Honda Prelude

MCW 41

Petrolhead
051_o.jpg

002_o.jpg

049_o.jpg

004_o.jpg

052_o.jpg

017_o.jpg

022_o.jpg

014_o.jpg

044_o.jpg

Echt verrassend is het niet want de concept is krek eender. Alleen de spiegels zijn anders en minimale verschillen in de LED-balken. Het grootste nieuws is eigenlijk het interieur.

image-28.jpeg

Leuk weer eens een coupe! Alleen écht mooi vind ik het niet. Het oogt niet als een Prelude maar als een Civic Coupe qua verhoudingen.

Laatst bewerkt:
Wennen aan de daklijn, die loopt wel wat vreemd. Maar verder kan ik het alleen maar toejuichen; een nostalgische naam afstoffen, die dat ook nog eens gekoppeld wordt aan een carrosserievorm die bijna uitgestorven lijkt te zijn. Chapeau Honda!

Werkelijk elke nieuwe auto heeft een doorlopende lichtstreep en de merknaam uitgeschreven. Helaas, denk niet dat deze Honda iets toevoegt.

Ja! die staat op de lijst, geef maar hier. Ik weet dat het model er eerder was en dat men later pas de naam Prelude er aan toegevoegd heeft, maar ik ben iig blij dat ze NIET de naam Prelude aan een MPV of SUV hebben gegeven.

Jaren met de 4de generatie gereden als 2.2 VTEC met 4WS, fantastisch rijdende auto.
Weggedaan door roest op de bekende plaatsen, spatborden en schuifdak.
Nieuwe eigenaar heeft er niks mee gedaan wegens te duur om in te schrijven en verzekeren :rolleyes:
Goed dat dit icoon terugkomt, ik ben benieuwd. Nu nog de S2000, een nieuwe NSX die wat minder doorgesnoven is en we zijn er.

Werkelijk elke nieuwe auto heeft een doorlopende lichtstreep en de merknaam uitgeschreven. Helaas, denk niet dat deze Honda iets toevoegt.
Oké, een doorlopende lichtstreep en uitgeschreven merknaam bevallen je niet, maak ik hieruit op, maar waaróm deze Honda niets zou toevoegen wordt me niet duidelijk.

Oké, een doorlopende lichtstreep en uitgeschreven merknaam bevallen je niet, maak ik hieruit op, maar waaróm deze Honda niets zou toevoegen wordt me niet duidelijk.
Ik merk alleen op dat vrijwel elk nieuw model lichtstreep en uitgeschreven naam heeft. Dat ie wat mij betreft niks toevoegt is dat m.i. niemand op een krappe coupe zit te wachten.

Ik merk alleen op dat vrijwel elk nieuw model lichtstreep en uitgeschreven naam heeft. Dat ie wat mij betreft niks toevoegt is dat m.i. niemand op een krappe coupe zit te wachten.
Ik wel, ik heb toch geen ruimte mobiel nodig. Van wat ik van foto's en een aantal YT filmpjes heb gezien valt dit me niet tegen. Benieuwd of ik er nog zo over denk als ie bij de dealer staat ;)

En kennelijk is wat jou betreft alles over het uiterlijk gezegd, met die opmerking over die lichtstreep en die merknaam achterop?

Niet iedereen is op zoek naar een auto die ruim of praktisch is. Deze Prelude staat bij mijn weten op het platform van de Civic, wat een erg goed rijdende auto is, en daar zal deze ongetwijfeld nog een schepje bovenop doen. Tel daarbij op een naar alle waarschijnlijkheid zuinige en krachtige hybride aandrijflijn, en je hebt een sportieve auto met uitstraling, lage running costs en -hopelijk- een betaalbare aanschafprijs. Zal waarschijnlijk geen enorme verkooptopper worden maar hij voegt wat mij betreft wel degelijk wat toe aan de markt. Het is zeg maar wel wat anders dan de zoveelste elektrische suv uit China.

Ik vind hem niet zo spannend, het uiterlijk heeft teveel zwart glimmend plastic, zowel voor als achter. Geen idee of dit een optie is of standaard uitrusting? De doorgetrokken achterlichten vind ik ook minder (bij zon beetje elke auto die dat heeft), maar ook in de neus hebben ze de lijn proberen door te trekken tussen de verlichting wat ik storend vindt.

Het interieur is dan beter, alleen hadden ze achterbank mooier kunnen doen, zonder neer te klappen, maar goed ik begrijp dat dit praktischer is, alhoewel je zon auto natuurlijk niet koopt om een Ikea PAX kast naar huis te slepen...

Ik vind dan de Toyota GR86 een betere optie.

En kennelijk is wat jou betreft alles over het uiterlijk gezegd, met die opmerking over die lichtstreep en die merknaam achterop?

