Kia Ceed | XCeed facelift 2026

Ik heb gisteren de ANWB-vergelijking zelf even gedaan zeg maar. Eerst op pad geweest met de Ceed Executiveline 1.4 automaat. Het garagebedrijf deelt z'n voordeur met een Ford-dealer, die na het inleveren van de Kia mij graag een Focus ST-Line 1.0 125pk ecoboost meeegaf. Leuk middagje zo (y)

De Kia vind ik echt een indrukwekkende auto. Prachtig interieur, het oogt allemaal keurig afgewerkt en verfijnd. Ik kan me goed voorstellen dat dit veel potentiële kopers over de streep trekt. Qua rijden doet het mij in dit segment nog het meest denken aan de Golf, het onderstel voelt strak aan en filtert oneffenheden vooral weg. Naar mijn idee is dat wat er tevens voor zorgt dat de auto wat zwaarlijvig aanvoelt, en groter dan ie werkelijk is. Dat wordt versterkt doordat de besturing relatief zwaar is. Comfortabel is het absoluut. Verder liep de uitvoering die ik reed over van de rijhulpsystemen. ACC had ik nog niet eerder uitgeprobeerd, zou niet iets zijn wat ik zelf zou aankruisen. Maar ik moet zeggen, icm automaat en de kleinste volgafstand werkt het wel erg mooi. Ik kreeg erg de neiging om gewoon loom achter een vrachtwagen te gaan hangen en het verder wel allemaal best te vinden. Zo rij ik normaliter absoluut niet. Maar ik zou er denk ik aan kunnen wennen, in de stad is het ook echt van meerwaarde, zeker dankzij de automaat, omdat het tot stilstand afremt. Een tikje op het gas en je gaat weer. Verder viel me op, dat als je rijbaanassistent met de knop naast het stuur uitschakelt, deze toch actief blijft om de auto binnen de lijntjes te blijven. Om het helemaal uit te zetten moet je eerst een menu in met daarin een lijst hulpsystemen waarvan je moet gokken wat ze doen (zonder voorkennis). Elk hulpsysteem heeft vervolgens weer een eigen submenuutje. Kortom wat studie kan in dezen geen kwaad. De automaat is als ik het goed heb een DCT, daar had ik ook nog geen ervaring mee. Ik vond de schakelmomenten toch opvallender aanwezig dan verwacht, maar hij komt soepel van z'n plek en schakelt ook prima terug. Denk dat ik vooral zelf moest wennen.

De Ford zal ik in dit topic niet te ver over uitweiden, maar het is echt een heel andere wereld dan de Kia. Interieur doet wat mij betreft echt zwaar onder voor dat van de Kia (al is het qua bediening misschien wel prettiger!), maar al na een paar meter rijden neigde ik ernaar dat van ondergeschikt belang te vinden. Het is namelijk echt een heerlijk rijijzer. De auto stond voor de gelegenheid op 18" wielen maar de auto wordt er absoluut niet te hard van. Wel tamelijk beweeglijk, maar dat past helemaal in het plaatje. Passagiers zullen mogelijk de Kia op dat vlak toch prefereren. Maar ook de -tamelijk aanwezige- rasp van de driecilinder was een extra dimensie, alsmede de zeer prettige handbak. Maar het zijn vooral het onderstel en de besturing die wat mij betreft de Focus een geval apart maken. Rijdend in de Kia dacht ik "Weet ik nog ergens wat rustige weggetjes zodat ik het onderstel eens goed uit kan proberen?", in de Focus was iedere bocht een feestje.

Ben ik dan de enige die het dashboard helemaal niks vind? Die kale, 'bolle' vlakken vind ik juist enorm gedateerd ogen en heeft zelfs weg van de 2006 Kia Rio: https://www.netcarshow.com/Kia-Rio5-2006-1024-06.jpg

zxtfIkx.jpg

Het dashboard is qua design niks bijzonders maar volgens mij wel functioneel en overzichtelijk, dat lijkt me voor de meeste Kia-klanten wat telt.

