Het Grote Register Topic - deel 2

Even dit topic afstoffen... Ten eerste iedereen bedankt voor het delen van de foto's waarmee ik mijn registers weer wat completer kon maken. (y)

Het Kadett D register heb ik weer geüpdate. De actuele cijfers zijn als volgt:

2-deurs: totaal 96 geldig, waarvan 47 met een geldige APK
3-deurs: totaal 373 geldig, waarvan 177 met een geldige APK
4-deurs: totaal 17 geldig, waarvan 9 met een geldige APK
5-deurs: totaal 104 geldig, waarvan 54 met een geldige APK
Bieber (cabrio ombouw): totaal 35 geldig, waarvan 17 met een geldige APK
Caravan 3-deurs: totaal 27 geldig, waarvan 12 met een geldige APK
Caravan 5-deurs: totaal 34 geldig, waarvan 16 met een geldige APK
Grijskenteken (Bestel): totaal 4 geldig, waarvan 1 met een geldige APK

In totaal zijn er dus nog 690 geldige kentekens bekend, waarvan er 333 ook een geldige APK hebben.

Ik ben op dreef, dus ik heb gelijk van de andere registers alle kentekens weer gecheckt.
Hieronder de getallen van het aantal geldige kentekens, en daarbij het aantal die daarvan ook daadwerkelijk nog op de weg mogen. Dus met een geldige Apk.
De linkjes naar al deze registers staan in de openingspost.

Opel Monza
333 totaal (waarvan 129 ONK), waarvan 118 met Apk (waarvan 38 ONK)

Opel Kadett E Caravan
286 totaal, waarvan 26 met Apk (waarvan 1x diesel, en 6x 3-deurs Caravan)

Opel Kadett E Bestelwagen
40 totaal, waarvan 4 met Apk (waarvan 1x diesel)

Opel Kadett E Combo
48 totaal, waarvan 7 met Apk (waarvan 2x diesel)

Opel Kadett E1 GT Hatchback
89 totaal (waarvan 8x 5-deurs), waarvan 16 met Apk (waarvan 2x 5-deurs)

Opel Kadett E2 GT Hatchback
14 totaal (waarvan 2x 5-deurs), waarvan 5 met Apk (waarvan 1x 5-deurs)

Opel Kadett E2 Frisco Hatchback
3 totaal, waarvan 2 met Apk

Opel Kadett E2 Sedan GT
3 totaal, waarvan 0 met Apk

Opel Kadett E2 Sedan Frisco
2 totaal, waarvan 1 met Apk

Opel Kadett E Hatchback Diesel
E1: 1x geldig+Apk
E2: 1x geldig+Apk

Opel Astra F Bestelwagen
49 totaal, waarvan 8 met Apk (waarvan 5x diesel)

Opel Astra F Hatchback GT
16 totaal (waarvan 2x 5-deurs), waarvan 3 met Apk (waarvan 0x 5-deurs)

Opel Astra F Hatchback Van
2 totaal, waarvan 0 met Apk

Opel Rekord E Bestelwagen
34 totaal, waarvan 4 met Apk (waarvan 0x diesel, en 1x Lpg)

Opel Omega A Bestelwagen
3 totaal, waarvan 0 met Apk

Opel Zafira A OPC Bestelwagen
5 totaal, waarvan 5 met Apk

Opel Corsa A Van
53 totaal, waarvan 13 met Apk

Opel Corsa B Van
5 totaal, waarvan 0 met Apk

Opel Corsa D Van
5 totaal, waarvan 5 met Apk

Druk bezocht topic dit... :rolleyes:

Anyway, ik heb diverse registers wat uitgebreid. Zo heb ik nu alle Kadett's E en bijna alle Astra's F geregistreerd in het Drive bestand, en ik heb een register aangemaakt voor Opels tot 1941. Ook voor verschillende andere Opels heb ik eea uitgezocht. Dit heb ik verder niet openbaar gezet. Hieronder zie je mijn bevindingen:

Opel Campo: totaal 69, waarvan met apk 47
Opel Frontera A: totaal 101, met apk 39
Opel Frontera B: totaal 457, met apk 237
Opel Monterey: totaal 50, met apk 14

Opel Antara: totaal 1990, met apk 1925

Opel Sintra: totaal 45, met apk 16

Opel Tigra A: totaal 401, met apk 225
Opel Tigra B: totaal 3025, met apk 2844
Opel Calibra: totaal 714, met apk 242

