JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

In de link zie je een andere zwarte dan die in de post staat:

41408770-1.jpg

41408770-6.jpg

Moet het perse onnodig veel deuren hebben? Dit is al veel praktischer dan je Mini, ruimer op achterbank, veel meer kofferruimte.

Of met oranjebruin interieur.
Wel jammer van zwarte velgen.

Genoeg leuks te koop. een 1 serie is echt wel een hele andere auto dan een 3-serie. los van dat een 3 ook wat groter is.
zou zeker een proefritje maken in beide , ik gok dat je dan vrij snel wel merkt wat er meer bij je past. Wel even door de uitvoering/uitrusting heen kijken (sportonderstel, motorisering, stoelen, etc.) want dat bepaald ook in grote mate het rijden en zeker bij BMW is de keuze reuze.

Mijn vader heeft een 118i. Motortje is verrassend vlot maar geen mini cooper. Auto zelf rijdt wel super maar kan veel meer power gebruiken.

Maar wat wil je nou wel precies dan:ROFLMAO:?
Lijkt me ook nogal beperkend voor het ‘geluk’ met je huidige auto, als je continu aan iets anders denkt.

Ik kijk ook regelmatig naar andere auto's, maar de vraag blijft: waarin is een andere auto nu écht beter/leuker/anders dan de huidige en wat is dat waard?
Zeker in jouw situatie zou ik dat knap lastig vinden, en dus lekker door blijven rijden.

De advertenties van potentiële opvolgers komen zomaar uit de lucht vallen, bedoel je?
Nee dat bedoel ik niet, maar het is blijkbaar te moeilijk voor je.
Hij is aan het kijken naar wat anders maar weet niet wat hij wilt. Lees even een paar pagina's door.

Dat noemen ze ook wel zoeken :). Niet je eigen incapibiliteit op anderen projecteren. Kijk eens in de spiegel;)

Het komt allemaal nogal wispelturig over. Dan is de kofferbak van de Mini te klein, dan moeten er meer deuren komen, dan is een driedeurs ineens wel prima... Lijkt me niet zo moeilijk in te denken wat je wel en niet bevalt aan je huidige auto, en op basis daarvan simpelweg keuzes maken :)

Misschien dat ik het idee van een 4 of 5 deurs laat varen, maar wel een auto met een grotere kofferbak dan de Mini,, bij BMW is de keuze reuze.
Deze 2 serie coupe staat ook bij hetzelfde bedrijf te koop als de 3 serie:
Zo'n 2er coupé is een leuke opvolger voor de Mini. Maar zoals Elco al aangaf; niet dit exemplaar.

Mwah, is dat echt een probleem? Zelf een Astra Coupe gehad en nooit echt last van gehad. Hangt natuurlijk wel ook af van waar/hoe je de auto meestal parkeert.
Tuurlijk, een 3-deurs is altijd lastiger parkeren. Maar bij mij weegt dat op tegen de nadelen (lees: auto's met minder mooi design). Daarom lijkt het me in TS zijn geval ook handig prioriteiten op een rijtje te zetten. Het springt van de hak op de tak...

Het lijkt mij ook dat als je actief zoekt dat je wel een beetje in je hoofd hebt wat je wil (in vergelijking met je huidige auto). Tenzij je eigelijk niet echt op zoek bent..

Tuurlijk, een 3-deurs is altijd lastiger parkeren. Maar bij mij weegt dat op tegen de nadelen (lees: auto's met minder mooi design). Daarom lijkt het me in TS zijn geval ook handig prioriteiten op een rijtje te zetten. Het springt van de hak op de tak...
Niets is leuker dan lekker kijken naar auto's. Het kopen van een auto is niet altijd gebaseerd op logische keuzes en prioriteiten.

Een 4drs/5drs auto is ook lastig om uit te stappen als het vak smal is.

In veel wagens met 4drs/5drs vindt ik de instap te smal (kleine voorportieren).
Vaak met uitstappen kom ik tegen de B-stel aan.

