Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

https://autovooru.nl/personenautos/fiat/bravo/277897_tekoop_fiat_bravo_sedan_1_8_16v_gt_airco.html
262_86DFVF_1.JPG

Hoewel ik rood niet heel sleurdoorbrekend blijf vinden (is weliswaar geen zwart/grijs, maar ook niet extreem bijzonder), vond ik dit wel een opvallend verschijnsel:

13619018385_d8b12b2bd1_c.jpg

Zó uit de spuitbus van de Gamma, de vorige fiets van mijn vriendin had ik op haar verzoek in dezelfde kleur gespoten.

@Rob Mooie Jag!

@KR Volgens mij is het een auto van een vrouw met een of meer honden. :)

Gisteren kwam ik een Ford Probe tegen in een kek groen kleurtje.
Foto650-SHR7WLOL.jpg

[size=x-small]Bij nader inzien is die Cinquecento ook wel lekker gekleurd[/size]

Leuke kleur inderdaad! Mooi model ook. Meer typisch jaren 90 kun je het niet hebben denk ik. (y)

Laatst had ik het nog met iemand over mensen die zelf met een spuitbus hun auto proberen op te fleuren.
Het ging met name om de kneuterigheid van deze knutselprojecten, zilveren vlammen vol druipers op een matzwart gerolde auto, dat idee.
Vandaag kwam ik weer een spuitverfproject tegen, maar dan zo geslaagd dat hij een plek in dit topic verdient naar mijn mening.
Foto650-SQ8VRWWE.jpg

[size=x-small]Hoe een recht-toe recht-aan Alto toch leuk kan zijn.[/size]

In een stad zo'n 10 km verderop staat er een Nissan Sunny waar ze ongeveer dezelfde manier mee te werk zijn gegaan. Ik noem het altijd "de hippiemobiel". :)

Is dat echt spuitbus werk of toch een print?
Kan mij niet voorstellen dat je die lijnen met een (handmatige) spuitbus zo strak krijgt. Afplakken zal al moeilijk worden..

Geloof me, een goede artiest kan nog wel strakker en gedetailleerder te werk gaan met een spuitbus. :LOL:
Neemt niet weg dat het een erg hippe Alto is.

De achtergrondkleuren van de auto's is ook niet echt inspirerend te noemen...

Daarom dat die twee er zo enorm uitsprongen.
Hippe straat overigens, stonden zeker tien New Mini's, waarvan twee cabrio's en een Clubman.

Wow, gewoon twee Cabrio's! :eek:

Ik hoop wel dat je die hebt vastgelegd. Die zijn echt onwijs exclusief en zie je echt nooit!

Lijkt me veel beter dan een hoop bezuinigingen van overheidswege: een straatbeeldvervuilingstoeslag (geaccepteerd door de spellingscontrole!) op zwart, grijs en wit...

Vroeger zag je, zeker op een evenement als een autocross, nog wel wat kleur op de parkeerplaats. Maar nu:

De drie donkerblauwe springen er wel uit, zeg maar.

929V6 zei:
Lijkt me veel beter dan een hoop bezuinigingen van overheidswege: een straatbeeldvervuilingstoeslag (geaccepteerd door de spellingscontrole!) op zwart, grijs en wit...

Vroeger zag je, zeker op een evenement als een autocross, nog wel wat kleur op de parkeerplaats. Maar nu:

De drie donkerblauwe springen er wel uit, zeg maar.

Nou, ik zie anders ook twee rode, links lijkt een Picasso en rechts een bestelwagen. Bovendien nog drie, of zelfs vier oranje!

O, wacht..... dat zijn pannendaken.... :T

Ik zie volgens mij aan het einde ook nog wat felgroens ertussenuit springen. ;)

Dat groene, is dat niet gewoon het gras? ;) :T
Wel staat er rechts een gele Renault Master of iets dergelijks.
Maar in en in triest hoe saai grijs/zwart/wit het huidige Nederlandse wagenpark is.

