Ik wind me niet zo vaak meer op - of kom in ieder geval vrij snel tot de conclusie dat ik me niet zo druk moet maken - maar gisteren had ik er weer eens eentje...
Autobahn, werkzaamheden. 3 stroken moeten terug naar 1. Eerst de "normale" invoeging van de meest linker strook, een klein stukje verderop de gedwongen invoeging van de rechter strook wegens de werkzaamheden. Ik rij al in de middenstrook enlaat netjes een gat vallen voor de vrachtwagen rechts naast/voor me. Daarachter rijdt een andere vrachtwagen die, tegen de tijd dat zijn voorganger voor me ingevoegd is, met de cabine naast me rijdt. We rijden rustig verder, ik ga er vanuit dat iedereen weet hoe ritsen werkt ensluit aan bij de vrachtauto die ik er net tussen heb gelaten. Ondertussen komt de vrachtauto naast me wel erg dichtbij, uit voorzorg schuif ik wat naar de vangrail toe. Maar meneer blijft rustig doorkachelen!
Even flink op de claxon mag niet baten, en als ik niet was gestopt EN achteruit gereden was (gelukkig was mijn achterligger wél wakker) had hij zijn oplegger vol over mijn motorkap getrokken..... En dan rij je ergens in Duitsland, wordt je door een stomme Nederlandse boerenLöl....
Wilde daarna wraak nemen door hem in te halen (toen dat weer kon) en dan nét iets langzamer te gaan rijden waardoor hij er langs wil, om dan weer te versnellen, maar gelukkig zat mijn vrouw er ook bij en wist me tot bezinning te brengen
Later op de dag ging ik zelf bijna goed het schip in, kom in een vreemde stad vooraan te staan bij het verkeerslicht met links naast me ook een strook voor rechtdoor. Voor me zie ik, dat na de kruising geparkeed wordt op "mijn" strook, dus dat ik naar links zal moeten. Meestal kan je de buurman er wel uit trekken omdat maar weinig mensen altijd snel optrekken, maar mijn buurman (of hij het met opzet deed laat ik ff in het midden) trok vol mee en de auto daarachter ook, mij dus opsluitend. Helaas zag ik dat laatste pas bij het kijken om op te schuiven naar links, waardoor ik nog nét op tijd stilstond om de 1e geparkeerde auto niet te raken.... De ABS doet het in ieder geval... Volgende keer maar gewoon achteraansluiten