Opel Signum: totaal 692, met apk 605

Opel Speedster: totaal 208, met apk 160
Opel GT (A): totaal 345, met apk 200 (al zijn deze inmiddels niet meer apk-plichtig)
Opel GT (:cool:: totaal 268, met apk 235

Opel Vectra B i500: totaal 39, met apk 20
Opel Omega B: totaal 1246, met apk 806

Opel Vectra A: totaal 794, met apk 300
De leuke uitvoeringen heb ik apart nog uitgezocht:

Vectra A 2000 C2.0XE: totaal 24, met apk 4
Vectra A 2000 C2.0XE 4WD: totaal 5, met apk 1
Vectra A C2.0NE 4WD: totaal 1, zonder apk
Vectra A C2.0LET 4WD: totaal 5, met apk 3
Vectra A C2.5XE: totaal 27, met apk 6
Vectra A C2.5XE Hatchback: totaal 7, met apk 2
Vectra A GT: totaal 21, met apk 8
Vectra A GT Hatchback: totaal 16, met apk 3

Opel Omega A: totaal 375, met apk 64
Ook hiervan zijn enkele uitvoeringen apart uitgezocht:

Omega A 3000: totaal 34, met apk 9
Omega A Caravan 3000: totaal 2, met apk 1
Lotus Omega: totaal 13, met apk 2
Omega Evo 500: totaal 2, met apk 1
Omega A Caravan: totaal 87, met apk 8
Omega A Grijskenteken: totaal 3, zonder apk

Druk bezocht topic dit...

Heeft ook iets te maken met dat de meeste registerhouders ook al op flickr actief zijn. Als ik al zie dat de foto's die ik daar plaats al geliked worden door de desbetreffende registerhouders vind ik het niet meer de moeite waard om ze hier nog te plaatsen.

Klassiekerrijder zei:
Geen register van de Calibra?

Ik zou hem zo in Drive openbaar kunnen zetten, maar dat heb ik voor die hele lijst tot nu toe nog niet gedaan.

929V6 zei:
Druk bezocht topic dit...

Heeft ook iets te maken met dat de meeste registerhouders ook al op flickr actief zijn. Als ik al zie dat de foto's die ik daar plaats al geliked worden door de desbetreffende registerhouders vind ik het niet meer de moeite waard om ze hier nog te plaatsen.

Dat snap ik ook wel inderdaad. Maar opzich vind ik het altijd wel leuk als de registerhouders zo nu en dan eens een update geven over bijvoorbeeld de aantallen die er nog zijn. Dat is over het algemeen toch de reden voor het aanmaken van een register.

Ik heb het volstrekt nutteloze idee opgevat om alle ##-NT-XK's op een rijtje te willen zetten. Mijn Mini heeft kenteken 12-NT-XK en het leek me in een verloren uurtje ooit (een jaar of twee geleden) wel grappig om de andere auto's uit die reeks op een rijtje te zetten. Zo gebeurd natuurlijk, via finnik en rdw heb je in no time een rijtje staan. Toen ook gezocht naar foto's met Google. Nu kwam ik dat in een (zeldzaam) verloren uurtje weer eens tegen, en heb geprobeerd er meer foto's bij te zoeken. Zodoende heb ik van 12 auto's een foto, van haarscherp tot supervaag. Nog 87 te gaan...

Nou zitten er in de ##-NT-XK-reeks ook twee Chryslers PT Cruiser, en ik herinnerde me dit topic, er was iemand die die verzamelde. XBXG, op Flickr opgezocht ook, maar geen PT Cruiser register kunnen vinden helaas. Maar nu ik dit topic toch open heb, onder het mom 'niet geschoten is altijd mis': heeft iemand misschien foto's van ##-NT-XK's? Het zijn allemaal nieuwe auto's uit februari - maart 2004 (geen oudere import). Eén Mazda is pas in april 2004 geregistreerd.

