Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Astra legt het helemaal af in dat vergelijk. Niet zo vreemd. Het onderstel van de Ceed wordt een stuk beter bevonden, en de auto toont verder geen zwakheden.Bird Nerd zei:Precies. Zet het tegen een Astra of Focus en het zal beslist anders zijn. Kia's zijn gewoon de VW's van nu maar dan betrouwbaarder
Is het jouw Kiabril of mijn Opelbril?zeebra zei:De Astra legt het helemaal af in dat vergelijk. Niet zo vreemd. Het onderstel van de Ceed wordt een stuk beter bevonden, en de auto toont verder geen zwakheden.
SVF zei:Tja die Golf gaat natuurlijk alweer sinds 2011 mee, dus ook weer niet zo heel vreemd dat 'ie het aflegt tegen modernere concurrenten
[D2] zei:Is het jouw Kiabril of mijn Opelbril?zeebra zei:De Astra legt het helemaal af in dat vergelijk. Niet zo vreemd. Het onderstel van de Ceed wordt een stuk beter bevonden, en de auto toont verder geen zwakheden.
Ze vinden de Astra zeer ruim (alleen de Golf is ruimer in dit vergelijk), ze vinden de stoelen goed, de motor fijn (voldoet bovendien aan 6d-temp norm), alleen het onderstel is net niet helemaal naar hun smaak ("aber noch gut" ). Bovendien is het lichtste en hij rijdt leuk, en is 'ie bovendien goed geprijsd. Derde plaats. Ik vind dat niet helemaal hetzelfde als 'het helemaal afleggen'.
Enfin, zoals altijd ga ik graag op mijn eigen oordeel af, en zal ik tzt waarschijnlijk wel met de Ceed proefrijden. De ExecutiveLine crdi automaat is een mooi aanbod. Zou alleen voor mij na de Astra wéér een verstandige keuze zijn, ik verwacht meteen dat dat mijn voornaamste bezwaar zal zijn.
SVF zei:Tja die Golf gaat natuurlijk alweer sinds 2011 mee, dus ook weer niet zo heel vreemd dat 'ie het aflegt tegen modernere concurrenten
Knap van jou die voorspellende geest!! Ik ben nog niet helemaal overtuigd. VW heeft zich wel meer verslikt. Op de eerste Opel Zafira hebben ze lange tijd geen antwoord gehad. Vooral op motoren gebied kunnen ze wel een update gebruiken. Mild-hybride 48 volt, hybride of volledig elektrisch met voldoende actieradius. De Koreanen hebben daar een voorsprong.speedtouch zei:SVF zei:Tja die Golf gaat natuurlijk alweer sinds 2011 mee, dus ook weer niet zo heel vreemd dat 'ie het aflegt tegen modernere concurrenten
Het is gewoon een spel, dat ze zich kunnen veroorloven, ze weten precies wat ze doen. Dit najaar of volgend voorjaar, dat ben ik even vergeten, komt de nieuwe Golf, en dán zijn de concurrenten ineens NERGENS!!!!![]()
Op motorengebied zijn ze nu dus geheel aangewezen op Peugeot. Ik verwacht dan ook niet dat op dit gebied nog veel ontwikkeld zal worden.
Het is inderdaad zonder meer een goede auto, wat door de meeste media ook bevestigd is. Alle zaken die je verder noemt zijn ofwel subjectief, ofwel -en vooral- nogal irrelevant aangezien ze niks zeggen over de kwaliteit van de auto. Laat staan dat het iets onderbouwt aan je opmerking dat de auto het in de autobild test 'helemaal aflegt'. Het heeft een beetje een leaper-sausje over zich als je het mij vraagt.zeebra zei:@Total Loss: Anti Opel ben ik niet, maar het merk was duidelijk niet meer wat het geweest is. Ik heb de wat juichende stemming rondom de Astra altijd vrij overdreven gevonden. De mensen van Opel hebben er van gemaakt wat er van te maken viel. Dat is zonder meer een goede auto maar wel met een aantal opmerkelijke kanten. Hier en daar kwam de bezuiniging duidelijk naar de oppervlakte. Keuzemogelijkheden waren beperkt, nieuwe motoren waren niet van Opel zelf maar een co-productie met de Chinezen, automaten zijn achterhaald, infotainment niet super, de maximale wielmaat beperkt en het onderstel vrij eenvoudig.
