Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Bedrijf waar ik laatst mijn s212 gekocht heb heeft deze nu staan:

52349108-0.jpg
Heel gaaf, maar jammer van de zwarte velgen. Dat doet echt afbreuk aan het geheel.

Laatst bewerkt:
Ja, en het hoeft niet eens origineel te zijn. Er zijn genoeg mooie Japanse aftermarket velgen. Dit ziet er goedkoop uit, terwijl de auto verder mooi is.

Mag ik het een beetje ongeloofwaardig vinden?

Vind ik wel meevallen, het is een origineel exemplaar uit het eerste leveringsjaar. Staat er goed bij, onverprutst. Prima kleur. Ja, het is misschien veel geld maar voor een vijfje wordt soms nog meer gevraagd en die zijn dan, in mijn ogen, ook niet al te bijzonder, geïmporteerd en redelijk basaal.

Sowieso vind ik bieden op een auto op Marktplaats wat ongeloofwaardig. Volgens mij moet je een auto in levende lijve zien voordat je een bod kunt doen.
Wat deze Twingo tegen heeft is zijn kilometerstand.

Benieuwd of je deze voor 4200 mee zou kunnen krijgen, betere optie vind ik:

Laatst bewerkt:
Vind ik wel meevallen, het is een origineel exemplaar uit het eerste leveringsjaar. Staat er goed bij, onverprutst. Prima kleur. Ja, het is misschien veel geld maar voor een vijfje wordt soms nog meer gevraagd en die zijn dan, in mijn ogen, ook niet al te bijzonder, geïmporteerd en redelijk basaal.
En 9 vorige eigenaren, en een redelijk hoge km-stand, en een huidige eigenaar die hem vrijwel meteen na aankoop alweer te koop heeft gezet. Behalve dat hij er netjes bij lijkt te staan zie ik niets wat hem aantrekkelijk genoeg maakt voor dit soort prijzen.
Vrienden of familie kan ook proberen de prijs omhoog te drukken door nep biedingen.

Enkele leuke youngtimers die momenteel in België te koop worden aangeboden!

BMW Z3 in een heel opvallende kleurenstelling, zowel in- als exterieur. Individual?

Nog een opvallende BMW, ditmaal een Z4 Coupé in Individual "Phoenix Yellow":

Iets helemaal anders, maar minstens even zeldzaam. Een eerste generatie, pre-facelift Kia Clarus die er werkelijk als nieuw uitziet:

Kia Clarus, al lang geleden dat ik er 1 gezien heb.:)
In Nederland zie ik er zo gauw ook niet één te koop staan. Zouden er nog vier van zijn met een geldige APK https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php?merk=KIA&merk2=&filter=Clarus&bjmin=&bjmax=&regnl=.

Wel wat leuke andere Kia's die te koop staan, zoals deze Kia Sephia.
kia-sephia-1-5-gtx.jpg

Een Kia Shuma. De pre-facelift zal wel praktisch uitgestorven zijn. De oudste nog bekende is de APK dit jaar van verlopen.. https://www.kenteken.tv/kentekeninfo.php?kenteken=zbgn11
kia-shuma-1-6-16v-ls-5-deurs-airco-trekhaak-lmv.jpg

Of een Kia Joice
kia-joice-2-0-ls-airco-schuifdak-apk-lage-km.jpg

Of wat te denken van deze Kia Mentor.
kia-mentor-1-6-16v-ls-1-6-16v-ls.jpg

Laatst bewerkt:
Een Mentor! Ik kan me niet herinneren die de afgelopen 15 jaar nog op de weg gezien te hebben en ja, ik let erop. Jammer dat dit exemplaar nogal afgeleefd is.

Misschien zie ik wat over het hoofd, maar eigenlijk zie ik nog wel potentie in die Mentor ondanks dat ik geen Kia-fan ben.
Met een setje nieuwe platen, nieuwe wieldoppen en een grondige schoonmaakbeurt staat er al een veel mooiere auto. Opknappen kost altijd tijd en energie, maar het is ook maar net hoeveel je erin wilt steken.

Een grijze was mijn lesauto, met een L kenteken. Een onwijs zaaddodende auto.
Maar ik heb wel wat met Kia. Hier in het dorp zat een dealer. In 1993 met m’n vader een proefrit gemaakt in de toen nieuwe Sephia. Later had mijn opa een Sephia en Joice. Het halve dorp reed Kia.
Die Mentor komt bij de BCA veiling vandaan aan de foto te zien. Knap dat ie nu voor 800 bij een handelaar staat die er ook nog wat aan wil verdienen.

Ah... eindelijk weer een 'echte' Japanner ipv van die Koreanentroep op basis van verouderde japanse mallen. Natuurlijk met knipoog maar in de kern zijn en blijft er een onderscheidenlijk verschil in Aziatische en Japanse automerken. Dito met Seat, Skoda, Dacia, Cupra, BYD, Tesla enz. enz auto's zonder ziel...b-keuze verdienmodellen mobielen....(ik zit overigens niet te wachten op commentaar op dit bericht...verschil in mening of bezieling is wat mij bezighoudt Een 'new Beetle' hoor i.m.o. zoals meer genoemde auto's niet thuis in dit forum-deel). ;)

Mooie vroege Seat Toledo, zo af en toe duikt er weer eentje op
0-51079de92c49489fae5576311ee2e9b1.jpg

Leuke Skoda Favorit !
skoda-favorit-1-3-l-oldtimer-uniek-136l.jpg

Een hele gave Tesla, ik kan me nog goed de test hiervan herinneren bij Top Gear. Ze waren er best van onder de indruk.
tesla-roadster-2-5-starmans-roadster-hardtop.jpg

Laatst bewerkt:
Even serieus ik zie hier nu twee auto's voorbijkomen waarop lyrisch gereageerd wordt. Alle twee met een kentekenplaat uit golfplaten. Serieus? dan ben ik al klaar dan wil ik niet weten hoe de rest van de auto er uit ziet en is mijn interesse weg.

Kentekenplaat is makkelijker en goedkoper te vervangen dan een set velgen of een interieur. Als ik een auto koop vervang ik meestal de voorste plaat wegens steenslag, ook al is-ie vlak.

Kentekenplaat is makkelijker en goedkoper te vervangen dan een set velgen of een interieur. Als ik een auto koop vervang ik meestal de voorste plaat wegens steenslag, ook al is-ie vlak.
Eens maar het zegt ook veel over de verkoper. Op zijn minst zou ik voor ik foto's maakte toch echt die plaat vervangen. Sterker ik heb een deukje in die van de SL, vermoed een trekhaak. De nieuwe is al besteld.

opel-tigra-1-4i-16v-1e-eign-apache-metallic-zgan.jpg

ford-scorpio-2-4i-v6-gl-134-000-km-schuifdak-handbak.jpg

1920x1080.webp

1920x1080.webp

opel-tigra-1-4i-16v-1e-eign-apache-metallic-zgan.jpg

ford-scorpio-2-4i-v6-gl-134-000-km-schuifdak-handbak.jpg

1920x1080.webp

1920x1080.webp
Dat snap ik dan weer wel. Die Scorpio en dan voor dat geld . Die CX is ook top alleen zeldzaam slechte foto’s zeker als je er bijna 17 ruggen voor vraagt.

Terug
Bovenaan