Bird Nerd zei:
Ben ik dan de enige die het dashboard helemaal niks vind? Die kale, 'bolle' vlakken vind ik juist enorm gedateerd ogen en heeft zelfs weg van de 2006 Kia Rio: https://www.netcarshow.com/Kia-Rio5-2006-1024-06.jpg

zxtfIkx.jpg

@Bird Nerd, ik zie het niet. Het dashboard is niet heel bijzonder. Gewoon keurig netjes. Overigens zou ik een auto niet snel laten staan vanwege het design van het dashboard. Het dashboard van de Ford Focus bijvoorbeeld vind ik minder fraai maar ik zou er wel mee willen rijden.

Tsja...naar mijn idee zie je bij de huidige auto's een trend om het dashboard een lang, liefst ononderbroken horizontaal accent te geven. Bijvoorbeeld in de vorm van een soort richel, of een strip in een afwijkend materiaal of kleur. De Ceed heeft niet. Zou je gedateerd kunnen noemen, ik zie genoeg elementen die het een dashboard van nu te noemen. Maar vooral viel mij -zeker IRL- op dat het zeer strak in elkaar zit, dat er mooie materialen gebruikt zijn en dat het geheel verfijnd oogt.

Heb zojuist bij de dealer de wagon bekeken. Mooie auto en gróót!
Hij stond er in dat felle blauw, zo mag ie bij mij voor de deur staan!

[size=medium]Sportieve versie ook als Sportswagon en Proceed[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 3 oktober 2018 • Tekst: Ellen Kole[/size]

De nieuwe Kia Ceed-familie verschijnt ook als GT-Line. Kopers en leaserijders kunnen kiezen uit diverse varianten en motoriseringen.

Als het performancemodel Kia Ceed GT te extreem is voor je, maar de sportieve looks spreken je wel aan dan kun je vanaf begin 2019 bij het merk terecht voor de Ceed GT-Line. En het mooie is: die verschijnt niet alleen van de hatchback, maar ook van de Ceed Sportswagon en de Proceed. Laatstgenoemde carrosserievariant wordt zelfs standaard als GT-Line uitgevoerd.

De aankleding van het ex- en interieur is geïnspireerd op dat van de GT. Met andere woorden: krachtig, sportief en een tikkie speciaal. Aan de buitenzijde zien we dat aan de grille-omlijsting - in hoogglans zwart en satijnchroom -, de mistlampbehuizing, de unieke wielen van minstens 17 inch groot en de sportieve bumpers. Sportstoelen zijn standaard, evenals een D-vormig stuurwiel. Kia heeft gekozen voor zwart suède bekleding met grijze stiksels en biezen. In de hatchback en Sportswagon wordt de grijze hemelbekleding door zwarte vervangen.

Er zijn twee verschillende benzinemotoren beschikbaar voor de GT-Line-uitvoeringen. De 1,0 liter T-GDi-driecilinder heeft 120 pk vermogen ter beschikking, het koppel ligt op 172 Nm. Het alternatief is een 1.4 T-GDi turbomotor met vier cilinders, 140 pk en 242 Nm koppel. Voor de Ceed en Ceed Sportswagon GT-Line is er de nieuwe 1.6 CRDi common-rail-dieselmotor met directe injectie. Deze genereert maximaal 115 paardenkrachten. De Proceed GT-Line beschikt over een 136 pk sterke dieselkrachtbron.

Alle motoren worden standaard gecombineerd met een handmatig te bedienen zesbak. Voor de 1.4 T-GDi en 1.6 CRDi is optioneel de 7-traps DCT-automaat met dubbele koppeling beschikbaar. Daarbij wordt het stuurwiel voorzien van metaalkleurige flippers zodat bestuurders naar wens zelf kunnen schakelen.

kia-ceed-2019-gt-line-298797-800.jpg

kia-ceed-2019-gt-line-298795-800.jpg

kia-ceed-2019-gt-line-298796-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/oktober/45592-kia-ceed-komt-ook-als-gt-line

Live @ Paris Motor Show:

7451ff09-kia-ceed-gtline-01.jpg

ca7dbd19-kia-ceed-gtline-03.jpg

dce3db24-kia-ceed-gtline-06.jpg

e1c47113-kia-ceed-gtline-09.jpg

a29c0f41-kia-ceed-gtline-08.jpg

Fotogalerij: https://www.carscoops.com/2018/10/new-kia-ceed-gt-line-brings-sporty-looks-paris/

Prijzen ProCeed:

