Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

https://www.autowereld.nl/mitsubish...htiging-collectors-item-38469137/details.html
mitsubishi-galant-1-8-gl-stuurbekrachtiging-collectors-item.jpg

https://www.autowereld.nl/ford/gran...auto-hogere-prijsklasse-38472975/details.html
ford-granada-2800-injection-86-000-org-km-unieke-auto-hogere-prijsklasse.jpg
Wat een lekkere dikke wagen die Ford! Kleur staat hem ook goed.

Leuke Almera, fraaie uitvoering.
Wel wat aan de prijs.
€ 5.445
39.555 km
nissan-almera-1-8-sport-airco-leder-nl-auto-1e-eigenaar.jpg

nissan-almera-1-8-sport-airco-leder-nl-auto-1e-eigenaar.jpg

406 die er redelijk uitziet, todat je het interieur bekijkt. 50k gelopen en mag voor nog geen 2500 euro weg.
0-2b65e2be840720317b01e048e92c9f9e.jpg

Blijft wel een fraaie auto, maar ik weet het net niet bij dit exemplaar. https://www.autotrack.nl/a/peugeot-406-benzine-1996-54210431/media?activeImage=0

En een sympathieke Clio van Sjaak. Nog geen 60 op de teller, mag weg voor een ruime 4k.
2adcd572bbf297a1f05b694f9d0dc53f.jpg

Mijn dochter vroeg ook al of die Almera wat voor haar was, indien haar 26 jaar oude Micra niet door de APK zou komen. Almera: Laatste beurt 6 jaar geleden..... erg weinig kilometers.... Mogelijk wat problemen met rubbers, keerringen etc door stilstand. De 1.8 is ook niet de meest betrouwbare motor van Nissan. Haar Micra slaagde afgelopen week glansrijk voor de APK, keuzeprobleem opgelost.

Ja die almerea is wat te duur.
Bijzonder vind ik die peugeot.
Maar idd dat interieur! Let op de deurgreep aan de binnenkant rechtsvoor, rechts achter lijkt hij het ook te hebben.
De rest lijkt me wat schimmelachtig, bij de radio enzo

Ik zag pas zo'n 406, ook een nette, voor €950. €2500 vind ik dus niet heel weinig, zeker als ie bij De Groot staat. :)

^^ Ik heb 'm daar een paar weken geleden niet zien staan. Ben alleen buiten geweest, binnen alleen in het kantoor gedeelte en niet de handelshal.

Die 205 lijkt wel een koopje. Leuke auto voor erbij. Kan me niet voorstellen dat wanneer 't blijft rijden minder waard wordt.

Ik heb even een rondje gemaakt en moest goed zoeken om de 406 te vinden. Het is écht een heel nette auto. Ja, hij heeft wat schoonheidsfoutjes, als een klein deukje in het rechter voorschermen en deurpanelen waarvan de lijm heeft losgelaten, maar dat is niet onoverkomelijk. Motorruimte was ook netjes, maar hij is wel toe aan een beurt: de multiriem is echt op en ik denk de distributieriem ook. Ik heb natuurlijk geen idee hoe hij motorisch is en qua koppeling, want de kmstand is zo laag... Kleine stukjes gereden? Maar er is wel goed voor gezorgd.

Hieronder wat plaatjes.
IMG-8862.jpg

IMG-8853.jpg

IMG-8854.jpg

IMG-8855.jpg

IMG-8856.jpg

IMG-8857.jpg

IMG-8858.jpg

IMG-8859.jpg

IMG-8860.jpg

IMG-8861.jpg

Tof dat je bent wezen kijken! Valt me op dat hij buiten staat, wist niet dat deze zaak een buiten had.

Leuk verslagje. Best een prima auto na een goede beurt en cosmetische aandacht. Ben benieuwd of iemand van ons hem meeneemt of dat we hem binnenkort duurder aangeboden zien. Met deze prijs is er vast nog wat onderhandelingsruimte.

Tof dat je bent wezen kijken! Valt me op dat hij buiten staat, wist niet dat deze zaak een buiten had.