Dus geef mij maar een 3drs auto en dan het liefst file parkeren ivm geen schade die andere ver oorzaken met in- en uitstappen en 99% van alle ritten zit ik alleen in de auto en voor 1% van alle ritten maar met 1 passagier.

Laatst bewerkt:
Veel plezier met de proefrit! Ben benieuwd naar je verslag, ik zie je uiteindelijk wel in een BMW belanden!

• Leuk
Waarderingen: JFR
Bedankt! Ik ben erg benieuwd hoe de 3 serie rijdt, dan wellicht ook nog een keer met een 1 serie rijden, kijken of 1 van deze auto's een goede eventuele vervanger van de Mini is. :)
Vandaag overigens nog een probleempje met de Mini gehad, gisteren was er nog niks aan de hand, maar toen ik vanmorgen wegreed om naar mijn werk te gaan, kwam er een melding in beeld van dat ik de Mini hulplijn moest bellen, en er kwam een afbeelding in beeld dat er een probleem met de rechtervoorband was.Ik in rustig tempo naar de garage 3 kilometer verderop, ik voelde wel dat er iets niet klopte, daar bleek inderdaad dat er ergens een lek was, leenauto mee gekregen om naar mijn werk te gaan, en na afloop van mijn werkdag de Mini weer opgehaald, er bleek een lek bij het ventiel te zijn, er is een nieuwe band opgekomen.

Een nieuwe band bij een lek ventiel is als een nieuwe bank kopen vanwege een vlekje. Zonde geld.

Misschien in drie kilometer tijd kapot gereden? Ik zou voortaan eerst even de buitenkant checken alvorens te gaan rijden.

Vanmiddag was het zover, een proefrit gemaakt in een BMW 320i van 2020 en het rijdt heerlijk! Wat ik verwachtte, kwam ook uit, ik had verwacht dat de BMW stiller en comfortabeler is dan de Mini, en dat is ook zo, zowel de Mini als de BMW rijden geweldig, elk op hun eigen manier.
De Mini is echt een Go-kart die ook van bochten houdt, terwijl de BMW toch wel meer comfort bied, al is de Mini in de normale stand ook niet spijkerhard, in de sportstand wel.
Een paar foto's:

Kans is nu erg groot dat mijn volgende auto een BMW 3 serie wordt, al zou ik misschien ook nog eens een 1 serie moeten proberen.
Ik denk niet dat het dit exemplaar wordt, kleur is mooi, maar deze 3 serie mist een paar opties die ik fijn vind, zoals een open dak en Vol Lederen bekleding met stoelverwarming, fijne opties die de Mini wel heeft.
Later op de dag naar Sneek geweest waar 2 Mini's achter elkaar stonden, de mijne er even naast gezet. :)

Een Mini Cooper S heeft toch een sportonderstel of laten we zeggen een sportievere onderstel ten opzichte van een Mini Cooper.

Prachtige 3-serie. Had in mijn vorige ook volledig leder en in de nieuwe het alcantara met sensatec zoals ook in jouw proefritauto zit. Persoonlijk vind ik dat fijner dan leer. Lekker stroef, wat warmer en prima te onderhouden. En het staat ook goed.

IMG-9090.jpg

Mooie auto in een lekker kleurtje.

Stoelverwarming is inderdaad heel lekker heb zelf ook.

Dus even verder zoeken en je kom haar van zelf tegen.

• Leuk
Waarderingen: JFR
Wat grappig was: voor de BMW 2 serie die ik hier gepost heb en die ook bij dat autobedrijf te koop staat, zou er vanmiddag ook iemand komen om een proefrit te maken.:)

Ondanks dat dit exemplaar goed uitgerust is en is voorzien van een prachtige sportieve kleur is en blijft een 3-serie toch wel altijd een zakenauto of gezinsauto, helemaal niks ten nadele van de auto zelf uiteraard, maar indien niet nodig/noodzakelijk zou ik zelf dan eerder voor iets compacters/sportievers gaan.
Wel benieuwd waar je zoektocht uiteindelijk gaat eindigen (y)

Paar leuke opties ( even speciaal geselecteerd op je leder, stoelverwarming en schuifdak wensen )

Terug
Bovenaan