Da's niet waar. Alleen de crossland en de grandland hebben PSA-navigatie. Of de Astra dit gaat krijgen weet ik niet 100% zeker, maar aangezien die nog onder GM-vlag ontwikkeld is, verwacht ik van niet.zeebra zei:De navigatie zal wel PSA worden. Dat systeem wordt al in de meeste andere auto’s van Opel toegepast.
[D2] zei:Het is inderdaad zonder meer een goede auto, wat door de meeste media ook bevestigd is. Alle zaken die je verder noemt zijn ofwel subjectief, ofwel -en vooral- nogal irrelevant aangezien ze niks zeggen over de kwaliteit van de auto. Laat staan dat het iets onderbouwt aan je opmerking dat de auto het in de autobild test 'helemaal aflegt'. Het heeft een beetje een leaper-sausje over zich als je het mij vraagt.zeebra zei:@Total Loss: Anti Opel ben ik niet, maar het merk was duidelijk niet meer wat het geweest is. Ik heb de wat juichende stemming rondom de Astra altijd vrij overdreven gevonden. De mensen van Opel hebben er van gemaakt wat er van te maken viel. Dat is zonder meer een goede auto maar wel met een aantal opmerkelijke kanten. Hier en daar kwam de bezuiniging duidelijk naar de oppervlakte. Keuzemogelijkheden waren beperkt, nieuwe motoren waren niet van Opel zelf maar een co-productie met de Chinezen, automaten zijn achterhaald, infotainment niet super, de maximale wielmaat beperkt en het onderstel vrij eenvoudig.
Goed lezen. Ik geef alleen aan waarom ik niet juichend was over de Astra. Het gaat hier niet over de test. Dan is een deel van de info inderdaad niet relevant. Hooguit de starre achteras gooit bij de test roet in het eten. Je onderbouwt je suggestie dat mijn argumenten subjectief zijn verder niet. Dus die opmerking laat ik bij jou.
[D2] zei:Da's niet waar. Alleen de crossland en de grandland hebben PSA-navigatie. Of de Astra dit gaat krijgen weet ik niet 100% zeker, maar aangezien die nog onder GM-vlag ontwikkeld is, verwacht ik van niet.zeebra zei:De navigatie zal wel PSA worden. Dat systeem wordt al in de meeste andere auto’s van Opel toegepast.
Het nieuwe infotainment in de Insignia is in elk geval niet van PSA. De Astra is de allerbelangrijkste Opel. Het infotainment van de Corsa, Mokka, Adam, Karl, het is allemaal ook niet van PSA. Dus je bewering klopt niet.zeebra zei:Denk je dat het nieuwe infotainment van de Insignia nog van GM is? Naast de Astra heb je dan wel de belangrijkste auto’s van Opel gehad. De Corsa neem ik niet mee omdat deze op het punt van vervanging staat.
Total Loss zei:@zeebra "Hooguit de starre achteras gooit bij de test roet in het eten"
Niet echt een geldige reden als dit gewoon op de optielijst staat! : Watt Link achterwielophanging (GNG) Euro 249,00
Dus dat is puur de keus aan de rijder of dat je boeit of niet, denk dat 90% het verschil niet eens zou merken!
Dan heb je nog steeds diezelfde torsie achteras. Een multilink kan meer aan.
Die overtuiging dat het entertainment van GM zou moeten blijven deel ik niet. Je zal misschien software van GM nog wel nodig hebben maar de hardware is vrij probleemloos te vervangen. Tegenwoordig kan je via OBD2 communiceren. Dat is gewoon standaard. Een Navi van PSA levert meer marge op dan die van GM
zeebra zei:[D2] zei:Het is inderdaad zonder meer een goede auto, wat door de meeste media ook bevestigd is. Alle zaken die je verder noemt zijn ofwel subjectief, ofwel -en vooral- nogal irrelevant aangezien ze niks zeggen over de kwaliteit van de auto. Laat staan dat het iets onderbouwt aan je opmerking dat de auto het in de autobild test 'helemaal aflegt'. Het heeft een beetje een leaper-sausje over zich als je het mij vraagt.zeebra zei:@Total Loss: Anti Opel ben ik niet, maar het merk was duidelijk niet meer wat het geweest is. Ik heb de wat juichende stemming rondom de Astra altijd vrij overdreven gevonden. De mensen van Opel hebben er van gemaakt wat er van te maken viel. Dat is zonder meer een goede auto maar wel met een aantal opmerkelijke kanten. Hier en daar kwam de bezuiniging duidelijk naar de oppervlakte. Keuzemogelijkheden waren beperkt, nieuwe motoren waren niet van Opel zelf maar een co-productie met de Chinezen, automaten zijn achterhaald, infotainment niet super, de maximale wielmaat beperkt en het onderstel vrij eenvoudig.
