Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Ford Thunderbird '57

heb je met een maatje kleiner geen last van, kleine van 3 klimt er perfect zelf in :p

Hebben jullie toch de verkeerde keuze gemaakt :rolleyes:

Heerlijk die foto met ‘285’ op de band hahaha

Het enige nadeel van de wasboxen hier is dat ik geen emmer met water kan vullen. Dus ik doe dat met de hoge drukspuit, met die techniek krijg ik dan zelf ook een bad :rolleyes:
In NL ook niet zoveel. Ik deed wel eens 2l fles water meenemen , in de emmer en dan de spuit onder water. Dan krijg je geen geknoei

• Leuk
Waarderingen: JL86
Best knap dat 22" zelfs nog bescheiden lijkt :) Zal wel niet leuk zijn bij vervangen idd. Zou zelf wel voor zilverkleurige velgen kiezen denk ik.

heb je met een maatje kleiner geen last van, kleine van 3 klimt er perfect zelf in :p

Hebben jullie toch de verkeerde keuze gemaakt :rolleyes:

Heerlijk die foto met ‘285’ op de band hahaha
Stond afgelopen week opt werk naast een iX3, maar dat is op breedte/hoogte serieus verschil, lengte maakt zo opt ook ‘iets’ minder.

Die kleinste word rap zat groter. En straks als die pootjes langer worden mooi de beenruimte als de knieën nog niet de stoel om komen.

Haha! Dat is zijn de voorbanden, achter heeft “325” bandbreedte :p

Leuk todat je een nieuwe set moet kopen :ROFLMAO:

Dat is een goed idee!

Pff was met de 265 21 inch al 1200 kwijt voor setje conti’s

Stond afgelopen week opt werk naast een iX3, maar dat is op breedte/hoogte serieus verschil, lengte maakt zo opt ook ‘iets’ minder.

Die kleinste word rap zat groter. En straks als die pootjes langer worden mooi de beenruimte als de knieën nog niet de stoel om komen.

Ja een x5/GLE is echt een serieuze maat groter. Een non-Phev komt er wel als dat financieel haalbaar is tzt :) een AMG is dan natuurlijk wel de natte droom..

Ja een x5/GLE is echt een serieuze maat groter. Een non-Phev komt er wel als dat financieel haalbaar is tzt :) een AMG is dan natuurlijk wel de natte droom..
De G500 is dan voor mij een natte droom, jaartje of 5 oud dan heeft ie nog de V8 ipv 6 in lijn. Het liefst in het donker groen of blauw :).
Dat is Porsche gebied, die 325.
ja klopt, serieuze maat, maar dat hebben die SUVs in dit segment allemaal wel volgens mij. X5 zal er niet ver vanaf zitten!

Best knap dat 22" zelfs nog bescheiden lijkt :) Zal wel niet leuk zijn bij vervangen idd. Zou zelf wel voor zilverkleurige velgen kiezen denk ik.
De zilverkleurige variant had ik eerlijk gezegd ook liever, maar het gross wordt in het zwart aangeboden. Een set OEM 22 inch AMG velgen in het zilvergrijs kosten al snel €5.000,- excl banden. Set banden inclusief montage dan ga je al snel naar de €7.000,-

Deze set ziet er nog heel goed uit plus de banden zijn nog goed dus het lijkt mij iets te gortig om zoveel geld aan nieuwe sloffen uit te geven! :ROFLMAO:

ja klopt, serieuze maat, maar dat hebben die SUVs in dit segment allemaal wel volgens mij. X5 zal er niet ver vanaf zitten!
Hier 315/70 R17 rondom op de Bronco en 285/45 R22 rondom op de Expedition. Dan zie je maar hoe serieus groot de wielen op de GLE zijn.

De zilverkleurige variant had ik eerlijk gezegd ook liever, maar het gross wordt in het zwart aangeboden. Een set OEM 22 inch AMG velgen in het zilvergrijs kosten al snel €5.000,- excl banden. Set banden inclusief montage dan ga je al snel naar de €7.000,-

Deze set ziet er nog heel goed uit plus de banden zijn nog goed dus het lijkt mij iets te gortig om zoveel geld aan nieuwe sloffen uit te geven! :ROFLMAO:
Ja, dan maar zwarte idd :D Gaat ook nergens meer over, zijn maar wielen en rubber. Maar ik ben voor mijn auto naar een setje oem merc velgen/complete wielen aan het kijken, beetje nette set gaat ook al vlug naar 2/2,5k. En dan zoek ik naar maten die een jaar of 15 als luxe beschouwd werden, 17 of 18" dus.

Velgen maken wel de auto, het is tegenwoordig helaas veel zwart, als je nieuw koopt kun je het zelf kiezen maar tweedehands helaas niet. Dan wordt het afwegen wat belangrijker is. Velgen maken wel de auto maar of ik deze nou in het zwart of zilvergrijs heb maakt mij niet heel veel uit. Belangrijker was de kleur van de auto en de opties. Je zit er uiteindelijk toch in, dus liever geen “kale” auto. Ik merk nu al veel comfort opties die ik veel gebruik, dus daar ben ik blij mee.

Velgen maken wel de auto, het is tegenwoordig helaas veel zwart, als je nieuw koopt kun je het zelf kiezen maar tweedehands helaas niet. Dan wordt het afwegen wat belangrijker is. Velgen maken wel de auto maar of ik deze nou in het zwart of zilvergrijs heb maakt mij niet heel veel uit.
Ik ben van de anti-zwarte-velgen-groepering. Maar net als jij heb ik ook zwarte velgen met een zilveren rand, en dat maakt voor mij een hoop goed. Dat brengt net wat contrast.

