Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08 - Total Loss?

Toch weer een heel bedrag voor een 20-jarige niet werkende student? Ik had het niet toen ik 20 was!

Ik werk wel een paar uur in de week. En anders gaat het toch ook op aan andere nutteloze dingen... :p

Joël D. zei:
Ik werk wel een paar uur in de week.

Knap dat je van een paar uur per week een auto op de weg kunt houden. Ik zou me dan nog geen fiets kunnen permitteren. ;)

Tsja, ik heb er 18 jaar lang voor gespaard. En ik werk in de vakantie ook redelijk veel bij mijn vader.

En bij de garage krijg ik meestal ook nog wat vriendenkorting, dat scheelt ook wel.

Dat scheelt zeker. Maar 18 jaar sparen! Al op je tweede begonnen? :LOL:

Iedereen kiest hierin toch z'n eigen prioriteiten. Ik heb ook een fiets van bijna drie ruggen staan, omdat dat is wat ik wil. Iedereen maakt zo z'n eigen keuzes. Ik vind het allang lovenswaardig dat Joël wel steevast in z'n auto blijft investeren, teneinde 'm op de weg te houden. Hij had ook naar Kwik-Fit kunnen gaan en van de rest van z'n geld pizza gaan eten.

Geen twijfel. Maar ik vraag me meer af hoe hij dat doet zonder te werken. Wat ik zei, pas toen ik werkte kon ik me zulke zaken veroorloven. Niet eerder. Wat deed ik verkeerd?

Mijn leven was rond mijn 20ste/25ste meer dan alleen mijn auto. Bijna ieder weekend stappen. Vakantie. Muziek kopen. Sport. Zoveel dingen ernaast die geld kostten. Er kwam per jaar wel (omgerekend) 2500 euro bij. :)

Gelukkig nog geen mobiele telefoons. Anders had ik nooit rond kunnen komen. :T

Dus hoe jij dat doet? Of geen sociaal leven. Of papa en Stufi springen bij. :confused:

Gaat me natuurlijk niks aan. Maar was wel benieuwd. Wist niet dat het zo gevoelig lag.:)

is die Alfachirug.,eu je sponsor soms? :)

Damn, elke foto van reclame voorzien gaat wel erg ver zeg. Alsof er patent op rust.

Zemelaar zei:
Mijn leven was rond mijn 20ste/25ste meer dan alleen mijn auto. Bijna ieder weekend stappen. Vakantie. Muziek kopen. Sport. Zoveel dingen ernaast die geld kostten.

Wat jij aan lp's uitgaf, besteedt Joël aan z'n auto.

Ik snap de afgunst niet......o_O

Wat maakt het uit in welk nest iemand geboren is of hoe hard een ander ervoor moet werken. Het gaat toch uiteindelijk om de liefde die iemand in een auto stopt. We zitten ten slotte op een auto gerelateerd forum.

Ach Zemelaar, loopt toch niet zo eh.. juist, te zemelen!
Als jij zo nodig destijds je geld wilde verbrassen aan de zaken die je noemt, prima, er zijn ook mensen die dat niet blieven en het geld liever in hun wagenparkje steken, zoals ondergetekende. Ik kon ook met een paar uur werk 3 oldtimers rijden, restaureren - en vooral, ervan genieten!
Ik geef geen geld uit aan de kroeg, want daar kom ik nooit en ben ik nooit geweest. Mijn mobiel is prepaid, dus kost me praktisch ook niets...

Prachtig toch? Ieder z'n ding.

en Joel, goed werk aan de 155. die auto is het waard, prachtig!

't Is gewoon duidelijk te zien dat de broers de liefhebberij met de paplepel hebben ingegoten gekregen. De ouderlijke auto's zijn ook puur voor liefhebbers, dus ze hebben het van niemand vreemd. Ik vind het prachtig hoe betrokken je bent bij de Alfa, Joël. (Vind het overigens ook knap hoe Micha met de Panda omgaat) (y)

Ik denk dat zemelaar het helemaal niet zo verkeerd bedoeld, het is toch knap hoe Joel zo'n auto op de weg houd?
Toen ik op m'n 18e deze auto in bezit had gingen er ook veel euro's in, dan maar een keer in de maand uit in plaats van elk weekend. Prioriteiten stellen.

Wat mij betreft is het prachtig dat Joel zoveel doet om deze prachtige bolide op de weg te houden, het is en blijft een 155 die in de top drie van Nederland staat, voor een Alfist is dat een mooi iets :)

Alfachirurg heeft bij al z'n foto's(hij doet zeer veel Alfa's) z'n naam erop staan, wat er precies de reden van is..?

Ik vind het alleen maar leuk dat je als 20 jarige student in zo'n auto rijdt :)Is maar net waar je je prioriteiten legt. Lekker belangrijk als je naast het onderhoud en rijden etc. niet veel andere dingen kan doen als je daar geen waarde aan hecht. Ach en na je studie kan je genoeg verdienen om het beide te doen :D

De krantenjongen hier rijdt op een nieuwe Vespa. Daar zal hij heel wat krantjes voor hebben moeten bezorgen. Maar aangezien ik hem zelden spot heeft hij zijn geld al verdient voor mijn dag begonnen is. Keuzes. Ik denk dat het laswerk aan deze Italiaan in ieder geval nog niet zo'n slechte investering is vergeleken met wat leeftijdsgenoten in dikke bumpers en audio stoppen.