Niet iedereen is op zoek naar een auto die ruim of praktisch is. Deze Prelude staat bij mijn weten op het platform van de Civic, wat een erg goed rijdende auto is, en daar zal deze ongetwijfeld nog een schepje bovenop doen. Tel daarbij op een naar alle waarschijnlijkheid zuinige en krachtige hybride aandrijflijn, en je hebt een sportieve auto met uitstraling, lage running costs en -hopelijk- een betaalbare aanschafprijs. Zal waarschijnlijk geen enorme verkooptopper worden maar hij voegt wat mij betreft wel degelijk wat toe aan de markt. Het is zeg maar wel wat anders dan de zoveelste elektrische suv uit China.
.....maar weinigen zijn op zoek naar een krappe 2 deurs met hybride aandrijving. Zie de Lexus RC. Deksels goede auto, geen kopers. Qua afwisseling generieke Chinese SUV, ga ik helemaal met je mee.

In verleden een 4 jaar oude 97er 2.2VTI gehad. Tis dat ik 1:8 niet meer van deze tijd vind....
Ben benieuwd naar de prijsstelling....en anders maar een Prius.

Als groot coupé en cabrio liefhebber ben ik blij met elke nieuwe coupé die op de markt komt, tegenwoordig is de coupé zeldzaam; een auto die joie de vivre uitstraalt is in de huidige tijd niet populair. Op het gebied van esthetiek waren we in het verleden verwend want bijna elk merk had wel een aangenaam op het netvlies liggende coupé in het programma. De verhoudingen van de nieuwe Prelude zijn naar mijn mening niet helemaal geslaagd; de neus lijkt wat te kort maar wellicht valt dat in het echt mee, foto's vertekenen vaak de lijnen.

In NL heb je onder de ton alleen A110, Supra, 2-serie, 4-serie en CLE als coupe's. Dus hoezo hij voegt niks toe..?

Best leuk, een coupeetje. Wel jammer dat je zo in tegenstelling tot de eerste generaties zo op het oog niet achterin kan zitten als je een hoofd hebt.

Ik vind het wel een fraaie en bijzondere auto, maar minder praktisch als je meer dan 2 personen wilt vervoeren.

029_o.jpg

028_o.jpg

030_o.jpg

Voor de liefhebbers; alle oudere generaties staan er ook:

Weet iemand wat de target-market is voor dit model? Ik neem aan Japan, niet? China hoeft geen sportauto's, Europa zie ik ook niet warmlopen voor dit model en de US, ook niet met alle belastingen...

Ik zou het leuk vinden als deze auto het goed zou doen in Europa. Honda heeft al een tijdje geen succesnummer gehad hier en een sportieve coupé is toch een stuk leuker voor het straatbeeld dan de zoveelste suffe crossover.

Afgelopen weekend parkeerde ik naast een Toyota Paseo. Heel simpel tweedeurs coupeetje uit de tijd dat dat soort auto's nog relatief normaal waren. Heel basic, onpretentieus ding eigenlijk. Ook bijvoorbeeld de laatste generatie Celica had dat (maar die reed volgens mij erg goed). Nou weet ik niet of je deze nieuwe Prelude helemaal in diezelfde 'bloedlijn' mag plaatsen, maar hij doet me er wel aan denken. En wat mij betreft verdient iedere fabrikant, die in de huidige tijden het idiote plan opvat om ons consumenten meer diversiteit in het aanbod te geven, een nobelprijs. Minimaal.

Laatst bewerkt:
On July 31, Honda Motor Co., Ltd. released advance information on its website about the new Prelude, which is scheduled to be released in September 2025.

001_o.jpg

002_o.jpg

003_o.jpg

bodycolor_01.png

bodycolor_02.png

bodycolor_03.png

bodycolor_04.png

interior_01.png

Alleen icm wit exterieur:
interior_02.png

Laat maar komen, eindelijk eens weer geen zoveelste elektrische SUV, waar er al zoveel van zijn.

Een Prelude die z’n naam waard is, well done Honda (y)
Er is heus wel wat te zeuren, maar in the end valt dit absoluut te prijzen. Zeker in een tijd waarin Puma’s, Capri’s en Mustangs zichzelf niet meer zijn.

• Leaked Japanese pricing suggests Prelude will be one of Honda’s most expensive cars.
  • Prelude reportedly costs more than Civic Type R, Nissan Z, and even the GR Supra in Japan.
  • The single available trim of the hybrid coupe will reportedly cost ¥6,179,800 ($41,000).

Kansloos dus. Heb vroeger altijd graag een Lude gewild maar het bleef bij Civic's, een Integra en Accord.