Ik heb de Bird vandaag niet meer gewassen, wellicht was ik te lui vandaag :ROFLMAO: ! Druk op het werk, afgelopen weekend familiebezoek, ziek maar wel doorgewerkt en met familie op pad geweest, nu al anderhalve week aan het hoesten. De vrouw zei doe jij maar even niks vandaag! :rolleyes:

Stuur voor de Bird uit Amerika ontvangen. Laten we hopen dat de garage het huidige stuur wel los krijgt :unsure:

Eens bellen om een afspraak te maken.

IMG-4844.jpg

Is het een origineel stuur of een repro? Het witte stuur vind ik wel stijlvol bij de auto, was het niet te restaureren?

Is het een origineel stuur of een repro? Het witte stuur vind ik wel stijlvol bij de auto, was het niet te restaureren?
Het is een repro en inderdaad een witte staat denk ik beter. Ik wilde het originele stuur zelf restaureren, ik krijg echter het stuur niet los. Dus ik wil het door mijn garage laten doen, dan kan ik dit stuur monteren, matched enigszins met het zwarte dashboard en de hardtop. Dan kan ik mijzelf de tijd nemen om het originele te restaureren en dan uiteindelijk een keuze te maken. Het kan sowieso geen kwaad om twee sturen te hebben ;)

Tssst, bij een Maybach klappen die treeplanken gewoon in en uit om daarvoor een oplossing te bieden @trainings- euh kostuumbroek. ;)
Haha, je hebt luxe paarden en werk paarden, ik ben nog het laatste, dus voorlopig geen automatische inklapbare treeplanken ;)

De km teller stond op 56.827 km, bij het tanken.

De tank is volgens het internet 20 gallons ofwel ca. 76 liter, we gaan het mee maken!

IMG-4851.jpg

@R107 sterker nog, deze is origineel in Zwitserland geleverd door de Ford dealer :)!

Minder dan de helft van de totaal geproduceerde Birds (gen 1) in totaal met een handbak en de mijne heeft ook nog een overdrive functie (daar zijn er nog minder van).

Ik ben de vierde eigenaar, de vorige (een jonge kerel) had hem maar kort in het bezit gehad. De eerste twee eigenaren hebben hem 67 jaar in bezit gehad (samen opgeteld), waarvan een van de twee de CFO was van IWC Schaffhausen. Leuk feitje, althans vind ik als horloge enthousiast.

Een van de eigenaren heeft hem in de jaren 90 nieuw laten spuiten maar in het blauw, toen kreeg hij niet meer de veteranen status (belangrijke status in CH), omdat het niet de originele kleur was. Die eigenaar heeft hem toen weer geel laten spuiten, origineel was hij dus geel, maar niet zo fel geel. Toen werd de veteranenstatus weer verleend.

IMG-4857.jpg

IMG-4856.jpg

@Frits79 de veteranenstatus in Zwitserland is een speciale status die je kunt aanvragen tijdens de Zwitserse APK. Dit is een strengere keuring, hij moet dan origineel, onverbouwd zijn en in zeer goede staat. Dit geldt voor oldtimers vanaf 30 jaar oud.

Het voordeel is dat je dan pas na 6 jaar weer een apk nodig hebt (ipv 2 jaar) en een korting krijgt op de wegenbelasting. Ik betaal bijv. nu maar 30% van het volle tarief. Scheelt zo’n €1.000,- aan wegenbelasting per jaar.

Laatst bewerkt:
@Frits79 de veteranenstatus in Zwitserland is een speciale status die je kunt aanvragen tijdens de Zwitserse APK. Dit is een strengere keuring, hij moet dan origineel, onverbouwd zijn en in zeer goede staat. Dit geldt voor oldtimers vanaf 30 jaar oud.

Het voordeel is dat je dan pas na 6 jaar weer een apk nodig hebt (ipv 2 jaar) en een korting krijgt op de wegenbelasting. Ik betaal bijv. nu maar 30% van het volle tarief. Scheelt zo’n €1.000,- aan wegenbelasting per jaar.
En daar ging het mis met de Corvette toch? Gelukkig met deze niet.

Heb je ook een windscherm bij de T-Bird? Of is het wel te doen zonder windscherm?
Nee er is geen windscherm voor de Bird beschikbaar volgens mij. Het is wel te doen, maar je moet niet te lang zijn denk ik. Als de wind wat fris is dan heb ik de zijramen vaak wel omhoog, dat scheelt dan wel veel.

• Leuk
Waarderingen: R107
Ah interessant, nog niet eerder gezien! Zo te zien een aftermarket en je moet dan wel de softtop op de auto laten liggen en dat is niet zo mooi.

Ja hé, vandaag was open rijden echt genieten

Maar, 2 bedenkingen:
- ik zou me NOOIT zo dicht tegen die freaking deur parkeren, het vak is meer dan breed genoeg om wat op te schuiven;
- het is voor een cabriodak niet geweldig om lange tijd opgevouwen te zijn, dicht staat de kap mooi opgespannen. Belangrijk voor behoud van de pasvorm en vermijden van plooien + er kan lucht aan. Zo een dak is iets complexer qua structuur dan een onnozele paraplu, daar maakt het niet uit. Of 70 jaar geleden waren die dingen degelijker dan nu, het zou me niet eens verbazen :p

Terug
Bovenaan