook al besluit ik bij poging twee maar te versnellen naar 130 km/u. Het eindigt meestal door net wat meer doorzettingsvermogen, snelheid en onverzettelijkheid van mijn kant, waarna ik vrijwel zonder uitzondering op zijn minst een hele vuile blik krijg van de ander.

Dit maak ik bijna dagelijks mee op het laatste stukje snelweg voor ik 's avonds thuis ben.

Tja het is dan de kunst om, zodra die dromer naar rechts gaat, meteen gas bij te geven om hem voor te zijn. Daarbij heb je nog twee varianten: netjes gas bij geven zodat je er echt 'voor' komt te rijden en hij eenvoudig weer naar links kan. Bij mensen die heel irritant zijn is er nog een leukere versie: wel gas bij geven, maar eigenlijk net niet genoeg. Met andere woorden: lekker links er naast blijven plakken. Uiteraard voor je de vrachtwagen nadert nog wel even vriendelijk naar rechts kijken en glimlachen ;) Ja ik weet het, is niet netjes. Maar sommige mensen verdienen dit soort behandelingen gewoon.

Wat ik dus bedoel is dat dat soort mensen dan vaak echt meteen mee gas geeft en - of het nou bewust of onbewust is - je toch net voor blijft. Alleen met bijna brute maatregelen lukt het dan om ze op andere gedachten te brengen.

Ik vraag me vooral af waarom ze in vredesnaam toch voor me die vrachtwagen in willen halen, terwijl ze dan toch de snelheid (behoorlijk) laten zakken. Laat me dan gewoon even voor! Als iemand al min of meer naast me zit, geef ik geen gas meer bij om toch voor hem/haar de vrachtwagen nog n te halen...

't Is altijd even goed kijken in de achteruitkijkspiegel: Doet die z'n richtingaanwijzer naar links aan? Ok, direct richtingaanwijzer ook aan voor naar links en op de linkerbaan. Dat is de enige eenvoudige oplossing die ik ook geregeld gebruik. Als je even niet op let zitten ze inderdaad naast je te hangen en moet je remmem en dan achter ze op de linkerbaan gaan kruipen. Dan houd je weer ander verkeer op, etc.

Ik kan me altijd zo irriteren aan mensen die het eng vinden een vrachtwagen in te halen. Eerst netjes 120km/h op de rechterbaan en dan bij het inhalen van de vrachtwagen naar links en dan met een gangetje van max 100 km/h langs de vrachtwagen rijden. Is de vrachtwagen weer voorbij, dan gaan ze weer naar rechts en lekker 120 km/h rijden. Dan denk ik altijd:"Heh, als je het zo gevaarlijk vindt, waarom ga je in Godsnaam dan langszaam rijden naast een vrachtwagen, dan zit je er toch nog langer naast?".

Zag een tijdje terug op tv een programma over (volgens mij) verkeerspolitie of persoonlijke beveiligers, ik dacht op Discovery Channel. Eén van die gasten had wel een goede, simpele tip over rijden naast vrachtwagens. Als je links naast een vrachtwagen in een treintje rijdt, blijf dan altijd 'achter' de vrachtwagen hangen. Begin pas met inhalen op het moment dat je de vrachtwagen ook daadwerkelijk voorbij kunt. Op die manier loop je niet het risico dat je opgesloten zit en kun je altijd 'vluchten' in geval van een gevaarlijke situatie. Eigenlijk heel simpel, maar wel slim.

@Leon Met die denkwijze kun je bij elke situatie wel gaan denken over een mogelijkheid tot vluchten. Je zit in een koekjesblik. Zo gevaarlijk is het nou allemaal ook weer niet. Ook kun je meestal gemakkelijk meestal nog 1 meter meer naar links.
Om te vluchten kun je altijd meer gas geven of uitwijken. Waar wil je naar toe vluchten als je net achter een vrachtwagen op de linkbaan hangt? Naar rechts als de vrachtwagen gaat remmem of toch maar meer gas geven, zodat je er links voorbij kunt? Als je gaat remmen zit je weer met verkeer achterop. Welke vluchtmogelijkheid bedoelden die amerikanen nu weer?

