Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Hele leuke auto inderdaad! Maar kost het vervangen van een pookhoes nou zo ontzettend veel geld, voordat zo'n auto wordt aangeboden voor 2900 euro?? :confused:

Inderdaad een erg mooi interieur, met deze kuipstoelen in het velours. Ook best wel bijzonder dat hij zwart is. Jammer dat hij voor dit bedrag niet net iets mooier is, vooral de details maken hier het verschil. Het achterste deurpaneel aan de bestuurderskant heeft zo te zien last van loslatende lijm, en ook de naafdopjes zijn erg jammer.

VW Golf II zei:
Is er hier iemand die over (interne) dealerinformatie van de Golf 2 Van uit 1990 beschikt? Ik ben op zoek naar uitrustingsspecificaties. De mijne heeft bijvoorbeeld een hoogte verstelbare bestuurdersstoel en spatbordranden, maar die zitten er niet standaard op als je in de folders kijkt. Als ik verschillende foto's bekijk van andere Nederlandse Vans kom ik er ook niet uit. De basisversie is van de Van is een Golf CL, dus af fabriek zouden er bijvoorbeeld geen spatbordranden op horen.

Mijn dealer verwijst mij naar Pon, maar Pon geeft aan dat ze de informatie niet hebben. Kan een van jullie mij verder helpen?

Hoi VW Golf II, ik heb hier een Pon folder van de VW Vans van 1990 en een Pon folder uit 1992 van de Golf Function Van.
In de 1990 folder staan op de fotos geen spatbordverbreders, alleen de kleine lijsten bij de achterwielen. Verder heeft hij de grijze stoffen kofferbakbekleding met de lage opstaande rand zoals op de foto van Audi80Coupe, geen hoedenplankdragers maar hele smalle randen, een Golf CL logo achterop, volgens mij wel een rechter zijwandje met asbakje (moeilijk te zien), stoffen wielkastbekleding en de kunststof kofferbakbeschermingsrand.
In de 1992 folder staat in het lijstje van de uitrusting opgenomen o.a. een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, spatbordverbreders, dorpelbekleding, Golf aanduiding achterop en Function aanduiding op de achterstijlen.

VW Golf II zei:
Ik heb in de optiecodes in het serivceboekje gezien dat ze wel zonder achterbank aan Pon geleverd worden.

Ik ben erg benieuwd naar deze optiecodes, als je hier een lijstje van hebt? Ik heb een overzicht gemaakt van alle codes, van jaar tot jaar, 1983 (M-codes) tot 1992 (PR-codes).

Audi80Coupe zei:
Hier nog een foto van de sticker van de Van Automaat, misschien kun je er nog iets aan ontdekken.

Aan de sticker van de Van is in niets te zien dat het een Van is, een gewone CL Diesel automaat zou exact dezelfde sticker kunnen hebben. Pon heeft denk ik gewone als CL afgeleverde wagens omgebouwd tot Van, hoewel er wel een beperkt aantal lakkleuren en bekleding voor de Van leverbaar waren. Ik las dat de Van bij jullie inmiddels verkocht is, anders had je misschien kunnen kijken of er groen/rood/bruine papiertjes met fabriekscodes aan boord te vinden waren, daar kun je nog meer uit halen.

Groeten,
Vmn

Vandaag op Techno Classica kreeg ik een poster. Ik weet dat jullie het niet zo op tuning hebben, van mij hoeft het ook niet altijd, maar dit vind ik echt heel gaaf:

Vind hem wel gaaf (y) Heb ze veel erger "verklooit" zien worden....

In ander nieuws, mijn uitlaat heeft een rammeltje ontwikkeld. Vanmiddag maar weer de brug op...

Vmn zei:
Hoi VW Golf II, ik heb hier een Pon folder van de VW Vans van 1990 en een Pon folder uit 1992 van de Golf Function Van.
In de 1990 folder staan op de fotos geen spatbordverbreders, alleen de kleine liten bij de achterwielen. Verder heeft hij de grijze stoffen kofferbakbekleding met de lage opstaande rand zoals op de foto van Audi80Coupe, geen hoedenplankdragers maar hele smalle randen, een Golf CL logo achterop, volgens mij wel een rechter zijwandje met asbakje (moeilijk te zien), stoffen wielkastbekleding en de kunststof kofferbakbeschermingsrand.
In de 1992 folder staat in het lijstje van de uitrusting opgenomen o.a. een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, spatbordverbreders, dorpelbekleding, Golf aanduiding achterop en Function aanduiding op de achterstijlen.

