Het Grote Register Topic - deel 2

Dankje, dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn.
Hij ging bv uit de lease of verhuur naar de eerste particuliere eigenaar.
Wel heb ik hem in het register geplaatst, maar geef hem toch geen oficiele erkenning.

Wat d8 je van een showroom modelletje dat wel geregistreerd was maar pas op kenteken is gekomen een hele tijd later? Kwam in die tijd wel vaker voor.
Heb dit soort afwijkingen in de kentekening wel vaker gezien om die reden.

Ik heb een paar registeroverzichten staan op het forum van de Subaruclub (een groot aantal foto's heb ik hier gevonden - dank daarvoor!):
- Subaru SVX en foto's
- Subaru XT en foto's
- Subaru Tribeca en foto's
- Subaru Baja en foto's
- Subaru Brat en foto's
- Legacy (gen 1) 2.0 Turbo (met foto's in de hyperlinks in het overzicht)

Dan nog wat overzichtjes die zijn beperkt tot de exemplaren met APK (foto's zijn niet in een apart overzicht opgenomen maar via hyperlinks in het register zelf):
- Subaru Mini Jumbo
- Subaru Justy (eerste 2 generaties)
- Subaru E10/E12/Sambar/Libero (minibus)
- Subaru Legacy 3.6 / Outback 3.6

En tot slot 2 wat actuelere modellen die in aantallen verkocht zijn die nog klein genoeg zijn om een overzicht van te maken en (hopelijk) bij te houden (ook hier zijn de foto's als hyperlinks opgenomen):
- Subaru Levorg
- Subaru BRZ
- Subaru Impreza (vanaf 2017)

Ik heb dit topic hier pas net ontdekt maar het leek mij dat althans sommigen van deze links in de startpost niet zouden misstaan.

[edit: Justy en Impreza toegevoegd]
[edit 2: Legacy Turbo toegevoegd]

Voor wie een register bijhoudt is het volgende wellicht interessant.

Het viel mij vandaag op dat in Autoweek kentekencheck tegenwoordig de datum van sloop en de datum van export niet meer weergeeft. Sterker nog, ook de status gesloopt of geëxporteerd is ook verdwenen. Dat moet recent zijn gewijzigd, want een maand geleden kon ik via de Autoweek kentekencheck nog achterhalen dat de GR-JB-75 in 2008 was geëxporteerd, en nu geeft diezelfde kentekencheck niet eens meer aan dat de auto überhaupt geëxporteerd is.

Ook gemerkt, da's inderdaad jammer. Kennelijk betrekt Autoweek de informatie nu van een andere bron en moet je voor meer info betalen. Dat doet geen mens natuurlijk. En auto's die gedemonteerd zijn kunnen niet eens meer worden opgevraagd. Als alternatief is er gelukkig nog finnik.nl of publiek.vwe.nl.

Klopt, de status (geëxporteerd of gesloopt) vind je gelukkig nog wel bij finnik en VWE, maar helaas niet de datum (of zelfs het jaartal) van export of sloop. Die data haalde ik altijd van de Autoweek kentekencheck, omdat ik geen andere site weet waar dat soort informatie te vinden was.

[edit: ik heb vernomen dat de sloopdatum wel via de Finnik app te vinden is, maar aangezien ik geen mobiele kenteken-apps gebruik, kan ik dat niet bevestigen]

[edit 2: ik heb de app toch maar geïnstalleerd en het blijkt te kloppen]

De feestdagan ben ik bezig met mijn register.
Ik kom best wat gedemonteerde en geexporteerde wagens tegen:(
Er zijn er ook twee die niet helemaal kloppen, dit ben ik nog aan het uitzoeken.
ook is er eentje met een kenteken dat ik eigenlijk niet kon plaatsen, misschien hier iemand met tekst en uitleg?