Leuk verslagje. Best een prima auto na een goede beurt en cosmetische aandacht. Ben benieuwd of iemand van ons hem meeneemt of dat we hem binnenkort duurder aangeboden zien. Met deze prijs is er vast nog wat onderhandelingsruimte.
Het merendeel van de 'goedkopere' auto's staat buiten. Dat zijn er énorm veel. Sowieso stond het terrein voller dan twee maanden terug toen ik er voor het laatst was.

Het merendeel van de 'goedkopere' auto's staat buiten. Dat zijn er énorm veel.

Klopt, auto's zoals deze glimmen nog en staan er dus nog niet zo lang.. ik denk dat die Lancia Musa er ook nog wel staat.. die zit aardig onder de groene aanslag, zeg maar. Dat is wel jammer.

Maar ja.. hij schijnt geen autowassers te kunnen krijgen; de jeugd (in die omgeving) wil niet werken / hoeft niet te werken voor 5 euro per uur, werd verteld.

Ik kan eigenlijk niet precies vertellen waarom, maar ik vind zo'n thema toch echt een hele gave auto.

Toyota is behoorlijk duur. Maar het is ook wel een super nette auto. Ik denk dat ze hem wel verkocht krijgen.
Als je er een beetje voor zorgt gaat dat ding de komende 30 jaar ook nog mee.

Laatst bewerkt:
Die Toyota ziet er inderdaad puik uit! En kan me voorstellen dat het voor een paar duizend euro nog wel verkocht zou worden. De vraag is wel: waarom zou iemand willen dat die auto nog dertig jaar meegaat? In de zin, de auto is kraak nog smaak. Die Almera van eerder heeft dan nog wel iets. Ben benieuwd wie dit zou kopen.

talbot-horizon-1-3-ls-sherlock-1-3-ls-sherlock.jpg

54a7c2ef-c969-4b96-8e2a-c4d5e8893d4b

79025031-0ceb-4733-8be4-61f197eb2ea4

Niet heel bijzonder ware het niet dat deze auto als Daf 66 geregistreerd staat maar het uiterlijk van een Volvo 66 heeft (meestal gebeurde zo'n ombouw andersom).
Of zal er met kentekens zijn gerommeld?
0-a4bfee0a5b88d15f828a21f7a862860b.jpg

(jongste Sd1 van 5-1-1987)
s-l1600.jpg

Laatst bewerkt:
Die Dolvo-66 klopt inderdaad niet. Hij heeft alle kenmerken van een late Volvo 66 (knipperlichten zijscherm, interieur). Dus ik denk dat dit een samengevoegd geheel zou kunnen zijn. Jammer, want met wat Daf-66 onderdelen was het veel minder opgevallen.

1.jpg

ford-orion-1-4-cl-1-4-cl.jpg

daihatsu-charade-1-3i-tx-uniek-1e-eigenaar-96-753km-nap-nieuwstaat.jpg

kia-pride-1-3-profit-lage-kolometerstand.jpg

ebb9e3dc-5f0b-4876-88b3-616fe7129d6d

Dit authentieke unieke oldtimer object is in zeer gewaardeerde staat. Het voertuig functioneert optimaal en heeft een perfecte weg ligging.
De motor is goed onderhouden en in uitzonderlijke staat. Wij hopen dat de nieuwe eigenaar van dit pareltje een goede zorg zal dragen met veel plezier.

* OLDTIMER * Voor oldtimers in Nederland hoeft je geen wegenbelasting te betalen, deze vrijstelling is er om oldtimer rijders tegemoet te komen.
* APK * is mogelijk in overleg.
* 2 WD *
* AIRCO *
* CLASSIC CAR *

Wat een tekst o_O Apart ding, dat matzwarte gerommel bij de dorpels en spatborden is wel een beetje jammer...

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...-tercel-1-3-de-luxe-oldtimer-2-wd-classic-car

3a766eca-5b04-4f15-90b0-4e908c1530eb

Dat zwart zal er wel zitten om roest te verbergen en hij staat ook nogal vreemd hoog op zijn wielen. Ik zou er met een wijde boog omheen lopen.

2 jaar terug bij hetzelfde bedrijf voor 10k te koop. Toen al eens in prijs verlaagd naar 5k. En nu voor 3k. En pas sinds 22 mei van dit jaar tenaamgesteld op naam van hetzelfde bedrijf? Ik zou inderdaad met een grote boog erom heen lopen...

Terug
Bovenaan