1.0 T-GDi 120 pk
GT-Line € 30.995
GT PlusLine € 33.495

1.4 T-GDi 140 pk
GT-Line € 32.495
GT-Plusline € 34.495
GT-Line DCT7 €34.495
GT-Plusline DCT7 € 36.995

1.6 T-GDi 204 pk
GT € 43.395
GT DCT7 € 45.295

1.6 CRDi 136 pk
GT-Line € 35.495
GT-Plusline € 37.495
GT-Line DCT7 €37.495
GT-Plusline DCT7 €39.995
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-kia-proceed-bekend/

Wouter82 zei:
Prijzen ProCeed:

1.0 T-GDi 120 pk
GT-Line € 30.995
GT PlusLine € 33.495

1.4 T-GDi 140 pk
GT-Line € 32.495
GT-Plusline € 34.495
GT-Line DCT7 €34.495

1.6 T-GDi 204 pk
GT € 43.395
GT DCT7 € 45.295

1.6 CRDi 136 pk
GT-Line € 35.495
GT-Plusline € 37.495
GT-Line DCT7 €37.495
GT-Plusline DCT7 €39.995

Wat een dure 'nietsnut' zeg. kan me bijna niet voorstellen dat een weldenkend mens voor deze auto kiest.

Foie Gras zei:
Wouter82 zei:
Prijzen ProCeed:

1.0 T-GDi 120 pk
GT-Line € 30.995
GT PlusLine € 33.495

1.4 T-GDi 140 pk
GT-Line € 32.495
GT-Plusline € 34.495
GT-Line DCT7 €34.495

1.6 T-GDi 204 pk
GT € 43.395
GT DCT7 € 45.295

1.6 CRDi 136 pk
GT-Line € 35.495
GT-Plusline € 37.495
GT-Line DCT7 €37.495
GT-Plusline DCT7 €39.995

Wat een dure 'nietsnut' zeg. kan me bijna niet voorstellen dat een weldenkend mens voor deze auto kiest.

Het is een koopje. Auto’s zijn nu eenmaal duurder geworden. Kijk naar de Mazda 3. Deze is niet veel goedkoper. En de Ceed is wel direct een GT-line uitvoering. Echt een prachtige auto.

Voor een mooie auto is de Mazda 3 niet duur, voor een lelijk hok is de Proceed knap duur. Een koopje zou ik het dus niet noemen...

Hij voegt inderdaad niks toe, maar is daarnaast naar mijn bescheiden mening ook niet mooi. Mooie dingen/design zijn over het algemeen duurder dan slecht ontworpen wanproducten. Dat is niks nieuws voor je hoop ik.

Ik vind deze Proceed ook schitterend. Vooral in het wit. En @Foie Gras maakt een vergelijking met de Mazda 3. Laat ik die nu niet mooi vinden. Ik vind ''m na de voorportieren juist uitgesproken lelijk. De 3 sedan vind ik dan wel weer mooi. Dat is net een iets kleinere 6 met mooie vloeiende lijnen. Helaas heeft ook Mazda er weer voor gekozen om zo'n knoepert van een grille te monteren.
Ik ben er ook zeker van dat de Proceed zowel voor inzittenden als bagage een ruimere auto is dan de Mazda 3.
Als ik het geld had stond een witte Proceed 1.4T met automaat bovenaan mijn verlanglijstje.

Foie Gras zei:
Hij voegt inderdaad niks toe, maar is daarnaast naar mijn bescheiden mening ook niet mooi. Mooie dingen/design zijn over het algemeen duurder dan slecht ontworpen wanproducten. Dat is niks nieuws voor je hoop ik.

Tientallen weldenkende journalisten uit alle Europese landen hebben de Ceed genomineerd voor de Auto van het Jaar-verkiezing. Zo'n slecht ontworpen wanproduct zal het dus wel niet zijn :)

Ik vind de Proceed ook niet mooi, zeg maar gerust lelijk, overigens. Dat komt door de lange overhang achter en proporties (geen verband voorkant en achterkant). De Mazda3 vind ik wel mooi, erg mooi zelfs. Smaken verschillen blijkt maar weer :) Het positieve is dat Kia in ieder geval iets bijzonders heeft proberen neer te zetten, waar de hatchback en SW juist vooral zo neutraal mogelijk moeten ogen.

Ik mis de oude Cee'd SW.