Hier de info:

Audi 80 1.6 diesel.
Kenteken is SB-84-BD.
Auto is van 15mei 1986, internationaal en nationaal.
Een kenteken van mei 1986 zou origineel moeten beginnen met ongeveer PN-..-..

Is dit een gevalletje kenteken papieren kwijt? of iets?

Ik wil hem eigenlijk niet in mijn mapje ONK audi 80

Dat kan ja, destijds kreeg je bij papieren kwijt geen duplicaatcode zoals nu, maar een heel nieuw kenteken met behoud van de datum eerste toelating. Het is dus wel een origineel Nederlandse Audi 80 maar niet meer met zijn originele kenteken.

Het gebeurt toch zo vaak dat kentekens een tijdje 'op de plank' blijven liggen? In een van mijn overzichten heb ik bijvoorbeeld de SB-32-KZ staan (een ONK Subaru XT) en die heeft een datum toelating van 26 mei 1987, dus ruim een jaar later dan die Audi met kenteken SB-84-BD.

En als je een aantal opvolgende kentekens opvraagt, zie je sowieso vaak sterk afwijkende toelatingsdata.

Thanks voor de tekst en uitleg mannen. Was mijn vermoeden toch juist.

Dat "gerommel" met platen gebeurt nog steeds.
Hier in de straat op 1 dag verschil twee kentekens uit gegeven, de ene met een J en de andere met een K.

Dat wat louisz beschrijft is wel iets anders, daar gaat het om het originele kenteken dat de auto had toen hij nieuw de showroom verliet. SB-84-BD is in plaats gekomen van een ander kenteken, want kan niet in 1986 zijn uitgegeven.

De DET verandert wel als een auto lang in de showroom staat. Mijn ouders kochten in '91 een nieuwe auto toen de YS-kentekens werden uitgeleverd maar kregen een YJ-kenteken met een DET van die dag. Kenteken was uitgegeven maar niet tenaamgesteld, de datum van tenaamstelling wordt dan de DET.

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Dit zijn ze de Audi 80 facelift van 1984-1986.
Van deze, maar twee jaar gemaakt 80's, hou ik een register bij zoals vele van jullie wel weten. (uitsluitend de origineel geleverde gekentekende audi's)
Afgelopen december heb ik het eea weer verwerkt, de uitkomst wilde ik graag delen.

Ze beginnen op het kenteken met een L,N,P,R

In mijn best wel goed bijgehouden register staan op dit moment 48 met een geldig NL kenteken en geldige APK ( in 2010 waren dit er 174!)
19 kentekens hebben geen apk en/of zijn geschorst of andere reden. (deze heb ik even buiten de lijst gelaten.)
Van alle 67 heb ik , mede dankzij de forumleden een foto.

8x is er een diesel motor.
3x een LPG.
2x zit er een 1.3 benzine motor in.
11x zit er een 1.8 benzine motor in.
de rest is de razend populaire 1600cc motor.
Er is nog 1 in 2deurs uitvoering.
Zilver en beige/goud komt het meeste voor.
De meeste uitvoeringen zijn CC
De meest zeldzame uitvoering CS zijn er nog maar 4x waaronder 1x automaat.

Het is een sport en leukigheid om ze nog verder te bewerking in bv automaat/handgeschakeld, div opties, kleuren, originaliteit, aantal eigenaren en bv locatie van de foto of locatie eigenaar of provincie. Maar dat is toekomst muziek
Ook heb ik overwogen om de coupe 's en de 90 te gaan bijhouden, maar de 80 blijft toch de basis.
Zo kun je alles in kaart brengen.
Blijf posten heren als je er eentje ziet, afgelopen week kwam er zelfs nog een onbekende voorbij op MP.

Er zijn er (januari 2021) dus nog 48 exemplaren over.

In de startpost leken de volgende links dood als ik erop klik:

BMW 3-serie Baur cabriolet
Opel Kadett C
Opel Manta B
Renault Avantime
Saab 900 Turbo Red Arrow

louisz zei:

...
Renault Avantime
.....