Nou ik vind het zo gek nog niet eigenlijk. Als er een vluchtstrook aan de linkerkant is, dan is er niets aan de hand. Maar er zijn genoeg situaties waar de ruimte tussen linkerrijstrook en vangrail niet bijster groot is. Als die vrachtwagen dan onbedoeld jouw kant op komt, dan heb je wel een probleem. Maar dit probleem speelt dus alleen wanneer je 'vast zit' naast die vrachtwagen i.v.m. overig verkeer. Gas geven of remmen heeft dan geen zin i.v.m. overige auto's.

Wie dat derde bord er ook bij gezet heeft, het was in ieder geval geen idiote actie.

21c72gn.jpg

Humor om te lachen!

Leon in z'n SEAT zei:
Nou ik vind het zo gek nog niet eigenlijk. Als er een vluchtstrook aan de linkerkant is, dan is er niets aan de hand. Maar er zijn genoeg situaties waar de ruimte tussen linkerrijstrook en vangrail niet bijster groot is. Als die vrachtwagen dan onbedoeld jouw kant op komt, dan heb je wel een probleem. Maar dit probleem speelt dus alleen wanneer je 'vast zit' naast die vrachtwagen i.v.m. overig verkeer. Gas geven of remmen heeft dan geen zin i.v.m. overige auto's.

Bij kiezen tussen gesandwiched worden of je achterligger even wakker schudden zou ik het toch wel weten. Als het goed is ziet je achterligger ook wat er gebeurt en anticipeert daar op.

Leon in z'n SEAT zei:

Heb je gelijk in. Een aantal jaren terug kwam er bij Hoevelaken zo een bijrijder van een personenauto aan zijn eind. Vrachtauto krijgt een klapband op zijn stuuras en schuift de vangrail in. Chauffeur stapt uit en ruikt benzine. Bleek er dus een auto met zijn tankwagen in de vangrail gedrukt te zijn. Bijrijder van de auto dood, bestuurder had verder niets. Goed, de kans is klein, maar als je nergens rekening mee wenst te houden maken al die kleine kansjes wel weer een grote.

Kilometervreter zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Heb je gelijk in. Een aantal jaren terug kwam er bij Hoevelaken zo een bijrijder van een personenauto aan zijn eind. Vrachtauto krijgt een klapband op zijn stuuras en schuift de vangrail in. Chauffeur stapt uit en ruikt benzine. Bleek er dus een auto met zijn tankwagen in de vangrail gedrukt te zijn. Bijrijder van de auto dood, bestuurder had verder niets. Goed, de kans is klein, maar als je nergens rekening mee wenst te houden maken al die kleine kansjes wel weer een grote.
Typisch zo'n geval waarbij ook even wachten niet had geholpen. Als jij er naast zit op het moment dat de vrachtwagen een klapband krijg en die drukt je meteen weg helpt het niet of je voor of achter voldoende ruimte hebt.

Ik had vanochtend ook een leuk afsnijdgevalletje. Rij lekker op de N242, moet bijna afslaan richting Heerhugowaard (bij stoplichten met aparte rijstrook voor naar rechts).
Ik rij achter een auto met caravan die geen richting aangeeft. Zodra ik kan, rij ik dus de vluchtstrook uitvoegstrook op geef wat gas bij omdat het verkeerslicht nog groen is. Ik ben net mijn neus bij de dissel van de caravan of ik zie het knipperlicht van de auto aangaan en ook meteen schuift de bestuurder naar rechts.
Nou was het een Duitser, dus misschien zoekende naar de weg, maar om dan maar gelijk iemand te dwingen weg te willen drukken...

Edit - foutje hersteld - vluchtstrook moest uitvoegstrook zijn - er is daar niet eens een vluchtstrook

Had ik laatst een auto van de marechaussee die midden op een toerit naar de snelweg de boel blokkeerde, vorige week kwam ik een politiewagen tegen die hier dwars op het fietspad stond, ter hoogte van die driehoek op de weg:

j8mqlk.jpg

Het rechter paaltje staat er niet meer, dus je kan er makkelijk langs met een auto.

