Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Ik moet nog steeds niet echt wennen aan het feit dat dit soort auto's ineens voor een paar duizendjes weggaan, en dan is dit qua uitvoering en kilometerstand niet eens een heel bijzonder exemplaar...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...3612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=6

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1193530740-volkswagen-golf-1-8-gti-unieke-fire-and-ice-uitvoering-origi.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=7
Als hij zo goed is als op de foto's gaat hij vast weg voor die prijs.

Die grijze is niet gek. Zo'n F&I wordt ook prijzig zeg!
PostGolf is tof! Lijkt me er wel eentje. Jammer dat diesel hier zo belast wordt, want best leuk om op te knappen en weer als PostGolf te verbouwen.

Dat heb ik ook, het interieur vind ik afschuwelijk. De auto als geheel vind ik ook mooi. Veel km's maar een GTI brengt nu eenmaal meer op.

Die zilvergrijze is ook netjes. En de gele PostGolf gewoon leuk.

Daarentegen vind ik deze Golf GTI helemaal geweldig. Hij staat hier vlakbij te koop. Eigenlijk zou die op mijn oprit moeten staan. Maar ja, die vraagprijzen...Of zou het een interessante belegging zijn? O ja, wel even een ander stuur erin zetten.

noYOVfC.jpg

Vraagprijs is bijna 3 keer zoveel als de auto eerst aangeboden werd, ja autohandel en wat een gek ervoor geeft.

Lijkt me dat deze handelaar behalve de auto een keer afspoelen voor de rest niet zoveel veranderd heeft, in ieder geval heeft de verkoper Bas sinds hij 19 augustus de auto op zijn naam geschreven heeft nu al winst gemaakt.

MRS zei:
Lijkt me dat deze handelaar behalve de auto een keer afspoelen voor de rest niet zoveel veranderd heeft

Ik ben benieuwd of de schade rechtsvoor in deze korte tijd gerepareerd is. Helaas zijn juist van die hoek geen foto's...

goed wassen, velgen overspuiten, bumpers zwart maken: klaar.
Vervolgens goede foto's maken waarop rechtsvoor niet te zien is (zegt genoeg, lijkt me) en proberen een topprijs te scoren.

Op de foto van de rechter achterhoek lijkt het alsof het spatbord weer recht is. Misschien toch vervangen?
Behoorlijke marge natuurlijk, maar voor dit bedrag vind ik hem niet echt duur.

Kever1 zei:
goed wassen, velgen overspuiten, bumpers zwart maken: klaar.
Vervolgens goede foto's maken waarop rechtsvoor niet te zien is (zegt genoeg, lijkt me) en proberen een topprijs te scoren.

Over een topprijs gesproken.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1195817002-golf-2-1-6-td-gtd-1986-uniek.html

rzasa zei:
Kever1 zei:

Over een topprijs gesproken.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1195817002-golf-2-1-6-td-gtd-1986-uniek.html

En dat met zo'n km-stand en zulke belabberde foto's.

Jammer dat die Golf VAN helemaal aan de andere kant van Nederland staat, anders was ik wel even gaan kijken. Voor dit bedrag kan het niet heel snel mis gaan.

EDIT: Staat nu op gereserveerd zie ik.

Die golf gt4 is ook een mooie wagen. Hij is niet perfect maar veel beter ben ik ze niet tegen gekomen voor die prijs en het is ook nog een unieke uitvoering.

Het is mijn auto namelijk.

De auto rijdt in het zuiden van het land maar ik ben ook lid van volksforum.com of misschien op een Facebook vag groep zien langs komen.

https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/1-6-cl-6-1-2-maand-apk-unieke-aurto-25442119/details.html
volkswagen-golf-1-6-cl-6-1-2-maand-apk-unieke-aurto-25442119-1.jpg

Die is inderdaad wel heel erg leuk.
Helaas maar weinig info bij de advertentie.
Is het bv een ex anwb of ex deutsche post?
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk omdat het een originele nederlkander is, maar wie weet wat er in 1990 gebeurt is bij aflevering van de auto.
Het verplichte schot achter de voorstoelen(ik geloof 30cm) is wel heel laag.