Goed lezen. Ik geef alleen aan waarom ik niet juichend was over de Astra. Het gaat hier niet over de test. Dan is een deel van de info inderdaad niet relevant. Hooguit de starre achteras gooit bij de test roet in het eten. Je onderbouwt je suggestie dat mijn argumenten subjectief zijn verder niet. Dus die opmerking laat ik bij jou.
En jij denkt dat het wisselen van de hardware (die gewoon bij een elektronicaboer ingekocht wordt) het verschil maakt qua marge? Ik deel die overtuiging nietzeebra zei:Die overtuiging dat het entertainment van GM zou moeten blijven deel ik niet. Je zal misschien software van GM nog wel nodig hebben maar de hardware is vrij probleemloos te vervangen. Tegenwoordig kan je via OBD2 communiceren. Dat is gewoon standaard. Een Navi van PSA levert meer marge op dan die van GM
Ja. Niet voor de huidige dus.P. Klieder zei:Alle techniek voor komende Opels wordt toch PSA?
Moderator
Kia heeft veel te melden omtrent de Ceed. Vandaag presenteerde het merk de Proceed en de GT-versies van de Ceed Hatchback en nu hebben we de prijzen van de Ceed Sportswagon te pakken!
Wie de stationversie met een 625 liter metende bagageruimte van de nieuwe Ceed voor de deur wil hebben staan, moet een bedrag van minimaal € 23.845 reserveren. Voor dat geld krijg je de sleutels van de Ceed Sportswagon met 120 pk sterke 1.0 T-GDI overgemaakt. De auto is gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie en is uitgevoerd als Comfortline. Dezelfde motor- en bakcombinatie is ook in combinatie met de uitrustingsniveaus DynamicLine, DynamicPlusLine en ExecutiveLine te krijgen. De prijzen daarvoor staan onder dit artikel in de tabel.
Liever de Ceed met 140 pk sterke 1.4 T-GDI? Reserveer dan een bedrag van minimaal € 27.345. Voor dat bedrag rijd je de DynamicLine. Deze versie is ook leverbaar als DynamicPlusLine en als ExecutiveLine. Alle smaken van deze 1.4 T-GDI vallen ook te koppelen aan Kia's zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Zie ook hiervoor de prijslijst onderin dit artikel.
Dieselen kan vanaf € 29.345. Voor dat geld krijg je de sleutels van de 115 pk sterke 1.6 CRDi overhandigd, een auto die uitgevoerd is als DynamicLine. Ook deze motorisering is te krijgen in combinatie met de uitvoeringen DynamicPlusLine en ExecutiveLine en ook bij de dieselversie zijn alle uitvoeringen optioneel te koppelen aan Kia's DCT-bak. Het wordt oud, maar kijk voor alle prijzen van deze Ceeds Sportswagon naar de tabel hieronder.
Zojuist werd de Kia Proceed aan de wereld voorgesteld, maar er is meer Ceed-nieuws onder de zon. Dít is namelijk de nieuwe GT-versie van de Ceed hatchback!
Bij de introductie van de Ceed wist voormalig Kia-COO Michael Cole aan AutoWeek te verklappen dat er ook weer een nieuwe Ceed GT in het vat zou zitten. Een sportieve versie dus, een auto die nadrukkelijk níet in het hardcore hothatch-territorium komt te opereren. De Ceed GT ontpopt zich nu digitaal tot een milde sportieveling, en dat heeft een reden. Kia zou zich volgens Cole willen differentiëren van Hyundai, dat met zijn N-label wel vol overtuiging voor knalharde prestaties gaat. De Ceed GT is daarmee een auto die het midden lijkt te zoeken tussen prestaties en comfort.
Opvallend hierbij is dat de nieuwe Ceed GT over de in de basis identieke 1.6 T-GDI komt te beschikken als voorgangers Cee'd en Pro-Cee'd GT, inderdaad nog met apostrofs. Dat betekent dat ook de nieuwe Ceed GT 204 pk en 265 Nm levert, al komt het koppel nu bij 1.500 in plaats van bij 1.750 Nm vrij. Het doorontwikkelde blok is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar is voor het eerst ook met een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling te krijgen. Hoe rap de Ceed GT is, maakt Kia in een later stadium bekend. Wie zijn Ceed GT met de optionele zeventrapsautomaat met dubbele koppeling bestelt, kan door middel van Drive Mode Select kiezen uit de rijmodi Normal en Sport.