Een overzichtje op model-niveau, in totaal 99 auto's:
- Mazda 2, 3 stuks, 2 nog op de weg, 1 gedemonteerd
- Mazda 3, 9 stuks, 5 geëxporteerd, 4 nog op de weg
- Mazda 6, 5 stuks, 4 geëxporteerd, 1 nog op de weg
- Mazda RX-8, 1 stuk, in handelsvoorraad
- BMW 3-serie, 6 stuks, 4 nog op de weg, 1 in handelsvoorraad, 1 geëxporteerd
- BMW 5-serie, 4 stuks, 2 nog op de weg, 2 geëxporteerd
- BMW 6-serie, 1 stuk, nog op de weg
- BMW X3, 2 stuks, 1 nog op de weg, 1 geëxporteerd
- Citroën Berlingo, 8 stuks, 4 nog op de weg, 3 geëxporteerd, 1 'tijdelijk ongeldig'
- Citroën C2, 6 stuks, 3 nog op de weg, 3 gedemonteerd
- Citroën C3, 19 stuks (waarvan 1 Pluriel), 14 nog op de weg, 4 gedemonteerd, 1 geschorst (de Pluriel)
- Citroën C5, 7 stuks, 5 gedemonteerd, 2 geëxporteerd
- Citroën Xsara, 4 stuks, 3 nog op de weg, 1 gedemonteerd
- Citroën Xsara Picasso, 8 stuks, 4 nog op de weg, 2 geëxporteerd, 1 geschorst, 1 gedemonteerd
- Mini Cooper, 5 stuks, 4 nog op de weg (eentje bij zijn eerste eigenaar), 1 'tijdelijk ongeldig'
- Mini One, 2 stuks, 1 nog op de weg, 1 geschorst
- Chrysler Crossfire, 1 stuk, nog op de weg
- Chrysler Grand Voyager, 3 stuks, 3 geëxporteerd
- Chrysler PT Cruiser, 2 stuks, 1 gedemonteerd, 1 geëxporteerd
- Jeep Grand Cherokee, 2 stuks, 1 nog op de weg, 1 geëxporteerd
- Chevrolet Trailblazer, 1 stuk, nog op de weg

Foto's van de 02-NT-XK, 08, 12, 15, 25, 36, 40, 57, 60, 66, 78 en 91 heb ik al, met name de 36, 57 en 91 wel in vage resolutie. Alles is welkom, alvast bedankt!

Geen foto van kunnen maken omdat ik aan het rijden was, maar zag gisteren een Audi 80 rijden met het kenteken NL-60-VL.

Prachtig.
Bedankt(y)(y)
Uit dezelfde serie als die van mij NL-.....
Een donker blauwe 1.8, toen en nu best een gewilde combi voor audi liefhebbers.
Onlangs van eigenaar gewisseld, vreemd genoeg heb ik hem niet te koop zien staan.
De 1e eigenaar genoot er maar 15 jaar van , de tweede maar liefst 23 jaar!
En, hij staat nog niet in mijn register (qua foto dan) dus mocht je hem nog eens zien:LOL:

Aangezien er hier mogelijk mensen zijn met wat ervaring w.b.t. kentekens etc, stel ik mijn vraag hier:
Van sommige auto's denk ik dat ze gesloopt zijn, kenteken is niet meer op te vragen bij de RDW kentekencheck, maar staat nog wel als zijnde 'actief' op bijv. VWe. Dit blijft jaren zo, in mijn telling doen ze nog mee omdat ik niet zeker ben of ze stiekum nog ergens in een hoekje staan, maar dan ineens blijkt bij een jaarlijkse controle de status veranderd te zijn in gedemonteerd, geëxporteerd of (tijdelijk) ongeldig.
Voorbeeld: 54-SZ-06, een 77'er Polo die 15 a 20 jaar geleden is gesloopt, al die jaren kentekenstatus actief, maar sinds 29-11-2022 tijdelijk ongeldig volgens VWe/Finnik.
Iemand een verklaring voor?

d14ee0ff-125c-47ca-b1c3-d23925c3d293.jpg

JFR zei:
Geen foto van kunnen maken omdat ik aan het rijden was, maar zag gisteren een Audi 80 rijden met het kenteken NL-60-VL.

Gister ondekt online.
Het blijkt een CS uitvoering te zijn. ( wouw)
Deze is ook nog in het bezit van een 1.8 en een blauwe kleur.
Niet alleen toen maar ook nu een zeldzame verschijning.