Ik had over mijn probleempje met mijn cockpit verlichting contact met VMN die vroeger actief was op dit forum en een Golf Pasedena rijdt, hij heeft me een uitstekende how to do gestuurd per email , dit gaan we deze maand maar eens oplossen ( is volgens mij APK afkeur je snelheidsmeter niet kunnen aflezen in het donker ).

Zijn vraag aan mij was, of er voor originele of bijna orginele VW Golf II's en Jetta's , nog animo is om met elkaar een meeting te hebben met de eigenaren van Golf MK II en hun wagens.

Dit jaar zou krap worden, maar de laatste meeting in 2014 alweer bij de Witte Bergen was ook eind september.

De Elite meetings in 2015 en 2016 georganiseerd waren toch niet helemaal mijn ding, zie volgende Facebook pagina :VW MK II Elite

Wat je ook kunt doen: plak een navigatiesysteem met snelheidsvermelding tegen je voorruit, dan hoeft de snelheidsmeter niet te werken. De enige APK-eis is het aflezen van een snelheid, het is niet verplicht om hiervoor de originele meter te gebruiken.

Overigens lijkt mij een meeting een erg goed plan!

MRS zei:
Ik had over mijn probleempje met mijn cockpit verlichting contact met VMN die vroeger actief was op dit forum en een Golf Pasedena rijdt, hij heeft me een uitstekende how to do gestuurd per email , dit gaan we deze maand maar eens oplossen ( is volgens mij APK afkeur je snelheidsmeter niet kunnen aflezen in het donker ).

Zijn vraag aan mij was, of er voor originele of bijna orginele VW Golf II's en Jetta's , nog animo is om met elkaar een meeting te hebben met de eigenaren van Golf MK II en hun wagens.

Dit jaar zou krap worden, maar de laatste meeting in 2014 alweer bij de Witte Bergen was ook eind september.

De Elite meetings in 2015 en 2016 georganiseerd waren toch niet helemaal mijn ding, zie volgende Facebook pagina :VW MK II Elite

Als je die handleiding kunt missen, mag je dat gerust sturen!

Ik zal het eerst met VMN overleggen , hij heeft deze handleiding gemaakt aangevuld met fotomateriaal, in mijn ogen zelfs beter dan hoe het in So wirds gemacht van Golf II wordt uitgelegd ( ISBN nummer 9 783768 804745 ).

Ik wil wel net zoals vorige meetings een lijstje met data opmaken, wie wanneer interesse heeft, of een vast datum zoals op zondag 24 september ( als het weer meezit ), locatie zou weer de Witte Bergen kunnen zijn, dit is voor veel mensen erg centraal gelegen in Nederland.

Ik zie zo'n meeting wel zitten, kan iedereen die een Golf II of Jetta II laten zien waar ze momenteel inrijden ;)

Over het aflezen via je navigatiesysteem, moet er zoals de RDW zegt geen werkende goede afleesbare snelheidsmeter zijn die zelfs in het donker goed af te lezen moet zijn ?

Dit is wat ik op de site van de RDW lees :
1. Personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is

Goedenavond,

Heeft iemand ook een idee waarom de CV van mijn Golf carrat uit 1985 alleen nog maar dicht wil gaan maar niet open?
Ik heb al iets gehoord van een luchtlekkage, zijn er zwakke plekken in het systeem?

Lastig, die cv. Ik zou niet weten waar dat in kan zitten. Lijkt me idd een lekkage, maar waar?

Dashboard lampjes vervangen: het dash is makkelijk los te maken: schroefjes onder de knoppen links en rechts (verlichtingsknop en achter een loze knop, en rechts achter de radio dacht ik). Onder de tellers ook nog een paar schroeven? Als je de tellerbak naar je toe trekt, let dan op dat je de snelheids-kabel goed losklikt zodat ie niet afbreekt.