VW Golf II zei:
Ik heb in de optiecodes in het serivceboekje gezien dat ze wel zonder achterbank aan Pon geleverd worden.

Ik ben erg benieuwd naar deze optiecodes, als je hier een lijstje van hebt? Ik heb een overzicht gemaakt van alle codes, van jaar tot jaar, 1983 (M-codes) tot 1992 (PR-codes).

Audi80Coupe zei:
Hier nog een foto van de sticker van de Van Automaat, misschien kun je er nog iets aan ontdekken.

Aan de sticker van de Van is in niets te zien dat het een Van is, een gewone CL Diesel automaat zou exact dezelfde sticker kunnen hebben. Pon heeft denk ik gewone als CL afgeleverde wagens omgebouwd tot Van, hoewel er wel een beperkt aantal lakkleuren en bekleding voor de Van leverbaar waren. Ik las dat de Van bij jullie inmiddels verkocht is, anders had je misschien kunnen kijken of er groen/rood/bruine papiertjes met fabriekscodes aan boord te vinden waren, daar kun je nog meer uit halen.

Groeten,
Vmn

Hallo Vmn,

Bedankt voor je reactie! Die folder van 1990 heb ik ook, die van de Function Van ken ik niet. De Function heeft standaard een hoogteverstelbare stoel, dus ook in de grijs kenteken uitvoering. Bij mijn CL hoort ie er niet in.

De bekleding van de achterste wielkasten is ook anders dan bij een standaard Golf 2. De rubber afdekdoppen op de schokbrekers zitten er bij mij niet in, dit is volledig van stof.

De codes van mijn auto kan ik je volgend weekend wel mailen. Het fabriekspapiertje heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar die vind ik misschien nog wel.

Vmn zei:

Dat snap ik, maar het ging mij hoofdzakelijk om de optiecodes. Zoals VW Golf II ook al aangaf is er (misschien) een optiecode die aangeeft dat hij nieuw geleverd is zonder achterbank. Ik neem aan dat PON best iets dergelijks voor elkaar kon krijgen bij de fabriek. Overigens is de hele auto grondig schoongemaakt, en zijn er helaas geen fabriekspapiertjes naar voren gekomen.

VW Golf II zei:
Hallo Vmn,

Bedankt voor je reactie! Die folder van 1990 heb ik ook, die van de Function Van ken ik niet. De Function heeft standaard een hoogteverstelbare stoel, dus ook in de grijs kenteken uitvoering. Bij mijn CL hoort ie er niet in.

De bekleding van de achterste wielkasten is ook anders dan bij een standaard Golf 2. De rubber afdekdoppen op de schokbrekers zitten er bij mij niet in, dit is volledig van stof.

De codes van mijn auto kan ik je volgend weekend wel mailen. Het fabriekspapiertje heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar die vind ik misschien nog wel.

Alvast bedankt! Ik kan die van de Function Van wel voor je inscannen. Dat van die afdekdoppen wist ik niet. De fabriekspapiertjes zijn vaak te vinden onder het tapijt van de bestuurdersstoel (waar het overlapt), onder de achterbank, onder het reservewiel, onder het dashboardkastje en/of in de middenconsole. Misschien levert het wat op, bij mijn Pasadena zaten de meesten er nog in!

De code voor geen achterbank is 3NA. Die staat bij mij op de sticker.

Als je de folder voor mij wil inscannen Vmn, heel graag!

Ik denk dat het komt dat die van jullie een automaat was. Die zal in grijs kenteken zelden geleverd zijn. De kleur is ook bijzonder voor een grijs kenteken, dat kan ook een oorzaak zijn.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=53 86k, zou het? Wel een ontzettend smerig interieur, al kan dat natuurlijk ook bij een lage kilometerstand...

$_85.JPG

Absoluut geen fris ding, maar aangezien er een NAP logootje staat en de verkoper nog een keer extra de lage kilometerstand benadrukt zal het wel kloppen.