14486665435658e5af73029_800.jpg

14486665425658e5ae32b4b_800.jpg

14486665425658e5aec2d9b_800.jpg

Onlangs proefgereden met de 1.4 Ceed SW (ik ben geïnteresseerd in de GT Line).

Vind hem keurig rijden, zit tot de nok toe vol met features die bij de concurrent allemaal flink meer kosten en ik zat gelijk goed in de auto.

Heb nu een 308SW en de KIA lag heerlijk op de weg en zat sportief met z'n wat hoger opgetrokken deurpanelen en dashboard.

Veel kofferbak en ik vind hem mooi, zeker in GT Line uitvoering in Flame Blue. Die sportstoelen zijn ook geweldig. Audio was flink beter dan in m'n 308. Enige wat de 308 iets beter doet is op het gebied van stilte in de cabine. Echter stond de proefrit wagen dan weer op 18 inch winterbanden.

Dit wordt een leasetopper denk ik :)

Ohja, ook overal zachte materialen. Moet je eens bij VW of Opel kijken...hard plastic.

En besteld :)

KIA Ceed Sportswagon GT-Line 1.4 T-GDI in Flame Blue

La Ni zei:
En besteld :)

KIA Ceed Sportswagon GT-Line 1.4 T-GDI in Flame Blue

Gefeliciteerd! Knappe uitvoering heb je besteld, zowel de uitvoering, motor als kleur.

Kia-Ceed_SW-14-Tom-1024x683.jpg

Kia-Ceed_SW-14-Seitenansicht-1024x683.jpg

Bron foto's: https://autonatives.de/fahrbericht-kia-ceed-sportswagon-1-4-t-gdi-2019.html

*edit: Oh wacht, dat is geen GT-Line. Dit wel:

kia-cee-d-sportswagon-1-4-t-gdi-gt-plusline-automaat-navigatie-camera-zeer-compleet-7-jaar-kia-garan.jpg

Gisteren het rijtestje van Autoweek gezien van de ProCeed. Dat mag toch wel mijn volgende auto worden, ik vind 'm echt gaaf!

Mooie configuratie @ La Ni! (y)

Thnx, wanneer ik hem heb zal ik eens fotootjes posten.
Ben met name benieuwd naar die stoelen. Heb proefgereden met de reguliere stoelen die ook prima zaten, de GT stoelen zien er helemaal verrukkelijk uit!

Verder blijf ik me verbazen over de uitrusting afgezet tegen de (lease)prijs.

Volgens de dealer komt onze Ceed Sportswagon GT-Line 1.4 T-GDI DCT in Orange Fusion 17 juli binnen bij de dealer. Hopelijk daarna met twee weken rijden!

p1cyt4kbp1bw.jpg

ffdyureb3aol.jpg

nwsy1xdb4n1s.jpg

zdwyyy9bzbtn.jpg

y9qynnibf690.jpg

[size=x-large]Kia XCeed gepresenteerd[/size]

Tussen Ceed en Sportage. De Ceed-familie van Kia bestaat op moment van schrijven al uit de Ceed, de Ceed Sportswagon en de gelikt gelijnde Proceed. Vandaag voegt het Zuid-Koreaanse merk nóg een carrosserievariant aan het gamma toe: deze XCeed. Gezien het succes van cross-overs, SUV'en alles daar tussenin, doe je er als autofabrikant slim aan om een zo groot mogelijk aanbod hoogpotigen in je showroom te hebben staan. Kia lijkt dat als geen ander te begrijpen. Het merk heeft in Nederland al de Stonic, Soul, Niro, Sportage en Sorento in het gamma en die op formaat gerangschikte lijst wordt nu aangevuld met deze XCeed, een nieuw model dat zich nestelt tussen de reguliere Ceed hatchback en de Sportage.

