Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Lekker kleurtje op die Tigra. Het ding schreeuwt alleen om een set origineel lichtmetaal, dit is een auto waarbij ik doppen niet vind passen.
Uniek mooi ding!
Die zie je toch ook echt bijna nooit meer.
Vraag me af of dit origineel is zo, die wieldoppen.
In mijn beleving hadden ze allemaal standaard die 5-spaaks 15 inch lichtmetalen velgen

Een Opel Tigra zie je ook bijna niet meer, ben ooit eens bij 1 wezen kijken, een groene Rio Verde, met bruin lederen bekleding, dezelfde combinatie als ik nu met mijn Mini heb. :)

volkswagen-golf-1-6-generation-aut-stoelverw-airco-elek-pakket-nw-apk.jpg

Simca-1100-LE-5DRS-1.webp

cf438ed973bee990514a5d0fbf4b1bb3dcee6e89.jpeg

Laatst bewerkt:
Prachtige Golf 4! Mooie bekleding,.in zo'n Generation uitvoering. Wist niet dat die van 1999 is, ik dacht zelf dat die er pas rond 2002 was. Maar deze velgen zijn ook van rond 1999 dus dit klopt dan wel.

Niet echt een tussenmodel, maar een exemplaar waar verkeerde koplampen en knipperlichten op zijn geschroefd. Die horen bij een Alfasud Nuova van 1980 of later.

Hoe is het mogelijk die alfa maar ook die simca, dat die nog niet gepakt zijn door de r****d*****.
Wat zijn het beide prachtige wagens!!!

Ik ook. Maar dan de "grotere" station...

Deze zou ik graag dan in de garage zetten :cool:

Heb al bij de diverse fabrikanten gevraagd of deze niet identiek als 1:18 kan worden uitgebracht. Vrees namelijk dat dat de enige ooit haalbare is.

Gelukkig wel
En snap dat het niet ieders smaak is. Maar ben al sinds jongs af aan gek op dat model. En mag uiteraard ook met een normale standaard motor zijn. Maar vind deze kleur gewoon heel mooi op dit model.

Een vierdeurs Carina van deze generatie is erg zeldzaam.
Alleen is dit in de advertentie wel een beetje raar:
Deze Carina TA1 / A10 / serie 1 is door een kenner enige jaren geleden uit Duitsland geïmporteerd en daarna volledig gerestaureerd, met droogijs straalbehandeling van de bodem, alles roestvrij gemaakt en volledig opnieuw gespoten in de originele kleur groen (metallic).
De auto is voor het eerst op kenteken in NL gezet op 7 april 2026. Dus een kenner stopt alle moeite er in om deze auto volledig te restaureren om deze dan meteen te verkopen zodra deze klaar is? :unsure:

Nou ja, kenner... Dit lijkt me toch een A14 en geen A10.
Precies. Net als dat TA1 ook fout is: de T is de motoraanduiding. (2T motor)
A10 is de modelserie en omdat het een 77-er is, zou het dan een TA14 moeten zijn.

Om het goed te maken, ik kwam vandaag deze advertentie tegen met een een Toyota model F:

^^ Op zich is het wel logisch om de auto pas, fiscaal en voor het verkeer, te importeren als het werk eraan klaar is en de auto rijdbaar en volgens de regels de weg op mag / aan het verkeer deel te nemen.

Ik zou eerder denken: waarom niet nu gaan genieten van ál je werk en 'm het volgende seizoen te verkopen?

Precies. Net als dat TA1 ook fout is: de T is de motoraanduiding. (2T motor)
A10 is de modelserie en omdat het een 77-er is, zou het dan een TA14 moeten zijn.

Om het goed te maken, ik kwam vandaag deze advertentie tegen met een een Toyota model F:
Zeker! Al vind ik de Peugeots ook leuk.

wat is er met die achterbumper van die prachtige Mondeo gedaan? Moet geheel opnieuw worden ingereden met 28dkm in haast 30 jaar

Gek knikje in het midden. Alsof ie onder spanning heeft gestaan. Die bumpers waren niet al te best, de helft van de Mondeo’s reed rond met ducttape op de bumpers.

Dan moet het haast al iemand zijn geweest die dagelijks naar het buitenland heen en weer reed, een enkeltje van 400 km. Maar vergis je niet. De taxi’s van het taxibedrijf waar ik regelmatig mee vervoerd word rijden al 100.000 km. per jaar.
Na 5 jaar en 500.000 km. gaan ze er normaal gesproken uit.

Laatst bewerkt:
Dan moet het haast al iemand zijn geweest die dagelijks naar het buitenland heen en weer reed, een enkeltje van 400 km. Maar vergis je niet. De taxi’s van het taxibedrijf waar ik regelmatig mee vervoerd word rijden al 100.000 km. per jaar.
Na 5 jaar en 500.000 km. gaan ze er normaal gesproken uit.
Hier komt mijn taxiverhaal weer om de hoek kijken, blijkbaar kan dat dus wel. Is ook ongeveer 100.000 per jaar. De Camry is van 2020. Die is dan nu 6 jaar oud ongeveer. Vind ik wat anders dan een BMW van een jaar oud. ;)

Hier komt mijn taxiverhaal weer om de hoek kijken, blijkbaar kan dat dus wel. Is ook ongeveer 100.000 per jaar. De Camry is van 2020. Die is dan nu 6 jaar oud ongeveer. Vind ik wat anders dan een BMW van een jaar oud. ;)
Ja helemaal waar hoor, ook weer niet hele bijzonder idd. Maar dan nog, wordt ie geïmporteerd en hier te koop aangeboden.

Terug
Bovenaan