Guest
Hele leuke auto inderdaad! Maar kost het vervangen van een pookhoes nou zo ontzettend veel geld, voordat zo'n auto wordt aangeboden voor 2900 euro?? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
VW Golf II zei:Is er hier iemand die over (interne) dealerinformatie van de Golf 2 Van uit 1990 beschikt? Ik ben op zoek naar uitrustingsspecificaties. De mijne heeft bijvoorbeeld een hoogte verstelbare bestuurdersstoel en spatbordranden, maar die zitten er niet standaard op als je in de folders kijkt. Als ik verschillende foto's bekijk van andere Nederlandse Vans kom ik er ook niet uit. De basisversie is van de Van is een Golf CL, dus af fabriek zouden er bijvoorbeeld geen spatbordranden op horen.
Mijn dealer verwijst mij naar Pon, maar Pon geeft aan dat ze de informatie niet hebben. Kan een van jullie mij verder helpen?
VW Golf II zei:Ik heb in de optiecodes in het serivceboekje gezien dat ze wel zonder achterbank aan Pon geleverd worden.
Audi80Coupe zei:Hier nog een foto van de sticker van de Van Automaat, misschien kun je er nog iets aan ontdekken.
Vmn zei:Hoi VW Golf II, ik heb hier een Pon folder van de VW Vans van 1990 en een Pon folder uit 1992 van de Golf Function Van.
In de 1990 folder staan op de fotos geen spatbordverbreders, alleen de kleine liten bij de achterwielen. Verder heeft hij de grijze stoffen kofferbakbekleding met de lage opstaande rand zoals op de foto van Audi80Coupe, geen hoedenplankdragers maar hele smalle randen, een Golf CL logo achterop, volgens mij wel een rechter zijwandje met asbakje (moeilijk te zien), stoffen wielkastbekleding en de kunststof kofferbakbeschermingsrand.
In de 1992 folder staat in het lijstje van de uitrusting opgenomen o.a. een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, spatbordverbreders, dorpelbekleding, Golf aanduiding achterop en Function aanduiding op de achterstijlen.
VW Golf II zei:Ik heb in de optiecodes in het serivceboekje gezien dat ze wel zonder achterbank aan Pon geleverd worden.
Ik ben erg benieuwd naar deze optiecodes, als je hier een lijstje van hebt? Ik heb een overzicht gemaakt van alle codes, van jaar tot jaar, 1983 (M-codes) tot 1992 (PR-codes).
Audi80Coupe zei:Hier nog een foto van de sticker van de Van Automaat, misschien kun je er nog iets aan ontdekken.
Aan de sticker van de Van is in niets te zien dat het een Van is, een gewone CL Diesel automaat zou exact dezelfde sticker kunnen hebben. Pon heeft denk ik gewone als CL afgeleverde wagens omgebouwd tot Van, hoewel er wel een beperkt aantal lakkleuren en bekleding voor de Van leverbaar waren. Ik las dat de Van bij jullie inmiddels verkocht is, anders had je misschien kunnen kijken of er groen/rood/bruine papiertjes met fabriekscodes aan boord te vinden waren, daar kun je nog meer uit halen.
Groeten,
Vmn
Vmn zei:Aan de sticker van de Van is in niets te zien dat het een Van is, een gewone CL Diesel automaat zou exact dezelfde sticker kunnen hebben. Pon heeft denk ik gewone als CL afgeleverde wagens omgebouwd tot Van, hoewel er wel een beperkt aantal lakkleuren en bekleding voor de Van leverbaar waren. Ik las dat de Van bij jullie inmiddels verkocht is, anders had je misschien kunnen kijken of er groen/rood/bruine papiertjes met fabriekscodes aan boord te vinden waren, daar kun je nog meer uit halen.
VW Golf II zei:Hallo Vmn,
Bedankt voor je reactie! Die folder van 1990 heb ik ook, die van de Function Van ken ik niet. De Function heeft standaard een hoogteverstelbare stoel, dus ook in de grijs kenteken uitvoering. Bij mijn CL hoort ie er niet in.
De bekleding van de achterste wielkasten is ook anders dan bij een standaard Golf 2. De rubber afdekdoppen op de schokbrekers zitten er bij mij niet in, dit is volledig van stof.
De codes van mijn auto kan ik je volgend weekend wel mailen. Het fabriekspapiertje heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar die vind ik misschien nog wel.
VW Golf II zei:De code voor geen achterbank is 3NA. Die staat bij mij op de sticker.
Mooie motor, ik heb daar goede herinneringen op mijn vakantie in Canada, deze motor werd ook geleverd in een Passat B3 , geweldige kickdown.Barri zei:Ik heb nu een mk3 VR6 en heb toch dat Golf gevoel daarmee deels terug
Goede beslissing, MRS. De auto is het zeker waard!MRS zei:Over mijn Golf, ik ben er eigenlijk wel uit ik laat hem herstellen, kost wat maar ik weet dat de rest van de wagen goed is.
De uitlaat hangt er scheef onder, de zwarte sierstrip rondom ontbreekt, foute ruitenwissers (vind ik). De auto is verre van de staat die je voor de vraagprijs mag verwachten. De meeste zaken zijn kleinigheidjes, die je gemakkelijk en goedkoop kunt fixen.Blackadder the 5th zei:Een ontbrekende airco-radiateur, een grille die aan de bovenkant niet lijkt aan te sluiten op de bovenbalk,
2 nieuwe spatborden, ontbrekende GTI16V logo. Iets zegt me dat er wat met de voorzijde is gebeurd.