De Ceed GT heeft een aangepaste voorbumper met grotere luchtinlaten dan die van de reguliere versies. De nu van rode details voorziene grille van de auto is uitgevoerd met een donkere rand chroom én van een GT-logo. Ook aan de achterzijde zien we een afwijkende bumper, waarin een diffuser is verwerkt. Bovenaan de kont is een relatief kleine spoiler gemonteerd. Op de flanken nemen we verchroomde raamlijsten waar en aangezette dorpels die in zwart of rood zijn afgewerkt. 18-inch lichtmetaal - met een rode naafkap - is standaard aanwezig en erachter houden zich rode remklauwen schuil. De auto ligt 0,5 centimeter dichter tegen het asfalt dan de reguliere Ceeds én is uiteraard harder afgeveerd. De remschijven zijn met een diameter van 32 centimeter 3,2 centimeter groter dan die van de standaardexemplaren. Kia belooft verder dat de stuurinrichting anders is afgesteld.
Net als in het binnenste van de Proceed GT - waarvan nog niet bekend is of hij naar Nederland komt - zien we een aan de onderzijde afgeplat stuurwiel, een zwart in plaats van grijs hemeltje én sportstoelen. Dankzij kleppen in de uitlaat is de Ceed GT luider dan zijn reguliere broertjes.
Prijzen en informatie voor de Nederlandse markt volgen spoedig.
Ik verwacht niet dat deze heel erg goedkoop gaat worden. Bij Autobild hebben ze het over ruim 1000 euro duurder dan de station. Ik schat dat het hier richting de 26.000 euro gaat. De video van Autobild geeft wel een beter beeld van de auto. Hij is prachtig. De enige concurrent van de Mercedes CLA shooting break. Deze auto verdient wel grote wielen om hem tot zijn recht te laten komen.Barri zei:Ow, ben de tekst uit het artikel vergeten te plakken
Ben wel benieuwd naar de meerprijs. Hyundai prijst de Fastback bijvoorbeeld volledig uit de markt.
de CLA shooting brake begint me ook steeds meer mee te vallen naarmate ik 'm vaker zie
Een tweedeurs variant was imo een betere toevoeging aan het assortiment geweest.
Bird Nerd zei:Een tweedeurs variant was imo een betere toevoeging aan het assortiment geweest.
Mij niet, die dingen verkopen namelijk nauwelijks meer
Bird Nerd zei:Zeebra, zie de vergelijking van Carfanatic. De Proceed mist het wulpse, Italiaanse of misschien meer Mazda-achtige wat de concept car wel had. Door de concept car had ik ook wel een meer op zichzelf staand model verwacht (natuurlijk wel op basis van de Ceed) ipv een Ceed met een andere kont en daklijn
[D2 zei:]de CLA shooting brake begint me ook steeds meer mee te vallen naarmate ik 'm vaker zie
Na drie jaar pas dus?
Dat lijkt mij meer Kia's probleem dan het jouwe. Maar een tweedeurs was wat mij betreft iig een leukere toevoeging geweest. De ProCeed is ook een tamelijk onzinnige auto maar die heeft dan nog wel ruimte, dus die zal commercieel wel verstandiger zijn. Tweedeurs (al dan niet met grote achterklep) hebben dat meestal niet. Al hadden ze natuurlijk een tweedeurs shootingbrake kunnen maken, dan hadden ze echt iets afwijkends gehad.Bird Nerd zei:[D2 zei:] Een tweedeurs variant was imo een betere toevoeging aan het assortiment geweest.
Mij niet, die dingen verkopen namelijk nauwelijks meer
Bird Nerd zei:Zeebra, zie de vergelijking van Carfanatic. De Proceed mist het wulpse, Italiaanse of misschien meer Mazda-achtige wat de concept car wel had. Door de concept car had ik ook wel een meer op zichzelf staand model verwacht (natuurlijk wel op basis van de Ceed) ipv een Ceed met een andere kont en daklijn
.
zeebra zei:@Bird Nerd: Ik vind dat de uiteindelijke auto juist heel dicht bij het concept gebleven is ,binnen de grenzen van het Ceed platform.
zeebra zei:@Bird Nerd: Ik vind dat de uiteindelijke auto juist heel dicht bij het concept gebleven is ,binnen de grenzen van het Ceed platform. De beide auto’s zijn in een andere stand gefotografeerd. Maar buiten de wielen en de plaats daarvan in het geheel is de productieversie dicht bij het concept gebleven.