- Quatrelle - zei:
is die Alfachirug.,eu je sponsor soms? :)
Ik mag in ieder geval hopen dat de tijd die hij kwijt was aan het positioneren van zijn logo niet op de rekening is beland. ;)

(y) De 155 is gisteren overigens 20 jaar oud geworden. Op naar de volgende 20? (y)

Ook is de auto vandaag voorzien van een nieuwe APK, waar dus een nieuwe remdrukverdeler en ook nieuwe remleidingen zijn gemonteerd. Verder geen op- of aanmerkingen, dus hopelijk kan ik er weer een jaar tegen aan.

Zemelaar zei:
Joël D. zei:
Ik werk wel een paar uur in de week.

Knap dat je van een paar uur per week een auto op de weg kunt houden. Ik zou me dan nog geen fiets kunnen permitteren. ;)

Ik kon m'n auto (en m'n scooter) ook rijden van m'n bijbaantje bij de AH. En ik hield ook nog wat over. Goed, ik woonde wel thuis.

Twee weken geleden kreeg ik bij het peilen van de olie de motorklep op mijn hoofd, dus het was tijd voor nieuwe gasdempers. Ze zaten voor mijn gevoel wel verkeerd om gemonteerd (met het reservoir naar boven), dus heb ik de nieuwe er maar andersom ingedaan.

Ben nu ook aan het uitzoeken of een tellerbak van een 1.8/2.0 8v 'past' in mijn auto. Die heeft namelijk een olietemperatuur en -druksensor. De bedrading ligt er al, ik moet alleen nog deze sensoren in mijn blok doen. Het enige probleem is dat mijn teller tot 220 gaat en die van een 1.8/2.0 tot 240. Dus even uitzoeken wat er dan gaat gebeuren met de tellerafwijking.

En natuurlijk ervoor zorgen dat de kilometerstand overeenkomt, voordat ik hem monteer.

goed bezig (y)

Ik heb net even snel gespot bij 2 auto's. Die hebben ook allebei de gasdempers van de achterklep met de 'dikke' kant boven, dus het lijkt toch dat je ze nu juist verkeerd om gemonteerd hebt. Of dat erg is? Geen idee...

Groetjes,
Jan

Volgens mij zijn de tellerbakken gewoon uitwisselbaar, op het ARTC forum staan er wel meerdere topics over.
De gasdempers is volgens mij nog nooit wat mee gedaan, dus het ook het vermoeden dat ze nu verkeerd om zitten.

Zou trouwens wel voor een sport tellerbak gaan, de tellers liggen net iets dieper en hebben een ander motiefje, zitten volgens mij alleen op WB's(dat is dan weer jammer)..

Hmmm, zal even kijken hoe het zit bij andere auto's. Volgens mij kan het niet zo veel kwaad.

Als er een andere tellerbak inkomt, komt er een originele SB tellebak in. Zo eentje dus:

$(KGrHqEOKkEE3tI)5yN(BOFpRHqtv!~~0_12.JPG

Bump. :cool:

Weinig nieuws te melden. Net de auto over de 206.000 km gereden, dat gaat dus lekker hard (NOT). Verder is vorige week de wiellager rechtsachter vervangen en heb ik de auto net voorzien van nieuwe olie + filter.

Over een week gaat de auto naar de garage voor een nieuw kleppendekselpakking en nieuwe klepplaatjes.

Geld moet rollen zeggen ze. :p

" Geld moet rollen zeggen ze. tongue sticking out smiley"

Het liefst op 4 wielen Joël als je mij vraagt :)

Maar goed bezig man (y)

Lekkere wagen, zo'n Alfa. Ik heb er in gelest. Een donkerblauwe 1.7 TS uit 1994. Ik weet het nog goed...

Bofkont zei:
" Geld moet rollen zeggen ze. tongue sticking out smiley"

Het liefst op 4 wielen Joël als je mij vraagt :)

Maar goed bezig man (y)

Dat had niet beter verwoord kunnen worden. :)

En ik ga nog even verder met geld uitgeven. (y)

Joël D. zei:
Ben nu ook aan het uitzoeken of een tellerbak van een 1.8/2.0 8v 'past' in mijn auto. Die heeft namelijk een olietemperatuur en -druksensor. De bedrading ligt er al, ik moet alleen nog deze sensoren in mijn blok doen. Het enige probleem is dat mijn teller tot 220 gaat en die van een 1.8/2.0 tot 240. Dus even uitzoeken wat er dan gaat gebeuren met de tellerafwijking.

Tellerafwijking schijnt dus geen issue te zijn. Sensoren moet ik nog even zoeken, maar dat moet niet zo'n probleem zijn. Ben nu op zoek naar een bak voor niet al te veel geld. Op Ebay.de staan er wel een aantal te koop, maar daar vragen ze allemaal te veel geld voor (vind ik). Staat er ook eentje al (minimaal) 4 jaar op Ebay, maar voor 20 Euro laat hij hem liever verstoffen, blijkbaar.

Dus als iemand ergens op de sloop een 155 1.8 of 2.0TS 8v S(mall) B(ody) weet te liggen, misschien kan ik daar goedkoop een tellerbak uit halen.

Joël aankomende zaterdag/zondag nog naar Viva Italie in Assen ??
Ik ben absoluut van de partij (y)

Ik ga zondag heen, is ook supercarsunday.
Er schijnen nogal wat exoten te komen.

Bugatti's ,Porsche 918,la ferrari, etc etc etc etc etc

Heeft toch nog iemand een foto van mijn auto gemaakt in Ulft:

10450744_584787991620262_5996948353089311580_n.jpg

En als je dan toch in de buurt bent, meteen even kijken of hij nog een beetje wil:

https://www.youtube.com/watch?v=AB9Sq8CoqdI#t=45s

Dinsdagavond komt er nog een update trouwens. :T

Typische Hollander op het eind met dat trage naar rechts gaan...

En je hebt dus een nieuwe tellerbak gevonden?:)

Terug
Bovenaan