Vorige week had ik het in het filmpjestopic van GH al over vrachtwagenchauffeurs die hier in Utrecht hebben ontdekt hoe ze "handig" gebruik kunnen maken van de busbaan en de busverkeerslichten die op schema werken en niet op transponder. Vanochtend kon ik constateren dat automobilisten het nu inmiddels ook niet alleen meer door hebben, maar er dus ook misbruik van maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al een paar keer in de verleiding ben geweest, als er een echt lange rij stond en duidelijk was dat ik er 10 minuten over zou gaan doen eer ik de verkeerslichten voorbij was. 10 minuten waarvan vele er opgaan op wachten voor "wit" voor bussen die er niet zijn.

bat zei:
Vorige week had ik het in het filmpjestopic van GH al over vrachtwagenchauffeurs die hier in Utrecht hebben ontdekt hoe ze "handig" gebruik kunnen maken van de busbaan en de busverkeerslichten die op schema werken en niet op transponder. Vanochtend kon ik constateren dat automobilisten het nu inmiddels ook niet alleen meer door hebben, maar er dus ook misbruik van maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al een paar keer in de verleiding ben geweest, als er een echt lange rij stond en duidelijk was dat ik er 10 minuten over zou gaan doen eer ik de verkeerslichten voorbij was. 10 minuten waarvan vele er opgaan op wachten voor "wit" voor bussen die er niet zijn.

Waarom noteer je niet gewoon de locatie + nummers van de verkeerslichten en licht je de wegbeheerder even in?

PauseBreak zei:
bat zei:

Waarom noteer je niet gewoon de locatie + nummers van de verkeerslichten en licht je de wegbeheerder even in?
Is dat niet het verkeersregulatieplan van de gemeente utrecht, waarbij het aantal auto's dat de binnenstad van Utrecht wordt binnegelaten, wordt gereguleerd?

stoterstangen90 zei:
PauseBreak zei:
bat zei:

Is dat niet het verkeersregulatieplan van de gemeente utrecht, waarbij het aantal auto's dat de binnenstad van Utrecht wordt binnegelaten, wordt gereguleerd?

Deels. Het is namelijk wel de bedoeling van de Gemeente Utrecht dat het niet voor onnodige opstoppingen zorgt. Zo werkt daar het merendeel van de busverkeerslichten met een transponder, niet op een schema. Het is ook niet de bedoeling om mensen te pesten, maar om te ontmoedigen. Daar komt nog wel wát redelijk beleid kijken ;)

Automobilistje pesten zijn ze in Den Haag goed in. :) Als je daar de stad uit moet staan de verkeerslichten op elkaar afgesteld: zo, dat je na een groen stoplicht altijd net voor rood staat! Tevens ligt er altijd wel iets open en dat duurt altijd lang.

PauseBreak zei:
Deels. Het is namelijk wel de bedoeling van de Gemeente Utrecht dat het niet voor onnodige opstoppingen zorgt. Zo werkt daar het merendeel van de busverkeerslichten met een transponder, niet op een schema. Het is ook niet de bedoeling om mensen te pesten, maar om te ontmoedigen. Daar komt nog wel wát redelijk beleid kijken ;)
Op de route die ik rij werkt het merendeel van de busverkeerslichten wel degelijk op schema en niet op transponder. Zeer regelmatig sta ik te wachten op een busverkeerslicht dat op wit staat zonder dat er ook maar een bus in de buurt is.

Ik ben het inderdaad nog wel van plan, om de kruispunten waar ik merk dat de manier waarop het busverkeer wordt afgewikkeld voor onnodige opstoppingen (in mijn ogen dan) zorgt eens aan te melden. Maar ja, zoals zo vaak bij plannen komt het er niet van. Komt bij dat voor mij binnenkort het geen nut meer heeft, dat neemt de wil om het te melden ook wel een beetje weg.

Er wordt overigens wel zo nu en dan wat aangepast. Een paar maanden geleden hadden ze op mijn route iets aangepast waardoor het verkeer helemaal in de soep liep in de spits, dat hebben ze toen heel snel aangepast.