Klopt, ik heb de domeinnaam niet meer en ook hou ik het register niet meer bij. Voor informatie over de Avantime kun je je op Facebook melden bij "Avantime vrienden Nederland".

Leuk topic, kennelijk heb ik die altijd over het hoofd gezien.
Ik hou zelf ook een register bij, uiteraard van de Mazda MX-6.
Deze wordt iedere week geüpdatet en ik streef ook naar een foto van iedere MX-6 met Nederlandse kentekenplaten.
Van de ongeveer 160 exemplaren, heb ik van 100 exemplaren ook een foto.
Er zijn er ooit tussen de 250 en 300 geweest met Nederlands kenteken, dus ik mis er nog wel wat.
Nu zijn er nog 63 met een geldig kenteken, waarvan er 30 nog een APK hebben.
Het register staat hier, wellicht kan deze toegevoegd worden in dit topic.

Bij ieder kenteken staat vermeld of ik er ook een foto van heb.
De foto's zelf staan niet online.

@929V6 Dat is de DZ-SF-53, weet ik nu dankzij Herwin.

Deze is gesloopt in 2016.
Bedankt voor de foto, al zie ik ze liever in een betere staat :D

MX6 zei:
@929V6 Dat is de DZ-SF-53, weet ik nu dankzij Herwin.

Deze is gesloopt in 2016.
Bedankt voor de foto, al zie ik ze liever in een betere staat :D

Dank voor de info! Er is in elk geval in 2017 nog mee gecrosst, want van dat jaar dateert de foto.

MX6 zei:
Leuk topic, kennelijk heb ik die altijd over het hoofd gezien.
Ik hou zelf ook een register bij, uiteraard van de Mazda MX-6.
Deze wordt iedere week geüpdatet en ik streef ook naar een foto van iedere MX-6 met Nederlandse kentekenplaten.
Van de ongeveer 160 exemplaren, heb ik van 100 exemplaren ook een foto.
Er zijn er ooit tussen de 250 en 300 geweest met Nederlands kenteken, dus ik mis er nog wel wat.
Nu zijn er nog 63 met een geldig kenteken, waarvan er 30 nog een APK hebben.
Het register staat hier, wellicht kan deze toegevoegd worden in dit topic.

Bij ieder kenteken staat vermeld of ik er ook een foto van heb.
De foto's zelf staan niet online.

Ik kan de link helaas niet openen. Ik krijg allerlei viruswaarschuwingen.

Bij deze alle MX-6'sen die ik ooit voor de lens heb gehad, waarvan ik vermoed dat de eerste van jou is. ;)

De RDW maakt het bijhouden van registers niet altijd makkelijk (althans als je daar imports in wil meenemen).

Zo zag ik eerder deze week een nieuwe import (de K-213-RP) voorbij komen die "Subaru" niet alleen als merk, maar ook als handelsbenaming had meegekregen van de importkeurmeester. De K-213-RP is volgens de kentekenchecks dus een "Subaru Subaru".

Uit de overige gegevens (motor, gewicht, wielbasis, etc) blijkt in dit geval dat het eigenlijk alleen om een Subaru SVX kan gaan, maar dat zal in vergelijkbare gevallen niet altijd zo eenduidig vastgesteld kunnen worden.

[edit - typo gefixt]

@XBXG: dank voor de Polo (ik ben niet meer dagelijks online, maar ik blijf bij)
@louisz: klopt, bij import komen soms rare benamingen voorbij. Bij recente import wordt wel vaker meer info ingevuld, bij oude importjes ontbreekt er soms dusdanig veel info, dat 't model zelfs niet met zekerheid vast te stellen is. Of bijv. een compleet verkeerde handelsbenaming mee krijgen (van een andere generatie ofzo). Of verkeerd bouwjaar, ook zo'n leuke.

