Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Klassiekerrijder zei:
Niet zo netvliesruïnerend als eerdere postings, maar wel een dappere keus voor een auto waarvan 99% in zwart wordt geleverd. Wordt waarschijnlijk beloond met een fors hogere afschrijving.

Als zakelijke rijder heb je gelukkig geen last van afschrijving. :)

015_zps78c7b00f.jpg

vind mijn auto doorbreekt de sleur ook wel hij is groen maar lijkt een beetje blauwachtig

Parkeer 'm eens op een drukke parkeerplaats en kijk eens of 'ie (door de kleur) opvalt...

Misschien valt hij wel op op een parkeerplaats, maar dan is het waarschijnlijk wel alleen vanwege het model.

Als het gaat om felgekleurde* auto's dan kunnen mijn Volvo en ik niet achterblijven natuurlijk.

Foto650-EEDW4HR8.jpg

[size=x-small]*kleur = Passion red[/size]

Die basis-206 op de achtergrond is ook opvallend gekleurd. Toevallig zag ik gisteren een kanariegele 206 (niet de metallic-variant), en dat was ook erg opvallend. Zo'n knalrode V40 zie ik maar zelden eigenlijk. Omdat ik JD sympathiek vind zal ik maar zeggen dat de kleur 'm fantastisch staat! :D

Dankjewel Rob.
Overigens vind ik het zelf heel mooi, dat rood op mijn V40. ook uit de omgeving krijg ik voornamelijk positieve reacties. (niet alleen van huichelaars en kontkussers, ook van mensen die eerlijk durven te zijn tegen mij)

Haha, ja ik vind het ook serieus niet lelijk hoor, maar ik zou het zelf nooit kiezen op dit model. Dat komt mede doordat Volvo best mooie kleuren levert voor de V40. Neemt niet weg dat het wel opvalt en niet zo'n standaard (lees: saaie) kleur is. En dat is uiteraard altijd te prijzen! (y)

Potverdorie, zo'n CLS vind ik dan toch wel weer heel erg mooi! Niet alleen door de schitterende kleur en samenstelling, maar ook door het model. De reguliere CLS vind ik dan weer spuuglelijk.

Mooie Volvo en Benz. Alleen jammer van de tweekleurige velgentrend, zoals op die A klasse. Erg lelijk en speelgoed/aftermarketlook. Bijna elk merk heeft ze opeens. Gek dat ik daar verder nog nergens iets over gelezen heb.

Je verwacht dat iedere trend door middel van een persoonlijke brief aan jou kenbaar wordt gemaakt? ;)

Nou, over elke scheet wordt wel geblogd en geforumd. Niet dat ik alles lees natuurlijk, maar toch. Ach, ik wil best degene zijn die de trend exclameert ;) En dan gelijk maar mijn meninkje erbij: wat ogen ze lelijk en goedkoop, die tweekleurige velgen.

Vandaag parkeerde naast mijn 306 een donker blauwe Lancia Delta. Kleur valt, ondanks dat die donker is, erg op tussen het grijs en zwart! Echt een heel mooie kleur die perfect bij de Delta past. Miss. kan ik vanmiddag een foto maken.

Nadat de ex-GAD Combo die hier in de buurt stond matzwart was gerold en een paar maanden later naar de sloop verdween, dacht ik dat het gedaan was met deze vrolijk gekleurde busjes. Gisteren kwam ik er echter achter dat er toch nog eentje bestaat:

12087547114_0e613687d5_c.jpg

Vrolijke Jazz: :)

6046527219_e0643a1803_o.jpg

De állermooiste kleur voor de Jazz (n.m.m.): In de schaduw zwart, in zonlicht paars (aubergine). Hadden ze voor altijd op het pallet mogen houden, maar helaas...:

jazz07_black_amethyst.jpg

Dit is natuurlijk ook een héérlijke kleur voor bejaarden: :cool:

smallerOriginal.jpg

Ik vind die onderste kleur anders best wel iets hebben hoor. Originele kleur vooral, en in mijn ogen mooier dan dat geel. Maar goed, een Jazz blijft er sowieso uitzien als een seniorenauto, welke kleur je 'm ook geeft. ;)

ja..die Rio heb ik weleens zien staan......voorheen wist ik niet dat deze kleur leverbaar was op de Rio...

op me werk nog nooit deze kleur afgeleverd....

Rob0118 zei:
Maar goed, een Jazz blijft er sowieso uitzien als een seniorenauto, welke kleur je 'm ook geeft. ;)

Dat imago van "seniorenauto" heeft de Jazz hier in Polen in het geheel niet.