Overigens snap ik bij de in mijn vorige post genoemde situatie denk ik wel waarom de groentijd voor het normale verkeer kort gehouden wordt. Daarmee wordt denk ik voorkomen dat het verderop op de gracht vast loopt. Maar juist daarom vind ik het frappant dat er wel veel wittijd voor de bussen bij is gekomen een maand of twee geleden. Gevolg is namelijk dat nu regelmatig er net een geledebus meer de gracht op kan, die even verderop vanwege een helemaal knullige maar waarschijnlijk niet anders in te richten situatie het verkeer helemaal ophoudt.

Ik snap ook goed dat het beleid van de gemeente is om het autoverkeer zoveel mogelijk uit het centrum van de stad te weren. Tsja, en laat ik daar nou net moeten zijn...

Iets eerder in dit topic waar een lolbroek naast de gele borden K en U de T heeft geplaatst. Is de A30 bij Ede/Renwoude. Die stoplichten daar staan standaard op rood. Als je bijna stilstaat, springen ze op groen. 3x achter elkaar....Fantastisch idee, geweldig voor het milieu om het verkeer zo te reguleren. Daarnaast zie je steeds meer dat, doordat die dingen zo afgesteld staan, mensen er steeds harder op af gaan omdat ze meestal op groen springen. Doen ze niet altijd, want soms staan ze op rood om verkeer vanf afslagen en zijwegen erop te laten. De debiel die deze situatie verzonnen heeft....

Auto-fan zei:
Automobilistje pesten zijn ze in Den Haag goed in. :) Als je daar de stad uit moet staan de verkeerslichten op elkaar afgesteld: zo, dat je na een groen stoplicht altijd net voor rood staat! Tevens ligt er altijd wel iets open en dat duurt altijd lang.

Den Haag is een rotstad. Ik moet er zeer regelmatig heen voor mijn werk, maar ik heb er een gloeiende hekel aan. Ongezellig, kil, koud, winderig en overal bouwputten, een grote eeuwige bouwput. Het is jammer dat de regering daar zit. Ik zou zeggen: wegwezen, Amsterdam is toch de hoofdstad?
Station is rampzalig. Je kunt niet normaal naar de trein en er staan tegenwoordig geen gele borden meer waarop je af kunt lezen hoe laat je bij welk spoor terecht kunt. In Utrecht ligt de boel ook open (een spoor daar werken ze al jaren aan, en je ziet geen verschil alleen koffiedrinkende bouwvakkers) maar zijn de gele posters er wel.

:(

White911SC zei:
Ik had vanochtend ook een leuk afsnijdgevalletje. Rij lekker op de N242, moet bijna afslaan richting Heerhugowaard (bij stoplichten met aparte rijstrook voor naar rechts).
Ik rij achter een auto met caravan die geen richting aangeeft. Zodra ik kan, rij ik dus de vluchtstrook uitvoegstrook op geef wat gas bij omdat het verkeerslicht nog groen is. Ik ben net mijn neus bij de dissel van de caravan of ik zie het knipperlicht van de auto aangaan en ook meteen schuift de bestuurder naar rechts.
Nou was het een Duitser, dus misschien zoekende naar de weg, maar om dan maar gelijk iemand te dwingen weg te willen drukken...

Tuurlijk, afsnijden is niet netjes. Dat vooropgesteld. Maar even praktisch denken:
1) Auto met caravan -> altijd oppassen, dat zijn vaak seizoensrijders met weinig gevoel voor hetgeen zich achter de auto bevindt. Bovendien is de kans vrij groot dat ze in onbekend gebied zijn, dan kun je rare (re)acties verwachten.
2) Het is een buitenlander. Zeer waarschijnlijk dus niet plaatselijk bekend, moet vaak ook wat meer nadenken over de verkeersregels hier in NL (al zal dat voor een Duitser niet heel spannend zijn).
3) Rechts inhalen op een uitvoegstrook is überhaupt niet heel verstandig, aangezien je altijd wel mensen heb die te laat inzien dat ze die afslag moesten hebben.