Sjon77 zei:
Aangezien er hier mogelijk mensen zijn met wat ervaring w.b.t. kentekens etc, stel ik mijn vraag hier:
Van sommige auto's denk ik dat ze gesloopt zijn, kenteken is niet meer op te vragen bij de RDW kentekencheck, maar staat nog wel als zijnde 'actief' op bijv. VWe. Dit blijft jaren zo, in mijn telling doen ze nog mee omdat ik niet zeker ben of ze stiekum nog ergens in een hoekje staan, maar dan ineens blijkt bij een jaarlijkse controle de status veranderd te zijn in gedemonteerd, geëxporteerd of (tijdelijk) ongeldig.
Voorbeeld: 54-SZ-06, een 77'er Polo die 15 a 20 jaar geleden is gesloopt, al die jaren kentekenstatus actief, maar sinds 29-11-2022 tijdelijk ongeldig volgens VWe/Finnik.
Iemand een verklaring voor?

dit klopt. De RDW schoont haar register op. Alle voertuigen die niet WAM geregistreerd staan en geen apk hebben worden onderzocht. Daarbij wordt de laatst bekende eigenaar benaderd of de auto nog bestaat, en indien er geen reactie komt of de auto gedemonteerd is, wordt het kenteken ongeldig verklaard. Het is dan ook niet meer over te schrijven: voor eventuele heractivering moet je naar de RDW.

Dat opschonen was mij bekend, ergens in 2018 hebben ze een grote schoonmaak gehouden, maar waarom de ene wel en de andere niet is mij onduidelijk.
Toevallig weet ik van bovenstaande Polo dat degene die h'm gesloopt heeft (langer geleden), de auto nooit heeft kunnen tenaamstellen, papieren kwijt/overleden oid. Als de RDW in 2018 de laatst bekende eigenaar (tenaamstelling 1983) heeft benadert, dan zou 't antwoord zijn dat ie gesloopt is of er komt geen antwoord ivm overlijden.
Gaat dat schoonmaken willekeurig ofzo?

Ik meen me te herinneren dat het allemaal handmatig werk is, dus zodra er op de afdeling voertuigregistratie tijd is, er mensen zijn die het archief induiken om de boel op te schonen. Het heeft in ieder geval niet de hoofdprioriteit (en dat is logisch..)

Bij het zien van deze PT Cruiser bedacht ik me ineens dat er een registertopic is.

18-HDS-3 : Chrysler PT Cruiser Classic 2.4i uit 2008

Ha R 9934247, fijn te weten dat je erbij bent.

Dan ken je vast de 13-UK-83 ook al wel, da's mijn '78er 2cv6 die ik sinds '89 op mijn naam heb.

Bestaat er een link naar jouw UK-dossier?

Mark
Excuses, moet UKkie zijn.
Sporadisch actief, vooral als lezer!
Deze UKkies zijn mij wel bekend, maar toch bedankt. (y)
Klopt de groene 2CV kende ik al.
Hier wat andere UKkies, vooral gevonden op internet en hier op AW.

Deze al bekend?
Polo 1981 kenteken: 69-ZB-RP

Yep, stond okt 2022 ook al te koop met dezelfde foto's: https://www.type86c.nl/vw_polo_2_steilheck_1981.html

@929V6: dank voor de foto, is zelfs al verwerkt en staat online: https://www.type86c.nl/vw_polo_2_coupe_1990.html

Volkswagen Polo 0.9 Standaard

HH-29-ZY

7e2cd3b3-a21d-478f-af8b-dedc22280ebd

1401af98-493c-446f-8589-5effcf750601

HH-69-HK

images

HF-07-NR

Laatst bewerkt:
Dank voor de foto's.
De HH-29-ZY heeft jarenlang hier rondgereden en werd dealer onderhouden. De laatste keer dat ik h'm zelf op de foto gezet heb was in 2016, daarna niet meer live gezien.
De HF-07-NR is niet meer in NL: enkele jaren terug verkocht aan Jamie Orr in de USA/Canada, bekende naam in de VW-wereld. Of ie h'm nog heeft weet ik eigenlijk niet, want hij had h'm in de verkoop staan een tijdje terug. Maar vanwege de export is ie in mijn administratie gearchiveerd.

In het WZJVBV deel 13 topic op pagina 333 gespot door citroenAZU een audi 80 PZ-67-TK.

(dit alleen voor mijn eigen administratie, een voor mijn nog onbekende facelift 80 in de CE uitvoering)

Gister mijn jaarlijkse kentekenregistercontrole afgerond: https://www.type86c.nl/aantallen.html
De 1e generatie Polo en aanverwanten, Type 86, blijft aardig in evenwicht qua aantal: slechts enkele import & export.
De 2e generatie Polo, Type 86c, is verdeeld: de Polo's 2 (1981-1990) beginnen de aantallen ook te stagneren, maar de laatste bouwjaren van de Polo 2 en Polo's 2f (facelift 1990-1994) verdwijnen nog regelmatig naar de sloop.

Een grijskenteken-up! :oops: Daar had ik werkelijk nog nooit van gehoord. Hij heet overigens Volkswagen load up!.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan