Kleine SUV ev

Dank! Goed altijd om ervaringen te horen! Ik moet nog steeds een proefrit plannen, maar er zit een verbouwing tussendoor in huis ;-). Wel bij de Renault dealer geweest en de auto uitgebreid bekeken en vragen over gesteld. Proefrit wil ik met kinderen plannen, zodat ik ook een idee heb van beenruimte. Ik vind het echt een hele leuke auto.

De Smart 1 spreekt me ook aan qua uiterlijk, maar lijkt toch net wat minder ruimte achterin te hebben.

"De eerste Kia EV2’s worden vanaf april in de Nederlandse showrooms verwacht. Kia ondersteunt de introductie met verschillende aanbiedingen, waaronder een inruilbonus van € 3.000 op diverse uitvoeringen met het kleinere accupakket."

Laatst bewerkt:
Wat Volvo betreft ben ik niet zo bezig met waar de fabriek staat. Ik bedoel met de gevestigde modellen dat ik iets betrouwbaars en bekends zoek. ik wil een auto die zeker 10 jaar mee gaat. Ik voel me dan beter bij een merk dat ik al vaak op straat heb zien rijden en ken. Uiteindelijk heb ik maar 1 auto nodig, dus ik moet ergens keuzes maken.

Tja. Bekend wáár? Als je naar BYD kijkt was het de grootste leverancier van EV's ter wereld in 2025. Verkochten meer dan Tesla. Auto's rijden al jaren in China en Australië. Als het niet uitmaakt waar de fabriek staat zou dit merk juist in je lijst moeten staan.

De EX30 kampte met heel veel software problemen, weet niet of alles al opgelost is. Mijn broertje heeft een Zeekr X van het zelfde Chinese concern en ook allerlei software issues.

Achter BYD in Nederland staat Louwman en het is dus niet zomaar een merk dat even in Nederland wat komt proberen. Ik rijd mijn BYD Dolphin (de gewone, niet de surf) nu 14 maanden en heb 0 issues. De Surf is klein, maar te klein denk ik voor 2 honden achterin. Maar dan heb je nog de Atto 2, de gewone Dolphin of de Atto 3.

Heb van tevoren veel onderzoek gedaan en ervaringen op internationale fora gezocht en kon echt geen zaken ontdekken waarom ik deze auto zou moeten overslaan en heb dus ook geen spijt. Mijn puberdochters hebben meer dan genoeg ruimte op de achterbank en een normale zithouding. Want ruimte zegt niet alles, mijn meiden hebben laatst in een renault 5 gezeten en de achterbank maakte een rare hoek waardoor het niet prettig zat.

Ook al aan de Mini Aceman Electric gedacht?

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei “ik voel me beter bij een merk dat ik ken en zie rijden”. Dat er andere en misschien wel betere keuzes zijn, dat mag ieder voor zich weten. Er is voor elke auto wel een liefhebber :).

Mijn man was toevallig vandaag bij een BYD dealer en hij was daar heel enthousiast over.

Maar dat geheel terzijde. Ik heb nu een testrit gemaakt met de Renault 4 en ben eigenlijk heel enthousiast. Ik vind het een hele leuke auto en hij rijdt gewoon fijn. Dus hele grote kans dat dat hem wordt!

Ik heb inmiddels een nieuwe auto op de oprit staan en ben er superblij mee! Maar het is toch (heel) wat anders geworden.

Ik was heel enthousiast over de Renault, maar daar was een kleine kink in de kabel gekomen. Toevallig had mijn man die dag erna een proefrit gepland voor hemzelf (gezinsauto) van de nieuwe Mercedes glb. Omdat ik de Smart ook wel een interessante optie vond, vroeg ik aan de verkoper of ik die daar even mocht bekijken. Daardoor raakten we aan de praat. Als echte Mercedes liefhebber (en verkoper) liet hij me de EQA zien. Een model dat niet eens bij me was opgekomen in mijn zoektocht. Maar ik was wel op slag verliefd :)

Thuis nog wat onderzoek gedaan en toen een proefrit gepland met een tweedehands EQA 250+. Dat reed zo enorm fijn en ik vind het echt een hele mooie auto. Dus nu staat er een Mercedes op de oprit te schitteren.

Terug
Bovenaan