Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Vandaag wederom gezien dat 3 auto’s zich bijna in de auto van RWS boordde. De weefstrook was dicht ivm ongeluk en de afslag die daarnaast lag kon je dus niet bereiken.

Vervelend. Ook ik moest die hebben, maarja dat is dan omrijden. ‘t is wat het is.

Als schapen met ~50 km/u achter elkaar over een strook met kruis om er op laatst achter te komen en vol in de ankers te gaan. Hoofdschuddend het tafereel aanschouwd

Ik heb een blauwe maandag aan de weg gewerkt en dat hoef je niet lang te doen om te ondekken wat een rare dingen mensen in het verkeer soms doen. Wat vooral opvalt is dat mensen gewoon soms niet lijken te weten waar de rem zit. Om de een of andere mensen is afremmen voor mensen vaak gewoon geen optie. Mannen of vrouwen gelijk maakt niks uit.
Probeer hem eens die pedaal links van je gaspedaal ontzettend handig ding

Ja dit soort beelden zijn echt de belichaming van alles wat er mis gaat in het verkeer. Complete incompetentie, geen idee wat ze moeten doen, aso-gedrag. Ik heb nog wel eens gedacht over een carrière bij RWS als weginspecteur maar dan had ik nu al zwaar overspannen thuis gezeten. Hier ga je toch compleet aan onderdoor lijkt mij, ik moet zo'n video al in 4 delen kijken omdat ik anders hartkloppingen krijg van plaatsvervangende boosheid.
We zullen op een gegeven moment echt de dwazen achter het stuur vandaan moeten schoppen. Deze wapenwedloop van nog lomper, nog zwaarder en nog meer speelgoed kan eenvoudig niet door blijven gaan. Wegen zijn te smal, parkeerplaatsen te klein, bouwkosten te hoog, vervuiling te veel en de agressie drupt van het stuur.

Vanmiddag weer een prachtig exemplaar gespot. In een Duitse ster op een 80 km/uur weg links met 40 km/uur sukkelen. En dan agressief reageren wanneer de een na de ander er rechts voorbij gaat.

Wonderlijk dat zo een nog steeds de weg onveilig mag maken.

Idiote actie is misschien wat overdreven, maar "te aardig" kan ook lastig zijn.

Ik reed vanavond met mijn Subaru over de N207 richting Leimuiden, rustig op mijn gemak met 90 op de teller.
Achter mij komt wat later blijkt een BMW snel aan, maar eenmaal in mijn buurt houdt hij keurig afstand.
Klein stukje voor Leimuiden is een dubbele rotonde, daar gaat hij wat dichter achter me rijden zo van ik wil er voorbij.
Prima, ik kies de rechter baan, hij de linker dus so far so good.

Gaat hij me toch langzaam over de rotonde, alsof er ijzel lag bij wijze van. Ik moest dus ongeveer stoppen om hem voor mij te krijgen.
Eenmaal voor me gaf hij gas en verdween hij aan de horizon.
Ik moest blijkbaar voor blijven, raar gedrag...

Het is blijkbaar ook in de mode om te gaan invoegen met 60km/h op de snelweg en dan daar ook heel langzaam gas bij te geven want stel je voor dat je te hard gaat.
Dat langzaam rijden laat je soms de moed in de schoenen zakken..Vaak gaat het met veel pijn en moeite tot je met de vrachtwagen in gaat halen. Dan kan het gas er ineens wel op.

Wat de een langzaam vindt, vindt de ander snel. Bijvoorbeeld:

Mijn collega's beweren dat ik kruipolie tank, mijn vrouw beweert dat ik beter een vliegbrevet had kunnen halen.

Maar, we zijn laatst met het hondje naar het strand geweest (ongeveer 50 km verderop). Bij het strand het hondje wat water gegeven in een 1-liter emmertje en het emmertje met water achter in de auto gezet zodat zij bij terugkomst nog een slokje zou hebben.

Helaas, het hondje had geen dorst en het baasje vergat het emmertje. Dus, 50 km provinciaal en snelweg gereden en thuis doe ik de kofferbak open....

Geen druppel water er naast. Tank je dan kruipolie of niet?

Klopt, en dus komen die je soms met de vlam in de pijp op volle snelheid voorbij denderen. Je schrikt je kapot in het begin.

En die dingen zijn ook nog eens groot, daar is een DAF'je XG+ niks bij. In 2019 bij de Peterbilt Fabriek in Denton Texas geweest; Ik kon met mijn 1,90m het plafond van de sleepercab niet aanraken, zo immens zijn die apparaten.

Plaatje ter info (daar sta ik niet op ;))
peterbilt-579-freymiller.jpg

En die dingen zijn ook nog eens groot, daar is een DAF'je XG+ niks bij. In 2019 bij de Peterbilt Fabriek in Denton Texas geweest; Ik kon met mijn 1,90m het plafond van de sleepercab niet aanraken, zo immens zijn die apparaten.

Die draaien east coast - west coast, hebben hun huis mee.

Voor korte stukjes hebben ze daar ook day cab’s. Heb een keer een dagje meegereden. Conclusie, die neus is mooi maar wil je hier niet hebben, en zo’n dagcab is nog krapper dan van de europese trucks :rolleyes:

Ja, zo'n daycab houdt niet over, maar die zijn in Europa ook niet heel groot.

Dit is ook het ultieme model, de Peterbilt 579 Ultraloft. Daar heb ik 10 jaar geleden mijn eerste projectje voor gedaan, een ladder voor het bovenbed:

maxresdefault.jpg

Die maken we nog steeds hier op het werk en shippen we naar de VS.

Dus dan witte gullie nouw ok dat d'r in zunne Amerikoanse vrachtwaogen een stukske Brabantse gezelligheid zit
;)

Ja, zo'n daycab houdt niet over, maar die zijn in Europa ook niet heel groot.

Dit is ook het ultieme model, de Peterbilt 579 Ultraloft. Daar heb ik 10 jaar geleden mijn eerste projectje voor gedaan, een ladder voor het bovenbed:

maxresdefault.jpg

Die maken we nog steeds hier op het werk en shippen we naar de VS.

Dus dan witte gullie nouw ok dat d'r in zunne Amerikoanse vrachtwaogen een stukske Brabantse gezelligheid zit
;)
Krijgen ze er ook een doosje worstenbroodjes bij?

Worstenbroikes zitten in een buil; die doede nie in een doske ;)

09082023_1691591455422_1691591456952_8718452650675_1.png

Maar die krijgen ze er niet bij; OEM's betalen niet genoeg voor cadeautjes :p
Ik had dus laatst afspraak in Brabant en men was ze vergeten mee te nemen. Was echt een ding en 3 maal excuses.

Kennen we niet hoor in de Randstad, die gezelligheid en gastvrijheid ;)

Was ik vrijgezel dan had ik het wel geweten. Lekker een jaartje knallen met zo'n apparaat.

Dat moet gewoon machtig mooi zijn.

Terug
Bovenaan