Nooit geweten dat two-tone zo goed zou staan op een Ford Ka van de eerste generatie.
Er is in ieder geval één bedrijf die daar goed gebruik van heeft gemaakt.
Foto650-NBVQYVWU.jpg

Dit is dus de "two tone" in de Zetec Climate uitvoering, een limited edition van eind 2007. Hij was leverbaar in 4 kleuren: panther black, ocean, sea grey en new blazer blue. Twee uitvoeringen, Style Climate en Zetec Climate.
Ford-Ka-Two-Tone-2.jpg

Overigens vind ik deze "two tone" grappiger, de ORKa: :cool:

fluffykillerwhale5.jpg
fluffykillerwhale4.jpg

IMG_0964(Medium).JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/seat/m803195867-seat-marbella-0-9-special.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
FRoy5cBIZbg==.jpg

die roze citroën lijkt me gewrapt. Oogt veel te netjes voor gamma knikkerbusjes ;)

Overigens kan een met knikkerbusjes gespoten auto wel heel netjes zijn, als het maar door een goeie grafitti artiest is gedaan die ook oog heeft voor details.

Er rijden trouwens ook genoeg gerolde auto's rond waarbij je alleen met moeite kunt zien dat het niet gespoten is.

Met een beetje moeite word alles mooi zegmaar ;)

En ik rijd nog steeds in een knalgele auto rond. Ik doorbreek zelf de grijs-zwarte sleur op elke parkeerplaats :D

De Citroen is inderdaad gewrapt, kostte drie keer zoveel als de auto nu opbracht bij inruil (niet alleen vanwege de wat specifieke kleur maar ook door type, leeftijd en kilometerstand en natuurlijk omdat niemand kan zien wat er onder de wrap zit).

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m806528073-opel-astra-1-4i-gl-apk-02-2015-stuurbekrachtiging-centraaldeur.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
pukd2AO9Q+XzJ10LEn4YnA==.jpg

Pobresh zei:
Overigens kan een met knikkerbusjes gespoten auto wel heel netjes zijn, als het maar door een goeie grafitti artiest is gedaan die ook oog heeft voor details...

En ik rijd nog steeds in een knalgele auto rond. Ik doorbreek zelf de grijs-zwarte sleur op elke parkeerplaats :D

Deze alto is best netjes gespoten, al kan het nog veel mooier.

Ik blijf vrolijk in mijn knalrode bolide het straatbeeld opfleuren.

Volgens het kentekenbewijs wit maar inmiddels gewrapped.
Ziet er niet slecht uit, mat blauw is al veel mooier dan mat zwart.
Foto650-P8FTVS4A.jpg

Nu nog normale velgen en daar staat een erg leuke en bijzondere auto! Zo zie je maar dat niet alles pauper-matzwart moet.

Het hoeft niet netvliesverschroeiend te zijn om op te vallen, ook kleuren die je niet vaak ziet vallen op. Deze twee voornamelijk door de combinatie.

Grotefoto-TITPQVDR.jpg

Grotefoto-JZPJOWWA.jpg

(nee, ik had ze niet tegen elkaar geparkeerd- er zat nog zeker twee centimeter tussen)

Beetje wazige foto's zie ik maar deze camper heeft een bijzondere lak. Mooie kleur in real-life.

IMAG0391.jpg

IMAG0392.jpg

Met deze auto fleur je de boel ook wat op lijkt me (is overigens de vervanger van een donkerblauwe Peugeot 406SW):

IMG-20140420-WA0012_zps6df50943.jpg

IMG-20140420-WA0010_zpsf4147c2d.jpg

Mark89 zei:
Beetje wazige foto's zie ik maar deze camper heeft een bijzondere lak. Mooie kleur in real-life.

IMAG0391.jpg

IMAG0392.jpg

Help me even. Als kleurenblinde zie ik een zilvergrijze bus... Dat zal ongetwijfeld onjuist zijn.

Rob0118 zei:
Mark89 zei:

Help me even. Als kleurenblinde zie ik een zilvergrijze bus... Dat zal ongetwijfeld onjuist zijn.

Hehe, goed dat je het zegt. Het zal vast een naam hebben, maar het is zo'n soort lak welke van kleur veranderd naarmate de hoeveelheid licht die erop valt / vanaf welke kant je de auto bekijkt. Beetje grijs, heel lichtblauw. Vond het wel apart op zo'n Transporter, maar leuk!

Dat Pandapaars is een van mijn favoriete autokleuren (y)

Ik zag laatst een Kia Joyce met flipflop- of kameleonlak paars/oranje, ergens wel gaaf maar ook wat vreemd op zo'n auto :)

Die T4 heeft waarschijnlijk een kleurtje van Alfa (156) of Citroën (Xantia).
De Joice ken ik niet meer een flipfloplak, maar de gewone paarse kleur is al opvallend genoeg (hebben m'n oom en tante, die tevens ook bijna-buren zijn).

Terug
Bovenaan