Bridt
Startmotor
Ik rij nu 9 jaar in een Lancia Ypsilon. Maar de kinderen beginnen uit de achterbank te groeien en inmiddels is het huishouden aangevuld met honden. Mijn man heeft een elektrische auto (Volvo xc 40 elektrische uitvoering) en ik wil komend jaar de overstap maken naar elektrisch.
Mijn situatie:
- ik rij vooral korte afstanden (12k gemiddeld per jaar).
- Drie kinderen van 10, 7 en 1 jaar. Ondanks dat het vooral korte afstanden zijn, is het wel fijn als er iets aan beenruimte is.
- ik ga graag met de 2 honden naar het bos. Honden moeten in de achterbak passen (huidige situatie met honden op achterbank is niet echt handig). Honden zijn circa 20 kilo (middenmaatje).
- ik zoek een auto om lang mee te doen. Huidige auto heb ik 9 jaar en ik wil deze auto zeker 10 jaar kunnen rijden.
- ik geef niet echt om sportief rijden. Ik hou wel weer van verwarmde stoelen.
Wat zoek ik:
- kleine SUV of soortgelijk model. Ik hou van de wat lompere, vierkante modellen bij auto’s
- veiligheid vind ik heel belangrijk
- gevestigd merk, dus geen Chinese auto. Amerikaans spreekt me ook niet aan.
- zo klein als mogelijk (ik weet het, staat haaks op de kinderen en honden die mee moeten. Maar ik rij niet graag in bakbeesten)
- budget rond 30k. Al spaar ik liever even door voor de perfecte auto. 35 is echt de max.
- betrouwbare auto. Mijn Lancia heeft me nog nooit laten staan
- tweedehands is prima.
Modellen die ik op mijn lijstje heb staan:
- Volvo ex30
- Volvo cx/ex 40 (die hebben we al. Voldoet ook, maar ik wil me voor dit bedrag wel goed oriënteren).
- Renault 4
- Citroën e3
- Citroën e3 Aircross
- Volkswagen id3 (twijfel)
Ik heb op papier wat vooronderzoek gedaan, maar de praktijk is toch anders. wellicht uhebben jullie nog aanvullingen of tips welke auto’s ik ook naar moet kijken (of juist niet)? Bedankt!
Mijn situatie:
- ik rij vooral korte afstanden (12k gemiddeld per jaar).
- Drie kinderen van 10, 7 en 1 jaar. Ondanks dat het vooral korte afstanden zijn, is het wel fijn als er iets aan beenruimte is.
- ik ga graag met de 2 honden naar het bos. Honden moeten in de achterbak passen (huidige situatie met honden op achterbank is niet echt handig). Honden zijn circa 20 kilo (middenmaatje).
- ik zoek een auto om lang mee te doen. Huidige auto heb ik 9 jaar en ik wil deze auto zeker 10 jaar kunnen rijden.
- ik geef niet echt om sportief rijden. Ik hou wel weer van verwarmde stoelen.
Wat zoek ik:
- kleine SUV of soortgelijk model. Ik hou van de wat lompere, vierkante modellen bij auto’s
- veiligheid vind ik heel belangrijk
- gevestigd merk, dus geen Chinese auto. Amerikaans spreekt me ook niet aan.
- zo klein als mogelijk (ik weet het, staat haaks op de kinderen en honden die mee moeten. Maar ik rij niet graag in bakbeesten)
- budget rond 30k. Al spaar ik liever even door voor de perfecte auto. 35 is echt de max.
- betrouwbare auto. Mijn Lancia heeft me nog nooit laten staan
- tweedehands is prima.
Modellen die ik op mijn lijstje heb staan:
- Volvo ex30
- Volvo cx/ex 40 (die hebben we al. Voldoet ook, maar ik wil me voor dit bedrag wel goed oriënteren).
- Renault 4
- Citroën e3
- Citroën e3 Aircross
- Volkswagen id3 (twijfel)
Ik heb op papier wat vooronderzoek gedaan, maar de praktijk is toch anders. wellicht uhebben jullie nog aanvullingen of tips welke auto’s ik ook naar moet kijken (of juist niet)? Bedankt!
Laatst bewerkt: