Hoofdpijndossier voor Stellantis (boordlader)

Nu wel inderdaad. beetje de Franse slag die mensen in wolfsburg . Eerste eigenaren zijn proefkonijnen en naarmate de auto ouder word , worden ze te steeds beter. Zie je bij veel franse merken terug, met name vroeger. Daarom is de ID3 een slecht voorbeeld. Ook de manier waarop mensen zijn behandeld door de dealer. (waarschijnlijk uit onmacht) was niet echt een goed voorbeeld hoe het moet.
Hier op het werk komen bij die ID3 en ID4 mensen geen VW product meer als vervanging, dat is wel een ding wat zeker is. De tesla's en KIA's hier hebben eigenlijk nooit wat geks. Daar kunnen ze bij VW nog wat van leren (en stellantis ook).
Het merk Tesla heef zeker de nodige problemen gekend met de kwaliteit. En ook Kia is niet alles rozenkleur en manen schijn. Ik kan erover meepraten. Belangrijker is hoe problemen worden opgelost. Dat ging fout met de eerste TSI motoren en ook ID3 heeft een hoop problemen opgeleverd. Zover ik weet heeft VW al langere tijd de kwaliteit van ICE motoren op orde. En nu ook de EV modellen.

Stellantis heeft het stokje overgenomen. De afhandeling van gebreken is droevig te noemen. THP, Pure Tech en nu weer EV perikelen. Problemen kunnen ontstaan maar los het goed op anders is het Kassa. Je wilt een goed merkimago zoals Toyota maar daar moet je wel naar handelen.

Dat ging fout met de eerste TSI motoren en ook ID3 heeft een hoop problemen opgeleverd. Zover ik weet heeft VW al langere tijd de kwaliteit van ICE motoren op orde. En nu ook de EV modellen.

de ID7 hier van nu net 3 maand oud staat ook al weer met problemen bij de dealer. Wederom een softwarematig iets wat ze nog niet is opgelost. maar inderdaad, misschien is dit een incident. Al lees je bij de my reviews met de ID7 modellen ook storing hier en daar. maar klopt de ID3 en 4 modellen hier op het werk doen het nu redelijk.
a ook tesla en Kia gaat eens wat stuk, het gaat er inderdaad om hoe je het oplost en VW bewijst altijd zodra een auto uit de lease of garantie is dat je de sjaak bent als er dure kosten komen die eigenlijk gewoon productfout is. Stellantis doet dit net zo goed/slecht inderdaad, daarom is VW geen lekker voorbeeld om te vergelijken met stellantis

Het is heel natuurlijk om je kleine eigen kringetje als benchmark op te voeren maar niet echt representatief. Ik ken niemand met een kapotte Stellantis boordlader dus......:cool:

Het is heel natuurlijk om je kleine eigen kringetje als benchmark op te voeren maar niet echt representatief. Ik ken niemand met een kapotte Stellantis boordlader dus......:cool:

Nee eens, maar autoweek heeft ook genoeg artikelen geschreven over de TFSI problemen, olieverbruik, kettingen die slecht zijn uitgevoerd en klanten er voor op konden draven + nodige rechtzaken. En de ID problemen zijn ook algemeen bekend natuurlijk + hoe VW daar met hun klanten mee is om gegaan. (proefkonijn). Ronduit schandalig als je alle verhalen hoort, ook buiten mijn kring.
De ID3 duurstester van autoweek was ook zo slecht dat de problemen maar niet op hielden en meerdere keren waren gestrand. Die kregen wel na aanhoudende problemen die ze maar niet opgelost kregen een nieuwe duurtester mee van de importeur. maar dat gold helaas niet voor vele anderen.

stellantis kan genoeg voorbeelden nemen aan andere fabrikanten, maar VW is nou juist net die gene waarbij ze dat niet kunnen doen. die zijn geen haar beter/slechter.

Laatst bewerkt:
Stellantis doet dit net zo goed/slecht inderdaad, daarom is VW geen lekker voorbeeld om te vergelijken met stellantis
Om met een vinger te wijzen naar de concurrent is ook bagatelliseren. Ik bedoel je betrekt er zelf Volkswagen bij terwijl juist Stellantis bijzonder actueel is. Zo actueel dat er een topic aan gewijd wordt.

Om met een vinger te wijzen naar de concurrent is ook bagatelliseren. Ik bedoel je betrekt er zelf Volkswagen bij terwijl juist Stellantis bijzonder actueel is. Zo actueel dat er een topic aan gewijd wordt.
Je begon hierboven zelf over de ID3 als "voorbeeld" van hoe het wel zou moeten, al vergeten? Daarom dat sommigen daarop gereageerd hebben ;)

Je begon hierboven zelf over de ID3 als "voorbeeld" van hoe het wel zou moeten, al vergeten? Daarom dat sommigen daarop gereageerd hebben
Niet de boel verdraaien Marleen.

Ik reageer naar aanleiding van dit bericht door AsconaGT: Daarom moet de importeur of eigenlijk stellantis zelf ingrijpen. Maar dat gaat echt niet gebeuren denk ik. beetje de VW strategie. pappen en nathouden tot dat de auto's oud genoeg zijn en waait vanzelf wel weer over.

Dat was mijn reden om een reactie te geven. Door het verwijzen naar een ander (VW) terwijl de problemen toch echt bij Stellantis afspelen en daar speciaal een topic voor geopend is. Het is niet zo sjiek te wijzen naar een ander terwijl Stellantis er zelf een puinhoop van maakt.

Terug
Bovenaan