Een Prelude zonder schuifdak? Noem het dan Civic Coupé of iets als E-12ZJK of zo.
De 4de generatie met 2.2 VTEC & 4WS is nog steeds mijn favoriete (ex) auto, wat een feest om daar dagelijks in te mogen rijden. Helaas naar de eeuwige roestvelden intussen...
Kinderen tot 10-12 jaar passen daar achterin perfect in. Koffer is wat nipt met die lompe 4WS unit en een subwoofer / 6 CD-changer.

Gewoon een fraaie wagen om te zien. Ben blij dat die ook naar Europa komt, ookal zullen we hem in Nederland waarschijnlijk maar mondjesmaat gaan zien. Dat het een hybride is helpt waarschijnlijk wel mee met de potentie hier.

Jammer dat je deze auto waarschijnlijk niet veel zult gaan zien, maar dan heb je wel iets exclusiefs. (y)

Wat een bizarre prijzen in Japan. Dit ziet eruit als een 45 duizend euro coupéetje.
Een ZR-V hybride kost in Japan minimaal 3.634.400 yen. Een Prelude kost 70% meer, dus dan zit je al gauw aan 85 duizend euro in Europa.

Het is een leuk hobbyprojectje van de Honda-ingenieurs, net als de e.

Misschien de MX-5 RF, maar dat zal het ver zijn vrees ik.
Zonde zo een mooi segment destijds. Idem cabrio & roadster.
Gisteren configureerde ik een CLE Cabrio; 6-cylinder uiteraard; zonder zot te doen met Designo / Manufactur opties, zat ik direct boven de 100K €. Zelfs ACC en stuurverwarming zijn daar een optie.
Honda is moedig met The Lude maar in Europa vrees ik voor de zaak.
En op de foto's heeft ie niet eens een schuifdak, wat alle Ludes hadden in het verleden.

Het slechtste van veel werelden. Snel uiterlijk maar wel saai (geen TT of RZC of CRX uiterlijk), weinig pk/sportiviteit, weinig ruimte, hoge prijs. Deze krijgt de handen op elkaar van mensen die hem niet kopen. Helaas. Dit wordt idd geen succes. Zeker in Europa niet maar ik denk ook in de rest van de wereld niet.

Wat een bizarre prijzen in Japan. Dit ziet eruit als een 45 duizend euro coupéetje.
Een ZR-V hybride kost in Japan minimaal 3.634.400 yen. Een Prelude kost 70% meer, dus dan zit je al gauw aan 85 duizend euro in Europa.

Het is een leuk hobbyprojectje van de Honda-ingenieurs, net als de e.
Gisteren de Prelude mogen aanschouwen op Mariënwaerdt. Echt een ontzettend gaaf ding. Serieus een auto die ik zou overwegen, maar ik had de prijs van de Civic + 5k verwacht. Ordegrootte 45-50k, maar 85k gaat 'm echt niet worden. Helaas.

Weer zo"n kreet 85 k waar staat dat geschreven dan! en niet iedereen wil een volledige EV, dinosap, sommige raken gelijk in de stress als er benzine in moet....duracell rijden kan je altijd nog 95% om mij heen zie ik nog gewoon tanken dus ik zie het probleem niet.. Leuk als je thuis kan laden maar dat geldt niet voor 90% van huishoudens. Laat eerst maar een komen de Prelude. Interieur is redelijk gelijk aan de Civic en ook aan de CRV die wij thuis allebei rijden. En waar niks mee is. Een ding leren ze jammer genoeg nooit en dat is een verlengbare stoelzitting erin te plaatsen. Ik ben zelf niet heel lang maar de Civic advance van ons uit '22 heeft beduidend een korte zitting dan de CRV '24 plugin die ik bezit en dat gaat redelijk goed in de CRV. In de Civic zit ik jammer genoeg altijd een beetje te schuiven en kan vaak net niet een heel lekkere zithouding vinden, de ondersteuning vind ik van de bovenbenen jammer genoeg net niet..ik vind het prettig als ik de stoelzitting lekker tot in de knieholtes kan krijgen. Ja de ervaring met goede stoelen die je altijd kan aanpassen aan je boven benen zijn in de MB en Audi altijd een stuk prettiger dan in de Japanners. Jaren MB gereden en ik vind de stoelen daarin absoluut beter ondersteuning geven. Maar voor de rest stroomt er Honda bloed door de aderen.

ev is mooi voor noord europa, de rest van de wereld wil gewoon een auto die in 3 minuten vol is, niet 3 ton weegt, een zware aanhanger kan trekken, en niet na 6-10 jaar een accu pakket van 20k nodig heeft.

OT, gaaf ding, in de VS hoorde ik een prijs vanaf $ 38K us, in NL met die bpm zal het best 85k kunnen worden.

Terug
Bovenaan