Alles bij elkaar opgeteld vind ik jouw actie derhalve niet heel verstandig. Is niet per definitie fout wat je doet, 9 van de 10 keer zal het ook goed gaan. Maar die ene keer kan wel een boel ellende veroorzaken.

Boppie zei:
Iets eerder in dit topic waar een lolbroek naast de gele borden K en U de T heeft geplaatst. Is de A30 bij Ede/Renwoude. Die stoplichten daar staan standaard op rood. Als je bijna stilstaat, springen ze op groen. 3x achter elkaar....Fantastisch idee, geweldig voor het milieu om het verkeer zo te reguleren. Daarnaast zie je steeds meer dat, doordat die dingen zo afgesteld staan, mensen er steeds harder op af gaan omdat ze meestal op groen springen. Doen ze niet altijd, want soms staan ze op rood om verkeer vanf afslagen en zijwegen erop te laten. De debiel die deze situatie verzonnen heeft....

Inderdaad, zijn vervelende dingen.
Mijn tactiek is toch wel met normale snelheid (60 daar meen ik uit mijn hoofd) erop af. Mochten ze echt rood blijven (in 5% van de gevallen) is het een goede remmentest ;)

Ik rij zelf ook met caravan en weet dus hoe lastig het kan zijn. Ik hou daar ook altijd rekening mee als ik mensen met caravan zie rijden.
In dit geval reed de auto echt zo bewust recht door, en de uitvoegstrook was richting een industrieterrein, rechtdoor zou de logische weg zijn voor toeristen. Daarbij gaf ik wel wat gas bij, maar remde hij ook af omdat rechtdoor wel rood had. Dus rechts inhalen is wel erg strak geformuleerd.
Anyway - als je van rijstrook wisselt moet je gewoon kijken wat er achter/naast je zit. En als hij over zijn schouder had gekeken, had hij mij gewoon kunnen zien, ik zag hem namelijk ook al.

White911SC zei:
Ik rij zelf ook met caravan en weet dus hoe lastig het kan zijn. Ik hou daar ook altijd rekening mee als ik mensen met caravan zie rijden.
In dit geval reed de auto echt zo bewust recht door, en de uitvoegstrook was richting een industrieterrein, rechtdoor zou de logische weg zijn voor toeristen. Daarbij gaf ik wel wat gas bij, maar remde hij ook af omdat rechtdoor wel rood had. Dus rechts inhalen is wel erg strak geformuleerd.
Anyway - als je van rijstrook wisselt moet je gewoon kijken wat er achter/naast je zit. En als hij over zijn schouder had gekeken, had hij mij gewoon kunnen zien, ik zag hem namelijk ook al.
Ah wacht, het gaat om een kruising met meerdere rijstroken. Ik dacht dat je op de snelweg zat en dat de caravan zijn weg vervolgde terwijl jij de snelweg zou verlaten. Iets te snel gelezen dus, dan gaat mijn redenering inderdaad niet helemaal op :)

Sowieso altijd fijn wanneer iemand die op het laatste moment beseft dat ie verkeerd gaat rijden er maar vanuit gaat dat iedereen hem wel de ruimte geeft om die vergissing nog te herstellen.

bat zei:
Sowieso altijd fijn wanneer iemand die op het laatste moment beseft dat ie verkeerd gaat rijden er maar vanuit gaat dat iedereen hem wel de ruimte geeft om die vergissing nog te herstellen.

Inderdaad, daar komen de meest zwakzinnige manouvre`s uit.....waarbij anderen fors gehinderd worden. Even doorrijden en op een rustige plek keren is er niet bij.

Vandaag was ik zelf de veroorzaker van een niet al te sterke actie, en daar baal ik dan achteraf goed van. Al rijdend in de stad (Meppel), waar het stervensdruk is met fietsers en auto's, zit ik eigenlijk alleen maar op de fietsers voor me te letten en geef ik een grote zwarte Mercedesbus van rechts (uitrit parkeerterrein dat nu wel voorrang heeft) geen voorrang! Gelukkig rijden we niet harder dan die fietssnelheid, maar moest Mijnheer Mercedesbus nog wel even met heel veel drama op zo'n drie centimeter afstand van mijn rechter-achterdeur stoppen, om me 'een lesje te leren'. Misschien ook niet zo volwassen, maar evengoed... het was wel helemaal mijn fout! Sorry!

