Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Om even bij de VW Transporters te blijven, afgelopen donderdag zag ik in de file de bedrijfsbus van Kermit de kikker.
Foto650-P8BIFLEN.jpg

Heerlijk opvallend kleurtje.

Ik heb 'm ergens eerder in dit topic al staan, mijn rooie 145. Maar nog niet samen met de Peus van een vriend van mij.

Mooi fordje, wij hadden vroeger een Taunus TC2 in signalgelb met zwart dak. Kenteken was 06-TX-34. Ik weet nog dat ik erg ontstemd was toen de auto ingeruild werd in het najaar van 1987.

img2045115.jpg

Misschien niet helemaal eerlijk (want het is een bedrijfsauto), maar de grijs-zwarte sleur doorbreken doet hij zeker:

DSC_3127_20140605204851647_zps5ebe9124.jpg

Dat Ka'tje staat volgens mij te koop ook nog denk ik als ik zo die papiertjes achter de ruiten zie.

BMW 325i in weer eens een ander en bijzonder mooi kleurtje.
14190181657_55d324857a_c.jpg

Zag vandaag met open mond een Primera GT in onderstaande kleur voorbij rijden uit de andere richting:

mediacab3jszl.jpg

Zag er nog erg netjes uit, maar wat een verschrikking :)

^Wat vind je er verschrikkelijk aan?

Zo zuurstok roze is ie nou toch ook weer niet..

@de rode VW Passat CC.. Getuigt, wat mij betreft, van durf en onafhankelijkheid. Niks geen veilige keuze voor de 'restwaarde' oid.. gewoon kiezen wat je mooi vind en de massa links laten liggen..

MB CLS in het rood is ook erg mooi, vind ik.

Bij mij voor de deur staat sinds een paar dagen een Transporter. Veel kleurrijker gaan ze niet worden...
Én een goede boodschap!

2014-06-1820.30.32.jpg

2014-06-1820.30.42.jpg

Durashift zei:
^Wat vind je er verschrikkelijk aan?

Zo zuurstok roze is ie nou toch ook weer niet..

Op een zonnige dag is het toch aardig flashy :D Iig geen kleur die je verwacht op een saaie Primera!

Mark89 zei:
Bij mij voor de deur staat sinds een paar dagen een Transporter. Veel kleurrijker gaan ze niet worden...
Én een goede boodschap!

2014-06-1820.30.32.jpg

Zekers. Mooi gedaan ook, je ziet dat er wat geld aan is gespendeerd. Beter dan zo'n 'flower power' spuitbus creatie die je wel eens ziet..

@Escher.. Juist daarom hulde dat er kopers zijn die een Primera in die kleur gekozen hebben..
Zelfde als bij een Hyundai Exel uit midden jaren 90.. oersaai maar in het roze wel apart.. Werden toen best redelijk verkocht.. volgens mij omdat er geen ander 'rood' geleverd werd.:)

Grappig, zo'n roze metallic Excel zag ik gisteren nog rijden.

Een hele dag alleen maar witte, zilveren, grijze en zwarte auto's fotograferen... en eentje die eruit sprong

Grotefoto-OYCUSX3J.jpg

Mazda cx5 in de kleur soul-red, waanzinnig mooie kleur, vooral als de zon er op staat.
10386268_684965268205438_8003880164889064593_n.jpg

Komt trouwens op deze foto niet echt tot z'n recht.....

Mooi fris kleurtje, dat beige. Waarom is dat zo lang uit de mode geweest? Het ziet er naar mijn mening prima uit en de kleur accentueert de vorm van de auto.

929V6 zei:

Mooi fris kleurtje, dat beige. Waarom is dat zo lang uit de mode geweest? Het ziet er naar mijn mening prima uit en de kleur accentueert de vorm van de auto.

Persoonlijk vind ik het niets dat beige. Bovendien weinig toevoegen aan het straatbeeld qua kleur, daar is t veel te saai voor.

In een straatbeeld vol grijze en zwarte auto's springt het er echt wel uit. Het is geen knalkleur, maar saai vind ik het allerminst.

Eens, lekker fris ondanks de 'zachtheid' van de tint.
Wel doet zo'n kleur het inderdaad beter als het de vormgeving van de auto ondersteunt.

Doet dat 't niet, dan is het al gauw 'een vies kleurtje beige'
Misschien is het wel zo dat de vormgeving van de auto's in de laatste decennia niet geschikt was voor beige?
Te rond of juist te vlak / pompeus?

Jammer van de Suzuki stootlijsten op de flanken en de lelijke grille.

Voor de rest blijft zo'n Grande Punto (zeker in die kleur) een leuke auto.