Plaatsing
De XCeed is een model dat enige duiding behoeft. Wie snel kijkt, zou de auto zomaar weg kunnen zetten als een opgehoogde Ceed met stoere details in de stijl van auto's als de Ford Focus Active. Niets is minder waar. Hoewel de XCeed diverse designtechnische overeenkomsten vertoont met de Ceed, draagt deze nieuwkomer een compleet eigen koets. Daarmee is de XCeed grofweg wat de Mercedes-Benz GLA-klasse tot de reguliere A-klasse is. Kia omschrijft het model zelf als een auto die het praktische gemak van een SUV (hoge zit) combineert met het meer dynamische karakter van een hatchback, al blijkt de vering van de XCeed wel iets anders te zijn afgesteld dan die van de Ceed. De stuurinrichting is onder de loep genomen en daardoor moet de auto directer op input reageren. De besturing is ook iets lichter. De gulden middenweg? De XCeed meet 4,4 meter in de lengte en daarmee is hij 8,5 centimeter langer dan de Ceed, maar weer 9 centimeter korter dan de Sportage. De wagenhoogte ligt op 1,5 meter en dat maakt de XCeed 5 centimeter hoger dan de Cees, maar 15 centimeter lager dan zijn grotere broer. De wielbasis van de XCeed komt met 2,65 meter wel netjes overeen met die van de Ceed. De ten opzichte van die Ceed toegenomen wagenlengte heeft onder andere een positief effect op de bagageruimte, die is in de XCeed met 426 liter namelijk 31 liter groter dan die van de Ceed. Wie de achterbank platgooit, kan 1.378 liter meezeulen. De bodemvrijheid van de XCeed is tot 4,2 centimeter groter dan die van de Ceed.

Uiterlijk
Hoewel de XCeed sterke overeenkomsten vertoont met de reguliere Ceed, zijn slechts de voorportieren van deze modellen onderling uitwisselbaar. De XCeed heeft duidelijk langere overhangen, maar ook een beduidend vlakker liggende achterruit dan zijn brave broer. Andere opvallende zaken: de XCeed heeft opvallend geknepen led-achterlichten en led-koplampen waar een hapje uit lijkt te zijn genomen. Kia spreekt zelf van Z-vormige koplampen. Kunststof aankleding rond de wielkasten en op de dorpels zijn duidelijk ingrediënten uit het receptenboek van de cross-overs, hetzelfde geldt voor het zilverkleurige deel in de achterbumper. Leuk detail: de lakkleur Quantum Yellow die je op deze foto's ziet, is exclusief voor de XCeed.

Interieur
Vanbinnen zijn de verschillen met de Ceed minder groot. De interieurs van beide modellen zijn nagenoeg identiek. Net als de nieuwe (e-)Soul komt de XCeed beschikbaar met een 10,25-inch groot infotainmentscherm dat gekoppeld is aan een systeem dat zowel met Apple CarPlay en Androit Auto als met Kia's UVO Connect overweg kan. De XCeed is de eerste Kia die optioneel leverbaar is met een 12,3-inch groot digitaal instrumentarium.

Motoren
Ook de motorenlijst verraadt dat de XCeed meer naar de reguliere Ceed neigt dan naar zijn overige familieleden. Die begint met de 1.0 T-GDI, een driecilinder waarvan de 100 pk sterke instapversie niet op de prijslijst van de XCeed komt te staan. De leveringslijst trapt namelijk af met de 120 pk sterke variant van die machine, een blok dat altijd gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is daarmee in 11,3 tellen voorbij. Zijn topsnelheid: 186 km/h. Hoger in de pikorde staat de 140 pk 1.4 T-GDI, een viercilinder die zowel met de handbak als met een zeventraps DCT-automaat met dubbele koppeling leverbaar is. Met handbak heb je in deze variant de 100 km/h in 9,4 seconden op de klok. De versie met automaat neemt er 0,1 tel langer de tijd voor. In beide gevallen ligt de topsnelheid op 200 km/h.

Mild-Hybrid diesel én plug-in op komst
Kia heeft van de Ceed een GT-versie in het gamma die met een 204 pk sterke 1.6 T-GDI is uitgerust. Je raadt het al: die krachtbron komt ook in de neus van deze XCeed te liggen. Deze 1.6 is in Nederland alleen met de automaat te krijgen. In deze topversie tik je in 7,5 seconden de 100 km/h aan. De topsnelheid ligt op 220 km/h. Een verschil met de Ceed: deze XCeed moet het zonder diesels stellen en dat betekent dat de 1.6 CRDI aan de neus van de XCeed voorbijgaat. Kia meldt dat later ook een plug-in hybride én een dieselversie met mild-hybridtechniek aan het programma worden toegevoegd. Verbruikscijfers zijn nog niet vrijgegeven. De XCeed rolt straks in het Slowaakse Zilina van de band, een locatie waar ook de Ceed en Proceed worden geproduceerd. De auto vindt begin oktober zijn weg naar onze dealers. Prijzen volgen in de aanloop naar deze marktintroductie.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-xceed-gepresenteerd/