Goh, meneer in die donkerblauwe Fiësta van dik 10 jaar geleden, inderdaad gek dat het verkeer dat vanochtend op de waterlinieweg vast stond op de rechterstrook ook de afslag naar het stadion moest hebben, net als u. Gelukkig was er iemand zo hoffelijk om u er nog tussen te laten, toen u zich dat realiseerde. Ook prettig dat degenen die op de linkerstrook achter u reden nog tijden konden anticiperen toen u gewoon vol in de remmen ging om van die mogelijkheid gebruik te maken.

Geeft ook niet, die Audi A4, Volvo V70 en nog een stuk of 5 andere auto's vonden het ook al apart dat niet iedereen gewoon doorreed om er op het allerlaatst toch nog tussen te willen.

Domme actie van mezelf. Ik kwam op een T-kruising afrijden (onderste poot) en wilde linksaf slaan. Van rechts kwam een auto die ik totaal niet zag (waarschijnlijk achter mijn stijl verborgen). Gelukkig bracht ik een collega naar huis die het wel zag en bijna paniekerig riep: PAS OP.
Ik dacht eerst nog dat hij een voetganger bedoelde die overstak op een niet echt daartoe bestemde plek en waar ik wel rekening mee hield.

Wat me ook wel verbaasde was dat de chauffeuse die van rechts kwam wel remde, maar dan zodanig dat ze stilstond voor mijn auto en daarbij heel boos naar mij keek. Als ik zou denken dat iemand mij niet zag zou ik van te voren stil ging staan.

Maar goed, ik zat gisteren goed fout...

Misschien niet zo zeer een idiote, maar wel een asociale actie. Toen ik vanochtend bij mijn auto kwam, bleek iemand zijn Skoda Octavia (gezien de staat een niet al te nauwkeurig persoon) zo dicht op mijn auto geparkeerd te hebben in het vak naast mijn auto, dat ik dus via de passagierskant in moest stappen. Altijd fijn om 's-ochtends een stukje lenigheidstraining te hebben...

Vanochtend dat probleem ondervangen door op juiste wijze te parkeren. (In de Westfield wel altijd met de neus naar voren.)
strak.jpg

Als je wat brutaler bent doe je het zo:
2012-04-05152616.jpg

Waarschijnlijk brutaal/asociaal zoals die Fiat geparkeerd staat, maar zelf sta ik ook regelmatig zo in de parkeervakken bij mijn vriendin in de straat omdat daar niemand let op de vakken, maar gewoon parkeert hoe het uitkomt. Je weet dus niet of die Fiat zo staat omdat er anderen nogal lomp hadden geparkeerd.

Ik wind me niet zo vaak meer op - of kom in ieder geval vrij snel tot de conclusie dat ik me niet zo druk moet maken - maar gisteren had ik er weer eens eentje...

Autobahn, werkzaamheden. 3 stroken moeten terug naar 1. Eerst de "normale" invoeging van de meest linker strook, een klein stukje verderop de gedwongen invoeging van de rechter strook wegens de werkzaamheden. Ik rij al in de middenstrook enlaat netjes een gat vallen voor de vrachtwagen rechts naast/voor me. Daarachter rijdt een andere vrachtwagen die, tegen de tijd dat zijn voorganger voor me ingevoegd is, met de cabine naast me rijdt. We rijden rustig verder, ik ga er vanuit dat iedereen weet hoe ritsen werkt ensluit aan bij de vrachtauto die ik er net tussen heb gelaten. Ondertussen komt de vrachtauto naast me wel erg dichtbij, uit voorzorg schuif ik wat naar de vangrail toe. Maar meneer blijft rustig doorkachelen!