Overigens is dat imago ook maar beperkt tot een aantal landen. Is in Azië en de VS ook helemaal niet aan de orde.
In het UK wel, daarom is het misschien aardig om te zien wat deze jongeman uit Glasgow van zijn 2003 Jazz, die er nog steeds (een klein beetje) uitziet als een "bejaardenbak", gemaakt heeft? https://www.civinfo.com/forum/honda-jazz/47340-k20a-jazz.html

CIMG1635.jpg

Mijn wagenparkhistorie bij elkaar: kwam eind vorig jaar met de C2 mn oude lease-207 tegen! Dus moest er ff naast parkeren voor wat foto's. :)
IMG_20130607_103246_zpsxq0r1een.jpg

IMG_20130607_103319_zpsycs8kcdx.jpg

TurboD zei:
photostream

En hoe vinden jullie dit kleurtje dan,van mijn geliefde C 30 CDI AMG:cool:?

Sorry,ik kan de foto van Tim van Essen hier helaas niet uploaden:cry:.Miss. dat Tim het zelf wel kan?
Het gaat om de foto's bij de cars and coffee meeting,afgelopen zomer.

TurboD zei:
TurboD zei:
photostream

En hoe vinden jullie dit kleurtje dan,van mijn geliefde C 30 CDI AMG:cool:?

Sorry,ik kan de foto van Tim van Essen hier helaas niet uploaden:cry:.Miss. dat Tim het zelf wel kan?
Het gaat om de foto's bij de cars and coffee meeting,afgelopen zomer.

Wow, toevallig dat ik net dit topic voor het eerst wil gaan lezen. Ik zal de foto van de Mercedes er even bij pakken.

;)

Ik zie vooral een grijze C-klasse met ietwat blauwe gloed. Niet heel erg sleurdoorbrekend als je het mij vraagt...

Ik heb het over de tweede C-klasse hè. Anders zal ik een andere perceptie van kleuren hebben. Als ik 'm op een parking zie dan valt 'ie voor mij zeker niet op door de kleur ervan, laat staan dat het een knalkleur zou zijn. Het staat 'm wel goed, maar gedurfd zal ik 'm niet willen noemen. Mooie velgen overigens. (y)

Je hebt bij de C-klasse de keuze uit grijs, grijzer, nog iets grijzer en zwart. Héél af en toe wit of donkerrood, dan is dit wel het beste leek me.

Welkom op het eiland trouwens Rob.

Ik vind beide Benzjes wel 'doorbrekend' qua kleur. Die babyblauwe kleur zie ik zelf niet vaak, zeker niet op auto's uit een wat 'duurder' segment. Maargoed, zo erg ben ik ook weer niet bezig met kleur. Ik kijk altijd meer naar origineel Nederlandse kentekens van voor 1990 en leuke 'striping' op auto's.

Ik heb wel even een kleine opsomming gemaakt van spots waarbij ik de kleur (ook) bijzonder vond.

Ik ga morgen eens opletten welke kleuren ik tegenkom.

Ik was zondag bij mijn oma, daar op het parkeerterrein stonden nog best een paar bontgekleurde auto's.
Allereerst een groene Nissan Micra, helaas wel een beetje wazige foto.
Foto650-EWJ6XQSC.jpg

Ik ben niet de enige met een bonte auto in de familie. Naast mijn rode Volvo staat dan ook de paarse Suzuki Swift van mijn broer.
Foto650-LF3JGKGO.jpg

Dan stond er ook nog een paarse For Ka. (Let ook op de zachtgele C1 op de achtergrond)
Foto650-FPJOIGHW.jpg

Mijn kleurkeuze voor onze Jazz was dit, Ionized Bronze:

RJ61EGC-c-01.jpg

Waarom? Omdat het "anders dan een andere Jazz" is. :cool:

Helaas vond mijn echtgenote het echt helemaal drie keer niks en daarom rijden we nu in deze kleur... (50% van de Honda's van de laatste paar bouwjaren die hier rondrijden zijn in de kleur Urban Titanium... héél populair en erg grijs(bruin)achtig... :( )

1872_480.jpg

Rob0118 zei:
Ik zie vooral een grijze C-klasse met ietwat blauwe gloed. Niet heel erg sleurdoorbrekend als je het mij vraagt...
Mwah, dat is toch behoorlijk blauw. En gezien het doorsnee kleurenpalet van een C klasse exclusief en verfrissend. Mooi hoor. (y)

Beros zei:
Rob0118 zei:
Mwah, dat is toch behoorlijk blauw. En gezien het doorsnee kleurenpalet van een C klasse exclusief en verfrissend. Mooi hoor. (y)

Dank je wel voor dit compliment,niet iedereen is het hier mee eens echter:confused:.

Schitterende kleur op een schitterende auto. Perfecte Astra Coupe. (y)

Hier in de straat zit een oude opel liefhebber , hadden 1 kadett e (groenig) kadett e cabrio (paars) en een Manta B (groen) en en Blitz (rood) allemaal echt ouderwetse kleuren die vielen wel op tussen het nieuwe grut

Nu hebben ze alleen de manta B een manta A (matzwart) en de Blitz nog

Terug
Bovenaan