Ik heb van VMN zo'n uitgebreide handleiding gehad , daarmee moet het geen probleem zijn om de lampjes te vervangen.

Een over gerestaureerde auto die ik vanavond tegenkwam op een verkoop site, wel erg netjes gedaan, volgens hun km stand 10 ?

VW Golf GTI G60 vraagprijs € 17.000,-

stephane32 zei:
Goedenavond,

Heeft iemand ook een idee waarom de CV van mijn Golf carrat uit 1985 alleen nog maar dicht wil gaan maar niet open?
Ik heb al iets gehoord van een luchtlekkage, zijn er zwakke plekken in het systeem?

Als er luchtlekkage in de CV zit, moet je de pomp langer door horen draaien dan normaal. De pomp slaat af op het moment dat er vacuum is. Dus bij open als hij niet meer lucht in de leidingen kan pompen en bij dicht als hij niet meer lucht kan aanzuigen.

Een meeting lijkt me leuk!

MRS zei:
Ik heb van VMN zo'n uitgebreide handleiding gehad , daarmee moet het geen probleem zijn om de lampjes te vervangen.

Een over gerestaureerde auto die ik vanavond tegenkwam op een verkoop site, wel erg netjes gedaan, volgens hun km stand 10 ?

VW Golf GTI G60 vraagprijs € 17.000,-

Die auto staat vlak bij :) De kilometerstand is op nul gezet na de restauratie...

Ik ga hier geen apart topic over openen, ik wil eerst de interesse peilen op dit forum onderdeel of er genoeg zielen zijn om met elkaar bijeen te komen.

Ik inventariseer even wat ik hier tot nu toe zie die een meeting wel zien zitten, de definitie van wat er kan komen, zolang de auto maar een redelijk originele VW Golf /Jetta II is, is iedereen welkom.

Mijn suggestie laten we het houden bij de Witte Bergen zoals in voorgaande jaren, datum hou ik op 24 september zondag aanstaande, zeg vanaf
circa 12.00 uur.

Indien andere mensen voorstellen hebben hoor ik het graag, een meeting kan ik geslaagd noemen als er toch ten minste 5 a 6 auto's komen ( de maximale opkomst in het verleden was circa 10 a 12 wagens ).

Een andere locatie in gedachte , dat hoor ik ook graag. Tot nu toe lees ik dat de volgende mensen interesse hebben:

• Audi80Coupe
  • VW Golf II
  • MRS
  • VMN ?

Ik heb 23 september een feest, dus ik weet niet of ik de 24e in staat ben om langs te komen. Wat mij betreft mag het ook nog wel een week (of twee) later, maar het wordt misschien moeilijk met het weer.

We kunnen als verandering op de eerdere data ook een dag op zaterdag prikken, bijvoorbeeld op zaterdag 30 september.

Plannen van een meeting medio oktober lijkt me redelijk risicovol aangezien het weer dan parten kan spelen ( maar goed nu is het ook huilen met de pet op dus misschien is het medio oktober wel goed weer).

Ik prik een aantal data, moet iedereen maar zeggen of hij/zij wel of niet kan.

zaterdag 23 september
zondag 24 september
zaterdag 30 september
zondag 1 october

Andere suggesties , ik hoor het graag, indien genoeg belangstelling open ik wel een apart topic, om dit topic niet te veel te vervuilen.

Ik zou alleen zaterdag 30 september kunnen, maar uitgerekend dan trouwt mijn nichtje en ben ik hun chauffeur (in de Kever)

De 22e gebruik ik mijn Kever als trouwauto, voor mijzelf :)

Ik heb geen mk2 meer, maar als het in de buurt is en ik kan dan kom ik de mk3 VR6 wel even tonen! :)

Terug
Bovenaan