Dit VW Golf 2 topic staat in het forum met onderwerp Autoliefde roest niet, in iedergeval had ik vorige week nadat ik zelf een oliewissel gedaan toch een behoorlijke tegenvaller.

Blijkt bij mijn 5 jaar geleden reparatie bijrijderskant het krikpunt nu een scheur te vertonen ( de dorpel is wel goed ) , het is geen APK afkeur maar doorrijden is ook niet goed , weer bij dezelfde schadehersteller lasser geweest, waarschijnlijk zelfs iets meer werk als aan de andere kant.

Ik ben daar met grote twijfel weggereden, opknappen of wegdoen mijn Golf , ik heb er afgelopen jaren behoorlijk aandacht en geld geïnvesteerd.

Van de ene kant krijg ik te horen, hou ermee op en koop iets nieuws, van de andere kant krijg ik het antwoord, opknappen de auto staat op de drempel om een klassieker te worden en voor de rest heeft hij geen gebreken , moeilijke beslissing o_O

Het ontzien van mijn Golf zit ik al over na te denken, als hij eind Oktober dit jaar APK goedgekeurd wordt kan ik hem 4 / 5 maanden stilleggen. De winter doet een oldtimer toch niet veel goeds, aanstaande zondag 30 April ga ik naar de eerste Editie Auto Motor Klassieker Festival in Zandvoort. Toch wel mooie evenementen om mee te maken, youngtimer of oldtimer meetings.

Een auto zoals mijn golf met iets nieuws vergelijken is toch appels met peren vergelijken, ach hij wordt dit jaar 27 jaar oud dat haalt menig auto niet.

Hallo MRS, wegdoen van een Golf II krijg je altijd spijt van... zeker in de toestand zoals die van jou! Ik heb het nu twee keer meegemaakt, weggedaan i.v.m. roest, maar heb van beide zoveel mogelijk bruikbare onderdelen bewaard om het leed wat te verzachten. Twijfel nog steeds of ik ze niet helemaal had kunnen bewaren.

PS Sinds oktober heb ik mijn derde Golf, en gelukkig nu dan met heel veel back up onderdelen ;)

Hier langzaam aan het aftellen
Of ze gaat naar de sloop
Staat al maanden te koop of ze word ingeruild met verlies.
Kan niet meer uit voor me op diesel te rijden

Barri zei:
Ik heb nu een mk3 VR6 en heb toch dat Golf gevoel daarmee deels terug
Mooie motor, ik heb daar goede herinneringen op mijn vakantie in Canada, deze motor werd ook geleverd in een Passat B3 , geweldige kickdown.

Over mijn Golf, ik ben er eigenlijk wel uit ik laat hem herstellen, kost wat maar ik weet dat de rest van de wagen goed is.

Herman, wel al het bruikbaars eraf halen toch?

MRS, zeker fijn die vr6! Heerlijk ding. Leuk projectje, zie ook mijn Mijn Auto topic hier.
Jouw Golf moet je inderdaad een beetje gaan sparen, dat heeft ie wel verdiend :)

Inmiddels bij toeval het golfje verkocht .
Eerst proberen te ruilen,Kwam ik daar stond er een totaal zielig hoopje polo coupe
Blanke lak liet overal los , uitlaatdemper lek en de accubak verot ennog wat kleine dingen onder de motorkap veel rost op het blok en aanbouwdelen.
Denk nee onderwegeen pb mooi koper ,dus na bekijkenwas ze snel weg denk datze ook snel stuk is.
Begonal over pomp nog verder open enz.
Bij toeval voor weinig een twingo gekocht

@herman78

Ik rij naast mijn Golf al jaren in een Twingo Type I, dit zijn prima wagentjes. Veel voor weinig, wel lawaaig op de snelweg bij een hoge snelheid.

Twingo 1 is nog steeds een geniaal concept, een klassieker in wording. Wij hebben er ook eentje gehad, maar dat was helaas een minder exemplaar.

Voor de golf liefhebbers, hier een leuke Pasadena te koop: <https://volksforum.com/forum/showthread.php?t=140228>

Nou, da's niet goedkoop inderdaad. Wel blijf ik een Jetta van na de facelift een leuke auto vinden! Zeker zo met dikke bumpers en Sebring velgen (die overigens ook niet meer te betalen zijn tegenwoordig).