Ik snap die hap uit die koplampen niet, is geen geheel met überhaupt iets anders. Afgezien daarvan een zeer fraaie auto, stuk beter dan de saaie Ceed. Interieur is helaas wel bijna hetzelfde als zijn broertje

Wat een vreselijke persfoto's, heeft Kia dezelfde fotobewerking als de Volkswagen-groep? De auto oogt in ieder geval goed, de mooiste uit de Ceed-familie op het eerste gezicht (de gewone stationwagon zet ik op twee), al wil ik 'm eerst in het echt zien - de achterkant kan weleens overkomen als een brede, platgedrukte pannenkoek. Het chroom bij de C-stijl oogt wel nogal dubieus/kitscherig. Kia verwacht dat de XCeed niet minder dan 50% van de totale Ceed-verkopen gaat uitmaken, het is dus ook een belangrijke toevoeging. Ik kan me voorstellen dat de concurrentie belangstellend meekijkt.

De prijzen
1.0 T-GDi
DynamicLine € 29.995,00
DynamicPlusLine € 31.495,00
ExecutiveLine € 35.495,00

1.4 T-GDi
DynamicLine € 31.495,00
DynamicPlusLine € 32.995,00
ExecutiveLine € 36.995,00

1.4 T-GDi DCT7
DynamicLine € 33.495,00
DynamicPlusLine € 34.995,00
ExecutiveLine € 38.995,00

1.6 T-GDi DCT7
DynamicPlusLine € 38.295,00
ExecutiveLine € 42.295,00

Altijd LED, LM, Navi, CC, Dual zone, etc

Nette auto, maar ook in werkelijkheid vind ik het gerommel met chroom bij de achterste zijruit een misser.

48737093168_aa8cf93306_c.jpg

Nog wat eigen foto's van de XCeed vorige maand op de IAA:

Vergelijkingstest: de Kia XCeed versus de Ford Focus Active.

dsc_6165.jpg

dsc_5758_0.jpg

dsc_5747.jpg

First place: Kia XCeed
In nearly every measurable way the XCeed outdoes the Focus Active. It’s a bit quicker, is more practical, and has better tech. It also rides more smoothly and, while it’s not as good to drive, it is comfortable. There’s little between them on running costs, so the Kia’s extra usability clinches it.

Second place: Ford Focus Active
Like the regular Focus, this Active drives and handles sweetly, but it doesn’t feel different enough and so isn’t worth the premium. Meanwhile, the Kia is both bigger and offers more advanced infotainment. The Ford will be cheap to run, but not by enough to put it ahead.

Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/kia/xceed/108181/kia-xceed-vs-ford-focus-active

Kia XCeed vs. Volkswagen T-Roc:

Kia-XCeed-VW-T-Roc-1200x800-731e062888ba3986.jpg

"Kia hat es wieder getan. Und gegen VW gewonnen. Bemerkenswert: Der XCeed ist – in der Testversion – sogar teurer als der T-Roc. Liegt also trotz des Preises vorn – nicht wegen. Mit dem XCeed hat Kia ein interessantes Format gefunden."

1. Kia XCeed 1.4 T-GDI 527 / 750 punten
2. Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 523 / 750 punten

Complete vergelijkingstest: https://www.autobild.de/artikel/kia-xceed-vw-t-roc-test-motor-preis-15783195.html

[size=medium]Prijzen Kia Ceed plug-in hybrides[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 13 februari 2020 • Tekst: Ellen Kole[/size]

Je kunt ze bestellen, de plug-in hybride uitvoeringen van de Kia Ceed Sportswagon en de Kia XCeed. Leveringen beginnen in april. Zojuist zijn de prijzen bekendgemaakt.
Vorig jaar kondigde Kia aan de Ceed Sportswagon en XCeed ook als plug-in hybride uit te brengen. Vandaag openen daarvan de orderboeken. Als je snel bestelt kun je jouw stekkerhybride vanaf april verwachten. Voor de Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid geldt een vanafprijs van 34.495 euro, voor de XCeed van 35.495 euro. Standaard komen de auto's met 7 jaar (of 150.000 km) garantie.