Even flink op de claxon mag niet baten, en als ik niet was gestopt EN achteruit gereden was (gelukkig was mijn achterligger wél wakker) had hij zijn oplegger vol over mijn motorkap getrokken..... En dan rij je ergens in Duitsland, wordt je door een stomme Nederlandse boerenLöl....

Wilde daarna wraak nemen door hem in te halen (toen dat weer kon) en dan nét iets langzamer te gaan rijden waardoor hij er langs wil, om dan weer te versnellen, maar gelukkig zat mijn vrouw er ook bij en wist me tot bezinning te brengen ;)

Later op de dag ging ik zelf bijna goed het schip in, kom in een vreemde stad vooraan te staan bij het verkeerslicht met links naast me ook een strook voor rechtdoor. Voor me zie ik, dat na de kruising geparkeed wordt op "mijn" strook, dus dat ik naar links zal moeten. Meestal kan je de buurman er wel uit trekken omdat maar weinig mensen altijd snel optrekken, maar mijn buurman (of hij het met opzet deed laat ik ff in het midden) trok vol mee en de auto daarachter ook, mij dus opsluitend. Helaas zag ik dat laatste pas bij het kijken om op te schuiven naar links, waardoor ik nog nét op tijd stilstond om de 1e geparkeerde auto niet te raken.... De ABS doet het in ieder geval... Volgende keer maar gewoon achteraansluiten :D

gisteren 10km achter een tractor gereden (n) de meeste tractorrijders zijn wel zo sociaal om even wat ruimte voor een lijnbus, maar deze trok zich niks van mij of de 2 collega's die achter me zaten aan. goed het was vrijdagmiddag maar om dan ook deze borden te negeren :rolleyes:.

Heb denk ik iets gemist, maar je mocht vanochtend in Utrecht blijkbaar ook als niet bus of taxi/hulpdienst met ontheffing gebruik maken van de busbaan. De teller stopte bij 2 vrachtwagens, een personenauto en een motor.

De personenauto was de leukste, die reed namelijk ook nog eens gewoon door "rood" voor die busbaan en vond het toen vreemd dat men hem er niet tussen liet op de strook die voor de rest van het verkeer.

Oh, en ik wil de meneer van het taxibusje van vanmiddag nog even bedanken. Tsja, bij die invoeger bleef ik netjes tot het eind toe links rijden, terwijl de twee auto's rechts van me keurig ruimte voor me maakten. U zag dat gelukkig, dat stukje onbenut asfalt, dook naar links en prakte hem nét achter mijn achterbumper langs in die ruimte. En vervolgens mocht ik van u toch nog achter u invoegen.

Dat die auto voor u vervolgens een beetje voor eigen rechter speelde, omdat u bijna in zijn kofferbak zat door uw - geef het toe - wat onbesuisde actie, kon u terecht maar matig waarderen. Enfin, uw werkgever zal het u morgenochtend denk ik nog wel uitleggen, ik vond het namelijk bij nader inzien toch niet zo'n sjieke actie en uw werkgever heeft een mooie meldtool daarvoor op zijn website.

Donderdagavond iets enorm idioots meegemaakt.

Ik reed op een erg drukke A27, voorgesorteerd om de A12 naar Arnhem te pakken.:
Google StreetMaps

Links naast mij (doorgaande A27) rijdt een vrachtwagen. Voor mij, en ook de op de baan rechts (A12 richting Den Haag) is het druk.
Een zwarte bestelbus gaat rechts van mij rijden, op de strook richting Den Haag. Wanneer hij met zijn neus voorbij mijn neus is (zijn gehele bak nog lang niet) gooit hij zijn knipper aan en komt doodleuk naar links toe.
Ik kon niet naar links uitwijken, want daar reed nog steeds de vrachtwagen. Achter mij was het ook druk, dus ik zat ingepakt. Flink toeteren hielp niet, meneer wilde gewoon naar links. Ik meen dat er tussen mij en de vrachtwagen nog 2 cm zat en tussen mij en de bestelbus ook nog 2 cm toen ik gelukkig redelijk bruusk af kon zakken (meneer achter mij zag het blijkbaar gelukkig gebeuren). Nog maar even flink geknipperd, wat een malloot.