Citroen DS5 in mat oranje, wel mooi hoor maar ik denk dat het op den duur gaat verdelen, als je eigenaar bent.
Foto-F6ID3IZF-D.jpg

En deze Xantia, excuus voor de fotokwalitie.
Foto-6IBQD378-D.jpg

Marcel21674, bespreekt het hier boven ook al met een bordeauxrode mazda.
Deze tint in parelmoereffect, wat dat zijn ze allemaal, is heel mooi als de zon er op schijnt.
De Volvo van m'n vrouw heeft als kleur: "venetiaan red pearl", in de volksmond bordeaurood, maar als hij mooi in het zonnetje staat dan is hij kopervet bruin, prachtig!

vandaag mijn GELE skoda felicia fun geruild tegen deze kleurenbom van 2 kleuren geel naar nog kleurrijker gegaan dus

5cwozb.jpg

2ccpcp1.jpg

IMG-20140730-WA0000_zpsbl74zez7.jpg

De sleur doorbreken doen ze beiden, maar kwa kleur toch vooral de McLaren.:) Heb ze beiden zien (en horen) rijden, maar was te laat voor een foto omdat ze er aardig het gas op hadden.:rolleyes: Deze foto heb ik van mn zwager over de app gekregen.

De Ypsilon was theoretisch verkrijgbaar in enorme hoeveelheden kleuren en door te combineren kon je nog meer opvallende combinaties maken. Alleen leek het wel of al deze mogelijkheden ook niet tot de verbeelding spraken, want de meeste klanten kozen een saaie combinatie. Soms zie je een gewaagde, die wel opvalt...

Grotefoto-NH4JVCVO.jpg\

Om de kleurtjes wat in perspectief te zetten, hier enkele foto's van deze week.
De eerste uploadde mijn nichtje deze week op FB. De tweede maakte ik vanochtend een straat van huis vandaan:

Klassiekerrijder zei:
De Ypsilon was theoretisch verkrijgbaar in enorme hoeveelheden kleuren en door te combineren kon je nog meer opvallende combinaties maken. Alleen leek het wel of al deze mogelijkheden ook niet tot de verbeelding spraken, want de meeste klanten kozen een saaie combinatie. Soms zie je een gewaagde, die wel opvalt...

Grotefoto-NH4JVCVO.jpg\

Het aantal combinaties is beperkter dan je denkt, aangezien je niet onbeperkt kon combineren: ook de two-tone Ypsilons (en Musa's) zijn 'standaard'-combinaties die door Lancia werden bepaald en ook enkel zo werden aangeboden. 'Jouw' Yp is een Momo-design uitvoering, die ik persoonlijk geweldig vind. Je had 'm ook in het oranje met chocoladebruin.

In de vakantie geprobeerd om de kleurrijke auto's op de foto te zetten:

Voorjaar:

A1_zps6d33c272.jpg

A2_zps6cefcaa2.jpg

A3_zps5ee63fe0.jpg

En in de zomervakantie:

A4_zps4a5a810b.jpg

a5_zpsbb08b027.jpg

a11_zps04490b85.jpg

a10_zps6398dda7.jpg

a8_zps5a84478a.jpg

a6_zps6cb6d1f5.jpg

a12_zps56054ab3.jpg

a7_zps28985bcb.jpg

a9_zpscc05412e.jpg

a13_zpsf66f1ae1.jpg

Op de foto komt het niet zo goed over maar deze Toyota knalde echt heel hard.
Ik vermoed dat het een ex-huisartsenpost-auto of iets dergelijks is.
Foto550-6WKSOCLM.jpg

Toch leuk om te zien dat er op mijn werk meer mensen zijn die voor kleur durven te kiezen.
Foto550-OEEGZ6DI.jpg

Eerst dacht ik aan een knutselproject maar deze lichtmetalen regenboogjes horen bij de uitvoering van de auto.
Foto550-YU7CVLQ3.jpg

Opvallende Laguna...

14727879910_5971e78aa7_c.jpg

Ook nog wat opvallend gekleurde BMW's gespot. De Z4 is in het echt wat groener. De gele 5-serie vind ik echt fantastisch qua kleur!

14727879140_8578cd468a_c.jpg

14727890959_dd953049b1_c.jpg

14727889699_a8515f192c_c.jpg

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
....komt het niet zo goed over maar deze Toyota knalde echt heel hard.
Ik vermoed dat het een ex-huisartsenpost-auto of iets dergelijks is.
Foto550-6WKSOCLM.jpg

Knalde heel hard... is ook een ex-schadeauto....:)

Terug
Bovenaan