Honda Prelude

Voor mij ook geen EV, een hybride zou ik eventueel misschien wel willen overwegen, maar een EV zeker niet.

• Japanese tester reportedly timed the Prelude at over 9 seconds to 62 mph.
  • Hybrid coupe is significantly heavier and less powerful than the Toyota GR86.
  • A US launch is planned for late fall, though key details remain under wraps.
Update: Honda got back to us, and while the company didn’t provide an official 0–60 mph time, a spokesperson said they expect the 2026 Prelude to post results similar to the Civic Hybrid (..) At least that’s according to a new video from Japan, which claims that the car accelerates from 0-62 mph (0-100 km/h) in 9.08 seconds. Another run in Sport mode clocked 9.10 seconds.

in 9 seconden naar 100 voor een sport modelleke, jaja, daarmee was je in 1992 echt nog wel een baasje.

Vreemd verhaal, en ook vreemde reactie van Honda "a spokesperson said they expect the 2026 Prelude to post results similar to the Civic Hybrid"... Hoezo 'expect'? Ze hebben dat ding niet fatsoenlijk getest, ofzo?

Maar goed Cornelis Kit rijdt volgens mij een dezer dagen in de Prelude, we zullen weldra hopelijk wat meer te weten komen of er deze auto en vooral ook in welke hoedanigheid precies deze naar Europa komt. En of een normaal mens er überhaupt één kan kopen, qua beschikbaarheid dan wel qua aanschafprijs.

Of tegen 30km/u een bocht nemen, terwijl hij het heeft over de uitstekende wegligging...

Een testauto hebben ze meestal een week, een dag als het een introductie is. De beelden zijn uiteraard niet precies het moment dat ze een samenvatting geven...

AutoBild en AutoZeitung verwachten een Duitse vanafprijs van ongeveer of minder dan 50 duizend euro, dat valt dan nog enigszins mee. Niet dat de Prelude daarmee succesvol gaat worden, in het eerste jaar zullen er wellicht enkele tientallen Nederlanders hun hand voor opsteken.

Dat is dan minimaal 62/63k? Dan loont het misschien best wel om een Prelude in Duitsland te bestellen en hier op kenteken te zetten.

Dat is inderdaad nog een aardig verschil, en dan is de Civic ook nog praktischer, maar mooi dat Honda het aandurft een nieuwe Prelude te maken die in de geest van de oude Prelude ook weer een 2 deurs auto is.

Terug
Bovenaan