Maar het is nog niet klaar, want hij gaat na 100 meter alsnog naar rechts naar de A12 richting Den Haag... Hij is er dus niks mee opgeschoten (links reed even snel als rechts) en wat zijn doel was, is me ook niet duidelijk.

Toen ik hem links voorbij kwam op mijn afbuigende strook heb ik hem wel een duidelijke dikke vinger gegeven. Wat een idioot. Helaas had het busje geen bestickering of iets dergelijks. Op dat soort momenten begin ik toch sterk aan het aanschaffen van een dashcam te denken..

Zo juist op het Takenhofplein een voll idiot die blijkbaar dagrijlicht meer dan voldoende vind om 22.30. Dat iedereen om hem heen aan het toeteren is of knippert met de lichten, dat heeft uiteraard op hem geen betrekking.

Sorry, maar ik vind dat eigenlijk art.130 waardig.

Ik had vandaag weer een Renault Clio Campus gewezen dat er 2 remlichten constant brandde en dat er eentje stuk was :D

Er vond trouwens een MINI vandaag dat ik niet kon inhalen op een stukje 2-baans weg zonder inhaalbeperking.
Die dus gewoon expres naar links ging om mij te hinderen...hallo, donder eens lekker op, als ik wil inhalen, haal ik in.

Mergelsberg zei:
Zo juist op het Takenhofplein een voll idiot die blijkbaar dagrijlicht meer dan voldoende vind om 22.30. Dat iedereen om hem heen aan het toeteren is of knippert met de lichten, dat heeft uiteraard op hem geen betrekking.

Ik vind het erger als mensen helemaal zonder verlichting in het donker rijden. Dat zie ik overigens regelmatig gebeuren, vorige week zag ik bij het links afslaan op een kruispunt rond 01.30 uur nog net iets bewegen in mijn binnenspiegel. Toen ik nog eens goed keek bleek het een zwarte auto zonder verlichting te zijn, lekker veilig dus. Ik probeer altijd een seintje te geven maar helaas reed deze auto een andere kant op.

Blik_op_wielen zei:
Mergelsberg zei:

Ik vind het erger als mensen helemaal zonder verlichting in het donker rijden. Dat zie ik overigens regelmatig gebeuren, vorige week zag ik bij het links afslaan op een kruispunt rond 01.30 uur nog net iets bewegen in mijn binnenspiegel. Toen ik nog eens goed keek bleek het een zwarte auto zonder verlichting te zijn, lekker veilig dus. Ik probeer altijd een seintje te geven maar helaas reed deze auto een andere kant op.
Om 22:30 uur is het ook al helemaal donker hoor

Vanavond oprit Amersfoort A28 richting Utrecht. Aan de zilveren AUDI A3. Er staat: LET OP, KORTE INVOEGSTROOK. Geef dan ook gas om in te voegen. Ik kon met een Twingo nog meer dn gemakkelijk op je inrijden. En als je dan gaat invoegen, probeer dan die auto die naast je zit niet van de weg te beuken. Imbeciel.

Maar goed, hoeveel mensen je wel niet treft die niet actief aan het rijden zijn....

Terence zei:
Ik had vandaag weer een Renault Clio Campus gewezen dat er 2 remlichten constant brandde en dat er eentje stuk was :D
Hoe doe je dat. Ik zag een paar weken terug regelmatig een auto rijden die hetzelfde euvel had. Maar wist niet hoe ik dit duidelijk kon maken.

Nu.nl, vandaag:

Gewonden op snelweg na verkeersruzie
Laatste update: 1 mei 2012 07:39 info .HUNSEL - Op de snelweg A2 bij Hunsel (Limburg) zijn maandagavond zeven gewonden gevallen na vermoedelijk een verkeersruzie.

Dat meldt de politie dinsdag.

Een 24-jarige man uit Heerlen, ging bumperkleven, inhalen en vervolgens vol op de rem staan. Hierdoor reden twee auto 's met volle snelheid op de eerste. De Heerlenaar is aangehouden.

Benne ze mesjogge, daar in Limburg... ?

Terug
Bovenaan