Weet of heeft iemand een hemel te koop voor onze Golf 2 GTD met schuifdak?

De hemelbekleding heeft losgelaten, we proberen de boel weer netjes vast te lijmen. Mocht iemand een nette hemel weten dan is dar waarschijnlijk makkelijker en mooier!

6800 euro?? Wat een geld voor een Golfje, GTI of niet. Of is deze prijs te verdedigen?

edit: ja, blijkbaar. Toch vind ik dit exemplaar niet de goede uitstraling hebben op de een of andere manier. Wat vinden jullie?

@Rzasa,

Ik vindt de uitstraling wel meevallen, goed dichterbij zul je hier en daar wel gebruikssporen vinden. In ieder geval is hij of deels overgespoten of er zijn andere spatborden opgekomen, onderaan ontbreekt de steenslag bescherm folie.

Voor de rest oogt hij vrij origineel, jammer met de import dat de kilometerstand niet te controleren is of er moet noch een keurings rapport bijzitten uit Spanje waar hij vandaan komt.

Hij heeft wel elektrische ramen en een Airco (y)

Ook ik vind hem er een beetje ''gemaakt'' uit zien. Komt zeker door de spatborden zonder folie onderaan, maar bijvoorbeeld ook door de loslatende stof op de deurpanelen en de ontbrekende wielboutdopjes. Voor dit soort bedragen mag je toch wel een behoorlijke auto verwachten, en deze mist dat op de één of andere manier. Maar misschien valt het in het echt mee.

Een ontbrekende airco-radiateur, een grille die aan de bovenkant niet lijkt aan te sluiten op de bovenbalk,
2 nieuwe spatborden, ontbrekende GTI16V logo. Iets zegt me dat er wat met de voorzijde is gebeurd.

Blackadder the 5th zei:
Een ontbrekende airco-radiateur, een grille die aan de bovenkant niet lijkt aan te sluiten op de bovenbalk,
2 nieuwe spatborden, ontbrekende GTI16V logo. Iets zegt me dat er wat met de voorzijde is gebeurd.
De uitlaat hangt er scheef onder, de zwarte sierstrip rondom ontbreekt, foute ruitenwissers (vind ik). De auto is verre van de staat die je voor de vraagprijs mag verwachten. De meeste zaken zijn kleinigheidjes, die je gemakkelijk en goedkoop kunt fixen.

Ben niet heel actief meer op het forum, zag mijn nieuwe auto voorbij komen dus dacht, ik laat weer eens even weer wat van me horen :)

Ik heb de Rode Golf GTS hierboven zaterdag opgehaald. Toen ik hem op marktplaats zag staan direct opgebeld en een deal met de verkoper kunnen sluiten, echt geluk mee gehad want er was veel interesse voor. Het betreft een auto van de eerste eigenaar, altijd binnen gestaan, boekjes en aankoopfactuur zijn er allemaal nog bij.
Mijn plan is om hem weer helemaal origineel GTS te maken, De lage voorbumper is bijvoorbeeld nooit gemonteerd geweest op verzoek van de 1e eigenaar wegens hoge drempels in zijn straat, deze ga ik weer monteren. Velgjes weer laten herstellen en ik hoop nog ergens de originele GTS striping te kunnen vinden. dus als iemand iets weet..?
18740555_1636692699692487_8934680487399223200_n.jpg

18739654_1636692809692476_1677783542895518334_n.jpg

18670948_1636692833025807_3688417367821974500_n.jpg

Ik verwacht 11 Juni met de GTS naar het Youngtimerevent in Doetinchem te gaan. Misschien zien julie me daar:)

Naast de GTS heb ik nog mijn 86er GL Polarsilber, mijn Golf 1 heb ik een half jaar terug verkocht.

Goed plan om hem weer helemaal origineel te maken. De grille met dubbele koplampen is niet helemaal mijn smaak maar hoort natuurlijk wel bij de GTS uitvoering. Misschien kan VW Classic Parts de striping nog leveren? Succes en veel plezier met je aankoop.

Terug
Bovenaan