In ons eerdere bericht kun je alles lezen over motorisering, accupakket en kenmerkende details. Nu gaan we in op de uitrusting. Die kun je kiezen in drie niveaus: instapniveau DynamicLine, het rijkere DynamicPlusLine en topniveau ExecutiveLine.

Drie uitrustingsniveaus

Standaard beschik je in het instapniveau over een 10,25 inch full-map navigatiesysteem, TomTom Live Services, DAB+ en voorbereiding voor Apple CarPlay en Android Auto. Ook heeft de auto lichtmetalen wielen, cruise control, een licht- en regensensor, 2-zone climate control en rijhulpsystemen. Die worden in de DynamicPlusLine uitgebreid met onder andere adaptieve cruise control, autonome rijbaanvolgassistentie en snelheidsbordenherkenning. Privacy glass en verwarming van stoel en stuur horen tevens bij dit niveau.

Extra's op het topniveau zijn bijvoorbeeld het 12,3 inch digitale instrumentencluster, een glazen schuif/kanteldak, lederen bekleding; een elektrisch bedienbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, stoelverwarming en ventilatie; draadloos opladen van smartphones en een automatische achterklep.
Verder hebben de plug-in hybride Ceed Sportswagon en XCeed aandrijflijnspecifieke functies. Voorbeelden zijn de laadindicator en -displays, UVO Connect-telematicafuncties als beschikbare laadpunten in de omgeving, 'Driver Only'-klimaatregeling waarmee energie bespaard wordt en terugwinning van rem-energie. Tot slot levert Kia diverse kabels waarmee je de auto aan een laadpunt kunt opladen.

kia-ceed-sportswagon-xceed-plug-in-hybrid-2020-303477-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/februari/47064-prijzen-kia-ceed-plug-in-hybrides

D Elzinga zei:
Nette auto, maar ook in werkelijkheid vind ik het gerommel met chroom bij de achterste zijruit een misser.

48737093168_aa8cf93306_c.jpg

Ik denk dat dat een referentie is naar de sportage van 2010-2015.

[size=medium]Nieuwe instapuitvoering Kia XCeed[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 17 februari 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Kia verlaagt de instapprijs van de XCeed met 2.000 euro door de uitvoering ComfortLine aan het assortiment toe te voegen. De nieuwe basisversie is per direct te bestellen.
De Kia XCeed is vanaf nu verkrijgbaar vanaf 27.995 euro. Dat is 2.000 euro minder dan voorheen, door de komst van de nieuwe instapuitvoering ComfortLine. Die is te verkrijgen met de 1.0 T-GDI benzinemotor met 120 pk, de krachtigere motorversies zijn aan de duurdere uitvoeringen voorbehouden.

Ten opzichte van de DynamicLine-uitvoering moet je in de XCeed ComfortLine onder andere een navigatiesysteem, automatische klimaatregeling en parkeer- en regensensoren missen. Wél aanwezig zijn een multimediasysteem met 8 inch aanraakscherm, diverse actieve veiligheidssystemen, een achteruitrijcamera, airconditioning, een lichtsensor, 16 inch lichtmetalen wielen en led-koplampen.

De XCeed is onveranderd leverbaar in de duurdere uitvoeringen DynamicLine, DynamicPlusLine en ExecutiveLine. Voor deze uitvoeringen kun je, naast de 1.0 T-GDI, ook kiezen voor de 1.4 T-GDI met 140 pk en de 1.6 T-GDI met 204 pk.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/februari/47076-nieuwe-instapuitvoering-kia-xceed

Kia geeft nu € 4.000 korting op de plug-in hybridemodellen, dus de Ceed SW, XCeed en Niro. Dit zijn de prijzen na aftrek van de korting:

Ceed SW PHEV € 30.495
XCeed PHEV € 31.495
Niro PHEV € 32.195

Bron: https://www.kia.com/nl/modellen/bekijk-de-modellen/plug-in-hybrids/

Met dank aan de kortingen zijn het de goedkoopste plug-in hybrides op de markt.

Vind het geen verbetering, wat zijn die achterlichten (hopelijk alleen op de GT-line) fout!

Het was niet nodig, maar dat nieuwe front is wel mooi. Die achterlichten vind ik ook niet heel geweldig.

Ik vind die grille opzich wel een mooie evolutie en het oogt wat origineler en minder als een BMW lookalike

Terug
Bovenaan