Wat tof dat ik mijn blauwe GT'je hierop terug vind. Heb er nog erg veel plezier van! :D

Renault15 17 zei:
louisz zei:
...
Renault Avantime
.....
Klopt, ik heb de domeinnaam niet meer en ook hou ik het register niet meer bij. Voor informatie over de Avantime kun je je op Facebook melden bij "Avantime vrienden Nederland".
Zal ik hem verwijderen in de openingspost, of wil je er een link bij naar de Facebookpagina?

afentoe zei:
Een oude foto voor Astrawez

1985 Opel Corsa van (staat al wel in het register, maar nog zonder foto)

1991 VW Golf Van
Bedankt!

Het grijskentekenregister daar komt niemand voor, dus ik zal deze in de openingspost verwijderen. :(

Verder nog een update'je over mijn eigen registers. Bij het "Kadett E Caravan register" heb ik twee tabbladen toegevoegd. Namelijk van de Kadett E GT en de Astra F GT.

Jammer dat niemand het grijskentekenregister wilt overnemen. Ik vind dat juist een van de leukste om foto's aan toe te voegen.
Helaas heb ik echt geen tijd om het zelf over te nemen.

De groep daarvan op flickr blijft toch wel bestaan? Zolang dat zo blijft kan altijd iemand op een later moment het stokje overnemen.

929V6 zei:
De groep daarvan op flickr blijft toch wel bestaan? Zolang dat zo blijft kan altijd iemand op een later moment het stokje overnemen.
Dat is niet mijn groep, dus zolang hij nog bestaat, bestaat hij. Mocht er in de tussentijd interesse zijn: ik heb nog een hele berg foto's van de diverse Hatchback Vans op mijn laptop staan. Deze gooi ik uiteraard niet zomaar weg. Overigens worden de Opel-hatchback-vans nog wel door mij bijgehouden in het daarvoor bestemde register (zie link in de openingspost).

Het Kadett D register heb ik vorige week ook weer helemaal bijgewerkt. Ik zat verplicht in thuisquarantaine, dus heb er mooi eens een weekje aan kunnen besteden om ALLE kentekens op geldigheid te checken etc.. De cijfers zijn nu als volgt:

2-deurs (sedan) totaal geldig: 97, waarvan met Apk: 50
3-deurs (hatch) totaal geldig: 381, waarvan met Apk: 180
4-deurs (sedan) totaal geldig: 19, waarvan met Apk: 14
5-deurs (hatch) totaal geldig: 105, waarvan met Apk: 50

Caravan 3-deurs totaal geldig: 28, waarvan met Apk: 12
Caravan 5-deurs totaal geldig: 35, waarvan met Apk: 15
Bestelwagen totaal geldig: 4, waarvan met Apk: 1

Bieber (cabriolet) totaal geldig: 37, waarvan met Apk 18

Ja, die vierdeurs is altijd een zeldzaamheid geweest. Ook maar vrij kort geleverd, tot '82 geloof ik.

Klassiekerrijder zei:
Inderdaad, heb ik ook vroeger zelden gezien. Het was meestal een 2-deurs 1.0 in absolute basisuitvoering. in een standaardkleur.
Op dit moment is er nog maar één 1.0S bekend in Nederland. Dat is een witte 2-deurs welke helaas geen apk meer heeft.
36942040733_b28f27e2fc_z.jpg

929V6 zei:
Ja, die vierdeurs is altijd een zeldzaamheid geweest. Ook maar vrij kort geleverd, tot '82 geloof ik.
Die zijn er nog gewoon tot '84 geweest hoor. Alleen kwamen ze (net als de 2-deurs) niet heel veel meer voor. Het jongste 4-deurs kenteken in het register is de KT-45-TZ van 22-03-1984 (helaas gedemonteerd). De jongst levende onk is de HY-56-RH van 13-07-1982 en de jongst levende import is de 12-HKP-4 van 09-11-1982.
37542470420_8406a48126_c.jpg

Terug
Bovenaan